محصول ارگانیک سفت می شه، ولی خراب نمی شه

حقیقت‌هایی درباره پروتئین وی که شرکت‌ها نمی‌خواهند شما بدانید!

بهترین زمان مصرف bcaa

بهترین زمان مصرف bcaa

Table of Contents

با موضوع بهترین زمان مصرف bcaa در خدمت شما هستیم.

در دنیای امروز، مصرف مواد غذایی و مکمل های غذایی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. بسیاری از افراد به دلایل مختلفی از مواد غذایی مختلف و بخصوص مکمل های ورزشی و غذایی استفاده می کنند.

اغلب این افراد، به دلیل ورزش ها و فعالیت هایی که انجام می دهند، مجبور خواهند بود که مکمل غذایی و ورزشی مصرف کنند. مکمل های ورزشی زیادی وجود دارد که هر کدام از آنها می تواند مزیت های خاص خود و کاربرد خاص خود را برای بدن خواهد داشت. از جمله این مکمل ها، می توان به مکمل BCAA 2:1:1 اشاره کرد.

ویدئو بهترین زمان مصرف bcaa

مکمل BCAA یکی از کاربردی ترین انواع مکمل های ورزشی و غذایی است. این مکمل دارای خواص بسیار زیادی است که از جمله آن می توان به وجود آمینواسیدهای ضروری بدن اشاره کرد که می تواند برای سلامتی بدن و سلامتی ورزشکاران، مورد استفاده قرار گیرد.

یکی از موارد بسیار مهم و کلیدی در خصوص مصرف هرگونه مکملی، اطلاع از موارد مختلف مانند مزیت ها و عوارض آن است. در کنار آن نحوه مصرف مکمل BCAA از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

بهترین زمان مصرف bcaa

BCAA یا اسید آمینه آمینوبوتیریک، مخفف (Branched Chain Amino Acids) به آنسولین و ساز و کارهای متابولیکی مرتبط با آن کمک می کند و همچنین به عنوان یک ماده سوخت در بدن استفاده می شود. بهترین زمان برای مصرف BCAA، به موارد زیر بستگی دارد:

1- قبل از تمرین: برای تامین سوخت لازم برای تمرین، مصرف BCAA به صورت پودر، کپسول یا نوشیدنی، قبل از ورزش می تواند کمک کننده باشد.

2- حین تمرین: مصرف BCAA در حین تمرین، به خصوص در ورزشهای استقامتی، می تواند انرژی بیشتری را فراهم کند و خستگی را کاهش دهد.

3- پس از تمرین: مصرف BCAA پس از تمرین می تواند به بازسازی و بهبود عضلات کمک کند.

بنابراین، بهترین زمان برای مصرف BCAA بستگی به هدف شما و نوع تمریناتی که انجام می دهید دارد. با این حال، در صورتی که مایل به مصرف BCAA هستید، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید تا برای شما بهترین زمان و مقدار مصرف را تعیین کند.

اینفوگرافیک بهترین زمان مصرف bcaa

اینفوگرافیک بهترین زمان مصرف bcaa
اینفوگرافیک بهترین زمان مصرف bcaa

از طرفی دانستن بهترین زمان مصرف مکمل ها، نقش مهمی در نتیجه بخش بودن آن دارد. به همین دلیل ما در این مقاله قصد داریم به بررسی بهترین زمان مصرف BCAA بپردازیم و نکات مهمی در خصوص مصرف این مکمل و نتیجه بخش بودن آن مورد بررسی قرار دهیم.

همچنین در این مقاله در خصوص یکی از بهترین برندهای تولید کننده مکمل های ورزشی از جمله مکمل BCAA یعنی برند ATP توضیحاتی ارائه دهیم و به معرفی محصولات مرتبط با BCAA از این برند بپردازیم.

همچنین شما می توانید برای تهیه محصولات برند ATP به وبسایت شرکت ترندان اسپورت مراجعه نمایید و از نمایندگی رسمی این برند اقدام به خرید محصول کنید.

پیشنهاد می کنیم از پست بهترین مکمل برای جلوگیری از ریزش عضلات دیدن کنید.

ما در این مقاله به سوالات زیر پاسخ خواهیم داد:

مکمل BCAA چیست؟

بهترین زمان مصرف BCAAچه زمانی است؟

مکمل BCAA برند ATP چیست؟

دیگر مکمل های مناسب و دارای BCAA کدامند؟

فواید مصرف BCAA چیست؟

مزیت مصرف اسیدهای آمینه شاخه دار در ورزشکاران چیست؟

آیا مکمل BCAA چربی سوز است؟

عوارض جانبی مکملBCAA چیست؟

موارد منع مصرف مکمل BCAA چیست؟

 

 

مکمل BCAA چیست؟

مکمل BCAA چیست؟
مکمل BCAA چیست؟

در ابتدای کار لازم است توضیحاتی در خصوص مکمل BCAA ارائه دهیم که از اهمیت زیادی برخوردار است. مکمل BCAA جز مکمل های بسیار مهم و کلیدی در ورزش های مختلف از جمله بدنسازی است. این مکمل دارای اسیدآمینه های ضروری است.

لوسین، ایزولیسین و والین، جز سه اسید آمینه موجود در مکمل های BCAA است. این مواد می تواند باعث افزایش رشد عضلات و کمک به عملکرد تمرینات ورزشی افراد شود و از طرفی کمک کننده در توانبخشی و جلوگیری از خستگی افراد بعد از تمرین خواهد بود.

لازم است بدانید که اسیدآمینه های زنجیره ای که در BCAA وجود دارد جز مواد ضروری بدن محسوب می شود. در بسیاری از مواد غذایی پروتئینی مانند گوشت، محصولات لبنی و جبوبات، این اسیدآمینه ها وجود دارد.

اما ممکن است با توجه به شدت تمرین و نوع نیاز فرد، نیاز باشد که حتما از مکمل BCAA استفاده گردد. زیرا این اسیدآمینه ها نمی تواند در بدن تولید شود و لازم است از طریق مواد غذایی و حتی بهتر از آن از طریق مکمل ها وارد بدن شود.

در خصوص کارکرد سه اسیدآمینه ذکر شده می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • لوسین: این ماده می تواند در سنتز پروتئین، تاثیر مثبتی داشته باشد. همچنین به بازسازی عضلات و رشد عضلات نیز کمک خواهد کرد. همچنین لوسین می تواند به بهبود سطح قند خون کمک زیادی کند.
  • ایزولیسین: این اسید آمینه قابلیت ذخیره کردن انرژی ها را در سلول های عضلات دارد و همچنین تنظیم کننده گلوکز خون خواهد بود و برای افرادی دیابتی بسیار مفید است.
  • والین: این اسیدآمینه می تواند به عملکرد ذهنی افراد کمک زیادی کند. همچنین باعث کاهش خستگی بعد از تمرین و جلوگیری از تحلیل رفتن عضلات خواهد شد.

علاوه بر این، اسید آمینه های دیگری نیز ممکن است در BCAA وجود داشته باشد که آنها می تواند در کبد اکسید شود و موثر در افزایش انرژی بدن خواهد بود. اطلاع داشتن از بهترین زمان مصرف BCAA از اهمیت زیادی برخوردار است که در ادامه به بررسی این موضوع مهم خواهیم پرداخت.

بهترین زمان مصرف BCAA

بهترین زمان مصرف BCAA
بهترین زمان مصرف BCAA

یکی از موارد بسیار مهم در خصوص نتیجه بخش بودن مصرف هر مکمل از جمله مکمل BCAA این است که از بهترین زمان مصرف آن اطلاع دقیقی داشته باشیم. ما در ادامه به بررسی همین مسئله می پردازیم که قبل از ورزش و یا بعد از ورزش و همچنین در طول ورزش، چه زمانی می تواند مناسب باشد:

قبل یا بعد از ورزش

تحقیقات متعددی بر روی بهترین زمان مصرف BCAA انجام شده است که هر کدام از آنها تاثیراتی را قبل یا بعد از تمرین ورزشی نشان می دهد. در این مطالعه و تحقیقات، در زمان قبل از تمرین مقدار مشخصی از مکمل BCAA تجویز شده و این افراد در حین تمرین متوجه شدند که درد کمتری را در زمان تمرین حس می کنند. این مسئله در واقع نشان می دهد که سلول های خونی و عضلانی توانسته اند از تخریب بافت ها جلوگیری کنند.

همچنین مطالعات دیگری نشان داده است که مصرف مکمل BCAA بعد از تمرین توانسته است علاوه بر رفع خستگی و کوفتگی عضلات، باعث افزایش سنتز پروتئین در بدن شده و از طرفی در رشد عضلات نیز تاثیر زیادی داشته است.

اینکه چه مقدار از BCAA به افراد تجویز شده است بستگی به عوامل مختلفی دارد و این تحقیقات صرفا نگاه کلی به قضیه بهترین زمان مصرف BCAA دارد. بنابراین می توان گفت که مصرف BCAA قبل از تمرین و بعد از تمرین می تواند به عنوان یکی از بهترین گزینه های زمان مصرف BCAA محسوب شود.

در طول ورزش

در برخی از ورزش های استقامتی مانند دوی استقامت و یا دوچرخه سواری می توان از مکمل BCAA استفاده کرد. بررسی های مختلفی در خصوص این مورد انجام شده است.

این بررسی ها نشان می دهد که افرادی که در دوی ماراتن شرکت کرده اند و مقدار مشخصی از BCAA را در طول ورزش مصرف کرده اند، توانسته اند سرعت بیشتری را بدوند و طبیعتا در استقامت و بایداری بدن آنها تاثیرگذار بوده است.

علاوه بر این، افرادی که در حین دوچرخه سواری اقدام به مصرف BCAA کرده اند، توانسته اند در عملکرد ذهنی خود تفاوت هایی را ببینند و کمتر دچار خستگی ذهنی شده اند. اما در زمینه جسمی نیز تغییرات خاصی مشاهده نشده است.

با تمامی این تفاسیر باید گفت که بهترین زمان مصرف BCAA بستگی به شرایط مختلفی مانند نوع ورزش، شرایط جسمی فرد، شدت تمرین و تجویز پزشک تغذیه خواهد داشت که در نهایت مشخص شود آیا در زمان قبل از تمرین یا بعد از تمرین بهتر است مکمل BCAA مصرف شود و یا در زمان ورزش کردن بهتر است مصرف شود.

مکمل BCAA برند ATP

مکمل BCAA برند ATP
مکمل BCAA برند ATP

یکی از بهترین برندهای تولید کننده انواع مکمل های ورزشی از جمله مکمل BCAA برند ATP است. مکمل BCAA برند ATP دارای اسیدآمینه های شاخه دارد مخصوصا لوسین است که می تواند نقش بسیار مهمی در افزایش حجم عضلات و عضله سازی داشته باشد.

از آنجایی که این مکمل ورزشی جز مکمل های محبوب در میان ورزشکاران محسوب می شود، در اغلب برنامه های غذایی ورزشکاران می توانید این مکمل را مشاهده کنید.

زیرا مهمترین ویژگی این مکمل از برند ATP افزایش حجم عضله و سرعت عضله سازی است. همچنین موثر در زمینه چربی سوزی و کاهش وزن هم خواهد بود.

از جمله وِیژگی های مکمل BCAA برند ATP عبارتند از:

  • کمک به افزایش حجم عضلات بصورت خشک
  • کمک به سوخت رسانی مناسب برای عضلات
  • افزایش کیفیت عضلات
  • کمک به افزایش فرایند چربی سوزی
  • تنظیم متابولیسم گلوکز
  • در دو وزن 250 و 500 گرمی

بهترین زمان مصرف BCAA:

بهترین زمان مصرف BCAA:
بهترین زمان مصرف BCAA:

بهتر است به مقدار 5 گرم قبل از تمرین و یا حین و بعد از تمرین با توجه به هدف ورزشکار و برنامه تمرینی ورزشکار مصرف شود.

شما می توانید برای تهیه این محصول به وبسایت شرکت ترندان اسپورت به عنوان نمایندگی رسمی محصولات ATP در ایران، مراجعه و اقدام به خرید نمایید.

دیگر مکمل های مناسب و دارای BCAA

دیگر مکمل های مناسب و دارای BCAA
دیگر مکمل های مناسب و دارای BCAA

علاوه بر مکمل BCAA مکمل های دیگری از برند ATP وجود دارد که حاوی BCAA است. این مکمل ها می تواند مزیت ها و فواید بسیار زیادی داشته باشد. از جمله این مکمل ها عبارتند از:

مکمل Fortitude برند ATP

این مکمل یکی از مکمل های دارای اسیدآمینه های ضروری بدن است. در واقع این مکمل را می توان به عنوان نیاز اصلی یک ورزشکار به حساب آورد. این مکمل دارای مقادیر مشخصی از BCAA است که همان اسیدآمینه های ضروری را در خود جای داده است.

عملکرد مکمل Fortitude به گونه ای است که می تواند کیفیت عضله سازی را افزایش دهد و احتمال ریزش عضله و تخریب آن به حداقل می رسد. در نهایت کار کمک کننده به ریکاوری عضلات خواهد بود.

این محصول علاوه بر دارا بودن تمام آمینواسیدهای ضروری بدن، حاوی الکترولیت‌های مهمی نظیر سدیم، پتاسیم، کلسیم و منیزیم است تا عملکرد مطلوب بدن را برای یک تمرین مناسب حفظ کند.

از ویژگی های این مکمل ورزشی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تامین کننده آمینواسیدهای ضروری بدن
  • حاوی الکترولیت‌های مورد نیاز بدن
  • کمک به ریکاوری بهتر بدن و عضلات
  • سوخت رسانی مناسب به عضلات
  • کمک به عضله سازی بیشتر
  • حاوی گلوتامین، BCAA و EAA

بهترین زمان مصرف:

با توجه به نوع تمرین و تغذیه، این محصول را قبل، حین و بعد از تمرین میتوانید استفاده کنید.

شما می توانید برای تهیه این محصول به وبسایت شرکت ترندان اسپورت به عنوان نمایندگی رسمی محصولات ATP در ایران، مراجعه و اقدام به خرید نمایید.

شما در حال مطالعه مقاله بهترین زمان مصرف BCAA می باشید.

مکمل Zeus Juice برند ATP

از دیگر محصولات بسیار مناسب برای ورزشکاران از برند ATP مکمل Zeus Juice است. این مکمل دارای ترکیباتی از اسیدآمینه های ضروری بدن است که می تواند برای فعالیت ورزشکاران بسیار مناسب باشد.

مزیت این مکمل این است که دارای BCAA است و می تواند به رشد عضلات و افزایش حجم آن کمک زیادی کند. فرم پودری این محصول باعث شده است که سرعت جذاب بالایی را با این مکمل تجربه کنید.

از ویژگی های مهم این مکمل می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • حاوی آمینواسیدهای ضروری
  • هر سروینگ حاوی 7 گرم BCAA
  • حاوی هیدروکسی پرولین
  • تغذیه‌ی کامل عضلات
  • کمک به ریکاوری بهتر
  • افزایش حجم عضلات

بهترین زمان مصرف:

این محصول را قبل، حین و بعد از تمرین می‌توان استفاده کرد. برای تاثیرگذاری بیشتر بهتر است با متخصص تغذیه یا پزشک مشورت کنید.

شما می توانید برای تهیه این محصول به وبسایت شرکت ترندان اسپورت به عنوان نمایندگی رسمی محصولات ATP در ایران، مراجعه و اقدام به خرید نمایید.

حال در ادامه مقاله بهترین زمان مصرف BCAA به بررسی فواید مصرف مکمل BCAA خواهیم پرداخت.

فواید مصرف BCAA چیست؟

فواید مصرف BCAA چیست؟
فواید مصرف BCAA چیست؟

در خصوص مکمل BCAA و اهمیت آن توضیحاتی را عنوان کردیم. همانطور که گفته شد، این مکمل جز اسیدآمینه های ضروری بدن محسوب می شود. بخصوص اگر فردی اقدام به انجام فعالیت های ورزشی کند، نیاز به این اسیدآمینه ها بیشتر خواهد بود.

BCAA در واقع توسط بدن ساخته نمی شود و بایستی از طریق مواد غذایی و بخصوص مکمل ها وارد بدن شود. این اسدآمینه ها بخشی از پروتئین موجود در عضله انسان را تشکیل می دهد.

این مکمل غذایی و ورزشی، خاصیت منحصر بفردی نیز دارد که می تواند باعث افزایش متابولیسم بدن و همچنین افزایش انرژی بدن و جلوگیری از تخریب بافت های بدن شود. در ادامه به مهمترین فواید مصرف BCAA اشاره می کنیم:

قابلیت جذب سریع:

مکمل BCAA قابلیت جذب بسیار سریع دارد و به سرعت وارد جریان خون خواهد شد. در واقع جذب سریع آن بخاطر این است که این اسیدآمینه ها توسط کبد شکسته و تجزیه نمی شود و به راحتی وارد بافت های عضلانی می شود.

افزایش انرژی:

از دیگر خواص بسیار مهم مکمل های BCAA افزایش انرژی برای عضلات است. این اسیدآمینه ها زمانی که وارد جریان خون می شود و در عضلات و بافت ها قرار می گیرد، در این قسمت شروع به تقسیم شدن و شکسته شدن می کند که می تواند باعث افزایش انرژی در طول ورزش شود. همچنین این امر باعث افزایش متابولیسم پروتئین ها در بدن می شود و در نتیجه در تنظیم کردن بافت های بدن و عضله سازی استفاده می شود.

از مهمترین خواص مکمل های، وجود اسیدآمینه لوسین است که نقش بسیار مهم در ساخت پروتئین در عضلات ایفا می کند. با شناخت مسئله بهترین زمان مصرف BCAA می توانید از خواص این مکمل با ارزش استفاده نمایید.

یکی از بهترین برندهای تولید کننده مکمل های BCAA و دیگر مکمل های ورزشی، برند ATP است که شرکت ترندان اسپورت، نمایندگی رسمی محصولات ATP را در کشور ما دارد. شما می توانید برای تهیه این محصولات به وبسایت شرکت ترندان اسپورت مراجعه نمایید.

مزیت مصرف اسیدهای آمینه شاخه دار در ورزشکاران چیست؟

مزیت مصرف اسیدهای آمینه شاخه دار در ورزشکاران چیست؟
مزیت مصرف اسیدهای آمینه شاخه دار در ورزشکاران چیست؟

در خصوص فواید مهم مکمل BCAA توضیحاتی عنوان شود. اما در ادامه قصد داریم به برخی از مهمترین مزیت های مصرف این مکمل برای ورزشکاران اشاره کنیم. از جمله مزیت های آن عبارتند از:

باعث کاهش خستگی و تحلیل رفتن بدن ورزشکاران خواهد شد

مکمل های BCAA و سایر مکمل هایی که از BCAA بهره می برند، در کاهش خستگی بدن ورزشکاران تاثیر بسیار زیادی خواهد گذاشت. در واقع این مکمل می تواند شروع خستگی مرکزی و محیطی را در طول انجام فعالیت های ورزشی به تاخیر اندازد.

به همین دلیل می توان در مدت زمان بیشتری اقدام به تمرین ورزشی نمود. این مکمل ها می تواند حتی بعد از اینکه بدن از ذخایر گلیکوژن در خون استفاده کرد، می تواند از اسیدآمینه های موجود در BCAA استفاده کند و باعث جلوگیری از ضعف و تحلیل رفتن عضلات شود. این امر به دلیل جلوگیری از جذب تریپتوفان در مغز است.

این ماده در واقع شکل اولیه انتقال دهنده عصبی سرتونین در مغز است که می تواند باعث خستگی و ضعف بدن شود و در نتیجه باعث خواب آلودگی شود. به همین دلیل این مکمل می تواند کمک کننده در این زمینه باشد.

مکمل BCAA می تواند باعث عملکرد بهتر ورزش های هوازی و غیرهوازی شود

مصرف منظم مکمل BCAA و دانستن مسئله BCAA برای هریک از ورزشکاران با توجه به فعالیت خود، می تواند فواید زیادی را برای بدن داشته باشد. در خصوص مسئله کاهش خستگی که نکاتی گفته شد.

به غیر از این مسئله، این مکمل می تواند باعث کاهش میزان لاکتیک شدن بدن خواهد شد. این مسئله بخصوص در ورزش های هوازی و استقامتی نیز از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

به عنوان مثال، ورزشکاری که اقدام به دوچرخه سواری در مسیر طولانی مدت می کند، مصرف این اسیدآمینه های ضروری می تواند باعث افزایش قدرت رکاب زنی شود و از خستگی و لاکتیک شدن بدن جلوگیری خواهد کرد. تمامی این عوامل به شرطی رخ خواهد داد که طبق یک برنامه مشخص و در یک زمان مشخص، مصرف این مکمل صورت گیرد.

کمک به افزایش سیستم ایمنی بدن

مصرف مکمل BCAA و سایر مکمل های حاوی BCAA می تواند کمک کننده در وضعیت سیستم ایمنی بدن شود. تمرینات شدید و با شدت بالا که در طول روزها و ماه ها اتفاق می افتد، می تواند در اثر پرفشار بودن آن، باعث ضعف در سیستم ایمنی بدن شود.

به همین دلیل اهمیت مسئله مصرف مکمل های مغذی و مختلف از اهمیت زیادی برخوردار است. مکمل BCAA می تواند در این زمینه باعث شود که خستگی بدن کاهش پیدا کند و از ضعف بدن و به مراتب، ضعف در سیستم ایمنی بدن جلوگیری شود.

تحقیقات متعددی در این زمینه انجام شده است که نشان می دهد مصرف BCAA می تواند به عنوان یک منبع انرژی برای سلول های بدن تلقی شود و از ضعف آنها و نابودی آنها جلوگیری خواهد کرد. یکی از بهترین برندهای تولید کننده مکمل BCAA برند ATP است که شرکت ترندان اسپورت به عنوان نمایندگی رسمی این برند در کشور ما فعالیت دارد.

مکمل های BCAA می تواند از عضلات کم چرب محافظت کند

بررسی های مختلفی نشان داده است که مکمل BCAA می تواند از توده های عضلانی در شرایط مختلفی محافظت نماید. در واقع این مکمل می تواند از شکسته شدن پروتئین ها در عضلات جلوگیری نماید.

همین امر می تواند باعث افزایش قدرت عضلات و جلوگیری از تحلیل رفتن آن شود. این مسئله برای افرادی که ورزش های هوازی انجام می دهند از اهمیت زیادی برخوردار است.

همچنین افرادی که در شرایط کاهش وزن و چربی سوزی قرار می دهند، می توانند با مصرف BCAA از تخریب عضلات خود جلوگیری و همچنین می توانند کمک کننده عضلات آنان رشد و تقویت پیدا کند. با دانستن مسئله بهترین زمان مصرف BCAA می توان به این امر مهم دست پیدا کرد.

مکمل BCAA می تواند به ساخت پروتئین ها کمک کند

همانطور که گفته شد، مکمل BCAA دارای اسید آمینه لوسین است که که می تواند باعث تولید پروتئین در عضلات شود. لوسین جز مهمترین اسیدآمینه BCAA محسوب می شود که مهمترین نقش را در جلوگیری از تخریب بافت های عضلانی ایفا می کند. هر فردی با توجه به نوع فعالیت خود و نوع برنامه تمرینی و غذایی خود، باید در بهترین زمان و در بهترین دوز اقدام به مصرف آن نماید.

کمک در کاهش درد و آسیب های ورزشی و عضلانی

طبیعی است که ورزش های سنگین می تواند باعث ایجاد دردهای عضلانی و حتی آسیب های ورزشی شود. مصرف مکمل BCAA می تواند کمک زیادی در کاهش دردهای عضلانی و آسیب های ناشی از ورزش شود. مصرف آن قبل و بعد از تمرین می تواند موثر در این زمینه شود و در نتیجه در عملکرد ورزشکار و انجام حرکات ورزشی بسیار موثر است.

موارد بالا جز مهمترین مزیت های مصرف مکمل BCAA برای ورزشکاران است. با دانستن بهترین زمان مصرف BCAA می توان از تمامی مزیت های فوق استفاده کرد. یکی از بهترین برندهای تولید کننده اما مکمل های ورزشی، برند ATP است که شرکت ترندان اسپورت، نمایندگی رسمی این برند در ایران است و شما می توانید با مراجعه به وبسایت شرکت ترندان اسپورت، اقدام به خریداری محصولات ATP نمایید.

آیا مکمل BCAA چربی سوز است؟

آیا مکمل BCAA چربی سوز است؟
آیا مکمل BCAA چربی سوز است؟

مکمل BCAA می تواند تاثیراتی در خصوص جلوگیری از افزایش وزن داشته باشد و همچنین موثر در فرایند چربی سوزی خواهد بود. در واقع این مکمل می تواند با توجه به تجویز متخصص تغذیه، برای افرادی که به دنبال کاهش وزن هستند، مورد استفاده قرار گیرد.

بسیاری از ورزشکاران که قصد کاهش چربی و وزن را دارند، در کنار سایر مکمل های چربی سوز، از مکمل BCAA برای کاهش وزن و همچنین رشد عضلات خود استفاده می کنند.

محدود نمودن کالری دریافتی از رژیم غذایی در کنار مصرف این مکمل ها می تواند مزید بر علت شده و در نتیجه باعث کاهش وزن و لاغری در افراد دارای چربی بالا و وزن بالا شود.

در ابتدا لازم است که فرد هدف خود را از تمرینات ورزشی و همچنین هدف خود را از مصرف مکمل ها مشخص کند. سپس با دریافت یک برنامه مناسب ورزشی، از یک متخصص تغذیه برای دریافت برنامه غذایی و مکمل های ورزشی کمک های لازم را دریافت نماید تا بتواند به بهترین نتیجه دست پیدا کند.

شاید بتوان گفت که مسئله لاغری و کاهش وزن، جز دغدغه های بسیاری از افراد است و اینکه از کدام روش و چگونه به کاهش وزن برسند، مسئله و جوانب زیادی را در بر خواهد گرفت.

به همین دلیل توصیه می شود که هر فردی با توجه به شرایط خود بهترین راه را برای چربی سوزی انتخاب کند که مصرف مکمل BCAA هم می تواند جز گزینه های مناسب در این زمینه باشد.

عوارض جانبی مکمل BCAA

عوارض جانبی مکمل BCAA
عوارض جانبی مکمل BCAA

اینکه عنوان کنیم مصرف هر نوع غذا و یا مکمل ورزشی، بدون عوارض است، امری نادرست و اشتباه است. با اینکه مکمل BCAA جز مکمل های بدون عارضه و بی ضرر محسوب می شود، اما مصرف بیش از اندازه آن و همچنین ندانستن مسئله بهترین زمان مصرف BCAA می تواند مشکلاتی را برای افراد ایجاد کند و عوارض منفی را در پی داشته باشد.

از جمله عوارض جانبی این مکمل می توان به خستگی، از بین رفتن هماهنگی عضلات، تهوع، سردرد و افزایش قند خون اشاره کرد که تمامی این موارد ناشی از مصرف نادرست و بیش از اندازه این مکمل ورزشی است.

از طرفی دیگر، افرادی که دچار مشکلات گوارشی هستند، بایستی در مصرف هر گونه مکمل های ورزشی و غذایی از جمله مکمل BCAA جوانب احتیاط را در نظر گیرند و با تشخیص و نظر پزشک اقدام به مصرف آن نمایند.

تمامی این موارد در کنار هم است که می تواند ما را به مقصود خود در خصوص مصرف هرگونه مکمل برساند و به همین دلیل توصیه می شود که حتما در خصوص مقدار مصرف و زمان مصرف، با متخصص تغذیه مشورت های لازم انجام شود.

یکی از بهترین برندهای تولید کننده اما مکمل های ورزشی، برند ATP است که شرکت ترندان اسپورت، نمایندگی رسمی این برند در ایران است و شما می توانید با مراجعه به وبسایت شرکت ترندان اسپورت، اقدام به خریداری محصولات ATP نمایید.

موارد منع مصرف مکمل BCAA

موارد منع مصرف مکمل BCAA
موارد منع مصرف مکمل BCAA

برخی از افراد بایستی با احتیاط بیشتر اقدام به مصرف مکمل BCAA کنند و یا از مصرف آن خودداری نمایند. زیرا می تواند اثرات منفی بر سلامتی چنین افرادی بگذارد. از آنجایی که این مکمل دارای اسیدآمینه های ضروری بدن است، با این حال مصرف این مکمل باید در شرایط مناسب صورت گیرد. از جمله افرادی که نباید اقدام به مصرف مکمل کنند، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

بانوان باردار و یا شیرده

بانوان باردار و یا شیرده
بانوان باردار و یا شیرده

بانوانی که در دوران بارداری هستند و یا در زمان شیردهی به نوزاد خود قرار دارند، بهتر است برای اطمینان بیشتر، از مصرف مکمل BCAA خودداری کنند تا از بروز مشکلاتی در زمینه سلامتی برای خود و فرزند خود جلوگیری نمایند. زیرا این مکمل ها دارای پروتئین بوده که می تواند در برخی مواقع اختلالاتی برای این افراد ایجاد کند.

شما در حال مطالعه مقاله بهترین زمان مصرف BCAA می باشید.

افراد دارای بیماری های خاص

افرادی که دارای بیماری های خاص مانند بیماری های ذهنی و جسمی هستند، نباید از اسیدآمینه های شاخه دار استفاده کنند. مکمل BCAA سرشار از همین اسیدآمینه ها است که می تواند مشکلاتی در زمینه ذهنی و جسمی ایجاد کند.

همچنین بیماران مبتلا به ALS یا همان اسکلروز جانبی آمیوتروفیک، نباید از این مکمل استفاده کنند زیرا می تواند مشکلاتی در زمینه ریه و تنگی نفس ایجاد کند. از دیگر بیماری ها می توان به بیماری ها کبدی، کلیه و قلبی اشاره کرد که از مصرف BCAA باید خودداری نمایند.

افراد دارای اعتیاد به مشروبات الکلی

افراد دارای اعتیاد به مشروبات الکلی
افراد دارای اعتیاد به مشروبات الکلی

اعتیاد به الکل امری ناپسند است که می تواند مشکلاتی را برای بدن ایجاد کند. چنین افرادی که به الکل اعتیاد دارند، نباید اقدام به مصرف مکمل BCAA کنند. زیرا می تواند عوارض شدیدی از جمله مشکلات کبدی و آسیب های مغزی نیز برای آنها ایجاد کند و حتی منجر به مرگ فرد شود.

افراد دارای قند خون پایین

افرادی که با مشکل پایین بودن قند خون مواجه هستند، به هیچ وجه نباید از مکمل BCAA و سایر مکمل های حاوی اسیدآمینه های شاخه دار استفاده کنند. زیرا لوسین موجود در BCAA می تواند با آزاد کردن انسولین در بدن باعث کاهش قند خون شود و افرادی که بصورت خودکار با این مشکل مواجه هستند، با مشکلات جبران ناپذیری روبرو خواهند شد.

شما در حال مطالعه مقاله بهترین زمان مصرف BCAA می باشید.

افرادی که در قبل از جراحی و یا بعد از جراحی قرار دارند

افرادی که در شرف انجام عمل جراحی قرار دارند و یا در دوران بعد از جراحی به سر می برند، نباید از مکمل BCAA استفاده کنند. زیرا این مکمل می تواند باعث کاهش قند خون شود و در نتیجه مشکلات زیادی از نظر ضعف جسمانی برای آنها به وجود خواهد آورد.

نتیجه گیری

نتیجه گیری
نتیجه گیری

ما در این مقاله به بررسی یکی از بهترین و کاربردی ترین مکمل های ورزشی و غذایی یعنی مکمل BCAA پرداختیم. این مکمل دارای خواص بسیار زیادی است که می توان از آن بهره برد.

دانستن زمان مصرف این مکمل از اهمیت زیادی برخوردار است که در این مقاله در خصوص بهترین زمان مصرف BCAA توضیحات کاملی اشاره شد. از طرفی در این مقاله در خصوص یکی از بهترین برندهای تولید کننده مکمل های ورزشی از جمله مکمل BCAA و سایر مکمل ها، یعنی برند ATP توضبحات کاملی ارائه کردیم.

مصرف مکمل BCAA در کنار مزیت های آن می تواند عوارضی را برای برخی از افراد داشته باشد که در خصوص عوارض احتمالی آن و همچنین موارد منع مصرف آن توضیحاتی را ارائه دادیم.

همانطور که گفته شد، یکی از بهترین برندهای تولید کننده اما مکمل های ورزشی، برند ATP است که شرکت ترندان اسپورت، نمایندگی رسمی این برند در کشور ما است. شما می توانید با مراجعه به وبسایت شرکت ترندان اسپورت، اقدام به خریداری محصولات ATP نمایید.

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید.