محصول ارگانیک سفت می شه، ولی خراب نمی شه

حقیقت‌هایی درباره پروتئین وی که شرکت‌ها نمی‌خواهند شما بدانید!

اسم قرص تنظیم هورمون زنانه

اسم قرص تنظیم هورمون زنانه

Table of Contents

در این مقاله، به معرفی و بررسی اسم قرص تنظیم هورمون زنانه خواهیم پرداخت.

اسم قرص و یا مکمل تظیم هورمون زنانه، Venus E-Tox از کمپانی ATP است.

همه ما می دانیم که سلامتی انسان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. مبحث سلامتی و حفظ و نگهداری آن جزو مسائل مهمی می باشد که هر فردی باید در اولویت زندگی خود قرار دارد. زیرا پایداری بدن در راستای حفظ خود و انجام کارهای خود، در گرو حفظ سلامتی بدن است.

در بدن همه ما انسان ها، اندام ها و هورمون های مختلفی وجود دارد که هر کدام از آن ها وظایف خاص خود را دارند و همگی آن ها در یک راستا تلاش می کنند و آن هم حفظ سلامتی بدن و تعادل و پایداری آن است.

بسیاری از افراد ممکن است به دلایل زیادی دچار مشکلات و بیماری های مختلفی شوند و این بیماری ها می تواند سلامتی انسان را تحت تاثیر قرار دهد. طبیعتا هر انسانی که دچار چنین معضلاتی می شود، در صدد این است که بتواند به حل مشکلات خود بپردازد تا سلامتی خود را به دست آورد.

در بدن ما، هورمون های مختلفی وجود دارد و در زنان و مردان نیز تفاوت هایی از نظر هورمونی وجود دارد. این هورمون ها باید در تعادل وضعیت خود قرار گیرند تا بتواند وظایف خود را به درستی انجام دهد.

اکر مشکل سندرم پیش از قائدگی دارید،از مکمل مکمل برای سندرم پیش از قاعدگی استفاده نمایید.

ویدئو اسم قرص تنظیم هورمون زنانه

در زنان، هورمون های مختلفی وجود دارد که مهمترین آن، هورمون های زنانه است که در رشد و بلوغ، تولید مثل، میل جنسی و … تاثیرگذار است و بانوان باید تلاش کنند که هورمون های خود را در تعادل وضعیتی خود قرار دهند.

عدم تعادل در هورمون های زنانه می تواند مشکلاتی را برای افراد به وجود آورد. به همین دلیل، ما قصد داریم در این مقاله به بررسی مسئله هورمون زنان  و انواع آن بپردازیم و نقش هر یک از آن ها را در سلامتی بدن مورد بررسی قرار دهیم.

از آنجایی که تنظیم و تعادل هورمون زنانه از اهمیت زیادی برخوردار است، در این مقاله به بررسی اسم قرص تنظیم هورمون زنانه خواهیم پرداخت که از اهمیت زیادی برخوردار است.

اینفوگرافیک اسم قرص تنظیم هورمون زنانه

اینفوگرافیک اسم قرص تنظیم هورمون زنانه
اینفوگرافیک اسم قرص تنظیم هورمون زنانه

امروزه خوشبختانه با پیشرفت علوم پزشکی، مکمل ها و داروهایی وجود دارد که می تواند به تنظیم هورمون های بدن از جمله هورمون زنانه بپردازد. از جمله برندهای معتبری که اقدام به تولید مکمل های تنظیم هورمون زنانه کرده است، برند ATP می باشد که شرکت بازرگانی ترندان اسپرت، نمایندگی رسمی و انحصاری این برند را در ایران دارد.

برای استفاده از محصولات تولیدی برند استرالیایی ATP SCIENCE و بهره مندی از مزایای آن، به شرکت بازرگانی ترندان اسپرت مراجعه نمایید.

توصیه می کنیم، با مکمل های افزایش دهنده دوپامین آشنا شوید.

ما در این مقاله، به سوالات زیر پاسخ خواهیم داد:

هورمون زنانه چیست؟

وظایف هورمون های جنسی زنانه چیست؟

انواع هورمون های جنسی زنانه را نام ببرید.

عدم تعادل هورمونی چیست؟

اسم قرص تنظیم هورمون زنانه چیست؟

فواید مصرف قرص Venus E-Tox در تنظیم هورمون زنانه

یک سیستم متعادل هورمونی، چگونه کار می‌کند؟

علائم اختلال هورمونی در زنان چیست؟

علت اختلال هورمونی در زنان چیست؟

راه‌های تشخیص اختلال هورمونی در زنان کدامند؟

تفسیر فاکتورهای هورمونی در آزمایش خون چیست؟

مواد خوراکی طبیعی برای تنظیم هورمون زنانه چیست؟

تستوسترون در زنان چیست؟

هورمون پرولاکتین در زنان چیست؟

هورمون‌های جنسی و سیکل قاعدگی چیست؟

هورمون‌های جنسی زنانه و بارداری چیست؟

هورمون‌های جنسی زنانه و یائسگی چیست؟

هورمون‌های جنسی زنانه و میل جنسی چیست؟

نتیجه گیری

 

هورمون زنانه چیست؟

هورمون زنانه چیست؟
هورمون زنانه چیست؟

در ابتدا به بررسی هورمون زنانه و تعریف آن می پردازیم که می تواند مفید واقع شود. هورمون زنانه که در واقع به آن هورمون های جنسی زنانه نیز گفته می شود، نوعی از هورمون ها می باشد که در بدن زنان قرار دارد و وظایفی مانند رشد و بلوغ، تولید مثل و سلامت جنسی را بر عهده دارد.

بدن هر انسانی؛ چه مرد و چه زن، هورمون های مختلفی دارد که باید در تعادل قرار داشته باشد. هورمون های زنانه هم از این قاعده مستثنی نیست و سطح هورمون های جنسی زنان، می تواند در طول زمان دستخوش تغییراتی شود و این تغییرات جزو شرایط طبیعی بدن محسوب می شود.

بیشترین تغییرات ایجاد شده در سطح هورمون زنان

بیشترین تغییرات ایجاد شده در سطح هورمون زنان، مربوط به دوران بلوغ، دوران قاعدگی، بارداری و یائسگی می باشد که به اقتضای زمان می تواند هر یک از آن ها رخ دهد.

هورمون های جنسی زنانه می تواند روی رشد استخوان ها و عضلات، تاثیرات زیادی بگذارد و با فعل و انفعال شیمایی خود، در جریان خون آزاد می شود. هورمون ها نقش مهمی در سلامت عمومی بدن دارد و در کنترل غذا، خواب و رشد، تاثیرات زیادی دارد.

یکی از مسائل مهمی که برای هورمون های زنانه رخ می دهد، این است که نقش بسیار مهمی در وضعیت آن ها در طول دوران مختلف دارد که شاید مهمترین آن مربوط به تولید مثل و فعالیت جنسی باشد.

غدد اصلی هورمون های جنسی در واقع همین نقش را ایفا می کند و تعادل و پایداری آن از اهمیت زیادی برخوردار است.

تخمدان ها در واقع نقش اصلی و مهم در زمینه تولید هورمون های جنسی زنانه دارد و سلامت آن ها جز مهمترین نکاتی است که هر فردی باید به آن توجه کند و به همین دلیل مسئله اسم قرص تنظیم هورمون زنانه می تواند برای افرادی که مشکل عدم تعادل در هورمون های خود دارند، مهم باشد که در این مقاله به آن می پردازیم.

وظایف هورمون های جنسی زنانه

وظایف هورمون های جنسی زنانه
وظایف هورمون های جنسی زنانه

اگر بخواهیم در خصوص وظایف هورمون های جنسی زنانه مطالبی را توضیح دهیم، می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم و متوجه خواهیم شد که تا چه اندازه می تواند در سلامت زنان موثر واقع شود. این موارد عبارتند از:

  • فرایند بلوغ و رشد جنسی زنان بر عهده هورمون های جنسی زنانه است.
  • تولید مثل
  • افزایش میل جنسی زنان
  • رشد استخوان ها و عضلات
  • هورمون های جنسی نقش مهمی در التهاب های بدن دارد.
  • تنظیم و تعادل در میزان کلسترول خون زنان بر عهده هورمون های جنسی زنانه است.
  • موثر در رشد مو
  • و …
طبیعتا هورمون های بدن از جمله هورمون های زنانه می تواند در طول زمان و گذر زندگی، دستخوش تغییراتی شود

طبیعتا هورمون های بدن از جمله هورمون های زنانه می تواند در طول زمان و گذر زندگی، دستخوش تغییراتی شود و از تعادل خود خارج شود که این عوامل موثر می تواند مواردی مانند سن، یائسگی، بارداری، استرس، مصرف برخی داروها، محیط زندگی و … باشد.

همین تغییرات می تواند در تعادل هورمون های جنسی تاثیر گذار باشد و طبیعتا تغییراتی در میل جنسی زنان و دیگر موارد ایجاد نماید و به همین دلیل است که مسئله اسم قرص تنظیم هورمون زنانه برای خانم ها، از اهمیت زیادی برخوردار است که قبل از بررسی این موضوع، در ابتدا به انواع هورمون های جنسی زنانه اشاره خواهیم کرد.

انواع هورمون های جنسی زنانه چیست؟

انواع هورمون های جنسی زنانه چیست؟
انواع هورمون های جنسی زنانه چیست؟

هورمون های زنانه یا همان هورمون های جنسی زنانه نیز از تخمدان ها ترشح می شود. همچین این هورمون می تواند در بافت های دیگری مانند غدد فوق کلیوی و کبد هم مشاهده شود.

اما بیشترین میزان تولید هورمون های جنسی زنانه، مربوط به تخمدان ها می باشد. هورمون های اصلی زنانه از دو نوع می باشد که استروژن و پروژسترون نام دارد که ما در ادامه، به بررسی آن خواهیم پرداخت:

هورمون استروژن

یکی از مهمترین و حساس ترین هورمون های زنانه در بدن خانم ها، هورمون استروژن می باشد که در واقع یک هورمون پیام رسان است که نقش مهمی در رشد جنسی خانم ها و تولید مثل دارد. استروژن نیز در تخمدان ها تولید می شود و البته می تواند مقدار کمی را در غدد فوق کلیوی مشاهده کرد.

استروژن نیز توسط جریان خون در بدن می تواند حرکت کند و با تمامی بافت ها و اندام های بدن در ارتباط باشد و نقش مهمی در سلامت کلی بدن زنان دارد. استروژن می تواند نقش مهمی در تولید مثل زنان، دوران قاعدگی و رشد سینه ها داشته باشد و همچنین تاثیرگذار در حنجره خانم ها می باشد.

بسیاری از قرص ها و مکمل هایی وجود دارد که تاثیرگذار در تعادل هورمون استروژن است که یکی از این موارد، مربوط به کپسول Venus E-Tox می باشد که محصول شرکت ATP می باشد که شرکت بازرگانی ترندان اسپرت، تنها نماینده انحصاری و رسمی برند ATP در ایران می باشد.

هورمون پروژسترون

از دیگر هورمون های مهم و حساس زنانه که در بدن خانم ها قرار دارد، هورمون پروژسترون می باشد. این هورمون نقش مهمی در چرخه قاعدگی زنان دارد و در زمینه بارور شدن زنان، تاثیرگذاری فراوانی دارد.

تعادل در پروژسترون از اهمیت زیادی برخوردار است و کاهش میزان ترشح این هورمون، می تواند باعث بروز مشکلات جنسی و اختلالات هورمونی شود که مهمترین و شایع ترین این اختلال، مربوط به قاعدگی نامنظم و ناباروی می باشد. این هورمون در واقع تنظیم کننده کل بدن است و نقش مهمی در سلامت زنان دارد.

هورمون پروژسترون، در تخمدان ها تولید می شود و در زمان تخمک گذاری و آماده بارداری، سطح این هورمون افزایش چشمگیری پیدا می کند.

عدم تعادل هورمونی چیست؟

عدم تعادل هورمونی چیست؟
عدم تعادل هورمونی چیست؟

اما قبل از آن که به بررسی دقیق اسم قرص تنظیم هورمون زنانه بپردازیم، در ابتدا توضیح کوتاهی در خصوص عدم تعادل هورمونی خواهیم داد. زمانی که صحبت از عدم تعادل هورمونی می شود، این موضوع در واقع معنی این را می دهد که مقدار هورمون خاصی در بدن بیش از حد مجاز و یا کمتر از حد مجاز تولید می شود و این تغییرات و عدم تعادل، می تواند مشکلاتی را برای بدن به وجود بیاورد.

هورمون های جنسی زنانه که از اهمیت زیادی برخوردار است، عدم تعادل در آن می تواند باعث بروز مشکلات زیادی برای خانم ها شود و از آنجایی که تعادل کل بدن انسان مرتبط با هورمون های بدن است، هورمون های جنسی زنانه نیز باید در وضعیت تعادلی قرار داشته باشد که در غیر این صورت، می تواند باعث بروز مشکلات مختلفی شود و حتی بیماری هایی را به وجود بیاورد.

به همین دلیل، باید چاره ای برای آن اندیشید که بهترین روش استفاده از مکمل ها و قرص های تنظیم کننده هورمون زنانه است که ما در ادامه به بررسی این موضوع یعنی اسم قرص تنظیم هورمون زنانه می پردازیم.

اسم قرص تنظیم هورمون زنانه

اسم قرص تنظیم هورمون زنانه
اسم قرص تنظیم هورمون زنانه

در خصوص اهمیت تولید هورمون زنانه، مطالبی گفته شد و متوجه شدیم که تعادل در تولید این هورمون، از اهمیت بسیاری برخوردار است. اما برخی از عوامل می تواند باعث عدم تعادل در تولید هورمون های زنانه شود و همین موضوع باعث می شود که افراد از قرص ها و مکمل هایی استفاده کنند که بتوانند تولید هورمون زنانه را در تعادل قرار دهد.

یکی از قرص هایی که می تواند تا حد زیادی در درمان اختلالات هورمونی کمک زیادی کند، قرص های ضدبارداری می باشد که می تواند کمک زیادی به مرتب شدن دوره قاعدگی نماید. از جمله؛ قرص های سیپروترون، کامپاند، اتیسترون و … می باشد که البته برای مصرف هر یک از آن ها باید با پزشک زنان، مشورت های لازم را انجام داد.

از دیگر مواردی که می تواند به عنوان اسم قرص تنظیم هورمون زنانه محسوب شود، مصرف داروهایی می باشد که در واقع ضد هورمون مردانه است که از جمله آن ها، اسپیرونولاکتون، سیپروترون استات و فلوتامید می باشد.

از آنجایی که هورمون تستوسترون یک هورمون مردانه است و مقدار بسیار کمی از آن در بدن زنان وجود دارد، داروهایی وجود دارد که منجر به این می شود که ترشح آن بیش از حد نشود و مشکلاتی را برای زنان به وجود نیاورد که ما اشاره کردیم که چه داروهایی می تواند در این مورد کمک نماید.

دیگر اسم قرص تنظیم هورمون زنانه، می توان به قرص اسپیرونولاکتون اشاره کرد

دیگر اسم قرص تنظیم هورمون زنانه، می توان به قرص اسپیرونولاکتون اشاره کرد که بیشتر برای زنانی به کار می رود که اختلال در دوران قاعدگی دارند و دیرتر یا زودتر از موعد، دچار عادت ماهانه می شوند.

البته توصیه اکید می شود که از مصرف خودسرانه این داروها جلوگیری شود و حتما با پزشک متخصص، مشورت های لازم انجام شود. این دارو می تواند علاوه بر تنظیم هورمون زنانه در دوران قاعدگی، در جلوگیری از ریزش مو موثر باشد.

از دیگر قرص هایی که می توان به تنظیم هورمون زنانه از آن استفاده کرد، قرص Venus E-tox می باشد که می تواند هورمون های مرتبط با چرخه قاعدگی یعنی پروژسترون را تنظیم نماید و به تعادل برساند و خانم هایی که دچار نامنظمی قاعدگی هستند، از این کپسول استفاده نمایند.

معتبرترین تولید کننده این قرص، برند ATP می باشد

معتبرترین تولید کننده این قرص، برند ATP می باشد. شرکت بازرگانی ترندان اسپرت، تنها نماینده انحصاری و رسمی برند ATP در ایران می باشد. با مصرف این قرص، می توان هورمون های زنانه را در حد استاندارد و متعادل تنظیم نماید و اختلالات قاعدگی را به حداقل برساند.

همچنین این قرص می تواند مزیت های دیگری هم داشته باشد که در مبحث بعدی، به آن اشاره خواهد شد. این کپسول، محصول شرکت ATP می باشد که توسط شرکت ترندان اسپرت که نمایندگی رسمی این برند را در ایران دارد، وارد می شود.

عوامل زیادی می تواند باعث عدم تعادل در ترشح هورمون های زنانه شود که شایع ترین آن، استرس و اضطراب است که مهمترین عارضه آن، اخلال در چرخه قاعدگی است. به همین دلیل، مسئله اسم قرص تنظیم هورمون زنانه از اهمیت زیادی برخوردار است که در موارد فوق، به آن اشاره شد.

فواید مصرف قرص Venus E-Tox در تنظیم هورمون زنانه

فواید مصرف قرص Venus E-Tox در تنظیم هورمون زنانه
فواید مصرف قرص Venus E-Tox در تنظیم هورمون زنانه

همان طور که در مورد قبلی گفته شد، تعادل در هورمون های زنانه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و عدم تعادل در ترشح هورمون ها می تواند مشکلاتی را از نظر جنسی ایجاد کند.

خوشبخانه با پیشرفت علوم پزشکی و درمانی، مکمل ها و قرص های درمانی زیادی در این مورد وجود دارد که در مبحث قبلی به آن اشاره شد.

یکی از بهترین مکمل ها و قرص هایی که می تواند در تنظیم هورمون زنانه موثر باشد، قرص Venus E-Tox می باشد که به صورت کپسول بوده و می توان با مشورت پزشک، اقدام به مصرف آن نمود.

از جمله مزیت های مصرف این قرص درمانی، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تنظیم و تعادل در تولید هورمون های زنانه
  • جلوگیری از اختلالات قاعدگی و تنظیم دوره آن
  • از مواردی مانند PMS جلوگیری خواهد کرد.
  • تنظیم هورمون استروژن و جلوگیری از کاهش و یا افزایش بیش از حد آن
  • موثر در فرایند چربی سوزی زنان

طی تحقیقات انجام شده، قرص Venus E-Tox بدون هیچ گونه عوارض جانبی و هورمونی می باشد و می تواند تاثیر بسیار زیادی در تعادل ترشح هورمون های جنسی زنانه یعنی استروژن و پروژسترون داشته باشد.

توصیه ما این است که حتما با مشورت یک پزشک متخصص، اقدام به مصرف آن شود. از طرفی این مکمل می تواند تاثیر زیادی در روند روحی و روانی زنان داشته باشد و می تواند کمک زیادی در کاهش دردهای جسمی در دوران قاعدگی شود.

تنظیم بودن هورمون‌های دخیل در چرخه قاعدگی، وظیفه‌ی اصلی این مکمل به حساب می‌آید

تنظیم بودن هورمون‌های دخیل در چرخه قاعدگی، وظیفه‌ی اصلی این مکمل به حساب می‌آید. در صورتی که این هورمون‌ها به میزان استاندارد ترشح شوند، اختلالات قاعدگی، کاهش چشمگیر پیدا می‌کنند.

علاوه بر این، Venus E-Tox کمک می‌کند که دردهای جسمی و فشارهای روحی قبل از شروع قاعدگی (PMS) کاهش پیدا کند و مشکلات ناشی از قاعدگی به حداقل میزان ممکن کاهش پیدا کند.

این دارو، محصول شرکت ATP می باشد که شرکت ترندان اسپرت به عنوان نمایندگی رسمی این برند در ایران فعالیت می کند که می توان به راحتی اقدام به تهیه محصول و مصرف آن نمود. نحوه مصرف آن با مشورت پزشک می تواند بین 2 الی 4 قرص به صورت روزانه است که با وعده صبحانه می تواند مصرف شود.

شما در حال مطالعه مقاله اسم قرص تنظیم هورمون زنانه می باشید.

لطفا از پست افزایش وزن سریع در یک ماه دیدن کنید.

یک سیستم متعادل هورمونی چگونه کار می‌کند؟

یک سیستم متعادل هورمونی چگونه کار می‌کند؟
یک سیستم متعادل هورمونی چگونه کار می‌کند؟

برای این که بتوان گفت که هورمون های زنانه چگونه باید در تعادل باشد، عوامل مختلفی را باید در نظر گرفت که از آن جمله، تعادل در عملکرد هورمون ها با غده هیپوفیز و غده هیپوتالاموس مغز است.

یعنی عملکرد هورمون های زنانه، بستگی به تعادل و عملکرد هورمون های ذکر شده دارد. در غده هیپوتالاموس مغز، هورمونی به نام GNRH ترشح می شود که می تواند به مراتب باعث ترشح هورمون های FSH و LH شود که این هورمون ها تاثیر زیادی در تحریک هورمون های زنانه در تخمدان ها دارد.

چنین مرحله ای می تواند فرایند چرخه قاعدگی را شکل دهد و برخی از عوامل مانند بیماری های مختلف و … می تواند در این چرخه، مشکلاتی ایجاد کند و در واقع ممکن است در قسمت هیپوفیز یا هیپوتالاموس، مشکلاتی را ایجاد کند که در نهایت تاثیرگذار در هورمون های زنانه می باشد.

بیماری هایی نظیر سندروم تخمدان پلی کیستیک و یا بیماری های مرتبط با تیروئید می تواند از جمله عوارض ناشی از عدم تعادل در هورمون های زنانه با هورمون های مغزی شود.

حال چاره این کار این است که از قرص های تنظیم هورمون های زنانه استفاده کرد که از جمله اسم قرص تنظیم هورمون زنانه، قرص Venus E-Tox می باشد که محصول شرکت ATP می باشد.

برای تهیه کلیه محصولات برند معتبر ATP، می توانید به شرکت بازرگانی ترندان اسپرت به عنوان تنها نماینده انحصاری شرکت استرالیایی ATP مراجعه نمایید.

علائم اختلال هورمونی در زنان چیست؟

علائم اختلال هورمونی در زنان چیست؟
علائم اختلال هورمونی در زنان چیست؟

برای این که بتوان گفت که چه علائمی می تواند نشان دهد که یک فرد دارای اخلال وضعیت هورمونی می باشد، باید جوانب مختلفی را در نظر گرفت. هورمون ها در بدن حامل مواد شیمایی هستند که روی تک تک سلول ها و اندام های بدن می تواند تاثیر بگذارد.

از آنجایی که هورمون های جنسی چه در مردان و چه در زنان نقش عمده ای در رشد بدن و مسائل دیگر دارند، عدم تعادل در آن می تواند باعث بروز مشکلات مختلفی شود.

علائم مختلفی در اخلال هورمونی زنان وجود دارد که بیشترین دوران آن، در زمان بلوغ، قاعدگی، بارداری و زایمان و یائسگی می باشد. برای زنان، دوران بارداری جزو مراحلی می باشد که می تواند فرایندهای شیمیایی شدیدی را برای خانم ها ایجاد کند و در وضعیت سلامتی آن ها تاثیر خواهد گذاشت.

اگر فردی دچار عدم تعادل هورمونی در این دوران شود، در واقع باید به وضعیت قبل از بارداری خود توجه کند تا از سلامتی خود مطمئن شوند و اگر فردی در دوران قبل از بارداری خود دچار اختلالاتی باشد، در زمان بارداری، بیشترین میزان عدم تعادل هورمونی را تجربه خواهد کرد.

علائم مختلفی می تواند نشاندهنده عدم تعادل در هورمون های زنانه باشد که این علائم عبارتند از:

شایع‌ترین علائم اختلال هورمونی در زنان شامل موارد زیر است:

  • علائم روحی مانند افسردگی
  • اضافه وزن و چاقی و چربی های اضافی در بدن
  • ایجاد واکنش های حساسیتی نسبت به غذا و …
  • عدم تعادل در رفتار و خلق و خو
  • در برخی از موارد، سردرد و میگرن مشاهده می شود.
  • ایجاد تغییرات دمایی در بدن در کوتاه ترین زمان
  • کاهش میل جنسی
  • افزایش ریزش مو به خصوص در جلوی سر
  • بروز جوش و آکنه روی پوست
  • استرس و اضطراب
  • عفونت های ادراری
  • رشد بیش از اندازه موهای زائد بدن
  • چرب شدن پوست و یا خشک شدن پوست
  • ایجاد تغییر در ذائقه و مزاج
  • ایجاد لکه در فاصله بین دوران قاعدگی
  • خستگی بیش از اندازه و کسلی

موارد فوق از جمله علائمی می باشد که می تواند نشاندهنده اختلالات هورمونی در زنان باشد و در صورت مشاهده چنین علائمی، لازم است به پزشک مراجعه شود.

همچنین مصرف قرص های تنظیم هورمون زنانه هم می تواند کمک حال افراد باشد و مسئله اسم قرص تنظیم هورمون زنانه از اهمیت زیادی برخوردار است.

یکی از بهترین مکمل ها در این خصوص، مکمل Venus E-Tox می باشد که محصول شرکت ATP می باشد و شرکت بازرگانی ترندان اسپرت، تنها نمایندگی رسمی این برند در ایران است که با مصرف این قرص، می توان کمک زیادی در راستای بهبود مشکلات عدم تعادل هورمونی نمود.

علت اختلال هورمونی در زنان چیست؟

علت اختلال هورمونی در زنان چیست؟
علت اختلال هورمونی در زنان چیست؟

علل مختلفی وجود دارد که می تواند باعث بر هم زدن تعادل در ترشح هورمون های زنانه شود. این علت ها می تواند شامل موارد زیر باشد:

کمبود مواد معدنی در بدن:

یکی از مهمترین مسائلی که می تواند در زمینه اخلال در هورمون های زنانه شود، عدم مصرف برخی مواد غذایی می باشد که حاوی مواد معدنی زیادی هستند. مواد معدنی و ویتامین های مختلف، جزو ضروریات بدن محسوب می شود و بدن برای حفظ سلامتی خود، نیازمند دریافت چنین مواد معدنی می باشد.

زمانی که یک فرد به اندازه کافی از مواد معدنی و ویتامین ها برخوردار نباشد، طبیعتا دچار مشکلاتی در زمینه هورمونی خواهد شد و عدم تعادل در هورمون های زنانه، از جمله عوارض ناشی از عدم مصرف مواد مغذی است.

استرس و اضطراب:

داشتن استرس و اضطراب می تواند نوعی سم برای بدن باشد که مهمترین تاثیر مخربی که بر بدن می گذارد، مربوط به اختلالات هورمونی می باشد.

داشتن استرس در طولانی مدت و اضطراب می تواند باعث شود که اختلالات در ترشح هورمون های مختلف بدن از جمله هورمون های جنسی زنانه شود و باعث شود که فرد، دچار مشکلاتی مانند اخلال در قاعدگی، ناباروری و … شود.

چنین افرادی لازم است بر استرس خود غلبه کنند. حتی با استفاده از برخی قرص های تعادل هورمون زنانه از جمله Venus E-Tox که از جمله اسم قرص تنظیم هورمون زنانه می باشد.

مصرف قرص های ضد بارداری:

از دیگر عواملی که می تواند باعث عدم تعادل در ترشح هورمون های زنانه شود، مصرف قرص های هورمونی به اندازه زیاد می باشد که می تواند باعث بروز مشکلاتی مانند اخلال در چرخه قاعدگی، سندروم تخمدان پلی کیستیک و … شود.

قرص های ضد بارداری نمی تواند اخلال جدی در هورمون ها ایجاد کند، اما مصرف بیش از اندازه آن می تواند دقیقا همین مشکل را ایجاد کند و طبیعتا برای مصرف چنین داروهایی باید با پزشک متخصص زنان مشورت شود تا دچار اخلالات هورمونی نشوید.

عدم تعادل در ترشح انسولین:

افرادی که دچار مشکلاتی مانند دیابت و … هستند، در معرض اختلالات هورمونی قرار دارند. زیرا انسولین در بدن به شکل درست نمی تواند ترشح شود و می تواند مشکلات زیادی را برای افراد به وجود آورد و علاوه بر افزایش قند خون، می تواند تداخلاتی در ترشح هورمون های زنانه داشته باشد.

استفاده از برخی داروها:

برخی از داروها مانند انواع مسکن، داروهای هورمونی یا داروی کورتون می تواند مشکلاتی را در زمینه ترشح هورمون های زنانه سبب شود.

انجام ورزش های سنگین:

زنان دارای فیزیک بدنی خاصی هستند و فقط تا حدی می توانند اقدام به انجام ورزش کنند. انجام ورزش های سنگین می تواند مشکلاتی را در هورمون های زنانه در تخمدان ها ایجاد نماید و ناباروری و اخلال در دوران قاعدگی، از جمله عوارض ناشی از انجام ورزش های سنگین است.

بیماری هایی نظیر سندروم تخمدان پلی کیستیک:

چنین بیماری هایی مستقیما روی ترشح هورمون های زنانه تاثیر خواهد گذاشت و طبیعتا تخمدان ها کارکرد درست خود را ندارد و می تواند مشکلاتی در تعادل ترشح هورمون های زنانه داشته باشد.

موارد فوق می تواند از جمله عوامل تاثیرگذار در بروز عدم تعادل در هورمون های زنانه شود و چنین افرادی لازم است با پزشک متخصص، مشورت های لازم را انجام دهند و همچنین با اسم قرص تنظیم هورمون زنانه، آشنایی کامل داشته باشند.

یکی از بهترین مکمل ها و قرص هایی که می تواند در تنظیم هورمون های زنانه تاثیرگذار باشد، قرص Venus E-Tox می باشد که می تواند مزیت های زیادی را از نظر هورمونی و سلامتی زنان داشته باشد.

این محصول، از تولیدات برند ATP می باشد که شرکت بازرگانی ترندان اسپرت، تنها نماینده رسمی این برند در ایران می باشد که می توان با مشورت پزشک، اقدام به مصرف آن نمود.

راه‌های تشخیص اختلال هورمونی در زنان

راه‌های تشخیص اختلال هورمونی در زنان
راه‌های تشخیص اختلال هورمونی در زنان

برای این که بتوان به صورت دقیق از عدم تعادل هورمونی زنانه باخبر شد، لازم است آزمایشاتی انجام شود تا به صورت دقیق مشخص شود که آیا فرد دارای عدم تعادل هورمونی است یا خیر. مهمترین آزمایشی که می تواند اختلال هورمونی را تشخیص دهد، آزمایش خون است.

آزمایش خون در زنان می تواند به بررسی دقیق سطح هورمون های LH، FSH، TSH بپردازد و همچنین هورمون هایی از جمله استرایدول، پروژسترون، استروژن، هیدروکسی پروژسترون، تستوسترون و … را مورد بررسی و اندازه گیری قرار می دهد.

چنین آزمایشی عموما در روزهای سوم یا چهارم دوران قاعدگی انجام می شود که می تواند به صورت دقیق به بررسی هورمون های زنانه بپردازد. در برخی از اوقات، پزشک متخصص، برای دریافت نتیجه از سونوگرافی یا ام آر آی استفاده می کند که از غدد فوق کلیه و تخمدان ها گرفته می شود.

اما دقیق ترین آزمایشی که می تواند میزان هورمون های زنانه را بررسی کند، آزمایش خون است و نشان می دهد که آیا فرد نیازمند به استفاده از داروهای تعادل هورمونی می باشد یا خیر.

تفسیر فاکتورهای هورمونی در آزمایش خون

تفسیر فاکتورهای هورمونی در آزمایش خون
تفسیر فاکتورهای هورمونی در آزمایش خون

در مورد قبلی، در خصوص اهمیت آزمایش خون در اندازه گیری هورمون های زنانه گفته شد و می تواند به صورت دقیق به بررسی هورمون ها بپردازد. حال در ادامه مقاله اسم قرص تنظیم هورمون زنانه، به بررسی فاکتورهای هورمونی خواهیم پرداخت:

تفسیر هورموناستروژن در آزمایش خون

استروژن از جمله مهمترین هورمون های زنانه می باشد که در آزمایش خون می توان به سنجش دقیق سطح این هورمون پرداخت و سه نوع این هورمون یعنی استرون E1، استرایدول E2 و استریول E3 را مورد بررسی قرار می دهد.

زمانی که در آزمایش خون، سطح هورمون استروژن در هر یک از انواع آن مشاهده می شود، احتمال دارد فرد مورد نظر به سندروم تخمدان پلی کیستیک دچار شده باشد و یا در غده هیپوفیز خود مشکلاتی را حس کند.

علائمی مانند بی اشتهایی، عصبی بودن و چربی بالا در آزمایش خون، می تواند از دیگر مسائلی باشد که نشان دهد استروژن بدن کاهش یافته است و لازم است اقدامی مناسب در راستای تعادل این هورمون انجام شود. همچنین استروژن بالا می تواند بیماری هایی نظیر دیابت، فشار خون بالا و چاقی را به وجود بیاورد.

تفسیر هورمونپروژسترون در آزمایش خون

از دیگر هورمون های زنانه که در امر قاعدگی از اهمیت زیادی برخوردار است، پروژسترون می باشد که در زمان تخمک گذاری شروع به تولید توسط تخمدان ها خواهد کرد.

یکی از ارکان مهم بارداری در خانم ها، عملکرد صحیح پروژسترون می باشد. زمانی که در آزمایش خون، میزان این هورمون بالاتر از حد مجاز باشد، می تواند بیماری هایی نظیر سرطان سینه را ایجاد کند.

همچنین کاهش بیش از حد پروژسترون می تواند باعث ایجاد کم کاری تخمدان، سقط جنین و ناباروری شود و در چنین مواردی، پزشک متخصص تشخیص های لازم را در خصوص استفاده از دارو و یا مکمل های تنظیم هورمون زنانه خواهد داد و به همین دلیل دانستن اسم قرص تنظیم هورمون زنانه از اهمیت زیادی برخوردار است.

تفسیر هورمونتستوسترون در آزمایش خون

در خانم ها می توان مقدار کمی از هورمون تستوسترون را مشاهده کرد. این هورمون در واقع هورمون مردانه می باشد، اما در خانم ها مقدار اندکی از آن وجود دارد.

در آزمایش خون زمانی که نشان دهد میزان تستوسترون بیش از حد مجاز است، می تواند باعث ایجاد قاعدگی نامنظم، چاقی، ناباروری و … شود و مشکلاتی را برای فرد ایجاد کند. به همین دلیل اهمیت استفاده از داروهای کاهش دهنده تستوسترون از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

صفحه بهترین مکمل افزایش تستوسترون را مشاهده کنید.

تفسیرهورمون های تیروئید در آزمایش خون

یکی دیگر از فاکتورهای لازم برای بررسی آزمایش خون، مربوط به اخلال هورمونی زنانه، هورمون های تیروئید است که نقش حیاتی در بدن دارد.

در آزمایش انجام شده اگر میزان تیروئید بیش از حد مجاز باشد، یعنی نشاندهنده وضعیت نادرست یک خانم در دوران قاعدگی می باشد و همچنین بیماری هایی نظیر گواتر، کاهش وزن و … را می تواند شاهد باشد.

از طرفی کم کاری تیروئید می تواند منجر به عدم بارداری، سقط جنین، زایمان زودرس و … شود و طبیعتا مصرف قرص های مربوط به تنظیم هورمون تیروئید در دستور کار قرار خواهد گرفت.

تفسر هورمون FSH و LH در آزمایش خون

هورمون FSH در واقع به میزان توانایی اندام های جنسی خواهد پرداخت و مشخص می کند که عملکرد جنسی فرد، مناسب است یا خیر.

همچنین هورمون LH به میزان باروری و یا ناباروری خواهد پرداخت و کاهش و افزایش آن می تواند تاثیر زیادی در باروری و یا عدم آن داشته باشد. پزشک متخصص با بررسی این دو هورمون، می تواند تشخیص دهد که آیا فرد مورد نظر از نظر تحریک جنسی و بارداری در وضعیت مناسبی قرار دارد یا خیر.

همان طور که مشاهده کردید، در آزمایش خون برای بررسی اختلالات هورمونی، فاکتورهای مختلفی مورد بررسی قرار می گیرد که می تواند میزان هورمون های زنانه را مورد ارزیابی قرار دهد و درمانی موثر در زمینه تنظیم این هورمون ها انجام داد.

از جمله اسم قرص تنظیم هورمون زنانه، کپسول Venus E-Tox می باشد که می تواند در تنظیم هورمون های زنانه مورد استفاده قرار گیرد. این کپسول محصول شرکت ATP می باشد که شرکت بازرگانی ترندان اسپرت، نمایندگی رسمی و انحصاری این برند را در ایران دارد که می توان با مشورت پزشک، اقدام به استفاده از آن نمود.

مواد خوراکی طبیعی برای تنظیم هورمون زنانه

مواد خوراکی طبیعی برای تنظیم هورمون زنانه
مواد خوراکی طبیعی برای تنظیم هورمون زنانه

علاوه بر استفاده از قرص ها و مکمل های تنظیم هورمون زنانه، می توان از برخی خوراکی ها و مواد مغذی استفاده کرد که تاثیر زیادی در تنظیم هورمون های زنانه دارد که البته باید در کنار دارو و قرص های تنظیم هورمونی استفاده شود تا بتوان اثر مناسب از آن مشاهده کرد.

مصرف چنین مواد خوراکی، لازم است با مشورت پزشک متخصص صورت گیرد تا بتوان نتیجه مورد نظر را کسب نمود. از جمله خوراکی ها و  مواد مغذی که می توان استفاده کرد، عبارتند از:

گیاه پنج انگشت

یکی از خوراکی های گیاهی که می توان به عنوان داروی گیاهی در کنار مکمل ها از آن استفاده کرد، گیاه پنج انگشت است. این گیاه می تواند به تنظیم قاعدگی و چرخه آن کمک زیادی کند.

همچنین می تواند بر خلق و خوی فرد تاثیرگذار باشد و از دردهای ناشی از پیش از قاعدگی یا در دوره قاعدگی پیشگیری کند که دلیل آن هم تنظیم هورمون های زنانه می باشد. تنظیم سطح پروژسترون و استروژن، از اهمیت زیادی برخوردار است و این گیاه می تواند تا حدودی، تنظیم کننده این هورمون ها باشد.

منیزیم

از جمله مواد مغذی که می تواند تاثیر زیادی در روند درست کارکرد هورمون های زنانه داشته باشد، میزیم است. منیزیم را می توان از خوراکی هایی نظیر بادام، کدو، شکلات و … پیدا کرد و مصرف آن می تواند به تعادل کورتیزول در بدن کمک کند.

همچنین منیزیم می تواند با کنترل استرس و اضطراب، کمک زیادی کند که این دو عامل یکی از موثرترین عوامل ایجاد اخلال در هورمون ها می باشد.

منیزیم برای بدن، از حیاتی ترین عنصرها می باشد که می تواند علاوه بر تنظیم هورمون های زنانه، در ترشح انسولین تاثیرات مثبتی بگذارد و از بروز دیابت جلوگیری کند. افرادی که دچار مشکل سندروم تخمدان پلی کیستیک می باشند، می توانند از مواد خوراکی حاوی منیزیم استفاده کنند.

خار مریم

خار مریم نوعی گیاه است که می تواند برای بدن بسیار مفید باشد. خار مریم خاصیت آنتی اکسیدانی دارد و می تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک زیادی کند. این گیاه را می توان به صورت مکمل های گیاهی و قرص های مختلفی استفاده کرد که به نوعی می توان آن را جزو اسم قرص تنظیم هورمون زنانه قرار داد.

خار مریم می تواند به تنظیم هورمون های جنسی و هورمون تیروئید کمک زیادی کند و در افزایش میل جنسی و تنظیم قاعدگی کمک زیادی نماید. خار مریم می تواند تعادل هورمونی را در بدن ایجاد کند که شامل دیگر هورمون های بدن می شود. گیاه خار مریم می تواند در مبارزه با بیماری های مختلف، کمک زیادی کند که دلیل آن هم خاصیت آنتی اکسیدانی آن است.

برگ تمشک قرمز

شاید کمتر کسی اسم گیاه برگ تمشک قرمز را شنیده باشد. اما این گیاه می تواند جزو موثرترین گیاهان دارویی برای تنظیم هورمون های زنانه مورد استفاده قرار گیرد. برگ تمشک قرمز را می توان مانند نوشیدنی هایی مانند چای مصرف کرد.

خاصیت این گیاه بسیار بالاست و یکی از مهمترین خواص آن، خاصیت آنتی اکسیدانی می باشد که می تواند کمک زیادی در جلوگیری از التهاب ها نماید. خانم هایی که دچار دردهای پیش از قاعدگی و در زمان قاعدگی هستند، می توانند از این گیاه استفاده کنند و تاثیر زیادی در درمان مشکلات تداخل هورمونی دارد.

مواد غذایی برای تنظیم هورمون زنانه

برخی از مواد غذایی دیگری نیز می تواند به صورت مستقیم در تنظیم هورمون های زنانه نقش زیادی داشته باشد.

استفاده از غذاهای دارای چربی سالم و همچنین سرشار از مواد معدنی مختلف می تواند در تنظیم هورمون ها کمک زیادی کند و از طرفی ویتامین های ضروری بدن را تامین کند.

استفاده از سبزیجات تازه، انواع آجیل، ماهی، مرغ، گوشت قرمز و … می تواند جزو گزینه هایی باشد که در تنظیم قوای بدن از جمله قوای جنسی بدن کمک زیادی نماید.

به همین دلیل، توصیه می شود که صرفا به مصرف مکمل های تنظیم هورمون اکتفا نکنید و در کنار آن، مواد غذایی مقوی را مصرف کنید تا بهترین نتیجه را دریافت نمایید. همچنین عدم مصرف غذاهای پرچرب و مصرف الکل می تواند در کاهش التهاب های بدن، کمک زیادی نماید.

حال در ادامه مقاله اسم قرص تنظیم هورمون زنانه، به بررسی دیگر هورمون های زنانه می پردازیم و نقش هورمون های مختلف زنانه را مورد بررسی قرار می دهیم.

تستوسترون در زنان

تستوسترون در زنان
تستوسترون در زنان

شاید در نگاه اول، بگوییم که تستوسترون، هورمونی مردانه است و ربطی به زنان ندارد. این مسئله درست است که هورمون اصلی مردانه، تستوسترون می باشد. اما در زنان هم مقدار اندکی از این هورمون وجود دارد که در تخمدان ها و غدد فوق کلیوی تولید می شود و در جریان خون آزاد می گردد.

تستوسترون، نقش مهمی در استحکام استخوان های بدن و بافت های بدن دارد و همچنین میل جنسی را افزایش می دهد و در بانوان نیز یافت می شود. تعادل نگه داشتن تستوسترون در زنان از مهمترین مباحثی است که باید به آن توجه شود و مکمل های تنظیم هورمون زنانه، وظیفه تنظیم تستوسترون را دارند تا از افزایش آن جلوگیری کنند.

یکی از بهترین مکمل های تنظیم کننده هورمون زنانه، کپسول Venus E-Tox می باشد که می تواند منجر به تنظیم هورمون تستوسترون و دیگر هورمون های زنانه شود.

این محصول، ساخت شرکت ATP می باشد که شرکت بازرگانی ترندان اسپرت، تنها نمایندگی رسمی این برند را در ایران دارد و می توان با مصرف این دارو، از مزیت های آن که در این مقاله گفته شد، استفاده کرد.

هورمون پرولاکتین در زنان

هورمون پرولاکتین در زنان
هورمون پرولاکتین در زنان

از دیگر هورمون های زنانه در بدن خانم ها، هورمون پرولاکتین می باشد که نقش مهمی در تولید و ترشح شیر در پستان ها را دارد و در زمان بعد از زایمان مورد استفاده نوزاد قرار می گیرد.

در دوران حاملگی، میزان ترشح پرولاکتین به بیشترین حد ممکن می رسد و تا زمان بعد از زایمان، به روال عادی خود باز می گردد. این هورمون نقش مهمی در افزایش میل جنسی خانم ها دارد.

حال در ادامه مقاله اسم قرص تنظیم هورمون زنانه، به بررسی نقش هورمون های جنسی زنانه در دوران قاعدگی، بارداری، یائسگی و میل جنسی خواهیم پرداخت.

هورمون‌های جنسی و سیکل قاعدگی

هورمون‌های جنسی و سیکل قاعدگی
هورمون‌های جنسی و سیکل قاعدگی

هورمون های جنسی در زنان، نقش مهمی در سیکل قاعدگی آنان دارد. اغلب خانم ها در سنین 13 تا 14 سالگی، برای بار اول دچار قاعدگی می شوند که البته این بازه سنی می تواند برای برخی افراد، کمتر یا بیشتر باشد. سیکل قاعدگی از سه بخش تشکیل شده است که این سه بخش عبارتند از:

فاز فولیکولار

بخش اول دوران قاعدگی مربوط به فاز فولیکولار می باشد که در واقع همان روز اول قاعدگی می باشد. در روز اول، ترشحات خونی از رحم و واژن فرد خارج می شود. در این دوره، میزان ترشح هورمون های استروژن و پروژسترون به حداقل می رسد و در این دوران، می توان تفاوت هایی را از نظر خلق و خو و رفتار و همچنین میل جنسی در خانم ها مشاهده کرد.

در چنین زمانی، هورمون های FSH و LH ترشح می شود که می تواند باعث افزایش میزان استروژن در بدن خانم ها شود و فولیکول ها را افزایش می دهد. این موضوع در واقع مکمل مرحله اول می باشد که می تواند به بهبود حالات خلقی در دوران قاعدگی کمک زیادی کند.

فاز تخمک گذاری

بخش دیگری از دوران قاعدگی در خانم ها، مربوط به فاز تخمک گذاری می باشد که در این مرحله، سطح استروژن به بالاترین حد خود خواهد رسید و در این زمان تخمک ها از تخمدان آزاد می شوند. جالب است بدانید که تخمک های آزاد شده از تخمدان ها می تواند حتی به مدت یک روز بعد از آزاد شدن زنده بمانند و قابلیت باروری خود را دارند.

فاز لوتئال

در این مرحله، تخمک های آزاد شده از تخمدان ها وارد لوله های رحمی می شود. زمانی که تخمک ها وارد این فاز می شوند، در واقع آماده بارداری هستند که بتوانند با اسپرم ها ترکیب شده و جنین را تشکیل دهند.

زمانی که اسپرم ها در زمان درست به تخمک های آزاد شده در لوله ها نرسد، تخمک ها خاصیت خود را از دست می دهند و طبیعتا از بدن خارج خواهند شد که در واقع دوره پیش از قاعدگی را به وجود می آورد.

شما در حال مطالعه مقاله اسم قرص تنظیم هورمون زنانه ، می باشید.

هورمون‌های جنسی زنانه و بارداری

هورمون‌های جنسی زنانه و بارداری
هورمون‌های جنسی زنانه و بارداری

هورمون های جنسی زنانه و تعادل آن، نقش مهمی در بارداری خانم ها دارد و لازمه بارداری یک فرد، تعادل و تنظیم هورمون های مختلف جنسی در خانم ها می باشد.

بارداری زمانی رخ می دهد که تخمک آزاد شده از تخمدان ها در دیواره رحم قرار گیرد و به دنبال اسپرم ها خواهند بود. جالب است بدانید که میزان ترشح پروژسترون در طول هفته های اول بارداری، به بالاترین حد خود خواهد رسید که می تواند باعث افزایش ضخامت دهانه رحم شود.

علاوه بر افزایش پروژسترون، میزان ترشح استروژن هم در هفته های اول بارداری افزایش می یابد و در این زمان است که علائم بارداری مانند تهوع، استفراغ و … رخ می دهد و می تواند تا 3 ماه بعد از دوران بارداری هم ادامه پیدا کند که البته ادامه دار بودن آن، بستگی به شرایط مختلف فرد خواهد داشت.

بعد از انجام زایمان و تمام شدن دوران بارداری، سطح هورمون های زنانه کاهش پیدا خواهد کرد و به حالت عادی خود بازخواهد گشت.

مصرف برخی از مکمل های تنظیم هورمون زنانه می تواند نقش مهمی در بارداری خانم ها داشته باشد که قرص Venus E-Tox از جمله این موارد است که محصول شرکت ATP می باشد و شرکت بازرگانی ترندان اسپرت، تنها نمایندگی رسمی واردات این محصول به ایران را دارد.

هورمون‌های جنسی زنانه و یائسگی

هورمون‌های جنسی زنانه و یائسگی
هورمون‌های جنسی زنانه و یائسگی

همه خانم ها در زمانی خاص، به دورانی می رسند که دوران قاعدگی آن ها به صورت کامل متوقف می شود که به آن یائسگی گفته می شود. در این زمان، فرد دیگر نمی تواند باردار شود و ماهیت بارداری خود را از دست خواهد داد.

عموما بازه سنی که یک خانم دچار یائسگی می شود، بین سن 50 تا 52 سال می باشد.

زمانی که یک فرد به دوران یائسگی خود نزدیک می شود، تداخلات هورمونی زیادی را تجربه می کند که برخی از این تداخلات و مشکلاتی که می تواند به وجود بیاید، شامل موارد زیر است:
  • داشتن قاعدگی های نامنظم
  • گر گرفتگی های خفیف و شدید
  • اخلال در وضعیت خواب شبانه
  • اخلالات خلق و خو و رفتاری
  • خشک شدن واژن
  • و …

چنین حالاتی ممکن است از دو الی سه سال قبل از یائسگی در زنان رخ دهد که برای هر فردی می تواند بیشتر یا کمتر باشد. پزشکان متخصص، زمانی تشخیص به یائسگی می دهند که فرد به مدت یک سال دچار عادت ماهانه نشده باشد و همچنین انجام آزمایش خون می تواند این امر را تشخیص دهد و نشان می دهد که میزان هورمون های زنانه و ترشح آن، به حداقل می رسد.

در چنین مواقعی ممکن است فرد دچار میل کمتر جنسی و یا مشکلات درد در ناحیه استخوان شود. بنابراین چنین افرادی در دوران پیش از یائسگی و بعد از آن باید به فکر سلامتی خود باشند.

مصرف برخی از مکمل ها و قرص های مربوط به تنظیم هورمون زنانه می تواند چنین دورانی را تحت کنترل خود قرار دهد و از مشکلات بعد از یائسگی جلوگیری نماید. بنابراین اهمیت دانستن اسم قرص تنظیم هورمون زنانه بسیار زیاد است.

هورمون‌های جنسی زنانه و میل جنسی

هورمون‌های جنسی زنانه و میل جنسی
هورمون‌های جنسی زنانه و میل جنسی

هر فردی محال است که میل جنسی نداشته باشد و خانم ها هم از این قاعده مستثنی نیستند و ترشح هورمون های زنانه ای مانند استروژن، پروژسترون و تستوسترون می تواند باعث افزایش میل جنسی خانم ها شود.

زمانی که ترشح استروژن بالا می رود، واژن نیز مرطوب و روان می شود و باعث افزایش میل جنسی در خانم ها می شود. این موضوع در خصوص پروژسترون برعکس است و در واقع افزایش پروژسترون می تواند میل جنسی را در خانم ها کمتر کند.

در خصوص هورمون تستوسترون باید گفت که آزمایشات متعددی انجام شده است که هر کدام از آن ها می تواند نقش متفاوتی در خصوص میل جنسی خانم ها داشته باشد که عموما توصیه می شود برای افزایش میل جنسی، تستوسترون در خانم ها در وضعیت نرمال و متعادلی قرار داشته باشد.

نتیجه گیری

نتیجه گیری
نتیجه گیری

ما در این مقاله به بررسی یکی از مهمترین موضوعات در خصوص سلامتی خانم ها، یعنی هورمون های جنسی زنانه پرداختیم. داشتن تعادل در ترشح هورمون های جنسی، از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

از آنجایی که هورمون های جنسی زنانه شامل چند نوع هورمون می باشد، داشتن تعادل در ترشح آن ها می تواند کمک زیادی به افزایش میل جنسی، بارداری و دوران یائسگی و قاعدگی نماید که ما در این مقاله، به بررسی روش های تعادل تنظیم هورمون زنانه که از مهمترین آن مصرف مکمل ها و قرص های تنظیم هورمون زنانه بود، پرداختیم و به برخی از اسم قرص تنظیم هورمون زنانه اشاره کردیم.

یکی از بهترین و کارآمدترین انواع قرص های تنظیم هورمون زنانه، مکمل Venus E-Tox می باشد که این محصول، ساخت شرکت ATP می باشد و شرکت بازرگانی ترندان اسپرت به عنوان تنها نماینده رسمی و انحصاری برند ATP در ایران فعالیت دارد.

با مشورت و تجویز پزشک می توان از این مکمل دارویی به خوبی استفاده کرد و از مزیت های آن بهره مند شد که باعث تنظیم در ترشح هورمون های زنانه می شود.

توصیه می کنیم با بهترین قرص کلاژن و بهترین زمان مصرف قرص سلنیوم آشنا شوید.

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید.