محصول ارگانیک سفت می شه، ولی خراب نمی شه

حقیقت‌هایی درباره پروتئین وی که شرکت‌ها نمی‌خواهند شما بدانید!

افزایش وزن سریع در یک ماه

افزایش وزن سریع در یک ماه

Table of Contents

در این مقاله، به بررسی موضوع افزایش وزن سریع در یک ماه با بهترین مکمل های بدنسازی، خواهیم پرداخت.

امروزه مبحث تعادل وزنی، از اهمیت زیادی برخوردار است. تعادل وزنی یعنی یک فرد بر اساس مواردی مانند سن، قد، جنسیت و … در وضعیت وزنی ایده آلی قرار داشته باشد. طبیعتا چاقی یا لاغری شدید می تواند مشکلات زیادی را برای سلامتی فرد به وجود آورد و باعث عارضه های مختلفی برای بدن خواهد شد.

این امر بدیهی می تواند حتی زندگی روزمره هر فردی را تحت تاثیر خود قرار دهد. به همین دلیل همه ما باید در تلاش باشیم که در وضعیت ایده آل وزنی قرار بگیریم. یکی از مباحث بسیار مهم در این خصوص، مربوط به افزایش وزن برای افراد لاغر است.

چنین افرادی که از لاغری شدید رنج می برند، می بایست بر اساس معیارهای مختلفی در ابتدا به وضعیت بدنی خود بپردازند و در نهایت اقداماتی در زمینه افزایش وزن انجام دهد. روش های مختلفی برای افزایش وزن وجود دارد که بهترین آن رعایت رژیم های غذایی و موارد مختلفی مانند ورزش، مصرف مکمل و … می باشد.

بسیاری از افراد تمایل به این موضوع دارند که بتوانند افزایش وزن سریعی را تجربه کنند تا بتوانند ظرف مدت زمانی کوتاه به وزن اصولی و ایده آل خود دست پیدا کنند. طبیعتا برای رسیدن به این هدف، باید عوامل مختلفی نیز مد نظر فرد قرار گیرد.

ویدئو افزایش وزن سریع در یک ماه

به همین دلیل ما در این مقاله قصد داریم تا به بررسی موضوعی مهم یعنی بهترین مکمل برای افزایش وزن در یک ماه بپردازیم و موارد مهمی در این خصوص را مورد بررسی دقیق قرار دهیم. همچنین از عوامل موثر در افزایش وزن سریع، موضوعاتی را اشاره خواهیم کرد.

طبیعتا استفاده از روش هایی مانند مکمل های ورزشی و استفاده از مکمل های بدنسازی چاق کننده و افزایش وزن هم می تواند در این زمینه چاره ساز باشد و ما در مبحثی جداگانه در خصوص مصرف مکمل ها و نقش آن در افزایش وزن سریع در یک ماه، توضیحاتی ارائه می دهیم.

اینفوگرافیک افزایش وزن سریع در یک ماه

اینفوگرافیک افزایش وزن سریع در یک ماه
اینفوگرافیک افزایش وزن سریع در یک ماه

یکی از بهترین و معتبرترین برندها و شرکت های تولید کننده مکمل های مختلف بدنسازی از جمله مکمل های افزایش وزن، شرکت استرالیایی ATP می باشد که شرکت بازرگانی ترندان اسپرت، تنها نماینده رسمی و انحصاری واردات این برند در ایران می باشد و شما می توانید در کنار موارد ذکر شده در این مقاله، از مکمل های این برند که از طریق شرکت ترندان اسپرت به فروش می رسد، استفاده نمایید و از مزیت های آن بهره مند گردید.

ما در این مقاله به سوالات زیر پاسخ خواهیم داد:

افزایش وزن سریع در یک ماه چگونه است؟

نقش مکمل های بدنسازی در افزایش وزن سریع در یک ماه چیست؟

غذاهای مفید برای افزایش وزن سریع در یک ماه کدامند؟

آیا افراد لاغر می توانند به وسیله ورزش به چاقی برسند؟

نتیجه گیری

 

افزایش وزن سریع در یک ماه

افزایش وزن سریع در یک ماه
افزایش وزن سریع در یک ماه

در مقدمه مقاله گفته شد که افزایش وزن برای افرادی که از لاغری رنج می برند، از اهمیت زیادی برخوردار می باشد. برای این که بتوان به زیاد شدن وزن سریع در یک ماه دست پیدا کرد، می بایست روش های مختلفی را در ابتدا مورد بررسی قرار داد و سپس از آن ها در جهت افزایش وزن سریع استفاده کرد.

این روش ها به صورت کلی تفاوت هایی با روش عادی افزایش وزن خواهد داشت. داشتن رژیم غذایی هدفمند و دارای کربوهیدرات بسیار بالا، مصرف مکمل های ورزشی و افزایش دهنده وزن و انجام ورزش های مرتبط با افزایش وزن، می تواند تاثیر زیادی در افزایش وزن یک فرد در مدت زمانی کوتاه داشته باشد.

ما در ادامه مقاله، به صورت کامل به بررسی راهکارهایی برای زیاد شدن وزن سریع در یک ماه خواهیم پرداخت:

مصرف غذا برای افزایش وزن

مصرف غذا برای افزایش وزن
مصرف غذا برای افزایش وزن

در اولین نگاه، باید گفت که برای افزایش وزن باید مواد غذایی مصرف نمود. اما افرادی که قصد افزایش وزن سریعی را دارند، باید تعداد دفعات بیشتری نیز مواد غذایی مصرف کنند.

پیروی کردن از این قانون و روش می تواند از اهمیت بسیار زیادی برخوردار باشد و مصرف غذا به دفعات زیاد و مکرر می تواند باعث افزایش وزن سریع شود. البته این موضوع را باید مد نظر داشت که دفعات مصرف مواد غذایی که افزایش پیدا می کند، نباید همراه با پرخوری در هر وعده باشد، بلکه باید وعده غذایی کوچکی در تعداد دفعات زیاد مصرف کرد تا مواد مغذی زیادی در طول روز وارد بدن شود.

همچنین از دیگر نکات مهم در خصوص مصرف غذا در دفعات مختلف در روز، این است که نباید از غذاهای نامناسب مانند غذاهای پرچرب و دارای قند زیاد استفاده کرد، بلکه باید در هر دفعه از وعده غذایی، مقدار زیادی مواد پروتئینی و کربوهیدرات مصرف نمود.

در واقع این کار باعث می شود که افزایش وزنی اصولی و طبیعی رخ دهد و عملا چربی اضافه ای وارد بدن نخواهد شد و باعث چاقی مفرط نمی شود. به عنوان مثال، استفاده از انواع آجیل ها، یا غذاهایی مانند کره بادام زمینی، میوه های مختلف و … از جمله این موارد است.

بنابراین لازم است در خصوص تعداد دفعات مواد غذایی و همچنین نوع مواد غذایی مصرفی، دقت لازم را داشت. طبیعتا بهتر است برای رسیدن به زیاد شدن وزن سریع در یک ماه، حتما از یک متخصص تغذیه استفاده کرد و بر اساس برنامه غذایی که پزشک به فرد ارائه می دهد، استفاده کرد تا بتوان در وعده های متعدد در روز و مصرف مواد غذایی مغذی و سالم، به افزایش وزن درست و صحیحی رسید.

عدم فاصله زیاد بین وعده های غذایی روزانه

یکی از مهمترین موارد در خصوص داشتن بدنی سالم و جلوگیری از تحلیل رفتن بدن، حفظ انرژی بدن می باشد. بنابراین برای افرادی که از لاغری شدیدی برخوردار هستند، این موضوع بیشتر دارای اهمیت است و بدن وی دائما باید دارای انرژی کافی باشد.

انرژی کافی در بدن توسط مواد غذایی تامین می شود و در واقع کالری موجود در مواد غذایی، نقش اصلی را در این زمینه خواهد داشت. داشتن کالری مناسب و انرژی کافی در طول روز می تواند باعث جلوگیری از تحلیل رفتن عضلات شود.

به همین دلیل علاوه بر افزایش تعداد دفعات مصرف مواد غذایی سالم و مغذی، باید به این موضوع توجه داشت که نباید بین وعده های غذایی فاصله زیادی باشد و به عبارت دیگر نباید بیشتر از 3 الی 4 ساعت فاصله بین وعده ها باشد. استفاده از یک برنامه دقیق مواد غذایی و نوشتن آن می تواند در این زمینه چاره ساز باشد.

اسموتی و شیک بنوشید

اسموتی و شیک بنوشید
اسموتی و شیک بنوشید

یکی از بهترین و موثرترین روش های افزایش وزن سریع در یک ماه، مصرف انواع اسموتی ها و شیک های مختلف است که حاوی پروتئین فراوان و کربوهیدرات است و همچنین تامین کننده انرژی بدن در طول روز می باشد.

استفاده از انواع اسموتی ها و شیک های پروتئینی که به صورت مایع آماده می شود، بسیار کارساز و موثر خواهد بود. این مواد غذایی حاوی مواد مغذی و ویتامین های مختلفی می باشد که می تواند باعث افزایش عملکرد بدن و افزایش وزن در طول مدت زمان کوتاه می شود.

در وعده های غذایی روزانه خود می توانید از این اسموتی و شیک ها استفاده کنید. از جمله نوشیدنی های پرکالری و مفید در این مورد می توان به موارد زیر اشاره کرد:
  • اسموتی های میوه ای که با انواع لبنیات مانند ماست تهیه شده است و یا می توان از مکمل های پروتئینی مانند پروتئین وی طعم دار هم استفاده کرد.
  • شیک بستنی های متنوع که حاوی پروتئین فروان به خاطر وجود شیر می باشد.
  • انواع آب میوه های طبیعی و بدون طعم دهنده مصنوعی
  • استفاده از پودرهای مکمل بدنسازی مانند پودر پروتئین و دیگر محصولات مکمل ورزشی
  • استفاده از شیر کاکائو

لازم است بدانید که در تهیه اسموتی و شیک ها، نباید از مواد دارای قند فراوان مانند نوشابه، چای سرد، نوشیدنی های انرژی زا و … استفاده کرد.

توصیه ما این است که حتما برای تهیه انواع شیک های افزایش وزن برای رسیدن افزایش وزن سریع در یک ماه، از مکمل های ورزشی برند ATP استفاده کنید که با بهترین تکنولوژی ها تهیه شده و از خلوص بالایی برخوردار است و شرکت ترندان اسپرت به عنوان تنها نمایندگی رسمی این برند در کشور ما فعالیت دارد.

مصرف مکمل های افزایش وزن مانند گینر

یکی از مهمترین اصول برای رسیدن به افزایش وزن، در کنار مصرف مواد غذایی و رژیم غذایی، استفاده از مکمل های ورزشی می باشد که ماهیت افزایش وزن را دارد. برای این که بتوان به افزایش وزن سریعی رسید، باید کالری بیشتری نیز وارد بدن کرد که البته این کالری ها باید به صورت سالم باشد. مکمل هایی نظیر گینر می تواند انتخاب بسیار مناسبی در این زمینه باشد که می تواند باعث افزایش وزن افراد بر اساس افزایش میزان کالری باشد.

طبق آزمایشات انجام شده، با برخی از مکمل های گینر به ازای هر بار مصرف می توان نزدیک به 1000 کالری دریافت کرد. البته لازم به گفتن است که انتخاب برند مناسب برای مصرف این نوع مکمل ها هم از اهمیت زیادی برخوردار است تا بتوان به صورت طبیعی و بدون افزایش چربی در بدن به افزایش وزن رسید.

به همین دلیل است که در کنار مصرف این مکمل ها، می بایست فعالیت های بدنی مناسبی داشت تا مکمل ها بتوانند خاصیت افزایش حجم و وزن خود را داشته باشند. از طرفی گینرها حاوی کربوهیدرات بالایی می باشند که می توانند باعث افزایش میزان وزن فرد شوند.

در کنار گینر، استفاده از مکمل هایی مانند BCAA هم می تواند در افزایش پروتئین بدن کمک حال باشد و به سنتز پروتئین در بدن کمک زیادی کند تا علاوه بر افزایش کربوهیدرات، افزایش پروتئین در بدن رخ دهد و مانع افزایش چربی شود و تمامی کالری های دریافتی به افزایش حجم عضلات منجر شود. متخصصین تغذیه می توانند در این زمینه راهنمایی های لازم را انجام دهند.

مصرف پروتئین برای افزایش وزن در یک ماه

یکی از مهمترین مسائل در خصوص افزایش وزن سریع در یک ماه مربوط به ماهیچه های بدن می باشد. برای افزایش حجم ماهیچه ها لازم است از پروتئین استفاده شود. در طی بررسی های انجام شده، افزایش حجم عضلات با ورزش و مکمل های پروتئینی امکانپذیر می باشد.

علاوه بر آن استفاده از کلاژن و مکمل های کلاژنساز مانند مکمل های کلاژن ساز ATP می تواند تاثیر زیادی در افزایش حجم عضلات داشته باشد و همین مسئله باعث افزایش حجم و وزن می گردد.

پروتئین وی از جمله بهترین مکمل های پروتئینی محسوب می شود که در واقع جزو پر استفاده ترین نوع مکمل ها محسوب می شود. مصرف پروتئین وی که به صورت پودری مصرف می شود، باعث می شود که چربی های اضافی در بدن شکل نگیرد و همچنین می تواند باعث افزایش وزن شود. توصیه می شود که برای مصرف پروتئین وی حتما در کنار آن فعالیت های بدنی انجام شود و ورزش صورت گیرد تا تمامی پروتئین دریافتی به صورت افزایش حجم عضله پدیدار شود تا نتیجه درست حاصل گردد.

یکی از بهترین برندهای تولید کننده مکمل ورزشی، برند ATP می باشد که شرکت ترندان اسپرت به عنوان نمایندگی رسمی این برند، وارد کننده این محصولات است.

استفاده از چربی های سالم و غیر مضر

استفاده از چربی های سالم و غیر مضر، جزو مهمترین مواردی می باشد که می تواند باعث افزایش وزن شود. این مسئله می تواند در خصوص افزایش وزن سریع در یک ماه تاثیرات زیادی داشته باشد. برای این که بتوانید افزایش وزن درست و طبیعی را تجربه کنید، لازم است از چربی های سالم استفاده کنید.

زیرا چربی های سالم جزو ضروریات بدن است و در سلامتی عمومی بدن موثر می باشد. مواد غذایی مانند آجیل ها، کره بادام زمینی، گوشت قرمز و … می تواند جزو چربی های سالم باشد و لازم است در وعده های مختلف غذایی از آن استفاده کرد.

شاید در نگاه اول و بنا بر باور عموم، استفاده از هر گونه چربی، می تواند برای افزایش وزن مضر باشد. اما چربی های سالم و غیر اشباع جزو مواد ضروری بدن است و لازم است برای افزایش وزن در کنار موارد ذکر شده، اقدام به مصرف چربی های سالم نمود.

مصرف مکمل های کربوهیدرات

از دیگر مسائل مهم در خصوص افزایش وزن سریع در یک ماه، این است که از مکمل های کربوهیدرات دار استفاده شود. زمانی که مصرف این مکمل ها در برنامه قرار گیرد، بدن بعد از انجام فرایند سوخت و ساز، به واحدهای گلوکزی نیز تجزیه می گردد و سپس این گلوکزها که در خون جریان دارد، توسط سلول های بدن جذب خواهد شد و در واقع تبدیل به یک منبع انرژی قدرتمند تبدیل خواهد شد.

در صورتی که کربوهیدرات ها در بدن به مقدار زیادی موجود باشد، در قسمت های مختلف بدن مانند ماهیچه ها و عضلات به شکل گلیکوژن ذخیره خواهد شد و به عنوان یک منبع انرژی مورد استفاده قرار خواهد گرفت. در واقع بخشی از گلیکوژن در اسکلت ها و ماهیچه و بخش اندکی نیز در کبد ذخیره سازی می گردد.

تمامی این کارها و فعل و انفعالاتی که در بدن رخ می دهد، باعث این مسئله خواهد شد که چربی در بدن ذخیره شود و برای این که افزایش وزن اصولی صورت گیرد، می توان همراه با فعالیت های بدنی از بروز چربی های اشباع شده جلوگیری کرد و در نهایت بدن می تواند افزایش وزنی اصولی و سالم را تجربه کند. به همین دلیل است که متخصصان تغذیه به افراد لاغر، مکمل های کربوهیدرات دار تجویز می کنند تا بتوانند به افزایش وزن برسند.

مصرف غذا در آخر شب

مصرف غذا در آخر شب
مصرف غذا در آخر شب

همان طور که در بخش های ابتدایی گفته شد، تعداد دفعات وعده های غذایی باید زیاد شود و هر وعده نیز بهصورت وعده های کوچک غذایی مصرف شود تا فرایند افزایش وزن صورت گیرد.

یکی از مهمترین موارد در این خصوص، اضافه کردن وعده آخر شب و قبل از غذا است که البته باید با متخصص تغذیه، مشورت های لازم را انجام داد. افرادی که در هنگام آخر شب اقدام به مصرف مواد غذایی می کنند، با توجه به کالری دریافت شده از غذا، می تواند تاثیر زیادی در روند افزایش وزن سریع در یک ماه داشته باشد و نتایج خوبی نیز حاصل گردد.

انجام ورزش و فعالیت های بدنی

انجام ورزش و فعالیت های بدنی
انجام ورزش و فعالیت های بدنی

انجام دادن ورزش باید به صورت عادت روزانه تبدیل شود و لازم است برای این که بتوان عضلات را پرورش داد و کالری های دریافت شده و پروتئین های دریافت شده به صورت بافت های عضله ای در بدن شکل گیرد، لازم است ورزش هایی مانند بدنسازی انجام شود که در واقع ورزش با وزنه است.

هر چقدر شدت تمرینات افزایش پیدا کند و وزنه های ورزشی رو به افزایش باشد، ماهیچه ها و عضلات نیز تحریک بیشتری خواهند شد و مواد غذایی و پروتئین های دریافتی از آن و مکمل ها نیز در بافت های عضلانی ذخیره می شود و همین امر باعث افزایش حجم و افزایش وزن افراد خواهد شد.

این قضیه مرتبط  با تناسب اندام خواهد بود و فرد در عین افزایش وزن، از تناسب اندام نیز برخوردار می شود. بنابراین می توان گفت که یکی از روش های افزایش وزن سریع در یک ماه، انجام ورزش و فعالیت های بدنی مانند ورزش بدنسازی می باشد.

مصرف مولتی ویتامین ها

مصرف مولتی ویتامین ها
مصرف مولتی ویتامین ها

از موارد مهمی که بدن برای افزایش وزن به آن نیاز پیدا خواهد کرد، ویتامین های مختلف است. عموما غذاهایی که به صورت پرکالری وارد بدن می شود، فاقد مواد معدنی و ویتامین ها می باشد و بدن برای تامین نیازهای ضروری خود نیازمند مصرف ویتامین های مختلف است.

مصرف مولتی ویتامین های مختلف تاثیر زیادی در روند سلامتی عمومی بدن دارد. به خصوص افرادی که دچار تخریب بافت های عضلانی می شوند، برای ترمیم بافت های خود نیازمند این هستند که از ویتامین ها و مواد معدنی مختلف برخوردار شوند.

مصرف برخی قرص ها و مکمل های مولتی ویتامین می تواند در این مورد بسیار چاره ساز باشد. یکی از بهترین برندهای تولید کننده انواع مکمل های غذایی و ورزشی، برند ATP می باشد که شرکت ترندان اسپرت، نمایندگی رسمی واردات این محصولات را در ایران بر عهده دارد و شما می توانید برای تهیه انواع مکمل های برند ATP به سایت شرکت ترندان اسپرت مراجعه کنید و اقدام به خرید این محصولات با کیفیت نمایید.

حال که با برخی از روش های افزایش وزن سریع در یک ماه آشنا شدیم، به بررسی یکی از موضوعات مهم در خصوص افزایش وزن سریع خواهیم پرداخت و آن هم مصرف مکمل های بدنسازی است.

نقش مکمل های بدنسازی در افزایش وزن سریع در یک ماه

همان طور که در بخش های قبلی گفته شد، یکی از مهمترین اصول برای افزایش وزن، دریافت کالری بیشتر است تا بدن بتواند بر اساس این کالری های دریافتی، فعل و انفعالاتی انجام دهد که در نهایت تبدیل به افزایش وزن و حجم در بدن شود. این افزایش دریافت کالری بر اساس عوامل مختلفی از جمله شرایط جسمی فرد رخ خواهد داد و پزشکان تغذیه در این خصوص راهنمایی های لازم را انجام می دهند.

یکی از مهمترین عوامل ایجاد افزایش وزن که توسط کالری ها انجام می شود، استفاده از بهترین مکمل برای حجم بدنسازی است که ماهیت افزایش وزن دارند. در این مکمل ها، مواد مختلفی از جمله پروتئین و کربوهیدرات وجود دارد که نقش مهمی در زمینه افزایش وزن ایفا می کند.

امروزه مکمل های دیگری نیز به عنوان مکمل های کلاژنساز وجود دارند که نقش مهمی در افزایش حجم عضلات و در نهایت افزایش وزن ایفا می کنند که مکمل های برند ATP جزو همین موارد است.

برای تهیه انواع مکمل های این شرکت معتبر، به شرکت ترندان اسپرت مراجعه نمایید. بنابراین می توان گفت که مکمل ها نقش مهمی در زمینه افزایش وزن سریع در یک ماه خواهند داشت که در ادامه، به برخی از این مکمل ها اشاره خواهیم کرد:

پروتئین وی

پروتئین وی
پروتئین وی

در مبحث قبلی در خصوص اهمیت مصرف پروتئین وی گفته شد. این مکمل ورزشی جزو پر استفاده ترین انواع مکمل های بدنسازی می باشد که می تواند تاثیر مهمی در روند افزایش وزن از طریق افزایش حجم عضلات داشته باشد.

پروتئین وی به دلیل داشتن پروتئین آب پنیر، جزو بهترین ها محسوب می شود. البته پروتئین کازئین هم می تواند نقش بسیار موثری در افزایش حجم عضلات داشته باشد. اما پراستفاده ترین و پرفایده ترین آن برای افراد دارای کمبود وزن، استفاده از پروتئین وی در کنار رژیم های غذایی است.

به همین دلیل اهمیت مصرف چنین مکملی بسیار بالا بوده و عموما پزشکان متخصص تغذیه بر اساس شرایط جسمی فرد و معیارهایی مانند شاخص توده بدنی، مقدار مشخصی را برای فرد به صورت روزانه تجویز می کنند تا بتوانند افزایش وزن را تجربه کنند.

مکمل بدنسازی گینر

مکمل بدنسازی گینر
مکمل بدنسازی گینر

گینر جزو مکمل های کربوهیدرات دار محسوب می شود که می تواند باعث افزایش میزان کالری دریافتی توسط بدن شود و در نتیجه می تواند در افزایش وزن افراد تاثیرگذار باشد.

مقدار مصرف گینر باید توسط پزشک مشخص شود. زیرا استفاده بیش از حد آن می تواند باعث تجمع چربی ها در نقاط مختلف بدن از جمله کبد شود و فرد را دچار مشکل کند.

مکمل های گینر در انواع طعم های مختلفی تهیه و فراوری شده است که در انواع برندها در بازار وجود دارد و مصرف به اندازه و اصولی آن می تواند باعث افزایش وزن مناسب و درستی برای فرد گردد.

ممکن است در کنار مطالعه این مقاله، مطالعه بهترین مکمل برای حجم خشک  نیز به افزایش اطلاعات شما کمک کند.

مکمل های کلاژنساز

مکمل های کلاژنساز
مکمل های کلاژنساز

در طی چند سال اخیر، مکمل هایی وارد بازار شده است که مکمل های کلاژنساز نام دارد. کلاژن یکی از مواد اصلی و ضروری بدن است که در پوست، مو و ماهیچه های بدن تاثیر زیادی دارد. در واقع کمبود کلاژن باعث تخریب عضلات می شود و باعث لاغری فرد خواهد شد.

مکمل های کلاژنساز می تواند باعث ترمیم بافت های بدن شود و در افزایش حجم عضلات نقش مهمی دارد و می تواند در زمینه افزایش وزن سریع در یک ماه تاثیر زیادی داشته باشد.

از جمله بهترین برندهای تولید کننده مکمل های کلاژنساز می توان به برند ATP اشاره کرد که شرکت ترندان اسپرت به عنوان نمایندگی رسمی این برند در کشور ما فعالیت دارد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر مقاله بهترین قرص کلاژن را مطالعه کنید.

کراتین

کراتین
کراتین

زمانی که صحبت از مکمل های بدنسازی می شود، مکمل کراتین نیز در ذهن تداعی می شود. این مکمل به عنوان پادشاه مکمل ها شناخته می شود و تاثیر زیادی در بافت های عضلانی افراد خواهد داشت.

کراتین در واقع با کالری و پروتئین و کربوهیدرات سر و کار ندارد. بیشترین وظیفه آن تامین انرژی مورد نیاز بدن برای انجام ورزش های قدرتی است و همچنین باعث تجمع مایعات و آب در عضلات بدن می شود و مصرف آن در کنار سایر مکمل ها می تواند تاثیر زیادی در روند افزایش وزن سریع در یک ماه داشته باشد.

برای اطلاعات کامل تر، بهترین زمان مصرف کراتین را مطالعه کنید.

از جمله بهترین برندهای تولید کننده مکمل کراتین، می توان به برند ATP اشاره کرد که جزو خالص ترین نوع مکمل کراتین محسوب می شود و مصرف آن می تواند تاثیر زیادی در بهبود عضلات و ترمیم بافت ها شود و در نتیجه می تواند تاثیر زیادی در افزایش وزن داشته باشد.

با مراجعه به سایت شرکت ترندان اسپرت می توانید اقدام به تهیه این مکمل از برند ATP نمایید. شرکت ترندان اسپرت تنها نماینده رسمی و انحصاری این شرکت در ایران می باشد.

مزایای مصرف CORT RX چیست؟ لطفا برای دریافت پاسخ روی سوال کلیک نمایید.

مکمل مس

مکمل مس
مکمل مس

یکی از مکمل های بسیار پرکاربرد که دارای پروتئین بسیار بالایی هم می باشد، مکمل مس است. این مکمل را می توان نوعی گینر دانست که البته پروتئین آن به مراتب بیشتر از گینرهای معمولی است و برای افزایش وزن و افزایش حجم می تواند بسیار موثر باشد. بسیاری از ورزشکاران حرفه ای از این مکمل استفاده می کنند و از تاثیرات آن به خصوص در افزایش حجم عضلات آگاه هستند.

برای این که بتوان از خواص افزایش وزن و حجم این مکمل بهره مند شد، بهتر است این مکمل قبل از تمرینات ورزشی مصرف شود تا بتواند در حجم دهی عضلات تاثیراتی بر جای بگذارد.

شما در حال مطالعه مقاله افزایش وزن سریع در یک ماه می باشید.

مکمل Noway

مکمل Noway
مکمل Noway

از دیگر مکمل های تاثیر گذار که می تواند باعث افزایش عملکرد فرد به خصوص در فعالیت های ورزشی شود، مکمل Noway می باشد. این مکمل به دلیل داشتن بتاآلانین و سیترولین می تواند تاثیر زیادی در ساخت عضلات بدن داشته باشد.

علاوه بر آن، کلاژن موجود در این مکمل می تواند در افزایش حجم عضلات موثر باشد. این مکمل می تواند در کنار سایر مکمل های افزایش وزن مصرف شود و با تجویز پزشک، اقدام به مصرف آن شود. از جمله مزیت های مصرف این مکمل عبارتند از:

  • افزایش قدرت عضله
  • افزایش توان و استقامت عضله
  • رشد عضلانی بیشتر برای افزایش حجم و وزن
  • جلوگیری از تخریب عضله
  • سلامت پوست، مو و ناخن
  • ریکاوری سریع تر
  • افزایش انعطاف

این مکمل محصول برند معتبر ATP می باشد که شرکت ترندان اسپرت به عنوان نمایندگی رسمی این برند در ایران فعالیت دارد و تهیه این محصول می تواند مزیت های زیادی را برای شما داشته باشد.

BCAA

BCAA
BCAA

از دیگر مکمل هایی که می تواند تاثیر زیادی در افزایش وزن سریع در یک ماه داشته باشد، مکمل BCAA می باشد. این مکمل در واقع تشکیل شده از سه اسید آمینه ضروری بدن است که وظیفه مهمی در سنتز پروتئین ها در بدن دارد و می تواند در افزایش حجم عضلات و به مراتب افزایش وزن اصولی و درست و بدون چربی های اشباع تاثیرگذار باشد.

مصرف این مکمل در کنار سایر مکمل های افزایش وزن می تواند تاثیر دو چندان داشته باشد و قرار دادن یک برنامه ورزشی مناسب در کنار مصرف این مکمل ها می تواند باعث افزایش سریع و مناسبی برای فرد شود.

حتما صفحه بهترین زمان مصرف آرژنین را مطالعه کنید.

موارد بالا از جمله مهمترین مکمل هایی می باشد که می تواند تاثیر زیادی در افزایش وزن سریع در یک ماه داشته باشد. از جمله بهترین برندها در خصوص تولید مکمل های بدنسازی، برند ATP است که شرکت ترندان اسپرت به عنوان تنها نمایندگی رسمی این برند در کشور ما فعالیت دارد و شما می توانید با مراجعه به وبسایت شرکت ترندان اسپرت، اقدام به تهیه محصولات برند ATP نمایید.

لطفا از پست مکمل های افزایش دهنده دوپامین دیدن کنید.

غذاهای مفید برای افزایش وزن سریع در یک ماه

غذاهای مفید برای افزایش وزن سریع در یک ماه
غذاهای مفید برای افزایش وزن سریع در یک ماه

برنج

یکی از مواد غذایی بسیار مناسب برای افزایش وزن، برنج می باشد. برنج یکی از شناخته شده ترین و محبوب ترین غذاها در دنیا می باشد که مهمترین مزیت آن، کالری فراوان آن است که می توان به عنوان مثال در حدود 100 گرم مصرف برنج، حدود 150 کالری نیز دریافت کرد که می تواند عددی قابل توجه باشد.

فراوان بودن و ارزان قیمت بودن برنج از جمله مواردی است که می توان به راحتی اقدام به تهیه آن نمود و از آن استفاده کرد. برنج ها نیز انواع متنوعی دارد که بهترین نوع آن برای افزایش وزن، برنج سفید است.

برنج را می توان در وعده های اصلی روزانه نیز به مقدار زیادی مصرف کرد و از خواص آن بهره مند شد. هضم ساده و کالری بالای آن از جمله مزیت های برنج است که می تواند برای افراد لاغر که قصد افزایش وزن را دارند، گزینه مناسبی باشد. پزشکان متخصص تغذیه بر اساس شرایط جسمی فرد نیز مقدار مشخصی از برنج را برای فرد توصیه می کنند که بتوانند به افزایش وزن برسند.

شکلات تلخ

از جمله مواد غذایی بسیار محبوب و پراستفاده می توان به شکلات تلخ اشاره کرد. شکلات تلخ حاوی مقادیر زیادی از آنتی اکسیدان است که می تواند باعث افزایش سیستم ایمنی بدن شود. همچنین کالری آن بسیار زیاد است و به ازای هر 100 گرم شکلات تلخ، می توان حدود 500 کالری دریافت کرد که عددی بسیار قابل توجه است.

شکلات تلخ علاوه بر تاثیر در افزایش وزن سریع در یک ماه می تواند در موارد دیگری مانند بهبود خلق و خو، افزایش انرژی، مقاومت بالای بدن در مقابل بیماری ها و … بسیار مفید باشد. این ماده غذایی از هر گونه چربی های مضر نیز به دور است و می توان به عنوان یک میان وعده سالم در وعده های مختلف روزانه از آن استفاده کرد.

کره بادام زمینی

از دیگر مواد غذایی پر کالری که می تواند در افزایش وزن و افزایش حجم به خصوص برای ورزشکاران بسیار مفید باشد، کره بادام زمینی است. این ماده غذایی دارای کالری بالا و همچنین دارای کربوهیدرات است و می تواند در افزایش وزن نیز موثر باشد.

علاوه بر آن، وجود پروتئین در کره بادام زمینی از دیگر مزیت های آن است که می تواند برای ورزشکاران لاغر گزینه بسیار مناسبی برای افزایش وزن باشد. مصرف کره بادام زمینی به خصوص در وعده صبحانه می تواند تاثیر فراوانی در این خصوص داشته باشد.

موز

از میوه های بسیار پرخاصیت که می تواند فواید زیادی به خصوص در افزایش وزن و حجم عضلات داشته باشد، موز است. موز یکی از میوه های سرشار از پتاسیم، فیبر و قند طبیعی است که می تواند به عنوان یک خوراکی مقوی به خصوص قبل از تمرین ورزشی محسوب شود و تاثیر زیادی در افزایش وزن و حجم نیز خواهد داشت و بدن را از تخریب عضلانی نیز جلوگیری خواهد کرد.

تن ماهی

مصرف مواد غذایی حاوی پروتئین نیز از اهمیت زیادی برخوردار است و جزو اصول افزایش وزن سریع در یک ماه می باشد. یکی از این موارد، تن ماهی است.

تن ماهی سرشار از پروتئین بوده و همچنین چربی های موجود آن از نوع سالم و غیر مضر است و همچنین دارای خواص امگا 3 نیز می باشد که می تواند برای افزایش وزن و حجم گزینه مناسبی باشد.

در دسترس بودن و آماده بودن این ماده غذایی با ارزش از جمله مزیت های تن ماهی محسوب می شود که می توان از آن به راحتی استفاده کرد.

شیر کامل / شیر سویا

همه ما از کودکی با خواص شیر آشنایی داریم. شیر یکی از سالم ترین مواد خوراکی در برنامه غذایی هر فردی می تواند محسوب شود که در وعده هایی نظیر صبحانه، میان وعده های مختلف، وعده های قبل و بعد از تمرین مورد استفاده قرار گیرد.

وجود پروتئین فراوان یکی از مزیت های مهم شیر است که می تواند در افزایش حجم عضلات نیز کمک زیادی کند و چربی های موجود در آن از نوع سالم و غیر مضر است که می تواند برای یک افزایش وزن اصولی و درست مورداستفاده قرار گیرد.

شیرها در نوع کم چرب یا پرچرب فراوری می شود که هر فردی با توجه به نظر پزشک تغذیه خود، می تواند از آن ها استفاده نماید. اگر فردی به لاکتوز شیر حساسیت دارد، می تواند از شیر سویا نیز استفاده کند که دارای کالری فراوان است و از نظر پروتئینی و مواد معدنی، با شیر معمولی برابری خواهد کرد.

تخم مرغ

از جمله مواد غذایی بسیار پرکاربرد و محبوب که مورد استفاده عموم افراد و به خصوص ورزشکاران بدنساز قرار می گیرد، تخم مرغ است. تخم مرغ را می توان جزو مواد غذایی قرار داد که تاثیر در افزایش وزن سریع در یک ماه خواهد داشت. تخم مرغ دارای خواص مغذی بسیار زیادی است و وجود پروتئین و انواع ویتامین هایی نظیر ویتامین B12 از جمله مزیت های آن است.

همچنین وجود کالری زیاد در تخم مرغ می تواند بدن را همیشه در حالت پر انرژی قرار دهد و از تحلیل رفتن بدن جلوگیری خواهد کرد و همین مسئله می تواند در افزایش حجم و وزن بدن بسیار موثر باشد.

ورزشکاران بعد از یک تمرین سخت و پرفشار، اقدام به مصرف تخم مرغ می کنند که می تواند در ترمیم بافت های عضلانی و همچنین افزایش حجم عضلات تاثیرات زیادی بگذارد. مصرف سفیده تخم مرغ به دلیل وجود عدم کلسترول، از جمله توصیه هایی است که می توان در خصوص آن اشاره کرد.

آیا افراد لاغر می توانند به وسیله ورزش به چاقی برسند؟

آیا افراد لاغر می توانند به وسیله ورزش به چاقی برسند؟
آیا افراد لاغر می توانند به وسیله ورزش به چاقی برسند؟

یکی از دغدغه های مهمی که ممکن است بسیاری از افراد با آن مواجه شوند، این است که آیا افراد لاغر می توانند با ورزش هایی نظیر بدنسازی به افزایش وزن به خصوص افزایش وزن سریع در یک ماه برسند یا خیر.

در پاسخ به این سوال باید گفت که این امر امکانپذیر است و لازم است با صبر و تلاش فراوان و همچنین در کنار ورزش، با رعایت رژیم های غذایی و مصرف مکمل های افزایش دهنده وزن، به چاقی و وزن مطلوب رسید. عموما چنین افرادی باید از همان ابتدای مسیر با متخصص تغذیه در مشورت و تعامل باشند تا بتوانند بر طبق اصول، اقدام به تمرینات ورزشی و مصرف مواد غذایی و مکمل های غذایی کنند.

ورزش بدنسازی به دلیل ساخت عضلات جدید در بدن می تواند تاثیر زیادی در روند افزایش وزن داشته باشد و همچنین می تواند چربی های دریافتی از مواد غذایی را به تمامی بدن توزیع کند و از تجمع چربی ها در یک ناحیه از بدن جلوگیری کند.

این کار علاوه بر افزایش وزن می تواند در تناسب اندام نیز نقش زیادی داشته باشد. بنابراین چنین ورزش هایی نه تنها باعث افزایش وزن می شود، بلکه می تواند باعث مطلوب شدن وضعیت جسمانی و افزایش توان و مقاومت بدن شود.

از مهمترین موارد در خصوص ورزش بدنسازی برای افراد لاغر این است که حتما باید از سبک خاصی برای ورزش کردن استفاده کنند و از آنجایی که مستقیما با وزنه ها ورزش انجام می شود، انتخاب وزنه ها و نوع تمرین و شدت تمرین می تواند موثر در این زمینه باشد که البته باید با مراقبت و تحت توصیه های یک مربی ورزشی صورت گیرد تا از آسیب های عضلانی و استخوانی جلوگیری شود.

بنابراین با رعایت اصول تغذیه ای و مواردی که در این مقاله گفته شد، می توان اقدام به ورزش بدنسازی نمود و به افزایش وزن رسید.

از جمله نکات مهمی که در خصوص ورزش بدنسازی برای افراد لاغر می توان به آن اشاره کرد، موارد زیر است:
  • تمرینات قدرتی انجام دهید.
  • برای افزایش وزن می بایستی از تمرین های قدرتی استفاده کرد.
  • انجام تمرینات با وزنه های سنگین باید در اولویت قرار گیرد که البته باید وزنه های سنگین با تعداد کم انجام شود.
  • استراحت بین تمرین از نکات مهم در افزایش وزن است که باید به آن توجه شود.
  • داشتن تمرین مستمر از جمله نکات لازم در خصوص افزایش وزن با ورزش بدنسازی است. همچنین تغییر دادن برنامه ها در بازه زمانی مشخص از جمله نکاتی است که می تواند از تمرین زدگی هم جلوگیری کند.

نتیجه گیری

نتیجه گیری
نتیجه گیری

ما در این مقاله به بررسی یکی از موارد مهم در خصوص افزایش وزن برای افراد لاغر یعنی افزایش وزن سریع در یک ماه پرداختیم. موارد مهمی در این خصوص اشاره شد که می تواند باعث شود که یک فرد بتواند در زمانی کوتاه به افزایش وزن اصولی و مناسبی برسد که البته می بایست تحت نظر پزشک تغذیه، تمامی موارد صورت گیرد.

یکی از عوامل موثر در زیاد شدن وزن سریع در یک ماه می توان به مکمل های بدنسازی گفته شد که در این مقاله در خصوص برخی از مکمل های بدنسازی موثر در افزایش وزن سریع، موضوعاتی اشاره شد.

یکی از بهترین برندهای تولید کننده انواع مکمل های بدنسازی از جمله مکمل های افزایش وزن، شرکت ATP می باشد که این برند، یک برند استرالیایی بوده و شرکت ترندان اسپرت، تنها نمایندگی رسمی این برند را در ایران دارد و شما می توانید برای تهیه انواع مکمل های با کیفیت برند ATP به وبسایت شرکت ترندان اسپرت مراجعه کنید و ضمن دریافت راهنمایی های بیشتر، اقدام به تهیه هر یک از محصولات برند ATP نمایید.

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید.