محصول ارگانیک سفت می شه، ولی خراب نمی شه

حقیقت‌هایی درباره پروتئین وی که شرکت‌ها نمی‌خواهند شما بدانید!

بهترین مکمل برای حجم

Table of Contents

با موضوع بهترین مکمل برای حجم با شما هستیم.

بدنسازی، پرورش اندام یا زیبایی اندام رشته ورزشی است که در آن افراد تلاش می‌کنند تا ماهیچه‌های قسمت‌های مختلف بدن خود را تقویت کرده و پرورش دهند و یک بدن حجیم و زیبا بسازند.

البته که تنها با انجام حرکات ورزشی بر روی عضلات نمی‌توان به نتیجه مطلوب دست یافت و در کنار آن تغذیه مناسب، خواب و استراحت کافی نیز از عواملی هستند که در ساختن بدنی عضلانی و زیبا مؤثر هستند.

برای دست یافتن به یک بدن عضلانی و زیبا استفاده از بهترین مکمل برای حجم دادن به عضلات نیز مورد نیاز است تا با استفاده از آن حجم دهی به عضلات تسریع شود و در کنار انجام حرکات ورزشی بتوان در کمترین زمان ممکن به نتیجه مطلوب دست پیدا کرد.

در این مقاله قصد داریم شما را با بهترین حجم دهنده عضله آشنا نماییم تا با قراردادن آن در برنامه غذایی خود به نتیجه مطلوب دست یابید.

مهمترین بافت بدن که باعث می‌شود استخوان‌ها و قسمت‌های مختلف بدن به حرکت درآیند عضلات هستند و بالطبع هرچه عضلات قوی‌تر باشند توانایی فرد برای انجام حرکات مختلف بیشتر خواهد بود.

 

ورزش بدنسازی و پرورش اندام یکی از بهترین‌ راه‌های تقویت و افزایش توان عضلات بدن است تا بتوانید در ادامه زندگی بدون هیچ مشکلی به فعالیت‌های بدنی بپردازید.

ورزش بدنسازی و تقویت عضلات بدن یک ورزش پایه در تمامی رشته‌های ورزشی می‌باشد و قهرمانان کلیه رشته‌های ورزشی برای کسب موفقیت در رشته خود از طریق ورزش بدنسازی به تقویت عضلات خود می‌پردازند تا هم بدون هیچ مشکلی حرکات مختلف را انجام دهند و هم اینکه از احتمال بروز آسیب به بدن خود بکاهند.

بدین ترتیب شما با استفاده از ورزش بدنسازی و تقویت عضلات و ماهیچه‌های بدن خود، اسکلت و استخوان‌های قسمت‌های مختلف بدن خود را از آسیب و شکست محفوظ نگه داشته و باعث می‌شوید تا در اثر افزایش سن آسیب کمتری به قسمت‌های مختلف بدن شما وارد شود.

اما بدنسازی تنها محدود به انجام یک سری حرکات نمی‌شود و یکی از عوامل مهم برای تقویت عضلات در بدنسازی توجه ویژه به تغذیه سالم و استفاده از بهترین مکمل برای حجم دادن و تقویت عضلات می‌باشد.

بدون شک شما می‌توانید با بلند کردن وزنه و تمرین‌های بدنسازی و تغذیه مناسب به عضلات بدن خود حجم دهید و آن‌هارا تقویت کنید. اما برای به حداکثر رساندن پتانسیل رشد عصلات بدن، بهترین و محبوب‌ترین گزینه استفاده از مکمل‌ها می‌باشد. در واقع می‌توانید با استفاده از بهترین حجم دهنده در کنار تمرین‌های ورزشی، سرعت رشد عضلات خود را تسریع ببخشید.

در این مقاله به بررسی مکمل بدنسازی چیست و چطور انتخاب درستی داشته باشیم؟ می پردازیم.

بهترین مکمل برای افزایش حجم خشک

بهترین مکمل برای افزایش حجم عضله خشک

افزایش حجم خشک عضلات بدن به این معناست که با رعایت یک رژیم غذایی مناسب و بدون چربی در کنار انجام حرکات ورزشی مناسب باعث افزایش عضلات بدن خود شویم. در واقع چون هیچگونه چربی اضافی در این روش در بدن ایجاد نمی‌شود به این افزایش حجم افزایش حجم خشک گفته می‌شود.

به همین دلیل بسیاری از علاقمندان و فعالان رشته بدنسازی به دنبال بهترین مکمل برای افزایش حجم خشک هستند تا با استفاده از آن در رژیم غذایی خود در کنار انجام حرکات بدنسازی مختلف، به حجم مناسب برای عضلات خود دست پیدا کنند.

اما سوالی که همیشه توسط افراد مختلف مطرح می‌شود این است که بهترین مکمل برای حجم چیست؟

استفاده از مکمل‌های ورزشی و نحوه استفاده از آن‌ها برای حجم عضلات به یک تخصص تبدیل‌شده، چون باید بدانیم که کدام مکمل برای چه عضله‌ای کارایی دارد و به چه مقدار باید استفاده شود زیرا در صورتی که مکمل نامناسب به اندازه اشتباه مورد استفاده قرار بگیرد نه تنها باعث کسب نتیجه مطلوب نخواهد شد، حتی ممکن است نتیجه عکس نیز داشته باشد. به همین دلیل در این مطلب تعدادی از بهترین مکمل‌های ورزشی و بهترین حجم دهنده عضلات را به شما معرفی می‌کنیم.

جهت کسب اطلاعات بیشتر مقاله بهترین مکمل برای افزایش وزن را مطالعه کنید.

بهترین مکمل برای حجم: وی پروتئین

پروتئین وی در فهرست مکمل‌های افزایش انبوه قرار می‌گیرد زیرا مهمترین ماده برای تسریع سنتز پروتئین به شمار می‌آید. وی پروتئین، پروتئین شیر است که سطح بالایی از آمینو اسیدهای شاخه‌ای را دارد. وی پروتئین صدر فهرست را به خود اختصاص داده است زیرا سریع در یدن هضم شده و برای شروع عضله‌سازی به سرعت به عضلات می‌رسد.

این پروتئین، همچنین حاوی پپتیدها (پروتئین‌های کوچک) است که باعث افزایش جریان خون در ماهیچه‌ها می‌شود. به همین دلیل است که ما همیشه مصرف پروتئین ویرا بلافاصله بعد از تمرین توصیه می‌کنیم.

چگونه اثرات این پروتئین را به حداکثر برسانیم:

30 دقیقه قبل از تمرین 20 گرم پودر پروتئین وی را مصرف کنید و پس از انجام تمرین و 60 دقیقه بعد از آن 40 گرم از این پروتئین را مصرف کنید. همچنین، برای شروع رشد عضلانی، بلافاصله پس از بیدار شدن از خواب ، 20-40 گرم از این پروتئین را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

 

بهترین حجم دهنده عضلات: پروتئین کازئین

دیگر پروتئین شیر، کازئین نام دارد که سرعت هضم بسیار پائین‌تری نسبت پروتئین وی دارد و همین امر باعث می‌شود که این پروتئین به عنوان یک میان وعده قبل از خواب ایده آل باشد زیرا با تخلیه آهسته و پیوسته از کاتابولیسم در هنگام خواب جلوگیری می‌کند. کازئین همچنین باعث می‌شود احساس سیری کمتری داشته باشید، و همین امر باعث می‌شود یک میان وعده عالی برای کسانی باشد که می‌خواهند روی توده عضلانی خود تمرکز کرده و حجم آن را افزایش دهند.

روش استفاده از کازئین:

استفاده از 20 تا 40 گرم پروتئین کازئین قبل از خواب، اضافه کردن 10 تا 20 گرم از این پروتئین به پروتئین وی و استفاده از آن بعد از تمرین و استفاده از 20 تا 40 گرم کازئین در میان وعده‌های غذایی می‌تواند بر روند افزایش حجم عضلات بسیار مؤثر باشد.

بهترین مکمل برای افزایش حجم عضله خشک: کراتین

کراتین، پروتئینی است که از سه اسید آمینه ساخته شده است: آرژنین، گلیسین و متیونین. مطالعات علمی به طور یکسان نشان می‌دهد که افرادی که کراتین مصرف می‌کنند ، به میزان10 پوند یا بیشتر وزن بدن خود را افزایش می‌دهند و قدرت بدنی خود را به طور چشمگیری افزایش می‌دهند.

مکمل کراتین که یکی از بهترین مکمل برای حجم است به چند روش کار می‌کند. کراتین انرژی مورد نیاز برای بدن شما به منظور انجام حرکات سریع و تکراری ورزشی را فراهم می‌کند.

هرچه این انرژی بیشتر باشد، حرمات ورزشی بیشتری را در تعداد دفعات بیشتر می‌توانید انجام دهید در نتیجه به شما این امکان را می‌دهد که در طولانی مدت عضلات قوی‌تر و بزرگتر با حجم بیشتری داشته باشید.

کراتین همچنین آب بیشتری را به سمت سلول‌های عضلانی شما هدایت می‌کند و باعث ایجاد کششی روی سلول عضلات می‌شود که رشد طولانی و افزایش حجم عضلات را در پی خواهد داشت. اخیراً مشخص شده است که کراتین سطح فاکتور رشد شبه انسولین -1 (IGF-1) را در عضلات افزایش می‌دهد، که این فاکتور برای تحریک رشد عضلات بسیار مهم است.

برای استفاده از کراتین قبل از تمرین 2 تا 5 گرم از آن را استفاده کنید و بعد از تمرین نیز همین مقدار را تکرار کنید. در زورهایی که استراحت می‌کنید و تمرین ندارید در وعده صبحانه 2 تا 5 گرم کراتین به همراه کربوهیدرات مصرف نمایید.

برای اطلاعات بیشتر، بهترین مکمل برای حجم خشک را مطالعه کنید. همچنین می توانید با مطالعه فواید مکمل کراتین ؛ هر آنچه باید بدانید اطلاعات خود را این زمینه کامل تر کنید.

بهترین مکمل برای حجم: آمینواسیدهای زنجیره‌ای

اصطلاح اسیدهای آمینه زنجیره‌ای یا BCAA به لوسین، ایزولوسین و والین، مهمترین آمینو اسیدهایی که برای ترمیم و ساختن بافت‌های عضلانی به کار می‌روند، اشاره دارد. لوسین مهمترین اسید آمینه از میان این سه مورد است، زیرا تحقیقات نشان می‌دهد که می‌تواند به تنهایی سنتز پروتئین عضله را تحریک کند.

با این حال هنوز هم بهتر است که هر سه این آمینواسیدها را با هم مصرف کنید، زیرا آن‌ها با هم افزایی خواهند داشت و این امر باعث می‌شود تا مزایای زیادی از جمله رشد عضلات، افزایش انرژی در حین تمرینات، کند شدن ترشح کورتیزول را در پی خواهد داشت.

برای تأثیر این آمینو اسیدها به عنوان یکی از بهترین مکمل برای افزایش حجم عضله خشک، میزان 5 تا 10 گرم از آن را در وعده صبحانه و به همین میزان قبل و بعد از تمرین مصرف نمایید.

بتا آلانین یا کارنوزین

یکی دیگر از بهترین مکمل برای حجم در بدن بتاآلانین یا کارنوزین می‌باشد. در بدن، اسید آمینه بتا آلانین با آمینو اسید دیگری به نام هیستیدین ترکیب می‌شود و کارنوزین ایجاد می‌کند.

تحقیقات نشان می‌دهد وقتی ماهیچه ها سطح کارنوزین بیشتری دارند در نتیجه ار قدرت و استقامت بیشتری برخوردارند. به نظر می‌رسد کارنوزین توانایی فیبرهای عضلانی را در انقباض با نیروی بیشتر و انجام این کار بدون خستگی افزایش می‌دهد.

بر اساس نتایج یک پژوهش افرادی که بتا آلانین به همراه کراتین مصرف می‌کنند نسبت به افرادی که فقط کراتین مصرف می‌کنند، توده عضلانی بیشتر و حجیم‌تری پیدا کردند و چربی بیشتری از بدن خود از دست داده‌اند.

برای کارایی بیشتر این بهترین حجم دهنده عضله، قبل از تمرین و بلافاصله بعد از تمرین 1 تا 2 گرم بتاآلانین یا کارنوزین مصرف نمایید. در روزهای استراحت و بدون تمرین نیز 2 گرم از این ماده را در وعده صبحانه به همراه کراتین مصرف نمایید.

بهترین مکمل برای افزایش حجم عضله خشک: نیتریک اکساید

نیتریک اکساید (NO) یک مولکول است که در سراسر بدن یافت می‌شود و در چندین فرآیند که در بدن انجام می‌شود نقش دارد. بدنسازان بیشتر به توانایی اتساع رگ‌های خونی که از ویژگی‌های نیتریک اکساید است علاقه دارند.

این ویژگی باعث می‌شود جریان خون بیشتری به عضلات برسد در نتیجه اکسیژن، مواد مغذی، هورمون های آنابولیک و آب بیشتری نیز به عضله خواهد رسید. در نتیجه در طول تمرین انرژی بیشتری برای انجام حرکات سنگین خواهید داشت.

نیتریک اکساید یکی از بهترین مکمل برای افزایش حجم عضله خشک است زیرا مصرف نیتریک اکساید با بالا بردن ضربان و گردش خون بیشتر باعث می‌شود، انرژی بیشتری در حین تمرین مصرف کنید، خون بیشتری به ماهیچه‌ها پمپاژ شود و سرعت حجم گرفتن عضلات افزایش پیدا کند.

بهتر است از مکملی استفاده کنید که 3 – 5 گرم آرژنین را به شکل L-arginine، arginine alpha-ketoglutarate، arginine اتیل استر یا آرژنین مالات داشته باشد.

از نیتریک اکساید قبل از صبحانه، 30 تا 60 دقیقه قبل از تمرین، بلافاصله بعد از تمرین و 30 تا 60 دقیقه قبل از خواب استفاده نمایید. بهتر است این بهترین مکمل برای حجم را همراه با ویتامین C و بدون غذا مصرف کنید.

در دنیای بدنسازی برای افزایش حجم عضلات و ساختن بدنی عضلانی و قدرتمند در کنار تمرین‌ها و حرکات ورزشی سنگین، باید یک رژیم غذایی مناسب نیز انتخاب کرد و با استفاده مکمل‌های مختلف بدن را به گونه‌ای تحریک کرد که سریع‌تر به حجم دهی ماهیچه‌ها و عضلات بپردازد تا عضلات بدن به شکلی که مدنظر است شکل بگیرد.

از این رو مکمل‌های مختلفی وجود دارند که به عنوان بهترین حجم دهنده ساخته شده‌اند تا با رساندن مواد مغذی به عضلات باعث افزایش حجم آن‌ها شوند.

اما برای مصرف این مکمل‌ها باید از آگاهی کافی برخوردار بود و از نظر متخصصین در این زمینه استفاده کرد. برای دریافت مشاوره در خصوص مکمل‌های بدنسازی می‌توانید با کارشناسان شرکت بازرگانی ترندان از طریق راه‌های ارتباطی مختلف موجود در وبسایت شرکت ترندان ارتباط برقرار کرده و مشاوره کامل و جامع در زمینه خرید مکمل‌های بدنسازی دریافت نمایید.

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید.