محصول ارگانیک سفت می شه، ولی خراب نمی شه

حقیقت‌هایی درباره پروتئین وی که شرکت‌ها نمی‌خواهند شما بدانید!

بهترین زمان مصرف ال کارنیتین

بهترین زمان مصرف ال کارنیتین

Table of Contents

در این مقاله، موضوع بهترین زمان مصرف ال کارنیتین را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

در این راهنمای جامع از شرکت ترندان اسپرت، بهترین زمان مصرف ال کارنیتین را به همراه دوز بهینه آن برای اطمینان از حداکثر فواید، مورد بحث قرار خواهیم داد.

پیشنهاد می کنیم از پست برنامه بدنسازی چربی سوزی حرفه ای دیدن کنید.

ال کارنیتین چیست؟

ال کارنیتین چیست؟
ال کارنیتین چیست؟

یک اسید آمینه غیر ضروری که بدن انسان می تواند بسازد، ال کارنیتین نام دارد. این ماده شیمیایی به راحتی در سلول های مغز، بیضه، کبد و کلیه تولید می شود و قلب و ماهیچه های اسکلتی، بیشترین غلظت آن را دارند.

گردش خون پس از تولید کارنیتین، از کبد به اندام هدف منتقل می شود. اسیدهای آمینه لیزین و متیونین توسط بدن برای ساخت کارنیتین استفاده می شود. این ماده شیمیایی فقط در حضور آهن، ویتامین C، ویتامین B6 و ویتامین B3 تولید می شود.

ال کارنیتین یک مشتق اسید آمینه طبیعی است

ال کارنیتین یک مشتق اسید آمینه طبیعی است که برای انتقال اسیدهای چرب با زنجیره بلند به داخل میتوکندری به عنوان نیروگاه سلول ها، ضروری است. این فرآیند به تولید انرژی کمک می کند، از کاهش وزن حمایت می کند، عملکرد مغز را تقویت می کند و سلامت کلی را ارتقا می دهد.

ال کارنیتین نقش حیاتی در تولید انرژی بدن دارد و به عنوان یک حامل برای اسیدهای چرب از سیتوزول به میتوکندری عمل می کند. اسیدهای چرب پس از داخل شدن، تحت اکسیداسیون بتا قرار می گیرند، فرآیندی که مسئول تجزیه آنها به مولکول های استیل کوآ است. سپس این مولکول ها در چرخه اسید سیتریک مورد استفاده قرار می گیرند.

در شرایط خاص، این اسید آمینه به عنوان یک ماده مورد نیاز بدن در نظر گرفته می شود، بنابراین دریافت کافی آن از طریق غذا یا مکمل ها مهم است. همچنین در ادامه مقاله، بهترین زمان مصرف ال کارنیتین را بیان نموده ایم.

بهترین زمان مصرف ال کارنیتین

بهترین زمان مصرف ال کارنیتین به هدف اولیه و برنامه روزانه شما بستگی دارد.

در ادامه، چند دستورالعمل وجود دارد که به شما کمک می کند تا بهترین زمان مصرف ال کارنیتین را تعیین کنید:

  • کاهش وزن و چربی سوزی: برای کسانی که به دنبال کاهش وزن و چربی سوزی هستند، بهترین زمان مصرف ال کارنیتین ، 30 دقیقه قبل از صبحانه و 30 دقیقه قبل از ورزش توصیه می شود. این زمان تضمین می کند که ال کارنیتین به راحتی در بدن شما در حین ورزش در دسترس است و باعث افزایش استفاده از چربی برای تولید انرژی می شود.
  • عملکرد ورزشی و ریکاوری عضلانی: اگر هدف شما بهبود عملکرد ورزشی یا افزایش ریکاوری عضلانی است، توصیه می شود که ال کارنیتین را 30 دقیقه قبل از تمرین و بلافاصله بعد از تمرین مصرف کنید. این رویکرد به بدن شما اجازه می دهد تا از ال کارنیتین برای تولید انرژی در حین ورزش استفاده کند و بهبودی را پس از آن تسهیل می کند.
  • عملکرد و سلامت مغز: برای افرادی که به دنبال بهبود عملکرد شناختی و حفظ سلامت مطلوب مغز هستند، بهترین زمان مصرف ال کارنیتین در صبح، با غذا یا بدون غذا، توصیه می شود. به راحتی از سد خونی مغزی عبور می کند و به مغز کمک می کند تا انرژی لازم را افزایش دهد و مزایای محافظتی عصبی را تامین کند.

صفحه برنامه تمرینی بدنسازی برای لاغری بانوان را مشاهده کنید.

به حداکثر رساندن اثرات ال کارنیتین با رژیم غذایی و ورزش

برای تقویت بیشتر مزایای ال  کارنیتین، ضروری است که مکمل را با یک رژیم غذایی متعادل و ورزش منظم همراه کنید. در زیر، چند نکته برای استفاده حداکثری از مصرف ال کارنیتین آورده شده است:

  • رژیم غذایی متعادل: مصرف یک رژیم غذایی غنی از پروتئین های بدون چربی، چربی های سالم و کربوهیدرات های پیچیده، مواد مغذی لازم را برای حمایت از عملکرد ال-کارنیتین در اختیار بدن قرار می دهد. علاوه بر این، ترکیب غذاهایی که به طور طبیعی حاوی ال کارنیتین هستند، مانند گوشت قرمز، مرغ، ماهی و محصولات لبنی، می تواند به حفظ سطوح کافی در بدن کمک کند.
  • زمان کربوهیدرات: پتانسیل چربی سوزی ال-کارنیتین با افزایش سطح انسولین افزایش می یابد. مصرف کربوهیدرات ها 30 دقیقه قبل از مصرف ال-کارنیتین می تواند سطح انسولین را افزایش داده و باعث جذب بهتر و استفاده از مکمل شود.
  • ورزش منظم: درگیر شدن در فعالیت بدنی مداوم، به ویژه تمرینات قلبی عروقی و مقاومتی، می تواند در به حداکثر رساندن اثرات مکمل ال-کارنیتین کمک کند. ورزش، تقاضا برای تولید انرژی را افزایش می دهد، بدن را تشویق می کند تا از ذخایر چربی برای سوخت استفاده کند و باعث کاهش وزن می شود.
  • هیدراته بمانید: هیدراتاسیون مناسب برای سلامت کلی و عملکرد بهینه ال کارنیتین بسیار مهم است. نوشیدن آب کافی در طول روز می تواند به حفظ عملکرد سلولی سالم و حمایت از انتقال اسیدهای چرب به میتوکندری کمک کند.

مکمل استیل ال کارنیتین شرکت ترندان اسپرت چیست؟

مکمل استیل ال کارنیتین شرکت ترندان اسپرت چیست؟
مکمل استیل ال کارنیتین شرکت ترندان اسپرت چیست؟

ال کارنیتین باید با یک مولکول استیل ترکیب شود تا بتواند به درستی در بدن کار کند که باعث بهبود عملکرد آن می شود. مولکول استیل افسردگی را کاهش می دهد، از سلول های مغز محافظت می کند، از بیماری آلزایمر جلوگیری می کند، هماهنگی عصب و عضله را افزایش می دهد و به طور کلی سلامت سیستم عصبی را افزایش می دهد.

علاوه بر این، استیل ال کارنیتین (ACETYL L-CARNITINE) شرکت ترندان اسپرت، نوعی کارنیتین است که سرعت جذب سریع‌تری دارد و به بدن کمک می‌کند تا از چربی برای انرژی استفاده کند.

یکی از اندامک های سلولی که نقش کارخانه بدن را برای سوزاندن چربی عمل می کند، میتوکندری است. از طریق فرآیندهای بیولوژیکی، مولکول های چربی که وارد این اندامک ها می شوند، به انرژی تبدیل می شوند.

به طور طبیعی، هر چه چربی بیشتری به میتوکندری برسد و به عنوان سوخت انرژی بدن مورد استفاده قرار گیرد، چربی بیشتری سوزانده شده و کاهش وزن بیشتری صورت می گیرد.

ال کارنیتین به عنوان یک حامل برای انتقال مولکول های چربی به میتوکندری عمل می کند

ال کارنیتین به عنوان یک حامل برای انتقال مولکول های چربی به میتوکندری عمل می کند. بدون آن، مولکول های چربی نمی توانند به انرژی تبدیل شوند و هیچ راهی برای از دست دادن چربی وجود ندارد.

**راهنمایی مصرف:

استیل ال کارنیتین بهتر است قبل از تمرین مصرف شود. با مصرف 2 گرم قبل از هر وعده غذایی، می توان میزان چربی سوزانده شده را بهبود بخشید.

**ترکیباتی پیشنهادی:

این محصول با Amperage  مصرف شود تا کارایی چربی سوزی آن به حداکثر برسد.

آیا ورزشکاران ملزم به مصرف استیل ال کارنیتین هستند؟

همان طور که در ابتدا گفته شد، این مولکول به طور طبیعی توسط بدن ایجاد می شود، بنابراین حذف مکمل منجر به کمبود نخواهد شد. با این حال، از آنجایی که ورزشکاران انرژی بیشتری مصرف می کنند و چربی بیشتری می سوزانند، برای تبدیل به انرژی، به سطوح بالاتری از استیل ال کارنیتین (ACETYL L-CARNITINE) نیاز دارند.

تفاوت استیل ال کارنیتین با ال کارنیتین در چیست؟

از آنجایی که استیل ال کارنیتین در مقایسه با کارنیتین حلالیت بیشتری دارد و به راحتی جذب می شود، مزایای بیشتری نسبت به نوع ساده دارد. استیل-ال-کارنیتین فعل و انفعالات بیشتری با سیستم عصبی دارد و به دلیل افزایش حلالیت و جذب، قادر به عبور آسانتر از سد خونی مغزی است.

چرا از استیل ال کارنیتین برندATP Science استفاده نماییم؟

بازرسان بهداشت استرالیا مهر تأیید خود را به این محصول داده اند که کاملاً طبیعی و عاری از هرگونه آلرژی زایی، میزان سموم، آفت کش‌ها، فلزات سنگین و آلودگی میکروبی است. این محصول که در دو وزن 100 و 250 گرمی عرضه می شود، با خلوص عالی ساخته شده و عملکرد را بهبود می بخشد.

از دیگر مزایای آن می توان به عدم اصلاح ژنتیکی محصول و عدم وجود گلوتن اشاره کرد. این مکمل، یکی از معدود استیل ال کارنیتین های ساخته شده به صورت پودر، سرعت جذب سریع تری دارد و استفاده از آن برای ورزشکاران ساده تر است.

مزایای ال کارنیتین

جدای از مزایای اولیه ال-کارنیتین که قبلاً مورد بحث قرار گرفت، این مشتق آمینو اسید همه کاره، طیف وسیعی از مزایای دیگر را برای حمایت از سلامت و رفاه کلی ارائه می دهد:

سلامت قلب:

ال کارنیتین با افزایش تولید اکسید نیتریک که به آرامش و گشاد شدن عروق خونی کمک می کند، سلامت قلب و عروق را بهبود می بخشد. این کار به نوبه خود باعث افزایش جریان خون و کاهش فشار خون می شود.

علاوه بر این، ال کارنیتین می تواند به کاهش تجمع اسید لاکتیک در عضله قلب، جلوگیری از ایسکمی و ارتقای سلامت کلی قلب کمک کند. پس دریافت کافی کارنیتین و مکمل یاری با آن، می‌تواند نقش پیشگیری کننده از ایجاد اختلالات قلبی داشته باشد.

مدیریت دیابت:

مکمل ال کارنیتین ممکن است به بهبود حساسیت به انسولین و استفاده از گلوکز در افراد مبتلا به دیابت یا مقاومت به انسولین کمک کند. با افزایش توانایی بدن در استفاده موثر از گلوکز، ال کارنیتین می تواند به مدیریت سطح قند خون و کاهش عوارض مرتبط با دیابت کمک کند.

حمایت از سیستم ایمنی:

نشان داده شده است که ال-کارنیتین دارای خواص آنتی اکسیدانی است و از سلول ها در برابر آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد محافظت می کند. این روند می تواند به تقویت سیستم ایمنی و کاهش التهاب کمک کند و سلامت و تندرستی کلی را ارتقا دهد.

باروری مردان:

مطالعات نشان داده اند که مکمل ال کارنیتین می تواند کیفیت، تحرک و غلظت اسپرم را در مردان مبتلا به مشکلات باروری بهبود بخشد. با افزایش تولید انرژی در سلول های اسپرم، ال کارنیتین ممکن است به بهبود باروری مردان کمک کند.

عملکرد کارنیتین در کاهش وزن:

چاقی و اضافه وزن فرآیندهایی هستند که در طول زمان در نتیجه یک سبک زندگی ناسالم، رژیم غذایی نامناسب و عدم ورزش ایجاد می شوند. تغییر رژیم غذایی و سبک زندگی برای مدیریت وزن و کاهش توده چربی، از اهمیت بالایی برخوردار است.

در همین حال، مکمل استیل ال کارنیتین همراه با ورزش هوازی می تواند به افزایش مقدار چربی که به میتوکندری منتقل می شود و در نتیجه به کاهش توده چربی بدن کمک کند. لازم به تاکید است که مکمل های استیل ال کارنیتین زمانی که با ورزش و رژیم غذایی سالم ترکیب شوند، بهترین عملکرد را دارند. آنها به خودی خود کار زیادی برای کاهش وزن انجام نمی دهند.

نتیجه گیری

نتیجه گیری
نتیجه گیری

به طور خلاصه، بهترین زمان مصرف ال کارنیتین بسته به اهداف فردی و روال روزانه متفاوت است. برای کاهش وزن و چربی سوزی، مصرف ال کارنیتین قبل از صبحانه و ورزش توصیه می شود. برای عملکرد ورزشی و ریکاوری عضلات، مصرف باید قبل و بعد از تمرین انجام شود.

در صورت داشتن هر گونه سوال درباره بهترین زمان مصرف ال کارنیتین، شما می توانید با متخصصان ما در شرکت ترندان اسپرت در تماس باشید.

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید.