محصول ارگانیک سفت می شه، ولی خراب نمی شه

حقیقت‌هایی درباره پروتئین وی که شرکت‌ها نمی‌خواهند شما بدانید!

زمان مصرف مکمل های بدنسازی

زمان مصرف مکمل های بدنسازی

Table of Contents

در این مقاله، به بررسی زمان مصرف مکمل های بدنسازی خواهیم پرداخت.

آگاهی از زمان مصرف مکمل های بدنسازی، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد. اگر مکمل بدنسازی مصرف می کنید، اما دوز و زمان دقیق مصرف مکمل را نمی دانید، ریسک بزرگی را متحمل شده اید.

به عنوان یک بدنساز، باید دوز و زمان مصرف مکمل ها را بدانید تا بهترین نتیجه را بگیرید. در این مقاله، بهترین دوز و زمان مصرف مکمل های مختلف بدنسازی را به شما خواهیم گفت. دانستن بهترین زمان و دوز بر اساس تجربه یک ورزشکار حرفه ای، قطعا نتایج سریع تری به شما خواهد داد.

البته برای رسیدن به اهداف خود، ابتدا باید برنامه ورزشی و تغذیه ای مناسب داشته باشید و سپس زیر نظر متخصص رژیم بگیرید.

لطفا از پست بهترین مکمل های بدنسازی دیدن کنید.

اینفوگرافیک زمان مصرف مکمل های بدنسازی

اینفوگرافیک زمان مصرف مکمل های بدنسازی
اینفوگرافیک زمان مصرف مکمل های بدنسازی

با دانستن زمان و مقدار مناسب مکمل ها دیگر نیازی به اضافه کردن یک قاشق غذاخوری یا کم کردن آن ندارید. فراموش نکنید که اگر از زمان و مقدار مناسب مکمل ها مطلع نباشید، مصرف مکمل ها نمی تواند به شما کمک کند.

زیرا می دانید که به طور مثال نوشیدن بیش از 2 قاشق غذاخوری پودر پروتئین در این ساعت خاص برای شما خوب نخواهد بود. در ادامه، بهترین زمان مصرف مکمل های بدنسازی را مورد بررسی قرار می دهیم.

مکمل های بدنسازی برند ATP به عنوان پرفروش ترین مکمل های موجود در بازار به شمار می آیند که مصرف آن ها به افزایش قدرت عضلانی و همچنین افزایش حجم عضله کمک زیادی می کند. لازم به ذکر است که تنها نمایندگی رسمی این برند معتبر در ایران شرکت ترندان اسپرت است.

فهرست مطالب:

بهترین مکمل های بدنسازی کدامند و چه زمانی باید از آن ها استفاده کرد؟

بهترین زمان مصرف مکمل‌های پروتئینی بدنسازی چه موقع است؟

آیا می توان در روزهای استراحت، مکمل کراتین و نووی  را مصرف کرد؟

آیا امکان مصرف Creatine و Noway به طور همزمان وجود دارد؟

مکمل های بدنسازی پس از چه مدتی تاثیر می گذارند؟

تاثیر مصرف مکمل در بدنسازی چقدر است؟

آیا استفاده از مکمل های بدنسازی ضرورت دارد؟

مهمترین نکات در مورد مصرف مکمل های بدنسازی چیست؟

برای خرید مکمل های بدنسازی، باید به چه نکاتی توجه کرد؟

سخن پایانی

 

بهترین مکمل های بدنسازی کدامند و چه زمانی باید از آن ها استفاده کرد؟

بدون شک همه ما می دانيم که انتخاب مکمل های بدنسازی مناسب، یک امر ضروری است، اما به همان اندازه اهمیت دارد که بدانید زمان مصرف مکمل های بدنسازی دقیقا چه موقع می باشد.

به منظور مورد استفاده قرار دادن مکمل می بایست دارای رژیم غذایی و برنامه ورزشی ثابتی باشید.

در واقع بهتر است مصرف مکمل را زیر نظر مربی یا متخصص تغذیه شروع کنید و در اکثر موارد حداقل می بایست 4 تا 6 هفته از زمان ورزش مداوم و منظم گذشته باشد. با گذشت این زمان، عضلات بیشتر و بیشتر رشد کردند و به تناسب اندام نسبی رسیدند.

به عنوان یک ورزشکار آماتور، برای یافتن مکمل بدنسازی موثر مورد نیاز خود، باید انواع مکمل های مورد نیاز برای شروع بدنسازی را بشناسید. زیرا هر مکمل برای هدف خاصی ساخته شده است.

قبل از شروع مصرف یک مکمل جدید، با یک مربی یا متخصص تغذیه ورزشی مشورت کنید. در این بخش از مطلب زمان مصرف مکمل های بدنسازی، قصد داریم به معرفی چند مکمل مورد نیاز بدنسازی بپردازیم.

مکمل های بدنسازی برند ATP  به عنوان پرفروش ترین مکمل های موجود در بازار به شمار می آیند که مصرف آن ها به افزایش قدرت عضلانی و افزایش حجم عضله کمک زیادی می کند.

لازم به ذکر است که تنها نمایندگی رسمی این برند معتبر در ایران، شرکت ترندان اسپرت است.

مکمل کراتین

در این بخش از مطلب زمان مصرف مکمل های بدنسازی، به معرفی کراتین به عنوان یکی از بهترین مکمل ها می پردازیم. هنگامی که ورزش می کنید، بدن شما به مواد مغذی بیشتری نیاز دارد.

ورزش و تغذیه مناسب در کنار هم شما را به هدفتان می رساند. به همین دلیل، بسیاری از متخصصان تغذیه و بدنسازان به شما توصیه می کنند پس از مدتی که ورزش حرفه ای را شروع کرده اید، بهترین مکمل های ورزشی را مصرف کنید.

کراتین یک اسید آلی حاوی نیتروژن است که به سلول های بدن به ویژه سلول های ماهیچه ای انرژی می دهد. کراتین به طور طبیعی در گوشت قرمز و ماهی یافت می شود و توسط بدن تولید می شود.

با این حال، این ماده را می توان در مکمل ها نیز یافت. کراتین از سه آمینو اسید به نام های آل آرژنین، متیونین و آل گلیسین تشکیل شده است. این اسیدهای آمینه حدود یک درصد از خون انسان را تشکیل می دهند.

در بدن انسان 95 درصد کراتین در نزدیکی عضلات اسکلتی و 5 درصد در مغز ذخیره می شود

در بدن انسان 95 درصد کراتین در نزدیکی عضلات اسکلتی و 5 درصد در مغز ذخیره می شود و در حین فعالیت بدنی استفاده می شود. کراتین با ادامه تولید در عضلات در حال کار به تامین انرژی مداوم عضلات کمک می کند.

همچنین در مقادیر کمتر در قلب، مغز و سایر بافت های بدن استفاده می شود. کراتین و پروتئین تفاوت های زیادی دارند و نباید آن ها را اشتباه گرفت.

پس از مصرف پروتئین، کراتین در بدن توسط کلیه ها و کبد تولید می شود. سپس ماهیچه ها کراتین را به کراتین فسفات تبدیل می کنند که عضله می سازد.+5

مزایا و فواید مصرف مکمل کراتین

کراتین به عنوان یک مکمل طبیعی به شمار می آید که برای بهبود عملکرد ورزشی استفاده می شود. این ماده نه تنها بی خطر است، بلکه یکی از موثرترین مکمل ها در جهان برای عضله سازی و قدرت محسوب می شود. مهمترین اثرات کراتین در بدنسازی شامل موارد زیر می شود.

کراتین بدنسازی ذخیره فسفوکراتین عضلانی را افزایش می دهد و انرژی بیشتری تولید می کند.
کراتین با کاهش میوستاتین به عضله سازی و افزایش عملکرد کمک می کند.
این مکمل، عملکرد ورزشی را افزایش می دهد و سطح آمادگی جسمانی را بهبود می بخشد.
کراتین در درمان بیماری پارکینسون و بیماری های عصبی مختلف مانند آلزایمر، سکته مغزی، صرع و آسیب های مغزی یا نخاعی موثر است.

کراتین سطح قند خون را کاهش می دهد و برای مبارزه با دیابت استفاده می شود.
کراتین در واقع خستگی فیزیکی را کاهش می دهد و عملکرد مغز انسان را افزایش می دهد.
کراتین ترکیبی از چندین اسید آمینه است که در بازسازی و تقویت عضلات نقش دارد. با مشاوره تخصصی می توانید از یک قرص آمینه مناسب همراه با کراتین استفاده کنید تا سریعتر به نتیجه دلخواه برسید.

مکمل Noway

کلاژن به عنوان زیر ساخت اصلی عضلات بدن به شمار می رود و در صورتی که مقدار پایین آن دریافت شود، منجر به کاهش یافتن سطح کیفیت عضله می گردد.

از آنجایی که در غذاهای روزانه و مصرفی، کلاژن کمی وجود دارد، همه افراد می بايست این مکمل را مصرف کنند.

با توجه به این که این محصول غیر لبنی بوده و دارای علائم گوارشی نیست و از توانایی بیشتری به منظور رشد عضلات برخوردار می باشد، قادر است تا مناسب ترین جایگزین برای پروتئین وی به حساب آید.

مزایای مصرف مکمل Noway

مزایای مصرف مکمل Noway
مزایای مصرف مکمل Noway

از مهمترین و اصلی ترین مزایا یمصرف مکمل Noway می توان به موارد زیر اشاره کرد. افزایش دادن قدرت عضله، بالا بردن میزان توانایی و استقامت عضله، رشد عضلانی بهتر و بیشتر، جلوگیری کردن  از تخریب شدن عضله، سلامت پوست، مو و ناخن، ریکاوری با سرعت بسیار بالا، افزایش دادن انعطاف و امکان تهیه آن در 11 طعم مختلف.

در حال حاضر مکمل های برند ATP  به عنوان بهترین محصولات شناخته شده است که تنها نمایندگی رسمی این برند معتبر در کشور ایران، شرکت ترندان اسپرت می باشد.

بهترین زمان مصرف مکمل‌های پروتئینی بدنسازی چه موقع است؟

بهترین زمان مصرف مکمل‌های پروتئینی بدنسازی چه موقع است؟
بهترین زمان مصرف مکمل‌های پروتئینی بدنسازی چه موقع است؟

دانستن زمان مصرف مکمل های بدنسازی، اهمیت بسیار زيادی دارد. مکمل های پروتئینی از تنوع بسیار بالایی برخوردار هستند.

اما مهمترین و شناخته شده ترین آن ها پروتئین وی یا آب پنیر و کازئین (پروتئین شیر) می باشد. دلیل محبوبیت این دو مکمل در سنتز پروتئین و سهولت هضم آن ها نهفته است.

پروتئین آب پنیر به سرعت توسط بدن جذب می شود و به وسیله عضلات برای ریکاوری و رشد استفاده می شود. با توجه به این میزان جذب بالا، کافی است شیک پروتئینی تهیه شده با آن را حداکثر یک ساعت قبل از تمرین مصرف کنید تا از فواید آن بهره مند شوید. از طرف دیگر پروتئین کازئین با سرعت پایین تری جذب می گردد.

باید 3 تا 4 ساعت قبل از تمرین، پروتئین کازئین مصرف کنید

بنابراین، باید 3 تا 4 ساعت قبل از تمرین، پروتئین کازئین مصرف کنید تا اثری مشابه پروتئین وی داشته باشد. البته به یاد داشته باشید که مقدار پروتئینی که می خورید، به اندازه زمان خوردن آن مهم است.

در ادامه تمام زمان هایی که می توانید با هم پروتئین بخورید را بررسی می کنیم. مکمل های بدنسازی برند ATP  به عنوان پرفروش ترین مکمل های موجود در بازار به شمار می آیند که مصرف آن ها به افزایش قدرت عضلانی و حجم عضله کمک زیادی می کند.

لازم به ذکر است که تنها نمایندگی رسمی این برند معتبر در ایران، شرکت بازرگانی ترندان اسپرت است.

توجه: نیاز واقعی شما به پروتئین در روز به عوامل زیادی از جمله سن، جنسیت، سطح فعالیت و رژیم غذایی بستگی دارد. اما پیروی از دوز توصیه شده بر اساس وزن بدن می تواند به شما کمک زیادی کند.

برای این که بدانید دقیقا چند پیمانه پودر پروتئین باید به ترکیب شیک خود اضافه کنید تا بهترین افزایش عضله را داشته باشید، باید با یک متخصص معتبر مشورت نمایید.

یک مطالعه در سال  2013 نشان داد که رشد عضلات 30  تا 45  دقیقه بعد از تمرین ادامه دارد. این زمان بسیار خوبی است و با مصرف مکمل در این مدت، رشد عضلات خود را به حداکثر می رسانید.

پس از ورزش، سنتز پروتئین و تجزیه پروتئین به طور همزمان افزایش می یابد

پس از ورزش، سنتز پروتئین و تجزیه پروتئین به طور همزمان افزایش می یابد. اگر پروتئین مصرف نکنید، سرعت تجزیه پروتئین شما به شدت افزایش می یابد. این برای عضله سازی خوب نیست و حتی می تواند روند را معکوس کند.

از سوی دیگر، تحقیقات نشان می دهد که مصرف شیک پروتئینی بعد از تمرین منجر به رشد عضلات و افزایش قدرت می شود. به همین دلیل توصیه می شود که بدون اطلاع از زمان مصرف مکمل های بدنسازی، برای خوردن آن ها اقدام نکنید.

در مبحث زمان مصرف مکمل های بدنسازی باید گفته شود که مطالعه ای ای با عنوان “ارزیابی اثر پروتئین قبل از تمرین” نشان داد که اثربخشی شیک پروتئین قبل از تمرین به اندازه دریافت پروتئین بعد از تمرین است.

مصرف شیک پروتئینی قبل از خواب رابطه مستقیمی با چربی سوزی و عضله سازی دارد. البته پروتئین کازئین گزینه بسیار بهتری قبل از خواب است. زیرا این پروتئین دیرتر تجزیه می شود و ماهیچه های شما را ساعت ها تغذیه می کند.

حساسیت بدن به آمینو اسیدها در ساعات اولیه صبح بیشتر است. بنابراین، شروع روز با شیک پروتئین آب پنیر بسیار موثر است.

این زمانی است که عضلات شما به پروتئین نیاز دارند. می توانید به جای صبحانه از شیک پروتئینی استفاده کنید، کازئین به دلیل دیر هضم شدن گزینه خوبی است. زیرا از پرخوری در طول روز جلوگیری می کند.

دوز توصیه شده برای مصرف پروتئین
برای بزرگسالان متوسط ​​0.8 گرم به ازای هر کیلوگرم وزن بدن است. زمانی که فردی به تمرینات حرفه ای و با وزنه می پردازد، پروتئین مورد نیاز بدن او افزایش می یابد و این میزان به 1.6-1.7  گرم به ازای هر کیلوگرم وزن او در روز می رسد.

زمان مصرف مکمل کافئین

زمان مصرف مکمل کافئین
زمان مصرف مکمل کافئین

مکمل کافئین منجر به افزایش یافتن سطح انرژی، کاهش خستگی و درد در حین تمرین می گردد. وقتی ورزش می کنیم، بدن ما همیشه به انرژی نیاز دارد. بدن، گلیکوژن (کربوهیدرات های ذخیره شده در بدن) را برای تامین این انرژی تبدیل می کند.

از طرفی میزان چربی در بدن بسیار بیشتر از گلیکوژن است و کافئین باعث می شود که بدن از چربی به عنوان سوخت استفاده کند و گلیکوژن را ذخیره کند.

با توجه به موارد فوق، اگر تصمیم گرفته اید حداقل یک یا دو مورد از این مکمل ها را در برنامه خود قرار دهید، اما نحوه استفاده از آن ها را نمی دانید، توصیه های ارزشمندی در اختیار شما قرار می دهیم.

نحوه استفاده از کراتین و پروتئین متفاوت است

نحوه استفاده از کراتین و پروتئین متفاوت است. با توجه به این که سرعت جذب پروتئین بسیار بالاست، کافی است حداکثر یک ساعت قبل از تمرین مصرف شود تا از فواید آن بهره مند شوید.

در مورد نحوه مصرف کراتین، توصیه اکثر مربیان بدنسازی این است که حدود یک ساعت و نیم قبل از تمرین، آن را با یک کربوهیدرات (برای مثال آب میوه یا اسموتی) و پروتئین ترکیب نموده و سپس مصرف کنند. بعد از تمرین، دوباره همان مخلوط را بخورید.

مکمل های بدنسازی برند ATP  به عنوان پرفروش ترین مکمل های موجود در بازار به شمار می آیند که مصرف آن ها به افزایش قدرت عضلانی و همچنین افزایش حجم عضله کمک زیادی می کند. لازم به

ذکر است که تنها نمایندگی رسمی این برند معتبر در ایران شرکت ترندان اسپرت است.

بهترین زمان برای مصرف مکمل های ویتامین D

بهترین زمان برای مصرف مکمل های ویتامین D
بهترین زمان برای مصرف مکمل های ویتامین D

در مطلب زمان مصرف مکمل های بدنسازی باید گفته شود که  ویتامین D با افزایش جذب کلسیم در بدن استحکام استخوان ها را افزایش می دهد.

همچنین این ویتامین باعث کاهش چربی بدن، افزایش قدرت عضلانی و بهبود رشد عضلات در بدن می شود. ویتامین D  برای تقویت انقباضات عضلانی و بهبود سنتز پروتئین به گیرنده های سلول های عضلانی متصل می شود.

مطالعات نشان می دهد که کمبود ویتامین D در آمریکای شمالی بسیار شایع است و در ورزشکاران شدیدتر است. بدن می تواند ویتامین D مورد نیاز خود را از نور خورشید دریافت کند، اما مکانیسم جذب ویتامین D  کاملاً به زمان سال و میزان آفتابی که می خواهید در معرض نور خورشید قرار بگیرید، بستگی دارد.

مکمل های بدنسازی برند ATP به عنوان پرفروش ترین مکمل های موجود در بازار به شمار می آیند

مکمل های بدنسازی برند ATP به عنوان پرفروش ترین مکمل های موجود در بازار به شمار می آیند که مصرف آن ها به افزایش قدرت عضلانی و همچنین افزایش حجم عضله کمک زیادی می کند. لازم به ذکر است که تنها نمایندگی رسمی این برند معتبر در ایران، شرکت ترندان اسپرت است.

دوزهای توصیه شده و زمان مصرف مکمل ویتامین دی: ویتامین D  محلول در چربی است، بنابراین می توانید دوز روزانه خود را همزمان یا چند بار با وعده غذایی روزانه خود مصرف کنید. توصیه ما شامل دوز ویتامین D 2000  مصرف روزانه 4000 واحد ویتامین D3  است.

توصیه می کنیم از صفحه بهترین مکمل برای حجم دیدن کنید.

بهترین زمان مصرف مکمل های امگا ۳

بهترین زمان مصرف مکمل های امگا ۳
بهترین زمان مصرف مکمل های امگا ۳

همه ورزشکاران باید از زمان مصرف مکمل های بدنسازی آگاه باشند. تحقیقات نشان داده است که اسیدهای چرب امگا 3 موجود در ماهی های آب سرد قادر هستند به کاهش التهاب، افزایش سلامت قلب و عروق، افزایش کارایی قلبی عروقی در حین ورزش، حفظ سطح چربی سالم، افزایش متابولیسم چربی و افزایش توده عضلانی کمک کنند.

دوز توصیه شده: 1 تا 3 گرم از مکمل روغن ماهی را با صبحانه، ناهار و شام مصرف کنید. مکمل های بدنسازی برند ATP  به عنوان پرفروش ترین مکمل های موجود در بازار به شمار می آیند که مصرف آن ها به افزایش قدرت عضلانی و همچنین افزایش حجم عضله کمک زیادی می کند. لازم به ذکر است که تنها نمایندگی رسمی این برند معتبر در ایران، شرکت ترندان اسپرت است.

زمان مصرف مکمل های بدنسازی مولتی ویتامین

زمان مصرف مکمل های بدنسازی مولتی ویتامین
زمان مصرف مکمل های بدنسازی مولتی ویتامین

ویتامین ها می توانند با سرعت بخشیدن به فرآیندهای مهم بدن از سلامت کلی بدن حمایت کنند. به عنوان مثال ویتامین C  به عنوان یک آنتی اکسیدان بسیار قوی عمل می کند، ویتامین B برای تولید انرژی و ترمیم و بازسازی سلول ها مهم است و مواد معدنی می توانند عملکرد سلول را حفظ کنند.

از آنجایی که ورزشکاران از یک رژیم غذایی سخت پیروی می کنند، مصرف روزانه مولتی ویتامین می تواند کمبود ریزمغذی ها را جبران کند. همچنین تمرینات سنگین به ویتامین ها و مواد معدنی بیشتری برای تنظیم واکنش های متابولیک نیاز دارد.

مطمئن شوید که محصول مورد نظر شما مخصوص ورزشکاران است، زیرا این مولتی ویتامین ها می توانند نیازهای شما را در حین ورزش شدید برآورده کنند.

مصرف برخی از ویتامین‌ها ممکن است بین مردان و زنان متفاوت باشد، بنابراین از مکمل‌هایی که به طور خاص برای مردان یا زنان ساخته شده‌اند، استفاده کنید تا بیشترین فواید را داشته باشید.

مکمل های بدنسازی برند ATP  به عنوان پرفروش ترین مکمل های موجود در بازار به شمار می آیند که مصرف آن ها به افزایش قدرت عضلانی و همچنین افزایش حجم عضله کمک زیادی می کند. لازم به ذکر است که تنها نمایندگی رسمی این برند معتبر در ایران، شرکت ترندان اسپرت است.

زمان مصرف مکمل های بدنسازی مولتی ویتامین و دوزهای توصیه شده: ترکیبات هر مولتی ویتامین با سایر محصولات متفاوت است، بنابراین محصول را با دوز توصیه شده خود همراه با صبحانه مصرف نمایید.

زمان مصرف مکمل بتا آلانین

زمان مصرف مکمل بتا آلانین
زمان مصرف مکمل بتا آلانین

به موقع بودن زمان مصرف مکمل های بدنسازی بتاآلانین باعث افزایش سطح کارنوزین در عضلات در عرض چند هفته می شود. افزایش سطح کارنوزین در عضله منجر به افزایش استقامت و انرژی عضلانی از طریق بافر می شود.

بافر ماده ای می باشد که به تثبیت یون های هیدروژن که با خنثی کردن اسیدها و قلیاها در محلول انباشته می شوند، کمک می کند. اسید ماهیچه های اسکلتی در طول تمرین قوی برای مدت طولانی افزایش می یابد. این بدان معناست که بتا آلانین به شما کمک می کند تا برای مدت طولانی تری تمرین کنید.

مصرف توصیه شده: مطالعات نشان می دهد که با مصرف روزانه 1.6 گرم بتا آلانین می توانید از فواید خاصی بهره مند شوید. با این حال، زمان می برد تا کارنوزین به اوج خود برسد.

برای به دست آوردن نتایج مطلوب، 3 تا 5 گرم بتا آلانین را 30 دقیقه قبل از تمرین مصرف کنید. اگر از مکمل های قبل از تمرین استفاده می کنید، مطمئن شوید

که حاوی حداقل 1.6 گرم بتا آلانین در هر وعده هستند.

مکمل بدنسازی CLA و زمان مصرف آن

مکمل بدنسازی CLA و زمان مصرف آن
مکمل بدنسازی CLA و زمان مصرف آن

CLA به عنوان یک نوع اسید چرب امگا 6 به شمار می آید. اگر چه این مکمل نوعی چربی ترانس محسوب می شود، اما چربی های موجود در آن با چربی های ترانس صنعتی که برای بدن بسیار مضر هستند، متفاوت است.

مکمل های CLA به طور طبیعی در محصولات لبنی، گوشت بره و گاو یافت می شوند. مهمترین چیز در مورد CLA این است که این مکمل اغلب برای سوزاندن چربی استفاده می شود.

کسانی که می خواهند وزن کم کنند و چربی بدن خود را بسوزانند، معمولا از CLA و ال کارنیتین با هم استفاده می کنند. استفاده از مکمل های CLA تاثیر زیادی در افزایش متابولیسم بدن دارد و مصرف طولانی مدت آن منجر به کاهش وزن و تشکیل بافت عضلانی بدون چربی می شود.

بهترین زمان مصرف مکمل های بدنسازی CLA برای بدنسازی قبل و بعد از تمرینات بدنسازی است. بسیاری از بدنسازان معتقدند که باید مکمل CLA را همراه با وعده های غذایی خود مصرف کنید. البته برای بهترین نتیجه بهتر است قبل از غذا مصرف شود.

مکمل های بدنسازی برند ATP  به عنوان پرفروش ترین مکمل های موجود در بازار به شمار می آیند که مصرف آن ها به افزایش قدرت عضلانی و همچنین افزایش حجم عضله کمک زیادی می کند.

لازم به ذکر است که تنها نمایندگی رسمی این برند معتبر در ایران شرکت ترندان اسپرت است. مکمل بدنسازی برای افراد لاغر نیز شرکت ATP عرضه می کند.

آیا می توان در روزهای استراحت مکمل کراتین و نووی را مصرف کرد؟

آیا می توان در روزهای استراحت مکمل کراتین و نووی را مصرف کرد؟
آیا می توان در روزهای استراحت مکمل کراتین و نووی را مصرف کرد؟

پس از بررسی زمان مصرف مکمل های بدنسازی باید بیان کنیم که پاسخ سوال آیا امکان مصرف مکمل کراتین و نووی  در روزهای استراحت وجود دارد؟ مثبت می باشد. بدون شک می دانید که مکمل ها نقش مهمی در ریکاوری و ترمیم عضله های بدن ایفا می کنند.

به این معنی که مصرف آن ها در روزهای استراحت باعث بهبود سریعتر و بهتر عضلات می شود. بیشتر افراد قبل یا بعد از تمرین از مکمل های بدنسازی و ورزشی استفاده می کنند و دوز مشخصی برای یک روز استراحت ندارند.

مصرف مکمل‌های خوب مانند کراتین و نووی در یک روز استراحت می‌تواند به بهبود آسیب‌های ریز عضلانی سرعت ببخشد. به خصوص اگر تمرین سخت و پر استرسی داشته باشید، اهمیت روزهای استراحت و تغذیه و مکمل های آن بیشتر می شود.

اگر ریکاوری شما خوب پیش نرود، ممکن است عملکرد شما برای چندین روز دچار مشکل شود

اگر ریکاوری شما خوب پیش نرود، ممکن است عملکرد شما برای چندین روز دچار مشکل شود یا حتی بدتر از آن، در طول تمرین دچار خستگی می شوید. بنابراین، مصرف کراتین و نووی در یک روز استراحت مفید است.

محققان اثرات مکمل این دو مکمل را بر ریز آسیب عضلانی و درد عضلانی پس از ورزش بررسی کردند و به این نتیجه رسیدند که استفاده طولانی مدت از این مکمل (بیش از 10 روز) برای دستیابی به نتایج قابل توجه ضروری است. اما بهترین زمان مصرف مکمل های بدنسازی کراتین و نووی  در روز استراحت نمی باشد.

مکمل های بدنسازی Creatine و Noway برند ATP در بازار بسیار پرفروش هستند. لازم به ذکر است که با مصرف آن ها می توان به افزایش قدرت عضلانی و همچنین افزایش حجم عضله دست پیدا کرد. تنها نمایندگی رسمی این برند معتبر در ایران، شرکت ترندان اسپرت است.

بهترین زمان مصرف کراتین چه زمانیست؟

همچنین از فواید مکمل کراتین ؛ هر آنچه باید بدانید غافل نشوید.

آیا امکان مصرف Creatine و Noway به طور همزمان وجود دارد؟

آیا امکان مصرف Creatine و Noway به طور همزمان وجود دارد؟
آیا امکان مصرف Creatine و Noway به طور همزمان وجود دارد؟

در مطلب زمان مصرف مکمل های بدنسازی، قبل از پاسخ دادن به این سوال که آیا می توان از کراتین و گینر به طور همزمان استفاده کرد، اول از همه باید بدانیم که هر کدام از این مکمل ها چه فایده ای دارند؟ کراتین یک منبع پروتئینی محبوب در بین بدنسازان به دلیل افزایش سطح انرژی است. اگر قبل از تمرین کراتین مصرف کنید، تمرین بهتر و قوی‌تر می‌شود.

Noway حاوی مقدار زیادی کربوهیدرات و پروتئین است و برای افزایش وزن و حجم استفاده می شود. اول از همه، نووی سرشار از کربوهیدرات و سپس پروتئین است. حال باید دید نتیجه مصرف مکمل کربوهیدرات با مکمل پروتئینی چیست؟

اگر در مورد کراتین تحقیق کنید، توصیه هایی برای «مصرف کربوهیدرات با کراتین» خواهید یافت. از طرفی تقریبا تمام مکمل های نووی دارای کراتین در فرمولاسیون خود هستند و هرکسی که از نووی استفاده می کند، کراتین دریافت خواهد کرد.

مصرف این دو مکمل با هم می تواند قدرت هر کدام را برای دستیابی به رشد عضلانی بیشتر افزایش دهد. زیرا در عین حال پروتئین و کربوهیدرات زیادی دریافت کرده اید.

خوردن کراتین و نووی بعد از تمرین می تواند بهترین چیز ممکن باشد

خوردن کراتین و نووی بعد از تمرین می تواند بهترین چیز ممکن باشد، زیرا آن ها همچنین هر چیزی را که ماهیچه ها خواهان آن هستند را دریافت می کنند.

به طور کلی می توان گفت که مزایای مورد استفاده قرار دادن کراتین و نووی به طور همزمان شامل مواردی از قبیل ریکاوری بدن با سرعت بسیار بالا، افزایش دادن سطح انرژی، افزایش حجم عضلانی، بالا بردن استقامت و قدرت عضلانی و افزایش سنتز پروتئین می شود.

مکمل های بدنسازی برند ATP  به عنوان پرفروش ترین مکمل های موجود در بازار به شمار می آیند که مصرف آن ها به افزایش قدرت عضلانی و همچنین افزایش حجم عضله کمک زیادی می کند. لازم به ذکر است که تنها نمایندگی رسمی این برند معتبر در ایران، ترندان اسپرت است.

مکمل های بدنسازی پس از چه مدتی تاثیر می گذارند؟

مکمل های بدنسازی پس از چه مدتی تاثیر می گذارند؟
مکمل های بدنسازی پس از چه مدتی تاثیر می گذارند؟

همان طور که از نام مکمل های بدنسازی پیداست، این محصولات دوره های بدنسازی شما را تکمیل خواهند کرد. آن ها معجزه ای را به وجود نمی آورند و قادر به کوتاه کردن زمان نتیجه گیری و عضله سازی نمی باشند.

اگر منظورتان از مکمل‌های بدنسازی مکمل هایی بوده که برای افزایش حجم مورد استفاده قرار می گیرند، باید بدانید که عضله ‌سازی به طور اساسی به عنوان یک پروسه بسیار طولانی محسوب می شود که مبتنی بر تمرین مداوم و تغذیه بسیار دقیق است.

بعد از تمرین و تغذیه عواملی از قبیل رعایت اصول ریکاوری و مدیریت استرس، نقش مهمی در عضله سازی دارند. پس از تمام این عوامل، باید بدانید که عضله سازی در افراد مبتدی سریعتر است.

فرض کنیم که شما یک بدنساز مبتدی هستید که تداوم و پشتکار خود را صرف انجام تمرینات قدرتی اولیه می کنید

حال، اگر فرض کنیم که شما یک بدنساز مبتدی هستید که تداوم و پشتکار خود را صرف انجام تمرینات قدرتی اولیه می کنید، با یک برنامه غذایی کاملاً مناسب، رعایت اصول ریکاوری (مانند فاصله بین جلسات تمرین، استراحت و خواب منظم و کافی در شب) و حفظ روحیه و عدم استرس، می توانید حدود 5 کیلوگرم عضله سازی کنید.

به طور احتمالی چنین مقداری برای خانم ها کمی کمتر است. توجه داشته باشید که زمان مصرف مکمل های بدنسازی نیز نقش بسیار مهمی در تاثیرگذاری آن ها ایفا می کنند.

مکمل های بدنسازی برند ATP امروزه به دلیل داشتن کیفیت بالا، پرطرفدارترین مکمل های موجود در بازار به شمار می آیند که مصرف آن ها منجر به افزایش قدرت عضلانی و همچنین افزایش حجم عضله می گردد. تنها نمایندگی رسمی این برند معتبر در ایران، شرکت بازرگانی ترندان اسپرت است.

تاثیر مصرف مکمل در بدنسازی چقدر است؟

تاثیر مصرف مکمل در بدنسازی چقدر است؟
تاثیر مصرف مکمل در بدنسازی چقدر است؟

در مسیر تناسب اندام، چه عضله سازی باشد و چه سوزاندن چربی، مصرف مکمل ها ضروری نیست. به این معنی که بدون مصرف مکمل ها به هدف خود خواهید رسید، تنها چیزی که نیاز دارید، یک رژیم غذایی سالم است.

مکمل های ورزشی امکان دارد تغذیه را آسان تر کنند، اما مقرون به صرفه نیستند. از سوی دیگر، 95 درصد از راه سلامتی، تغذیه و ورزش است و تنها 5 درصد آن را مکمل ها تشکیل می دهند.

این بدان معناست که اگر رژیم غذایی مناسبی نداشته باشید، مکمل ها آن را جبران نمی کنند.

اگر همه چیز عالی است و رژیم غذایی و برنامه ورزشی خوبی دارید، نیازی به مکمل نیست، اما مکمل هایی همچون گینر، پروتئین آب پنیر و کراتین می توانند کمبودهای تغذیه ای شما را تا حد قابل توجهی جبران کنند و به شما در این مسیر و رشد کمک بسیار زیادی نمایند.

اگر به دنبال مصرف مکمل های لاغری و چربی سوزی به شرط تایید پزشکتان هستید، باید بگوییم که متاسفانه مکمل ها ارتباط چندانی با سرعت کاهش وزن شما نخواهند داشت. با این حال، مهم ترین عامل کاهش وزن، پیروی کردن از کمبود کالری می باشد.

مکمل های بدنسازی برند ATP که پرفروش ترین مکمل های موجود در بازار هستند، شما را در کمترین زمان به اهدافتان می رسانند. با مصرف آن ها می توانید به افزایش قدرت عضلانی و همچنین افزایش حجم عضلات خود کمک کنید. لازم به ذکر است که تنها نمایندگی رسمی این برند معتبر در ایران، شرکت ترندان اسپرت است.

آیا استفاده از مکمل های بدنسازی ضرورت دارد؟

آیا استفاده از مکمل های بدنسازی ضرورت دارد؟
آیا استفاده از مکمل های بدنسازی ضرورت دارد؟

در پاسخ به این سوال که آیا مکمل ها برای بدنسازی ضروری هستند، باید بگوییم وقتی بدنسازی را به یکی از مهم ترین قسمت های زندگی خود تبدیل می کنید، نیاز به استفاده از مکمل های ورزشی همراه با ورزش خواهید داشت.

قاعدتا هیچ ورزشکاری با نان و پنیر و آجیل قادر به ورزشکار حرفه ای شدن نخواهد بود. به خصوص تمرینات سنگین بدنسازی که علاوه بر غذای روحی و روانی که باید از آن نگهداری نمایید، موادی می باشند که هر ساعت و بعد یا قبل از هر تمرین می دهید، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار هستند.

اما باید به خاطر داشته باشید که مکمل های بدنسازی به عنوان تکمیل کننده مواد غذایی به شمار می آیند و نباید به عنوان غذای اصلی مورد استفاده قرار می گیرند. اکثر بدنسازان به طور منظم مکمل هایی را برای افزایش اندازه و شکل عضلات خود مصرف می کنند.

این مکمل علاوه بر رشد عضلات، دارای فواید دیگری نیز می باشند

این مکمل علاوه بر رشد عضلات، دارای فواید دیگری نیز می باشند. در واقع، زمانی که نمی توانید تمام مواد مغذی مورد نیاز خود را از طریق یک رژیم غذایی متعادل دریافت کنید، مکمل ها توانایی کمک کردن به شما را دارند.

در بخش بعدی مطلب زمان مصرف مکمل های بدنسازی، می خواهیم نکاتی را به شما آموزش دهیم تا با حداقل مصرف مکمل های بدنسازی، به اهداف خود در این ورزش دست پیدا کنید.

اگر به دنبال باکیفیت ترین مکمل های بدنسازی هستید انتخاب مکمل های برند ATP  به عنوان بهترین گزینه به شمار می آیند. چرا که مصرف آن ها افزایش قدرت عضلانی و همچنین افزایش حجم عضله را به دنبال خواهد داشت. باید گفته شود که تنها نمایندگی رسمی این برند معتبر در ایران، شرکت ترندان اسپرت است.

مهمترین نکات در مورد مصرف مکمل های بدنسازی چیست؟

مهمترین نکات در مورد مصرف مکمل های بدنسازی چیست؟
مهمترین نکات در مورد مصرف مکمل های بدنسازی چیست؟

برای رسیدن به نتایج خوب، به عنوان یک ورزشکار حرفه ای باید دوز مناسب و زمان مناسب مکمل های مختلف مانند پروتئین، گینر، کراتین، گلوتامین و … را بدانید.

پس اگر از مکمل های بدنسازی استفاده می کنید اما به زمان و دوز آن توجه نمی کنید، باید بدانید که اشتباه بزرگی انجام می دهید.

با رعایت یک برنامه منظم و صحیح زیر نظر مربی مجرب، مدت زمان مصرف و میزان مکمل های بدنسازی ذکر شده در آن، به سرعت به نتایج دلخواه دست خواهید یافت.

این با یک رژیم غذایی سالم و متعادل و یک برنامه ورزشی مناسب امکانپذیر است. برنامه ریزی همه این موارد می بایست براساس نظر متخصص تغذیه و مربی انجام گیرد.

در بخش قبلی مطلب زمان مصرف مکمل های بدنسازی، به این سوال که آیا مکمل ها برای بدنسازی ضروری هستند یا خیر، پاسخ دادیم. اکنون در این قسمت، نکاتی را در مورد چگونگی دستیابی به اهداف بدنسازی با استفاده از تغذیه مناسب به شما خواهیم داد.

همیشه مصرف ویتامین ها و مواد مغذی را اولویت قرار دهید.

توجه داشته باشید همان طور که از نام مکمل های بدنسازی پیداست، این مکمل ها در واقع مکمل غذای شما هستند

توجه داشته باشید همان طور که از نام مکمل های بدنسازی پیداست، این مکمل ها در واقع مکمل غذای شما هستند. یعنی ابتدا باید به فکر یک برنامه غذایی کامل، صحیح و اصولی باشید و تنها در صورتی از مکمل ها استفاده کنید که غذای طبیعی نتواند نیاز بدن شما را تامین کند.

موضوع دیگر این است که چه زمانی غذا بخوریم. غذا باید در طول روز به شیوه ای تنظیم شود که غنی از مواد مغذی باشد.

خوردن غذاهای غنی از پروتئین و کربوهیدرات، به ویژه وعده های غذایی بعد از تمرین، تضمین می کند که بر تامین کردن مقدار کافی گلوکز و اسیدهای آمینه برای حفظ عملکرد و همچنین قوی شدن عضله های خود تمرکز داشته باشید.

برای خرید مکمل های بدنسازی باید به چه نکاتی توجه کرد؟

برای خرید مکمل های بدنسازی باید به چه نکاتی توجه کرد؟
برای خرید مکمل های بدنسازی باید به چه نکاتی توجه کرد؟

توجه به نکات خرید به اندازه دانستن زمان مصرف مکمل های بدنسازی اهمیت دارد. با توجه به قیمت نسبتاً بالای مکمل های پروتئینی و وجود مکمل های غیرقانونی و تقلبی در بازار، برای خرید موثر باید در خرید مکمل های بدنسازی به چند نکته مهم توجه کرد. در زیر به مهمترین نکات اشاره می کنیم.

مکمل های بدنسازی برند ATP  به عنوان پرفروش ترین مکمل های موجود در بازار به شمار می آیند که مصرف آن ها به افزایش قدرت عضلانی و همچنین افزایش حجم عضله کمک زیادی می کند. لازم به ذکر است که تنها نمایندگی رسمی این برند معتبر در ایران، شرکت ترندان اسپرت است.

یک مکمل پروتئین خوب باید بیشترین میزان پروتئین، وجود اسیدهای آمینه و مواد مغذی مختلف و کمترین میزان کربوهیدرات و چربی را فراهم کند.

خوب بودن طعم مکمل بسیار مهم است. زیرا تمرینات معمولا طولانی هستند و اگر مکمل مزه خوبی نداشته باشد، ممکن است استفاده از آن دشوار باشد.

مکمل های ورزشی باید دارای قیمت مناسب و ارزش غذایی بالایی در هر وعده باشند.
بهترین مکمل عاری از شیرین کننده های مصنوعی و رنگ های خوراکی است که برای سلامتی شما نیز مفید است.

مصرف چربی سوز باید با نظر مربی و زیر نظر متخصص تغذیه انجام شود. همچنین برخی از مواد شیمیایی چربی سوز برای بدن مضر هستند و اصولا نباید سراغ آن ها رفت.

هنگام خرید مکمل بدنسازی به عوارض آن توجه کنید. مکمل های غذایی معروف اطلاعات کاملی در مورد عوارض جانبی ارائه می دهند.

در پایان تاکید می کنیم حتی اگر بدنساز حرفه ای هستید و سال هاست که به این ورزش می پردازید، برای خرید مکمل ها از یک مربی و متخصص تغذیه کمک بگیرید. انتخاب ترکیب نامناسب علاوه بر این که هزینه زیادی برای شما دارد، می تواند منجر به آسیب های جدی نیز شود و شما را از فرم ایده آل خود خارج کند.

سخن پایانی

سخن پایانی
سخن پایانی

در این مطلب سعی کردیم زمان مصرف مکمل های بدنسازی را مورد بررسی و ارزیابی قرار دهیم. تمام تمرینات بدنسازی باید به طور اصولی انجام شود.

بدنسازان باید از این مکمل ها با یک رژیم غذایی متعادل و سالم استفاده کنند. دانستن بهترین زمان مصرف مکمل های بدنسازی کمک می کند تا به نتایج خوبی دست پیدا کنید.

تاثیر استفاده از این مکمل ها در دراز مدت مشخص می شود و در صورت عدم استفاده در زمان مناسب، احتمالا دوره اثربخشی بیشتر خواهد بود.

مکمل های بدنسازی بسته به سطح انرژی، خواص و ویژگی های خاص، انواع مختلفی دارند و به طور کلی بهترین زمان استفاده از مکمل های بدنسازی قبل یا بعد از تمرین است.

مکمل های بدنسازی برند ATP با داشتن مزایا و خواص فوق العاده و کمک به افزایش قدرت عضلانی و همچنین افزایش حجم عضله، توانسته اند محبوبیت چشمگیری در میان ورزشکاران پیدا کنند. لازم به ذکر است که تنها نمایندگی رسمی این برند معتبر در ایران، شرکت ترندان اسپرت است.

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید.