محصول ارگانیک سفت می شه، ولی خراب نمی شه

حقیقت‌هایی درباره پروتئین وی که شرکت‌ها نمی‌خواهند شما بدانید!

بهترین زمان مصرف کراتین

بهترین زمان مصرف کراتین

Table of Contents

در این مقاله، به بررسی بهترین زمان مصرف کراتین خواهیم پرداخت.

یکی از مباحث مهم امروز، مبحث ورزش و سلامتی است. ورزش باعث تندرستی و سلامتی بدن انسان می شود. ورزش های مختلفی نیز وجود دارد که می تواند به نوبه خود باعث افزایش قدرت بدنی، سلامتی بیشتر و … شود. از جمله ورزش های رایج که بسیار مورد توجه عموم مردم قرار گرفته است، ورزش بدنسازی است.

این ورزش جزو محبوب ترین ورزش ها محسوب می شود و در سراسر دنیا از طرفداران بسیار زیادی برخوردار است. مزیت بدنسازی این است که هر فردی در هر رده سنی که باشد، می تواند اقدام به انجام این ورزش کند. سوای مسئله سلامتی، بسیاری از افراد در راستای اهداف مختلفی اقدام به انجام ورزش بدنسازی می کنند.

افزایش وزن، کاهش وزن، تناسب اندام و … از جمله اهدافی می باشد که بسیاری از افراد با انجام بدنسازی، قصد رسیدن به آن را دارند.

این ورزش جزو ورزش های حرفه ای هم محسوب می شود و هر ساله در کشور ما و دیگر کشورهای دنیا، مسابقات پرورش اندام و بدنسازی نیز برگزار می شود و شرکت کنندگان بسیار زیادی اقدام به شرکت در این مسابقات می نمایند.

فواید مکمل کراتین ؛ هر آنچه باید بدانید را در این مقاله مطالعه کنید.

ویدئو بهترین زمان مصرف کراتین

یکی از مهمترین مباحث در ورزش بدنسازی، استفاده از مکمل های ورزشی است که می تواند به دلیل اهداف مختلفی مصرف شود.

مکمل های مختلفی وجود دارد که هر کدام وظیفه خاصی برای بدن ایفا می کنند. از جمله مکمل های رایج و بسیار محبوب در این خصوص می توان به مکمل کراتین اشاره کرد. کراتین جزو پراستفاده ترین نبهترین مکمل های بدنسازی و بهترین مکمل برای حجم محسوب می شود و مورد استفاده عموم ورزشکاران قرار می گیرد.

برای این که بتوان از مزیت های کراتین برخوردار شد، در ابتدا باید اطلاعات کاملی در خصوص این مکمل، عملکرد آن و نحوه مصرف آن به دست آورد. به همین دلیل ما در این مقاله قصد داریم به صورت کامل به بررسی مکمل کراتین بپردازیم و به موضوع اصلی مقاله یعنی بهترین زمان مصرف کراتین نیز خواهیم پرداخت.

پیشنهاد می کنیم از پست بهترین مکمل برای حجم خشک دیدن کنید.

اینفوگرافیک بهترین زمان مصرف کراتین

اینفوگرافیک بهترین زمان مصرف کراتین
اینفوگرافیک بهترین زمان مصرف کراتین

برندها و شرکت های مختلفی نیز وجود دارند که اقدام به تولید انواع مکمل های ورزشی می کنند. از جمله برندهای معتبر در زمینه تولید مکمل های ورزشی از جمله مکمل کراتین، برند استرالیایی ATP می باشد که شرکت ترندان اسپرت تنها نمایندگی رسمی واردات این برند را در کشور ما دارد که می توانید با تهیه این محصول از این برند از مزیت های آن بهره مند شوید.

حتما صفحات کراتین را با چقدر آب بخوریم، چند ساعت قبل تمرین کراتین بخوریم و مصرف کراتین بدون ورزش را در کنار این مقاله مشاهده کنید.

بهترین زمان مصرف آرژنین چه زمایست؟ در این مقاله به بررسی این موضوع میپردازیم.

ما در این مقاله به سوالات زیر پاسخ خواهیم داد:
  • مکمل کراتین چیست؟
  • مکمل کراتین برند ATP چیست؟
  • بهترین زمان مصرف کراتین چیست؟
  • مصرف مکمل کراتین در روزهای ریکاوری چگونه است؟
  • مرحله بارگیری کراتین را بیان نمایید.
  • آیا بارگیری کراتین حتما باید انجام شود؟
  • مرحله نگهداری کراتین را توضیح دهید.
  • مکمل کراتین را با چه غذاهایی می توان مصرف کرد؟
  • مکانیزم کارکرد کراتین در بدن چگونه است؟
  • چرا توجه به زمان مصرف کراتین اهمیت دارد؟
  • کدامیک از مواد غذایی، حاوی کراتین است؟
  • عوارض مصرف کراتین را بیان کنید.
  • ارتباط قند خون و کراتین چیست؟
  • مصرف کراتین برای بانوان به چه صورت است؟
  • نتیجه گیری

 

مکمل کراتین چیست؟

مکمل کراتین چیست؟
مکمل کراتین چیست؟

یکی از بهترین و پراستفاده ترین انواع مکمل های ورزشی که مورد استفاده عموم ورزشکاران قرار می گیرد، کراتین است. کراتین را به عنوان پادشاه مکمل ها می نامند و فواید بسیار زیادی برای بدن ورزشکار خواهد داشت.

در ابتدا توضیحی در خصوص کراتین ارائه دهیم. کراتین در واقع نوعی مولکول است که در بدن به صورت طبیعی وجود دارد. کراتین توسط کلیه های بدن تولید می شود و بیشترین فراوانی آن در ماهیچه های اسکلتی است.

کراتین نقش بسیار مهمی در آزاد کردن انرژی از ذخیره های سلولی دارد و یکی از وظایف اصلی آن حفظ انرژی بدن و بازسازی بدن در صورت تحلیل رفتن انرژی است.

مکمل های کراتینی می تواند نقش بسیار مهمی در تامین کراتین بدن داشته باشد

کراتین را می توان توسط غذاهای مختلفی نیز دریافت کرد و از آن استفاده کرد، اما مکمل های کراتینی می تواند نقش بسیار مهمی در تامین کراتین بدن داشته باشد و فوایدی که برای بدن دارد را نمی تواند یک ماده خوراکی حاوی کراتین تامین کند.

زمانی که یک فرد ورزشکار، دچار کاهش کراتین می شود، عملکرد ورزشی او دچار اختلال خواهد شد و تاثیر منفی در روند ورزش او و عضلات او خواهد داشت و در نتیجه در تخریب بافت های عضلانی بسیار موثر است.

به همین دلیل مکمل کراتین می تواند به کمک این موضوع بیاید و با دانستن بهترین زمان مصرف کراتین، می توان از مزیت های آن به خوبی بهره مند شد. مکمل های کراتین انواع مختلفی دارند که رایج ترین نوع آن کراتین مونوهیدرات است که مورد استفاده ورزشکاران قرار میگ یرد.

ما در ادامه به معرفی مکمل کراتین برند ATP خواهیم پرداخت که از نوع خالص ترین این مکمل می باشد و توسط شرکت ترندان اسپرت به عنوان تنها نماینده رسمی این شرکت عرضه می شود.

مکمل کراتین برند ATP

مکمل کراتین برند ATP
مکمل کراتین برند ATP

همان طور که گفته شد، مکمل کراتین به عنوان پادشاه مکمل ها محسوب می شود و از مزایای بسیار زیادی برخوردار است. کراتین در واقع مکملی است که می تواند باعث افزایش قدرت عضلات و افزایش تولید ATP که سوخت اصلی بدن است، شود.

مکمل کراتین محصول شرکت استرالیایی ATP از جمله بهترین مکمل های کراتین می باشد که دارای خلوص بسیار بالایی می باشد و طبق آزمایشات انجام شده، مکمل کراتین این برند جزو خالص ترین نوع کراتین محسوب می شود و عاری از هر گونه ناخالصی است و به همین دلیل، تاثیر بسیار زیادی در روند ورزش افراد و تحریک شدن عضلات دارد.

فناوری به کار رفته در تولید مکمل کراتین ATP باعث شده است که بتوان مزیت های بسیار زیادی را از آن دریافت کرد که از جمله این مزیت ها عبارتند از:
  • افزایش قدرت عضلات برای تمرین بهتر
  • افزایش حجم عضلات و مناسب برای دوران حجم
  • افزایش توان و استقامت ورزشکار برای تمرینات سنگین و قدرتی
  • کمک به عضله سازی بیشتر در کنار سایر مکمل ها
  • بهبود در عملکرد فعالیت مغز و بهبود در وضعیت حافظه
  • خلوص بسیار بالای این برند نسبت به سایر برندها

لازم به ذکر است که شرکت ترندان اسپرت، تنها نماینده رسمی برند معتبر ATP می باشد. ما در ادامه مقاله به بررسی دقیق بهترین زمان مصرف کراتین خواهیم پرداخت که می تواند باعث افزایش بازدهی و فایده آن برای افراد شود.

بهترین زمان مصرف کراتین

بهترین زمان مصرف کراتین
بهترین زمان مصرف کراتین

در خصوص این که چه زمانی می تواند به عنوان بهترین زمان مصرف کراتین شناخته شود، گزینه های مختلفی وجود دارد که هر کدام می تواند برای یک فرد ورزشکار مناسب باشد. این گزینه ها عبارتند از:

مصرف کراتین بعد از ورزش

یکی از زمان های بسیار مهم در خصوص مصرف مکمل کراتین، مصرف آن بعد از ورزش می باشد. البته تحقیقات متعددی در این خصوص انجام شده و این تحقیقات به گونه ای بوده است که روی عده ای از ورزشکاران، به مدت یک ماه آزمایشی انجام شد که در طول یک هفته، 5 مرتبه اقدام به مصرف کراتین کرده اند و این نتیجه ها بدین گونه بوده است که افزایش توده های عضلانی برای افرادی که بعد از تمرین ورزشی، کراتین مصرف کرده اند، به مراتب بیشتر از افرادی بوده است که بعد از ورزش، اقدام به مصرف آن نکرده اند.

البته این تحقیقات به صورت دقیق و کامل نیست، اما تمامی شواهد و اسناد نشان می دهد که مصرف کراتین بعد از ورزش می تواند جزو گزینه های بهترین زمان مصرف کراتین محسوب شود.

افزایش وزن سریع در یک ماه چگونه ممکن است؟ در این مقاله به بررسی این موضوع میپردازیم.

مصرف کراتین پیش از ورزش

مصرف کراتین پیش از ورزش
مصرف کراتین پیش از ورزش

از دیگر بهترین زمان مصرف کراتین می توان به قبل از تمرین ورزشی هم اشاره کرد که می توان حدود نیم ساعت قبل از شروع تمرین ورزشی، اقدام به مصرف آن نمود. این مورد می تواند تاثیر زیادی در افزایش انرژی در طول تمرین و جلوگیری از تحلیل رفتن عضلات داشته باشد و حتی می تواند در ریکاوری بعد از تمرین هم موثر باشد.

بهترین زمان مصرف مکمل کراتین کمی قبل یا بعد از ورزش

یکی از تحقیقاتی که در خصوص بهترین زمان مصرف کراتین انجام شده است، این است که مصرف این مکمل کمی قبل و بعد از تمرین می تواند تاثیر نسبتا زیادی در عملکرد بدن ورزشکار و حجم عضلات او داشته باشد.

در این تحقیقات، افرادی نیز مورد بررسی قرار گرفتند که اثرات مکملی را بررسی کرده اند که مکمل های حاوی کراتین، کربوهیدرات و پروتئین را مصرف کرده اند و این افراد غالبا افراد بزرگسال بوده اند.

این افراد به دو گروه تقسیم شده اند و یک گروه افرادی بوده اند که کراتین را دقیقا قبل از تمرین و بعد از تمرین مصرف کرده اند و گروه دیگر نیز با فاصله طولانی تر از قبل تمرین و بعد از تمرین مصرف کرده اند.

بعد از به اتمام رسیدن این تحقیقات، نتایجی دریافت شد که نشان می دهد افرادی که با فاصله کمتری نسبت به قبل از تمرین و بعد از تمرین مصرف کرده اند، توانسته اند توان و استقامت بدنی بیشتری نیز داشته باشد و در افزایش حجم عضلات آن ها، نتایج بهتری مشاهده شده است.

با این اوصاف می توان گفت که بهترین زمان مصرف کراتین این است که فرد نزدیک به زمان ورزش کردن خود اقدام به مصرف کراتین نماید و بعد از تمرین هم بلافاصله اقدام به مصرف کراتین کند تا بتواند نتیجه بیشتری از این مکمل را دریافت کند.

معمولا ورزشکاران، بین 5 تا 10 گرم از این مکمل را قبل یا بعد از تمرین مصرف می کنند

معمولا ورزشکاران، بین 5 تا 10 گرم از این مکمل را قبل یا بعد از تمرین مصرف می کنند ولی برای انتخاب بهترین پروتکل مصرف این مکمل، با پزشک یا متخصص تغذیه مشورت نمایید.

یکی از بهترین مکمل های کراتین، مکمل کراتین برند ATP می باشد که با خلوص بسیار بالایی تهیه شده است و شرکت ترندان اسپرت به عنوان نماینده انحصاری و رسمی این برند استرالیایی، واردات این برند را در کشور ما بر عهده دارد و شما برای تهیه این محصول می توانید با مراجعه به سایت شرکت ترندان اسپرت اقدام به تهیه مکمل کراتین ATP و سایر مکمل های این برند نمایید و از خواص آن بهره مند شوید.

مصرف مکمل کراتین در روزهای ریکاوری

مصرف مکمل کراتین در روزهای ریکاوری
مصرف مکمل کراتین در روزهای ریکاوری

از دیگر نکات مهم در خصوص این که بهترین زمان مصرف کراتین چه زمانی است، علاوه بر مصرف آن در روز تمرین که به آن اشاره شد، مصرف این مکمل در روزهای ریکاوری است.

البته این موضوع را باید گفت که اهمیت مصرف کراتین در روزهای ریکاوری به مراتب کمتر از روزهای تمرین است و هدف از مصرف کراتین در روزهای ریکاوری و استراحت، این است که عضلات بتوانند سطح کراتین خود را حفظ کنند و از تحلیل رفتن جلوگیری شود.

عموما برای شروع مصرف در روزهای اولیه مصرف این مکمل لازم است به مدت 5 روز اقدام به مصرف حدود 20 گرم از این مکمل در طول روز کرد تا بتواند افزایش چشمگیری از کراتین را در عضلات مشاهده کرد. این مقدار مصرف باید در روزهای ریکاوری هم لحاظ شود و طبق یک برنامه ریزی اصولی در کنار رژیم غذایی، اقدام به مصرف آن نمود.

بعد از گذشت مدت زمانی می توان مقدار مصرف کراتین را در روزهای ورزش و روزهای ریکاوری کاهش داد تا عضلات بتوانند روند درست و رو به رشد خود را حفظ کند. در چنین مواقعی توصیه می شود که حتما با یک متخصص تغذیه مشورت های لازم انجام شود. زیرا هر بدنی دارای شرایط خاص خود است و متخصص تغذیه می تواند راهنمای خوبی در این مورد باشد.

جهت جلوگیری از هرگونه اشتباه در مصرف کراتین، حتما صفحه دوره مصرف کراتین چند روز است را مطالعه کنید.

مرحله بارگیری کراتین چیست؟

مرحله بارگیری کراتین چیست؟
مرحله بارگیری کراتین چیست؟

یکی از رایج ترین و پراستفاده ترین نوع مصرف مکمل کراتین این است که مصرف آن شروع با مرحله بارگیری باشد. هدف از بارگیری، در واقع اشباع شدن عضلات بدن با کراتین است و میزان کراتین موجود در عضلات و ماهیچه نیز به حداکثر خود برسد.

همان طور که در مبحث قبلی گفتیم، استفاده از مکمل کراتین در روزهای ورزش و استراحت می تواند جزو دوران مصرف کراتین باشد و باید به آن توجه کرد و مرحله بارگیری در واقع شروع مصرف کراتین محسوب می شود که می تواند باعث افزایش میزان کراتین در عضلات و افزایش شدت و قدرت عضلات برای تمرینات شدیدتر باشد. دوره بارگیری یک مدت زمان کوتاهی دارد و بعد از آن می بایست مقدار مصرف کراتین را نیز کاهش داد.

اگر قصد بارگیری با مکمل کراتین را دارید، می توانید در ابتدا به مدت 5 روز، اقدام به مصرف حدود 20 گرم از مکمل کراتین کنید تا فرایند بارگیری انجام شود و افزایش کراتین در عضلات رخ دهد و بعد از گذشت 5 روز، اقدام به کاهش مصرف آن به حدود 5 گرم در روز نمود. لازم است بدانید که این اتفاق باید هم در روزهای تمرین و هم روزهای استراحت رخ دهد و به صورت 5 روز متوالی باشد تا نتیجه بهتری ارائه دهد.

نوع دیگری از بارگیری کراتین وجود دارد که به آن بارگیری بلند مدت گفته می شود

اما نوع دیگری از بارگیری کراتین وجود دارد که به آن بارگیری بلند مدت گفته می شود و نحوه مصرف کراتین بدین گونه است که فرد می بایست روزانه تا 10 گرم کراتین مصرف کند و این مقدار مصرف را بین 10 روز الی دو هفته ادامه دهد.

در واقع این بارگیری بلند مدت برای افرادی مناسب است که دچار مشکلات گوارشی هستند و نمی توانند بارگیری پرفشار را انجام دهند و بهتر است از این روش بلند مدت استفاده کنند.

بعد از گذشت دو هفته، می توان روزانه به مقدار 5 گرم کراتین طبق اصول بهترین زمان مصرف کراتین مصرف کرد و از مزیت های آن نیز بهره مند شد. یکی از مهمترین مسائل در خصوص مصرف کراتین به خصوص در دوره بارگیری این است که روزانه مقدار بسیار زیادی باید آب بنوشید تا بدن شما از آب کافی برخوردار شود و کراتین بتواند در سلول های عضلانی به راحتی قرار گیرد و از انباشته شدن آن در کلیه جلوگیری گردد.

با این حال توصیه می شود که حتما با یک متخصص تغذیه مشورت های لازم انجام شود و از بهترین برندهای تولید مکمل ورزشی مانند مکمل برند ATP استفاده کرد که در سایت شرکت ترندان اسپرت نیز قرار دارد که می توانید اقدام به تهیه آن نمایید.

آیا بارگیری کراتین حتما باید انجام شود؟

آیا بارگیری کراتین حتما باید انجام شود؟
آیا بارگیری کراتین حتما باید انجام شود؟

در خصوص مسئله بارگیری کراتین که می تواند جزو بهترین زمان مصرف کراتین باشد، نکاتی اشاره شد. اما سوالی که در ذهن افراد به وجود خواهد آمد، این است که آیا باید حتما دوره بارگیری کراتین را انجام داد یا خیر. با وجود این که با شروع دوره بارگیری، مقدار زیادی از کراتین وارد بدن می شود و باعث افزایش میزان کراتین عضلات می شود، اما باید گفت که بارگیری با کراتین جزو ضروریات برای یک ورزشکار نیست.

در واقع افرادی که صرفا قصد مصرف عادی روزانه کراتین را دارند هم می توانند از خواص آن برخوردار شوند و در واقع با رعایت موارد بهترین زمان مصرف کراتین به نتیحه دلخواه خود برسند.

البته این فرایند یعنی فرایند افزایش حجم عضلات و افزایش توان بدن، ممکن است کمی زمانبر باشد اما افرادی که مایل به دوره بارگیری نیستند هم می توانند به صورت عادی اقدام به مصرف کراتین کنند و از مزیت های آن بهره مند شوند.

مرحله نگهداری کراتین

مرحله نگهداری کراتین
مرحله نگهداری کراتین

افرادی که اقدام به مرحله بارگیری کراتین می کنند، می بایست بعد از اتمام این دوره اقدام به دوره نگهداری کراتین نمایند.

در واقع دوره نگهداری همان مصرف معمولی کراتین به صورت روزانه است که در بهترین زمان مصرف کراتین می توان از آن استفاده کرد. عموما دوره نگهداری کراتین، با مصرف 5 گرم در طول روز می باشد که شامل روزهای تمرین و روزهای استراحت می باشد.

با این که ممکن است شما از جمله افرادی باشید که از رژیم غذایی حاوی کراتین استفاده می کنید، با مشورت پزشک خود اقدام به مصرف کراتین به خصوص در دوره نگهداری کنید و حتی اگر دوره بارگیری را انجام نمی دهید، مصرف معمولی کراتین را در برنامه خود داشته باشید تا بتوانید از مزیت های آن بهره مند شوید.

از مهمترین نکات در خصوص مصرف کراتین چه در دوره بارگیری و چه در دوره نگهداری، توجه به رژیم غذایی است و اگر از مواد غذایی کراتین دار زیادی استفاده می کنید، حتما باید با مشورت پزشک اقدام به مصرف کراتین کنید و حتی ممکن است نیازی به مصرف کراتین نباشد. با این حال تصمیم نهایی با متخصص تغذیه می باشد.

مکمل کراتین را با چه غذاهایی می توان مصرف کرد؟

مکمل کراتین را با چه غذاهایی می توان مصرف کرد؟
مکمل کراتین را با چه غذاهایی می توان مصرف کرد؟

یکی از موارد مهم در خصوص مصرف کراتین این است که این مکمل را با چه مواد غذایی و با چه مکمل هایی می توان مصرف کرد؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که تحقیقات متعددی در زمینه مصرف کراتین با غذاهای مختلف انجام شده است و این تحقیقات نشان داده است که مصرف کراتین به همراه غذاهای کربوهیدرات دار و یا مکمل های حاوی کربوهیدرات می تواند باعث شود که میزان بیشتری از کراتین، جذب عضلات و ماهیچه های بدن شود.

همچنین مصرف آب به مقدار زیاد هم می تواند در افزایش جذب کراتین در عضلات کمک زیادی کند. این تحقیقات به صورت کامل نبوده اما می توان به این موضوع استناد کرد که مصرف کراتین با غذاهای حاوی کربوهیدرات می تواند تاثیر زیادی در نتیجه بخش بودن این مکمل برای بدن داشته باشد.

از طرفی خلوص مکمل کراتین هم از اهمیت زیادی برخوردار است که شرکت ATP جزو بهترین شرکت های تولید کننده مکمل کراتین با خلوص بسیار بالا است که می تواند باعث جذب حداکثری آن در بدن شود. شرکت ترندان اسپرت، تنها نماینده رسمی این شرکت استرالیایی در ایران می باشد.

از طرفی مصرف پروتئین اعم از مواد غذایی پروتئین دار و مکمل های پروتئینی هم می تواند در افزایش جذب کراتین در عضلات تاثیر زیادی داشته باشد. زیرا پروتئن ها و اسید آمینه های موجود در آن می تواند باعث حفظ کراتین در عضلات شود و از هدر رفت آن جلوگیری گردد.

شما در حال مطالعه مقاله بهترین زمان مصرف کراتین می باشید.

مکانیزم کارکرد کراتین در بدن چگونه است؟

مکانیزم کارکرد کراتین در بدن چگونه است؟
مکانیزم کارکرد کراتین در بدن چگونه است؟

در خصوص اهمیت مصرف کراتین و این مکمل برای ورزشکاران به خصوص ورزشکاران بدنساز، موارد زیادی در این مقاله گفته شد. از آنجایی که این مکمل جزو پراستفاده ترین مکمل های ورزشی محسوب می شود، تحقیقات متعدد و زیادی در خصوص کراتین انجام شده است. یکی از موارد بررسی شده نیز  مربوط به مکانیزم کارکرد مکمل کراتین می باشد.

تحقیقات زیاد و متعددی در خصوص کارکرد مکمل کراتین گفته شده است و همه این تحقیقات در یک موضوع اتفاق نظر دارند که فواید کراتین برای بدن به خصوص برای عضلات بسیار زیاد است.

افرادی که حتی تمایلی به افزایش حجم عضلات هم ندارند، می توانند به نوعی از این مکمل مصرف کنند که صرفا باعث افزایش استقامت بدنی آن ها شود. اما بیشترین ماهیت مصرف کراتین، مربوط به عضله سازی و افزایش حجم عضلات بدن است.

از مهمترین تاثیرات و کارکردهای مکمل کراتین در بدن

از مهمترین تاثیرات و کارکردهای مکمل کراتین در بدن این است که باعث خواهد شد تا بدن و عضلات و بافت های ماهیچه ای نیز هیدراته بمانند و آب زیادی در عضلات و ماهیچه ها تجمع پیدا می کند که همین مسئله تاثیر زیادی در افزایش حجم عضلات و افزایش وزن فرد خواهد داشت.

از طرفی دیگر کراتین باعث می شود که حرکت ماهیچه ها و عضلات بهتر شود و در عملکرد کشسانی و قدرتی عضلات تاثیر بسیار زیادی داشته است و همین مسئله باعث افزایش عملکرد و بازه حرکتی ورزشکار در حین تمرین می شود و فرد را قادر می سازد که وزنه های سنگین تر و تمرینات قدرتی تری انجام دهد که همین مسئله هم باعث افزایش حجم عضلات می گردد.

با دانستن مسئله بهترین زمان مصرف کراتین، می توان به مقدار زیادی آب در سلول های عضلانی نیز جمع کرد و باعث حجیم تر شدن عضلات شد. به همین دلیل است که به افراد توصیه می شود در حین مصرف کراتین و در دوران مصرف آن حتما با آب زیادی مصرف شود.

زیرا کراتین علاوه بر تجمع مایعات در عضلات باعث جذب بیشتر آب در بدن خواهد شد و همین مسئله از مکانیزم اصلی کراتین در بدن می باشد. هر چقدر میزان خلوص کراتین بیشتر باشد، تاثیرگذاری و کارکرد آن افزایش پیدا می کند.

به همین دلیل توصیه می شود برای تهیه مکمل کراتین از برند ATP استفاده شود که شرکت ترندان اسپرت به عنوان تنها نمایندگی رسمی واردات این محصول در ایران می باشد.

چرا توجه به زمان مصرف کراتین اهمیت دارد؟

چرا توجه به زمان مصرف کراتین اهمیت دارد؟
چرا توجه به زمان مصرف کراتین اهمیت دارد؟

در خصوص اهمیت مصرف کراتین برای افراد ورزشکار، توضیحات مفصلی ارائه شد و در خصوص بهترین زمان مصرف کراتین توضیحاتی عنوان شد. هدف از ارائه این توضیحات در خصوص زمان مصرف کراتین، اهمیت داشتن این موضوع است.

حال این سوال پیش خواهد آمد که تفاوت این زمان ها چه اهمیتی می تواند داشته باشد و چرا باید به مسئله زمان مصرف کراتین توجه زیادی کرد؟ در این خصوص مطالب مختلف و تحقیقات گوناگونی انجام شده است که مهمترین نتیجه حاصل شده از این تحقیق مربوط به حفظ کراتین در عضلات است و زمان مصرف کراتین می تواند مشخص کند که چه مقدار از کراتین می تواند در عضلات باقی بماند و باعث جلوگیری از هدر رفتن آن و دفع آن از بدن شود.

به عنوان مثال زمانی که ما قبل از فرایند تمرین اقدام به مصرف کراتین می کنیم، بدن را آماده این مسئله کرده ایم که از توان زیادی برخوردار شود تا تمرینات قدرتی و شدیدی انجام شود. عموما تمامی کراتین مصرف شده در قبل از تمرین، صرف تمرین و شدت آن می شود و در نتیجه در عملکرد بدن و حفظ انرژی بدن بسیار موثر است.

به عنوان مثال، مصرف کراتین بعد از تمرین که مانند قبل از تمرین جزو بهترین زمان مصرف کراتین محسوب می شود، می تواند باعث جلوگیری از تخریب عضلات شود و کراتین مصرف شده در زمان تمرین، طی یک اقدامی سریع، جایگزین می شود و از آنجایی که عضلات بعد از تمرین با تخریب همراه است و به شدت نیاز دارد تا موادی جایگزین وارد عضلات شود، بهترین فرصت است که مکمل کراتین وارد این بخش ها شود و باعث حجیم تر شدن عضلات بدن شود. به همین دلیل اهمیت زمان مصرف کراتین بسیار بالاست و باید به آن توجه ویژه ای شود.

شما در حال مطالعه مقاله بهترین زمان مصرف کراتین می باشید.

کدامیک از مواد غذایی، حاوی کراتین است؟

کدامیک از مواد غذایی، حاوی کراتین است؟
کدامیک از مواد غذایی، حاوی کراتین است؟

همان طور که در ابتدای مقاله گفته شد، بسیاری از مواد غذایی موجود در رژیم غذایی ما می تواند حاوی کراتین باشد و این موضوع بیشتر برای افرادی کاربرد خواهد داشت که قصد استفاده از مکمل های ورزشی و مکمل کراتین را ندارند.

همه ما از اهمیت رژیم غذایی آگاهیم و حال چه ورزشکار باشیم و چه یک فردی که ورزشی انجام نمی دهد، مصرف مواد غذایی مغذی از اهمیت زیادی برخوردار است. طبیعتا افرادی که ورزش های قدرتی و سنگین مانند بدنسازی را انجام می دهند، می بایست توجه ویژه ای به مصرف مواد غذایی خود داشته باشند.

برخی از مواد غذایی، حاوی کراتین است که می تواند به عنوان یک منبع غنی برای تامین کراتین عضلات مورد استفاده قرار گیرد.

یکی از اصلی ترین و مهمترین غذاهایی که حاوی کراتین می باشد، انواع ماهی ها می باشد. ماهی هایی مانند ماهی سالمون، ماهی شاه، تن ماهی، ماهی شیر، جزو مواد غذایی غنی از کراتین است.

علاوه بر این، در گوشت قرمز به خصوص در گوشت گاو می توان مقدار زیادی از کراتین را وارد بدن خود کرد که ما در ادامه به صورت کامل تر در خصوص میزان کراتین موجود در هر یک از مواد غذایی اشاره خواهیم کرد:
  • هر پوند (نیم کیلو) شاه ماهی دارای 3 تا 4 گرم کراتین است.
  • به ازای هر نیم کیلو از شاه ماهی می توان به مقدار 3 الی 4 گرم کراتین دریافت کرد.
  • به ازای هر نیم کیلو گوشت گاو نیز می توان مقدار 2 گرم کراتین دریافت کرد.
  • به ازای هر نیم کیلو ماهی سالمون نیز می توان مقدار 2 گرم کراتین دریافت کرد.
  • به ازای هر نیم کیلو تن ماهی نیز می توان مقدار 1.8 گرم کراتین دریافت کرد.

همان طور که مشاهده می کنید، مواد غذایی فوق حاوی مقدار مشخصی از کراتین می باشد که می توان از آن استفاده کرد. اما از آنجایی که تهیه مکمل ها از نظر هزینه ای بسیار راحت تر و به صرفه تر است، می توان از مکمل های کراتین با خلوص بسیار بالایی استفاده کرد تا مقدار زیادی از کراتین را وارد بدن نمود.

یکی از بهترین برندها و شرکت های تولید مکمل های بدنسازی از جمله مکمل کراتین با خلوص بسیار بالا، شرکت ATP می باشد که شرکت ترندان اسپرت به عنوان نمایندگی رسمی این برند در ایران فعالیت دارد که شما می توانید با مراجعه به سایت شرکت ترندان اسپرت، اقدام به تهیه مکمل کراتین برند ATP نمایید و از مزیت های آن، نهایت استفاده را ببرید.

شما در حال مطالعه مقاله بهترین زمان مصرف کراتین می باشید.

عوارض مصرف کراتین

عوارض مصرف کراتین
عوارض مصرف کراتین

طبیعی است که مصرف بیش از اندازه هر نوع ماده غذایی می تواند مشکلاتی را برای فرد ایجاد کند. این مسئله در خصوص مکمل های ورزشی هم صادق است و این که بگوییم هر مقدار مصرف مکمل هیچ گونه ضرری ندارد، سخنی اشتباه است.

مکمل هایی نظیر کراتین می بایست در اندازه مشخص و با توجه به نظر پزشک تغذیه مصرف شود تا بتوان از مزیت های آن بهره مند شد. طبیعتا مصرف بیش از اندازه و خودسرانه و بدون مشورت مکمل کراتین می تواند مشکلاتی را برای بدن ایجاد کند.

تحقیقات متعددی در خصوص عوارض مصرف مکمل کراتین انجام شده است که همه این تحقیقات نشان داده است که مصرف درست و اصولی آن هیچ گونه عارضه ای را برای فرد ایجاد نمی کند و صرفا اگر فردی اقدام به مصرف بی رویه کراتین نماید، ممکن است دچار مشکلات و عوارض مختلفی شود. از جمله عوارض مهمی که می توان در خصوص مصرف بیش از حد کراتین عنوان کرد، عبارتند از:

تجمع آب در بدن با مصرف کراتین

مصرف مکمل کراتین برای ورزشکاران بدنساز از اهمیت زیادی برخوردار است و رعایت بهترین زمان مصرف کراتین می تواند تاثیر زیادی در فواید آن داشته باشد.

اما اگر فردی اقدام به مصرف بی رویه کراتین و خارج از برنامه کند، باعث خواهد شد که مایعات و آب در بدن به خصوص در روده ها و ماهیچه ها نیز تجمع پیدا کند و همین مسئله باعث می شود بدن در نقاط مختلف، دچار کم آبی شود.

در نتیجه لازم است در خصوص مصرف کراتین با توجه به وزن خود با پزشک متخصص تغذیه مشورت های لازم را انجام دهید تا دچار مشکلاتی نشوید.

افزایش وزن بیش از حد

یکی دیگر از عوارض رایجی که ناشی از مصرف بی رویه کراتین عنوان شده است، افزایش وزن بیش از اندازه برای یک فرد می باشد.

این معضل بیشتر به خاطر این مسئله به وجود آمده است که مایعات و آب زیادی در بدن تجمع پیدا کرده است که در مورد قبلی به آن اشاره شد و این مسئله علاوه بر کم آبی بدن، باعث احتباس مایعات به اندازه زیادی در عضلات و ماهیچه های مختلف بدن از جمله روده و شکم می شود و چاقی شکمی نیز در این خصوص بسیار دیده شده است. بنایراین لازم است با مصرف اصولی و درست کراتین از مزیت های آن بهره مند شد و از عوارض آن به دور ماند.

کم آبی بدن

یکی از دلایلی که به تمامی افراد توصیه می شود، این است که حتما همراه با مصرف کراتین، آب زیادی مصرف شود و این مسئله در طول روز باید رعایت شود. زیرا مصرف آب زیاد باعث می شود کراتین در بدن و به خصوص در کلیه ها ته نشین نشود که می تواند باعث بروز عوارضی مانند کم آبی بدن و مشکلات کلیوی شود.

بنابراین علاوه بر مصرف کراتین در اندازه مشخص و رعایت بهترین زمان مصرف کراتین، حتما با آب زیادی مصرف شود تا از کم آبی بدن جلوگیری شود و مشکلاتی برای بدن و به خصوص برای کلیه ها به وجود نیاید.

مشکلات گوارشی

از دیگر عوارض ناشی از مصرف نادرست و بی رویه مکمل کراتین، می توان به مشکلات گوارشی در معده و روده اشاره کرد. از عوارض شایع در این خصوص می توان به دل درد شدید، اسهال و تهوع اشاره کرد. مهمترین دلیل این عارضه علاوه بر مصرف بی رویه کراتین، حل نشدن کامل کراتین در آب است.

عموما توصیه می شود برای جذب بهتر کراتین در آب و بدن، از آب میوه استفاده کنید که حاوی مقدار کمی قند است. زیرا قند می تواند باعث حل شدن کامل کراتین در بدن شود و همچنین مواد غذایی کربوهیدرات دار هم می تواند از بروز چنین عارضه ای جلوگیری کند.

کشیدگی و گرفتگی عضلات

از آنجایی که مصرف درست و اصولی کراتین باعث افزایش قدرت و عملکرد عضلات می شود، مصرف بیش از حد آن می تواند باعث بروز کشیدگی و گرفتگی عضلات شود و در نتیجه آسیب های ورزشی را به همراه خود دارد.

بنابراین لازم است برای جلوگیری از این مشکل، به مقدار مشخص و معینی نیز مصرف شود و همچنین در کنار آن از آب زیادی استفاده شود تا از بروز کشیدگی و گرفتگی عضلات جلوگیری گردد. یکی از مهمترین مسائل در خصوص بهترین زمان مصرف کراتین، جلوگیری از بروز همین مشکل است.

بروز مشکلات کلیوی

در بخش قبلی گفته شد که کم آبی بدن از جمله عوارض ناشی از مصرف نادرست کراتین و عدم مصرف آب زیاد به همراه کراتین است که می تواند باعث شود که عملکرد کلیه ها دچار مشکل شود.

مشکلاتی نظیر مشکل در دفع ادرار، ایجاد سوزش ادرار و … از جمله عوارض شایع آن است. یکی از مهمترین موارد در خصوص مصرف کراتین این است که به هیچ وجه، افراد دارای مشکلات کلیوی نباید از مکمل کراتین استفاده کنند.

ارتباط قند خون و کراتین

ارتباط قند خون و کراتین
ارتباط قند خون و کراتین

در بخشی از این مقاله گفته شد که برای جذب بهتر مکمل کراتین در بدن، لازم است از مواد غذایی حاوی کربوهیدرات و مواد غذایی دارای قند مناسب و سالم استفاده کرد تا فرایند جذب کراتین در ماهیچه ها به درستی صورت گیرد.

این مسئله در واقع می تواند برای افرادی که دچار مشکلاتی نظیر مشکلات دیابت هستند، مشکل ساز شود. از طرفی کراتین به تنهایی می تواند در برخی از مواقع باعث افزایش گلوکز خون شود.

به همین دلیل چنین افرادی که با مشکلات قند خون مواجه هستند، باید طبق نظر دستور پزشک خود با رعایت احتیاط، اقدام به مصرف کراتین کنند و یا از مواد غذایی حاوی کراتین کم استفاده کنند تا مشکلاتی در خصوص قند خون برای آنان به وجود نیاید.

شما در حال مطالعه مقاله بهترین زمان مصرف کراتین می باشید.

مصرف کراتین برای بانوان

یکی از سوالات مهمی که به خصوص برای بانوان پیش می آید، این است که آیا مکمل کراتین می تواند برای بانوان مناسب باشد یا خیر؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که مکمل کراتین می تواند برای خانم های ورزشکار، مکمل مناسبی باشد. یکی از مهمترین دلایل مناسب بودن این مکمل برای بانوان این است که بانوانی که مقدار بیشتری مصرف گوشت قرمز دارند، یک منبع غنی از کراتین می باشد.

طی تحقیقاتی که انجام شده است، مصرف کراتین برای بانوان هیچ گونه عارضه ای نیز به وجود نیاورده است و با رعایت اصولی مصرف آن و بهترین زمان مصرف کراتین می توانند از مزیت های آن بهره مند شوند.

از طرفی تاثیر کراتین در خانم ها به مراتب بیشتر از آقایان بوده است. از طرفی دیگر در بدن بانوان کراتین کمتری ذخیره می شود که البته این موضوع به این دلیل نخواهد بود که مکمل کراتین برای بانوان مناسب نیست و می توانند برای تقویت عضلات خود و افزایش توان بدنی خود از کراتین استفاده کنند.

البته توصیه می شود که برای مصرف کراتین برای بانوان، حتما با یک متخصص تغذیه مشورت های لازم را انجام دهند و همچنین از مکمل کراتین دارای خلوص بالا استفاده کنند که مکمل کراتین برند ATP جزو خالص ترین نوع کراتین محسوب می شود که شرکت ترندان اسپرت به عنوان نماینده رسمی این برند در ایران فعالیت دارد که با مراجعه به وبسایت ترندان اسپرت، اقدام به خرید این محصول نمایید.

نتیجه گیری

نتیجه گیری
نتیجه گیری

ما در این مقاله به بررسی یکی از بهترین و رایج ترین نوع مکمل های ورزشی یعنی مکمل کراتین پرداختیم. مصرف کراتین برای افراد ورزشکار از اهمیت زیادی برخوردار است و یکی از مهمترین موارد در خصوص مصرف آن، رعایت بهترین زمان مصرف کراتین می باشد که در این مقاله به صورت کامل در خصوص زمان مصرف کراتین و مناسب ترین زمان ها، توضیحات کاملی ارائه شد.

مصرف کراتین و کارکرد آن برای بدن به گونه ای است که می تواند برای افزایش حجم عضلات و توان بدنی بیشتر کمک زیادی نماید. البته نباید از این موضوع غافل شد که مصرف بی رویه آن می تواند مشکلات و عوارضی را ایجاد کند که در این مقاله در خصوص آن هم توضیحاتی ارائه شد.

تهیه و مصرف بهترین مکمل کراتین از اهمیت زیادی برخوردار است. یکی از بهترین برندهای تولید کننده انواع مکمل های ورزشی، برند ATP می باشد که مکمل کراتین این برند، جزو خالص ترین نوع کراتین می باشد. شما می توانید برای تهیه این محصول با کیفیت با سایت شرکت ترندان اسپرت که نمایندگی رسمی واردات برند ATP را بر عهده دارد، مراجعه نمایید و اقدام به خرید این محصول نمایید.

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید.