محصول ارگانیک سفت می شه، ولی خراب نمی شه

حقیقت‌هایی درباره پروتئین وی که شرکت‌ها نمی‌خواهند شما بدانید!

هر اسکوپ پروتئین وی چند گرم است

هر اسکوپ پروتئین وی چند گرم است

Table of Contents

در این مقاله، سعی می کنیم به این سؤال پاسخ بدهیم که هر اسکوپ پروتئین وی چند گرم است؟ با ما بمانید.

در این مقاله، می خواهیم به یکی از پرسش های مهم و پرتکراری که در رابطه با مصرف مکمل ها ایجاد می شود، پاسخ دهیم. دغدغه اغلب مصرف کنندگان این است که هر اسکوپ پروتئین وی چند گرم است و نحوه مصرف آن با توجه به جنسیت و سن افراد چگونه است؟

همان طور که مطلع می باشید، یکی از مهمترین و اساسی ترین عنصرهای موجود در بدن، پروتئین ها هستند و به منظور افزایش قدرت ارگان های اصلی بدن، هورمون ها، آنزیم ها، پوست و همچنین افزایش کارایی آنزیم های عصبی بسیار حائز اهمیت می باشد.

پیشنهاد می کنیم از پست پروتئین وی ایرانی یا خارجی دیدن کنید.

پروتئین وی برند ATP دارای انواع گوناگونی است

به طور کلی پروتئین وی برند ATP دارای انواع گوناگونی است و استفاده مناسب از آن مطابق با نرخ استاندارد، برای تمامی افراد لازم می باشد.

لازم به ذکر است که محصولات این برند، توسط شرکت ترندان اسپرت به عنوان نماینده انحصاری برند استرالیایی ATP در کشور عرضه می گردد.

هر اسکوپ پروتئین وی چند گرم است و چه میزان کالری دارد؟

هر اسکوپ پروتئین وی چند گرم است و چه میزان کالری دارد؟
هر اسکوپ پروتئین وی چند گرم است و چه میزان کالری دارد؟

واحد اصلی سنجش میزان انرژی بدن انسان و مواد مصرفی، کالری است. انسان ها برای انجام تمام فعالیت های خود، به کالری نیاز دارند.

به منظور اطلاع از وزن مکمل های پودری که در بازار وجود دارند، از اسکوپ استفاده می کنند.

اسکوپ ها معمولاً شبیه به پیمانه های بستنی هستند که در شکل و حجم های گوناگونی وجود دارند. از این رو، نمی توانیم به صورت ثابت و دقیق به این پرسش پاسخ دهیم که هر اسکوپ پروتئین وی چند گرم است.

برای درک و مقایسه بهتر، صفحه هر اسکوپ کراتین چند گرم است را مشاهده کنید.

پیمانه های پروتئین اغلب ۲۵ و ۳۰ گرم وزن دارند

البته پیمانه های پروتئین اغلب ۲۵ و ۳۰ گرم وزن دارند. به دلیل اینک ه بیشتر افراد در طی روز مقدار زیادی از پودر پروتئین را مصرف نمی کنند، تهیه اسکوپ های سی گرمی رواج بیشتری در بازار دارد.

به مفهوم واضح تر، تقریباً هر اسکوپ پروتئین ۸۰ سی سی یا ۳۰ گرم است. بنابراین پس از مصرف هر اسکوپ پروتئین وی، بیش از ۱۲۰ کالری وارد بدن می شود.

نکته ای که در این قسمت می بایست بیان کنیم، این است که پیمانه هایی که در بازار ایران وجود دارند، حدود ۳۲٫۵ گرم پروتئین وی را در خود جای می دهند‌.

به طور میانگین هر اسکوپ پروتئین وی برند ATP که توسط شرکت ترندان اسپرت در بازار ایران عرضه می شود، شامل ۲۰ درصد کربوهیدرات، ۸۰ درصد پروتئین و صفر درصد چربی می باشد.

مکمل پروتئین وی noway چیست؟

یکی از مهمترین پروتئین هایی که از آب پنیر (آب جمع شده روی پنیر یا ماست) و شیر تشکیل می شود، پروتئین وی است.

Whey protein باعث افزایش حجم عضلات و استقامت بدن می شود. بنابراین متخصصان تغذیه، این پروتئین را برای ورزشکارانی که تمایل دارند حجم عضلات خود را با کمک فعالیت های بدنسازی بیشتر کنند، بسیار مناسب و کارآمد می دانند.

ماده اصلی در تولید پروتئین وی، شیر است. دو نوع پروتئین کازئین به میزان ۸۰ درصد و پروتئین وی به میزان ۲۰ درصد، در شیر وجود دارند.

البته طعم و بوی پروتئین وی پیش از فرآوری و بعد از آن خوشایند نیست. در طی فرآوری های متعدد و مزه دار کردن پروتئین وی، این مکمل به صورت پودر پروتئین به بازار عرضه شده و در دسترس مصرف کنندگان قرار می گیرد.

طعم های مختلف این پروتئین شامل طعم وانیلی، شکلاتی و توت فرنگی است.

صفحه بهترین پروتئین برای افزایش وزن را مشاهده کنید.

پروتئین NOWAY برند ATP

این مکمل پروتئینی ترکیب ویژه و بی نظیری از پپتیدهای هیدرولیز شده کلاژن و زیست فعال است که ماده اصلی در تهیه آن، گوشت گاو می باشد.

این مکمل منحصر به فرد، تأثیر فراوانی در افزایش سلامتی و توده عضلانی افراد دارد. همچنین کلاژن موجب تقویت مفاصل و تاندون ها می شود. ضمن این که مصرف این محصول؛ سلامتی ناخن، پوست و مو را به همراه دارد.

همان طور که بیان شد، این مکمل هیدرولیز شده است، بنابراین جذب آن بسیار زیاد بوده و کارایی خود را به عالی ترین نحو ممکن در بدن نشان می دهد.

همین طور هیچ گونه مواد لبنی در تهیه این محصول مورد استفاده قرار نگرفته است که این امر موجب می شود عوارض گوارشی آن در مقایسه با دیگر مکمل های پروتئینی به حداقل برسد.

مزایای مصرف پروتئین Noway برند ATP

در این بخش، می خواهیم چند مورد از مزیت های مصرف پروتئین Noway را شرح دهیم:

هیدرولیز و پپتاید

یکی از مهمترین مزیت های این مکمل، پپتاید بودن آن است. این خاصیت در تشکیل توده های عضلانی اثرگذاری مستقیم دارند و این مورد دقیقاً همان هدفی است که اکثر بدنسازان در پی دستیابی به آن هستند.

پروتئین رشته ای

پروتئین های رشته ای یا ساختاری، دسته بسیار حائز اهمیتی از پروتئین ها در حوزه بدنسازی به شمار می روند. نمونه هایی از این پروتئین را می توان در تاندون ها، عضلات و غیره مشاهده نمود.

کلاژن نیز در دسته پروتئین های رشته ای قرار می گیرد که در بیشتر اندام های بدن مانند استخوان ها، ماهیچه ها، تاندون ها، غضروف ها، رباط ها، بافت همبند، ناخن، مو، پوست و غیره یافت می شود.

پروتئین کلاژن برخلاف دیگر انواع پروتئین ها، وظایف ساختاری زیادی را بر عهده دارد و در رابطه با عضلات، باعث تقویت زیرساخت آن ها می گردد.

برای این که به درک بهتری از این مقوله دست یابید، به مثال زیر دقت کنید.

کندوی زنبور عسل را تصور کنید که از خانه های کوچک متعددی ساخته شده است

کندوی زنبور عسل را تصور کنید که از خانه های کوچک متعددی ساخته شده است و عسل تولید شده در این خانه ها نگهداری می شود.

تعداد این خانه های کوچک کندوی عسل، پارامتری محدود کننده به منظور ساخت عسل به شمار می رود.

در حقیقت چنانچه تمام عوامل اصلی در بالاترین میزان خود قرار داشته باشند، ولی تعداد خانه های کندو کم باشد، ساخت عسل متوقف خواهد شد.

با ذکر این مثال، درک واضح تری نسبت به کلاژن به دست می آورید. زیرا پروتئین های کلاژن در واقع مانند خانه های کوچک کندوی عسل در بدن هستند و دیگر اسیدهای آمینه این کندو را تکمیل می نمایند تا مقدار بافت عضلانی بیشتر شود.

اگر بنا به هر دلیلی، کلاژن ها که به منزله ی زیر ساخت های اساسی در بدن شناخته می شوند، کاهش یافته و یا از بین بروند، استفاده از دیگر اسیدهای آمینه، کارکرد مطلوب را برای افزایش توده عضلانی ندارند.

بنابراین در مورد فردی که به صورت حرفه ای فعالیت های بدنسازی را دنبال می کند و افزایش حجم ماهیچه ها مهمترین هدف وی است، در رژیم غذایی می بایست استفاده منظم از کلاژن، در اولویت قرار داشته باشد.

فاقد عوارض گوارشی

افرادی که نسبت به مصرف لبنیات آلرژی دارند، مسلماً با واکنش های منفی دستگاه گوارش پس از مصرف مکمل های دارای شیر مواجه می شوند. همان طور که اشاره نمودیم، این محصول فاقد ترکیبات لبنی است.

استفاده از شیرین کننده های فاقد کالری مانند استویا

در این محصول، از شیرین کننده گیاهی استویا استفاده شده است که طعم و مزه منحصر به فردی به این مکمل می بخشد.

علاوه بر این، استویا دارای فواید متعددی برای بدن است که کنترل فشار خون، تنظیم قند خون و جلوگیری از افزایش وزن، چند مورد از آن‌ ها است.

این گیاه با وجود طعم شیرینی که دارد، فاقد کالری بوده و عوارض دیگر مواد شیرین کننده را برای بدن به وجود نمی آورد.

سایر مزیت های مصرف پروتئین Noway برند ATP

سایر مزیت های مصرف پروتئین Noway برند ATP
سایر مزیت های مصرف پروتئین Noway برند ATP
  • استفاده از گوشت گاو به جای لبنیات در تهیه این نوع مکمل
  • درجه خلوص بالا
  • قدرت جذب شوندگی زیاد
  • تأمین کننده همه ی اسید آمینه های ضروری
  • استفاده از طعم دهنده ها و رنگ های طبیعی و سالم
  • کمترین میزان کربوهیدرات

ارزش غذایی هر اسکوپ پروتئین وی چقدر است؟

کلسیم ۹۴٫۷ میلی گرم

پروتئین ۲۰ میلی گرم

سدیم ۱۴۰ میلی گرم

آهن ۰ میلی گرم

فیبر ۱ گرم

کربوهیدرات خالص ۵ گرم

شکر ۳٫۵ گرم

آیا می دانید چه عواملی روی میزان مصرف پروتئین وی تأثیرگذار است؟

همان گونه که بیان کردیم، واحد مشخص برای مقدار مصرف افراد از مکمل پروتئین وی، اسکوپ یا پیمانه می باشد. البته میزان مصرف آن برای هر فرد به صورت اختصاصی تعیین می گردد. در واقع شرایط مختلف افراد، مهمترین عامل در حجم مصرفی است.

فاکتورهای بسیار متنوع و متعددی هستند که می بایست در مشخص کردن میزان مصرف این مکمل برای هر فرد مورد ارزیابی قرار گیرد.

موارد زیر نمونه هایی از مهمترین فاکتورهایی می باشند که به منظور تعیین مقدار استفاده از مکمل پروتئین وی می بایست آن ها را مد نظر قرار دهید:

میزان فعالیت فیزیکی و تحرک روزانه

سن افراد

حجم توده عضلانی

وضعیت سلامتی کلیه ها، کبد، معده و دیگر قسمت های دستگاه گوارش

آیا می دانید دلیل برتری پروتئین NOWAY شرکت ATP Science در مقایسه با سایر مکمل های پروتئینی چیست؟

آیا می دانید دلیل برتری پروتئین NOWAY شرکت ATP Science در مقایسه با سایر مکمل های پروتئینی چیست؟
آیا می دانید دلیل برتری پروتئین NOWAY شرکت ATP Science در مقایسه با سایر مکمل های پروتئینی چیست؟

به دلیل فواید بی نظیر پروتئین کلاژن، این محصول، جایگزین بسیار مناسبی برای پروتئین وی است.

کربوهیدرات بسیار کم

به منظور پیشگیری از تولید و انباشته شدن سلول های چربی درون عضلات، درصد کربوهیدرات بسیار پایینی در مقایسه با سایر پودرهای مکمل برای تهیه این محصول به کار رفته است.

میزان فیبر پایین

در این محصول، حجم استاندارد و نسبتاً کمی از فیبر وجود دارد. در مقایسه با دیگر مکمل های پروتئینی، مصرف این مکمل باعث هضم بسیار سریع و آسان تر شده و مانع از بروز مشکلات گوارشی و نفخ می شود.

فاقد گلوتن

در تهیه این محصول از برند ATP که تنها نمایندگی آن در ایران شرکت ترندان اسپرت است، از گلوتن استفاده نمی شود.

همان طور که می دانید، مصرف گلوتن باعث ایجاد عوارض متعددی برای بدن می شود. بنابراین عدم استفاده از گلوتن در این مکمل جزء مزیت های آن برای همه افراد به خصوص کسانی که دچار بیماری های روده از قبیل سندروم روده تحریک پذیر، آلرژی به گلوتن و سلیاک هستند، محسوب می شود.

تولید آرژنین

پس از مصرف این مکمل، پپتیدهای کلاژن جذب شده که از این طریق، آمینو اسیدها تجزیه می شوند. در این شرایط آرژنین قادر است با کمک روده ها جذب شود.

فرآیند جذب آرژنین باعث بازشدن رگ ها به دنبال وجود نیتریک اکسید در مویرگ های موجود در ماهیچه ها می گردد.

همچنین این شرایط منجر به سنتز و بازسازی کراتین خواهد شد‌.

علاوه بر این، آرژین نقش مهمی در سنتز پروتئین ها دارد.

سطح بالای گلایسین

مقادیر فراوانی از گلایسین در این محصول مورد استفاده قرار گرفته است.

به طور کلی گلایسین از طریق همکاری با آرژنین منجر به تولید کراتین می گردد.

همین طور گلایسین وهیدروکسی پرولین می توانند باعث سنتز بافت های پیوندی بدن شوند.

نحوه و مقدار مصرف مکمل Noway

نحوه و مقدار مصرف مکمل Noway
نحوه و مقدار مصرف مکمل Noway

همه ی افراد می توانند به صورت روزانه، حدود ۱۵ گرم مکمل NOWAY BODYBALANCE را مصرف نمایند. در واقع این میزان، مناسب ترین و ایمن ترین دوز پیشنهادی برای مصرف کنندگان است.

چنانچه برخی از افراد تصمیم داشته باشند علاوه بر چربی سوزی، به صورت همزمان روند عضله سازی را نیز تسریع بخشند، بهتر است یک اسکوپ از این مکمل را قبل از شروع تمرینات و یک اسکوپ را پس از پایان جلسات تمرینی با حجم زیادی آب ترکیب نموده و مصرف کنند.

در ادامه، به صورت کامل مناسب ترین زمان های استفاده از مکمل Noway  را بیان می کنیم.

بعد از تمرینات

چنانچه مطابق با برنامه ی تعیین شده می بایست یک نوبت در طول ۲۴ ساعت شبانه روز از این محصول استفاده نمایید، بدون شک مناسب ترین زمان برای مصرف آن بعد از تمرینات است.

زیرا بعد از پایان تمرینات بدنسازی، نیاز بدن به کربوهیدرات ها و پروتئین به شدت افزایش می یابد و با کمک این دو ماده می تواند روند عضله سازی را سریع تر انجام دهد.

در واقع مصرف این ترکیبات درست پس از تمرینات باعث می شود تا مواد اصلی سریعتر به ماهیچه ها برسند و عضلات، زودتر وارد مرحله ریکاوری شوند.

به منظور افزایش حجم عضلات، باید یک اسکوپ از این مکمل، پس از انجام تمرینات ورزشی با حجم مشخصی آب ترکیب شده و مصرف شود.

صبح ها و به صورت ناشنا

در طول شب، تمام ذخایر پروتئین سوزانده می شوند. در نتیجه اولین ماده غذایی که در ابتدای روز و با معده خالی مصرف می کنید، خیلی سریع جذب می شود.

حدود ۴۵ دقیقه بعد از مصرف مکمل پروتئینی می توانید صبحانه خود را کسب نمایید.

همان طور که ذکر کردیم، مصرف این مکمل پروتئینی برای همه افراد بلامانع است و می تواند سلامت عمومی بدن را افزایش دهد که برای دستیابی به این هدف می بایست یک پیمانه از این محصول را هر روز صبح با معده ی خالی مصرف کنید.

البته اگر بعضی از افراد تمایل به مصرف ناشتای این مکمل ندارند، توصیه می شود آن را همراه با صبحانه میل کنند.

حدود ۴۵ دقیقه پیش از تمرین

افرادی که به صورت منظم به انجام تمرین های شدید مشغول هستند، برای تأمین انرژی مورد نیاز و عضله سازی، به پروتئین و کربوهیدرات زیادی دارند.

بنابراین در مورد این ورزشکاران، قبل از شروع تمرین، مناسب ترین زمان مصرف مکمل پروتئین وی است.

قبل از خواب

در هنگام خواب، عضلات با کمبود پروتئین مواجه شده و افزایش حجم در آن ها به کندی صورت می گیرد. در واقع در این زمان، بدن وارد فاز کاتابولیک می گردد.

متخصصان توصیه می کنند برای جلوگیری از این وضعیت، پیش از خواب شبانه، مکمل پروتئین را با پروتئین کازئین که در مدت زمان زیادی جذب می شود، ترکیب نموده و میل نمایید.

آیا می دانید به همراه مکمل پروتئین وی، از چه ترکیباتی می توان استفاده کرد؟

آیا می دانید به همراه مکمل پروتئین وی، از چه ترکیباتی می توان استفاده کرد؟
آیا می دانید به همراه مکمل پروتئین وی، از چه ترکیباتی می توان استفاده کرد؟

به منظور افزایش توده عضلانی و تسریع در رشد سلول های ماهیچه ای، استفاده از این مکمل همراه با BCAA و کراتین مونو هیدرات، نتایج بهتری را برای افراد به ارمغان می آورند.

برای افزایش سلامتی تاندون ها و ماهیچه ها و همچنین ریکاوری سریعتر و بهتر، توصیه می شود این مکمل را با گلوتامین استفاده کنید.

صفحه مصرف همزمان پروتئین وی و bcaa را مشاهده کنید.

جمع بندی

جمع بندی
جمع بندی

در این مطلب با هدف پاسخ به این پرسش که هر اسکوپ پروتئین وی چند گرم است، نکات جامع و مفصلی را پیرامون مکمل پروتئینی NOWAY برند ATP در اختیار شما خوانندگان عزیز قرار دادیم.

چنانچه در طی روز میزان پروتئین مصرفی شما بسیار کم است و احساس می کنید این ماده ی مهم به اندازه کافی به ماهیچه ها نمی رسد، بهتر است از مکمل های پروتئینی برند ATP استفاده کنید.

همان طور که گفتیم، تنها نمایندگی این برند مشهور در ایران، شرکت ترندان اسپرت است.

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید.