محصول ارگانیک سفت می شه، ولی خراب نمی شه

حقیقت‌هایی درباره پروتئین وی که شرکت‌ها نمی‌خواهند شما بدانید!

بهترین زمان مصرف آرژنین

بهترین زمان مصرف آرژنین

Table of Contents

در این مقاله، بهترین زمان مصرف آرژنین را بررسی خواهیم نمود.

شاید در مقالات متعددی در خصوص ورزش و فعالیت های ورزشی، مطالبی را خوانده باشید. امروزه ورزش و اهمیت آن جزو مسائل جدانشدنی زندگی هر فردی محسوب می شود. ورزش و فعالیت های بدنی می تواند تاثیر زیادی در سلامتی ما داشته باشد.

در واقع سلامتی جسمی و سلامتی روحی ما در گرو انجام فعالیت های ورزشی می باشد و در کنار آن داشتن سبک زندگی سالم اعم از مصرف مواد غذایی مغذی جزو موارد مهمی می باشد که همه ما نسبت به آن واقف هستیم.

امروزه ورزش های متعددی وجود دارد که بسیاری از افراد بر حسب علاقه خود به سراغ هر یک از این ورزش ها می روند. یکی از ورزش های رایج و بسیار پرطرفدار در دنیای امروز، ورزش بدنسازی است.

بدنسازی می تواند علاوه بر فراهم آوردن سلامتی و توان جسمانی بالا، تاثیر زیادی در روند تناسب اندام، افزایش یا کاهش وزن و … داشته باشد. امروزه این رشته ورزشی جزو رشته های حرفه ای در دنیا محسوب می شود و مسابقات متعددی در این خصوص برگزار می شود که نشاندهنده اهمیت این ورزش است.

ویدئو بهترین زمان مصرف آرژنین

یکی از مسائل مهم در ورزش بدنسازی، تقویت بدن و استحکام بدن است که از طریق مواد غذایی مختلف و رژیم های مختلف می تواند به وجود آید. علاوه بر آن، استفاده از بهترین مکمل های بدنسازی، امروزه جزو مسائل رایج و جدا نشدنی در ورزش بدنسازی و حتی دیگر ورزش ها می باشد.

در واقع بدن یک فرد برای آمادگی هر چه بیشتر برای انجام ورزش و همچنین اهداف دیگر، نیازمند این است که مکمل های ورزشی و بدنسازی را مصرف کند. مکمل های مختلفی نیز وجود دارد که هر کدام می تواند مزیت های خاص خود را داشته باشد.

از جمله مکمل های رایج در بین عموم ورزشکاران، مکمل آرژنین می باشد. آرژنین در واقع یکی از ضروریات بدن محسوب می شود و مصرف این مکمل تاثیرات زیادی برای بدن خواهد داشت.

به همین دلیل ما در این مقاله قصد داریم تا به صورت کامل به بررسی مکمل آرژنین بپردازیم و نکاتی را در این خصوص مورد بررسی قرار دهیم که از جمله مهمترین مسائل آن، بهترین زمان مصرف آرژنین است که از اهمیت زیادی برخوردار است و لازمه تاثیر پذیری این مکمل، مصرف درست و در زمان درست آن خواهد بود.

بهترین زمان مصرف گلوتامین چه زمانیست؟

اینفوگرافیک بهترین زمان مصرف آرژنین

اینفوگرافیک بهترین زمان مصرف آرژنین
اینفوگرافیک بهترین زمان مصرف آرژنین

همچنین در ادامه مقاله، به بررسی مکمل های برند ATP که جزو بهترین برندهای تولید کننده مکمل های بدنسازی است، خواهیم پرداخت. شرکت ترندان اسپرت، تنها نماینده رسمی این برند استرالیایی در ایران می باشد. از طرفی در این مقاله در خصوص مزیت های مصرف آرژنین و دیگر مسائل مربوط به آن خواهیم پرداخت.

ما در این مقاله به سوالات زیر پاسخ خواهیم داد:

آشنایی با مکمل آرژنین

آشنایی با مکمل Aether برند ATP

آشنایی با مکمل L-Citrulline Malate برند ATP

بهترین زمان مصرف آرژنین چه زمانی است؟

نکات مهم در خصوص بهترین زمان مصرف آرژنین کدامند؟

مصرف مکمل آرژنین برای چه افرادی مناسب است؟

آرژنین در چه مواد غذایی وجود دارد؟

فواید مصرف آرژنین برای بدن چیست؟

عوارض مصرف آرژنین را بیان نمایید.

موارد عدم مصرف قرص آرژنین چیست؟

نتیجه گیری

 

مکمل آرژنین چیست؟

مکمل آرژنین چیست؟
مکمل آرژنین چیست؟

در ابتدا توضیحی در خصوص آرژنین و نقش آن در بدن خواهیم گفت. آرژنین در واقع یک اسید آمینه نیمه ضروری در بدن محسوب می شود. این اسید آمینه در واقع ماده اولیه گاز نیتریک اسید می باشد که نقش مهمی در گشاد شدن رگ ها و عروق بدن خواهد داشت و همین مسئله می تواند باعث افزایش خون رسانی به اندام ها و ماهیچه های مختلف بدن شود.

این مسئله یعنی خون رسانی و رساندن مواد معدنی مختلف به ماهیچه ها، برای ورزشکاران بدنساز از اهمیت زیادی برخوردار است. به خصوص اگر هدف ورزشکار افزایش حجم عضلات باشد، آرژنین می تواند نقش مهمی در این عمل داشته باشد.

مکمل های آرژنین که عموما به صورت قرص تهیه می شود، می تواند باعث شود که سلول های عضلانی و ماهیچه ها، به راحتی خون رسانی شود و تاثیر مهمی در رها سازی هورمون رشد خواهد داشت.

تا این بخش از مطلب، از عملکرد آرژنین در بدن مطالبی گفته شد. مکمل آرژنین که نقش یک آمینواسید را ایجاد می کند، می تواند باعث شود که پروتئین ها جایگزین نیتریک اسید در عضلات و ماهیچه ها شود.

بدن انسان برای افزایش حجم عضله نیازمند مصرف پروتئین است

بدن انسان برای افزایش حجم عضله نیازمند مصرف پروتئین است. بهترین مکمل برای حجم گیری عضلات، رساندن مواد پروتئینی به سلول ها و رگ های آن می باشد و آرژنین می تواند این امر را میسر سازد.

علاوه بر این مسئله، خود آرژنین هم می تواند تضمین کننده سلامت بدن باشد و فواید زیادی برای بدن خواهد داشت که در این مقاله، در خصوص فواید آن توضیحات مفصلی ارائه می گردد. ( لطفا از محصول مکمل پروتئین Noway Bodybalance HCP Protein دیدن کنید.)

شاید همه بدنسازان از اهمیت هورمون رشد، مطالبی خوانده باشند و می دانند که سطح بالای هورمون رشد می تواند باعث افزایش حجم و فرم دهی عضلات بدن شود و در تناسب اندام جزو موارد ضروری محسوب می شود.

مکمل آرژنین، تحریک کننده هورمون رشد بوده و باعث افزایش ترشح این هورمون در بدن خواهد شد. از طرفی دیگر، مکمل آرژنین می تواند باعث کاهش میزان نمک موجود در خون بوده و در تعادل فشار خون ورزشکاران نیز موثر باشد و یکی از دلایل محبوبیت این مکمل، در واقع کنترل فشار خون و ضربان قلب در حین جریان تمرین است.

لازمه نتیجه بخش بودن مصرف آرژنین این است که در زمان مناسبی نیز مصرف شود. به همین دلیل ما در ادامه به بررسی بهترین زمان مصرف آرژنین خواهیم پرداخت. همچنین شما می توانید از پست بهترین زمان مصرف کراتین دیدن کنید.

یکی از بهترین برندهای تولید کننده مکمل های ورزشی، برند ATP می باشد که شرکت ترندان اسپرت به عنوان نمایندگی رسمی این برند در کشور ما فعالیت دارد و برای تهیه این محصولات می بایست به وبسایت شرکت ترندان اسپرت مراجعه نمایید.

مکمل Aether برند ATP

مکمل Aether برند ATP
مکمل Aether برند ATP

از آنجایی که اکسیژن رسانی، خون رسانی و تغذیه مناسب عضلات از اهمیت زیادی برخوردار است و این کار توسط گشاد شدن عروق خونی و افزایش جریان خون امکانپذیر است، مصرف برخی مکمل ها نظیر آرژنین می تواند تاثیر زیادی در این روند داشته باشد.

یکی از بهترین مکمل های ورزشی ساخت شرکت ATP مکمل Aether می باشد که می تواند باعث گشاد شدن عروق خونی شود. سیترولین و آرژنین موجود در این مکمل می تواند این امر را میسر سازد و در عملکرد ورزشی فرد تاثیر زیادی خواهد گذاشت.

از جمله مزیت های مصرف این مکمل می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • افزایش جریان خون
  • گشاد شدن عروق خونی برای عملکرد بهتر ورزشکار
  • مکملی قدرتمند در خصوص پمپاژ خون
  • افزایش تولید نیتریک اسید در بدن و آزادسازی آن
  • افزایش قدرت و استقامت بدنی در حین انجام تمرین
  • حاوی سیترولین و آرژنین

این مکمل می تواند مانند مکمل های آرژنین عمل کند و حتی تاثیر بیشتری خواهد داشت. برای مصرف آن می توانید نیم ساعت قبل از تمرین، یک سروینگ را در آب حل نموده و اقدام به مصرف آن با دستور پزشک نمایید. برای تهیه این محصول می توانید به وبسایت شرکت ترندان اسپرت مراجعه نمایید.

ممکن است در کنار مطالعه این مقاله، مطالعه مکمل های افزایش دهنده دوپامین نیز به افزایش اطلاعات شما کمک کند.

مکمل L-Citrulline Malate برند ATP

مکمل L-Citrulline Malate برند ATP
مکمل L-Citrulline Malate برند ATP

از دیگر مکمل های مناسب که می تواند تاثیر بیشتری از آرژنین داشته باشد، مکمل L-Citrulline Malate می باشد. این مکمل محصول شرکت ATP می باشد که شرکت ترندان اسپرت به عنوان نمایندگی رسمی این برند در ایران فعالیت دارد.

این مکمل در واقع می تواند تاثیر زیادی در تغذیه و اکسیژن رسانی به عضلات در حین تمرین داشته باشد و در نهایت باعث افزایش انرژی و توان ورزشکار خواهد شد و موثر در عملکرد ورزشی او می باشد. سیترولین مالات در واقع پیش ساز تولید آرژنین در بدن است که در بدن به نیتریک اکساید تبدیل می شود.

این ماده باعث گشاد شدن عروق خونی شده، در نتیجه اکسیژن و مواد مغذی بیشتر به عضله می‌رسد و باعث توان بیشتر و تغذیه‌ بهتر عضلات حین تمرین می‌شود.

مطالعات مختلف نشان می‌دهد که مصرف سیترولین مالات نسبت به آرژنین تاثیر بهتری بر گشادی عروق دارد.

به صورت کلی از جمله مزیت های مصرف سیترولین مالات می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • باعث افزایش پمپاژ خون
  • افزایش دهنده جریان خون در بدن به سبب گشادی عروق
  • پیش ساز تولید آرژنین
  • اکسیژن رسانی بیشتر به عضلات
  • دفع سریع اسید لاکتیک
  • افزایش دهنده قدرت و استقامت عضلانی

نحوه مصرف این مکمل به این صورت است که 2  تا 8 گرم از این محصول را 30 تا 60 دقیقه قبل از تمرین باید مصرف کنید.

از پست افزایش وزن سریع در یک ماه دیدن کنید.

بهترین زمان مصرف آرژنین

بهترین زمان مصرف آرژنین
بهترین زمان مصرف آرژنین

در خصوص اهمیت مصرف مکمل آرژنین توضیحاتی ارائه شد و متوجه شدیم که ورزشکاران می توانند از آن به عنوان یک مکمل باارزش استفاده کنند.

در واقع آرژنین می تواند باعث سم زدایی بدن شده و در ترشح هورمون رشد و تقویت قوای ایمنی بدن مورد استفاده قرار گیرد. حال برای این که بتوان از تاثیرات و مزیت های آن بهره مند شد، لازم است در خصوص بهترین زمان مصرف آرژنین اطلاعات کافی داشته باشید.

بهترین زمان مصرف این مکمل را می توان قبل از شروع تمرین دانست. از حدود نیم ساعت قبل از فرایند تمرین لازم است این مکمل مصرف شود و باید در این خصوص مطمئن بود که این مکمل به صورت کامل هضم شده باشد.

با مصرف آن در حین تمرین، بدن دچار افزایش سطح نیتریک اسید خواهد شد و می تواند در پمپاژ خون در عضلات و ماهیچه های بدن تغییراتی را مشاهده کرد و باعث عملکرد بهتر ورزشکار در انجام فعالیت های قدرتی شد.

مصرف آرژنین قبل از تمرین می تواند باعث افزایش سطح اکسیژن خون شود

از طرف دیگر مصرف آرژنین قبل از تمرین می تواند باعث افزایش سطح اکسیژن خون شود و اکسیژن عضلات و ماهیچه های بدن نیز به خوبی تامین شود. علاوه بر این، در کنار مصرف آرژنین می توان از مکمل های پروتئینی هم استفاده کرد تا پروتئین و مواد معدنی بیشتری نیز وارد عضلات بدن شود و تاثیرگذاری بیشتری را فرد می تواند تجربه کند.

تمامی این عوامل دست به دست هم می دهد که فرد علاوه بر افزایش کیفیت تمرین خود، بعد از اتمام تمرین ورزشی، ریکاوری عضلانی بهتری را تجربه کند. برای این که بتوان ریکاوری عضلات را بهتر تجربه کرد، می توان بعد از اتمام تمرین هم اقدام به مصرف آرژنین نمود.

در واقع از دیگر بهترین زمان مصرف آرژنین می توان به فرایند بعد از تمرین اشاره کرد. در چنین شرایطی، بدن از تحلیل رفتن، خستگی و ضعف به دور خواهد ماند و ویتامین ها و مواد پروتئینی مصرف شده بعد از تمرین، به راحتی می تواند به عضلات نفوذ کند و به صورت کامل جذب بدن شود.

یکی از مکمل های بسیار تاثیرگذار در خصوص افزایش جریان خون و گشاد شدن عروق خونی که می تواند تاثیر بیشتری از آرژنین هم داشته باشد، مکمل های Aether و L-Citrulline Malate می باشند که می تواند تاثیر زیادی در روند ساخت عضلات، ریکاوری عضلات و استقامت و توان بدن شود.

این مکمل ها، تولید شده برند ATP است که شرکت ترندان اسپرت به عنوان نمایندگی رسمی این برند در کشور ما فعالیت دارد و با مراجعه به وبسایت این شرکت یعنی شرکت ترندان اسپرت، می توانید اقدام به تهیه این محصولات نمایید.

نکات مهم در خصوص بهترین زمان مصرف آرژنین

نکات مهم در خصوص بهترین زمان مصرف آرژنین
نکات مهم در خصوص بهترین زمان مصرف آرژنین

اغلب ورزشکاران مایل هستند در زمان انجام ورزش بدنسازی، حجم عضلات خود را افزایش دهند و بدنی خوش فرم تر و ایده آل تر نیز داشته باشند. عموما برای رسیدن به این موارد باید مکمل های مختلفی را مصرف کرد که مکمل آرژنین جزو همین موارد خواهد بود. تحقیقات متعددی در خصوص مصرف این مکمل انجام شده است که عبارتند از:

با دانستن بهترین زمان مصرف آرژنین می توان بهترین نتیجه را از این مکمل دریافت کرد که البته این مکمل به تنهایی نمی تواند تاثیرگذاری در افزایش حجم عضلات داشته باشد و لازم است از رژیم غذایی مغذی و مکمل های افزایش حجم و وزن نیز استفاده شود تا بتواند تاثیرات زیادی را مشاهده کرد.

مصرف آب زیاد در زمان درست مصرف مکمل آرژنین جزو مسائل مهم محسوب می شود. هدف از این کار، جذب بیشتر آرژنین در بدن است که لازم است در این خصوص دقت لازم رعایت شود.

عموما به ازای هر 3 گرم از آرژنین، لازم است حدود 60 میلی لیتر آب مصرف شود تا جذب سریع تری صورت بگیرد. از طرفی دیگر لازم است در زمان مناسبی که مصرف می شود، با معده خالی مصرف گردد.

همان طور که در بخش قبلی گفته شد، از مهمترین عوامل تاثیرگذاری مکمل آرژنین، مصرف آن قبل از تمرین است که می تواند باعث افزایش نیتریک اسید در بدن شود.

البته میزان مصرف آن بستگی به شرایط جسمی فرد خواهد داشت و طبیعتا باید از یک متخصص تغذیه مشورت های لازم را دریافت کرد تا بتوان اقدام به مصرف آن کرد. در واقع مشخص شدن بهترین زمان مصرف آرژنین و مقدار مصرف آن باید تحت نظر متخصص تغذیه باشد.

یکی از عوامل مهم برای ریکاوری عضلات، استفاده از اسید آمینه های ضروری است که گلوتامین و آرژنین جزو همین موارد است

یکی از عوامل مهم برای ریکاوری عضلات، استفاده از اسید آمینه های ضروری است که گلوتامین و آرژنین جزو همین موارد است. برای این که بتوان فرایند اکسیژن رسانی و خون رسانی به عضلات بدن به درستی انجام شود و فرایند سریع تری صورت گیرد، بایستی از مکمل آرژنین در کنار سایر مکمل ها استفاده کرد که در واقع مصرف آن بعد از تمرین انجام می شود.

از دیگر نکات لازم در خصوص بهترین زمان مصرف آرژنین می توان به مصرف آن در هنگام صبح و ناشتا اشاره کرد که باعث افزایش انرژی و افزایش گردش خون در بدن خواهد شد.

در طول روز می توان به مقدار 6000 میلی گرم آرژنین مصرف کرد که می تواند در افزایش میزان نیتریک اسید در داخل بدن از آن استفاده کرد. بهترین روش مصرف در طول روز، این است که در صورت استفاده از پودر آرژنین، 3 قاشق از آن مصرف شود و با مقدار زیادی آب مصرف کرد تا فرایند جذب سریع تری رخ دهد.

می توان این مقدار مصرف را در طول روز در وعده های مختلفی انجام داد و همچینن لازم است در طول روزهای استراحت و ریکاوری هم همین مقدار در طول روز مصرف گردد.

یکی از بهترین شرکت های تولید کننده مکمل های ورزشی، شرکت استرالیایی ATP می باشد که با تولید مکمل های حاوی اسید آمینه، می تواند جایگزین بهتری برای آرژنین باشد و مصرف آن می تواند تمامی مزیت های ذکر شده را به همراه داشته باشد.

شما می توانید برای خرید محصولات ATP از جمله مکمل های Aether وL-Citrulline Malate به سایت شرکت ترندان اسپرت مراجعه نمایید. شرکت ترندان اسپرت، تنها نماینده انحصاری این برند معتبر در کشور است.

مصرف مکمل آرژنین برای چه افرادی مناسب است؟

مصرف مکمل آرژنین برای چه افرادی مناسب است؟
مصرف مکمل آرژنین برای چه افرادی مناسب است؟

آرژنین یک اسید آمینه غیر ضروری برای بدن محسوب می شود و این غیر ضروری بودن برای افراد بزرگسال می باشد. برای کودکان و افراد کم سن و سال نیز، این اسید آمینه جزو ضروریات محسوب شده و می تواند باعث ترشح بیشتر هورمون رشد در کودکان شود و همچنین باعث تقویت سیستم ایمنی بدن آن ها در دوران بلوغ خواهد شد.

به صورت کلی مصرف آرژنین برای افراد زیر مناسب است:

  1. کودکان کمتر از هفت سال می توانند از آرژنین استفاده کنند.
  2. افرادی که به صورت حرفه ای ورزش انجام می دهند.
  3. افرادی که قصد دارند کاهش وزن داشته باشند.
  4. افراد مسن که دچار ضعف سیستم ایمنی بدنی هستند.
  5. افرادی که دچار آسیب دیدگی های عضلانی شده اند.

چنین افرادی می توانند از مکمل آرژنین استفاده کنند و از مزیت های آن بهره مند شوند که در خصوص فواید مصرف آن هم توضیحاتی ارائه خواهد شد. شما می توانید برای تهیه یکی از بهترین برندهای تولید کننده مکمل های ورزشی یعنی مکمل های برند ATP به وبسایت شرکت ترندان اسپرت به عنوان نمایندگی رسمی این برند در ایران مراجعه نمایید و اقدام به تهیه محصولات کنید.

شما در حال مطالعه مقاله بهترین زمان مصرف آرژنین می باشید.

آرژنین در چه مواد غذایی وجود دارد؟

آرژنین در چه مواد غذایی وجود دارد؟
آرژنین در چه مواد غذایی وجود دارد؟

مکمل های ورزشی و غذایی می تواند در کنار رژیم های غذایی بسیار مفید باشد. از جمله این موارد، آرژنین است. جالب است بدانید که در برخی از مواد غذایی، به صورت طبیعی، آمینو اسید آرژنین نیز یافت می شود که از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • گوشت قرمز به خصوص گوشت گاو
  • گوشت مرغ و گوشت بوقلمون
  • انواع ماهی ها به خصوص شاه ماهی و ماهی آزاد
  • انواع آجیل ها از جمله بادام، بادام هندی، کدو تنبل و …
  • انواع حبوبات مانند لوبیا، عدس، نخود، سویا و …
  • انواع غلات مانند جو دوسر، برنج قهوه ای
  • انواع لبنیات مانند شیر، ماست، پنیر و …

البته یک رژیم غذایی نرمال معمولا بین ۲۵ تا ۳۰ درصد از کل آرژنین مورد نیاز بدن را تامین‌ می‌کند. به همین دلیل پیشنهاد‌ می‌شود به جز مصرف مواد غذایی، از مکمل آرژنین استفاده کنید.

البته مصرف نرمال چنین مواد غذایی، می تواند صرفا 20 تا 30 درصد کل آرژنین بدن را تامین کند. بنابراین لازم است برای دریافت بیشتر این اسید آمینه، حتما از مکمل آرژنین استفاده شود و در خصوص بهترین زمان مصرف آرژنین اطلاعات کافی به دست آورد که در این مقاله به آن اشاره شد.

فواید مصرف آرژنین برای بدن

فواید مصرف آرژنین برای بدن
فواید مصرف آرژنین برای بدن

آرژنین به دلیل خصوصیات مختلفی که برای بدن دارد، می تواند فواید زیادی برای بدن انسان از جمله ورزشکاران و یا افراد عادی داشته باشد و به همین دلیل است که از محبوبیت زیادی برخوردار است. در ادامه، به برخی از مهمترین فواید مصرف آرژنین خواهیم پرداخت:

کمک به رشد ماهیچه های بدن

در خصوص رشد عضلات و ماهیچه های بدن توسط مکمل آرژنین، توضیحات مفصلی ارائه شد. این مسئله بیشتر برای ورزشکاران از اهمیت زیادی برخوردار است و افرادی که مایل به افزایش حجم و وزن خود هستند، می توانند در کنار سایر مکمل های ورزشی و رژیم غذایی مناسب، از مکمل آرژنین استفاده کنند.

بالا رفتن سطح هورمون رشد باعث افزایش میزان حجم عضلات خواهد شد و همچنین عروق خونی به دلیل گشاد شدن آن، می تواند باعث افزایش جذب مواد غذایی و پروتئینی شود.

افزایش استقامت بدنی

افزایش استقامت بدنی
افزایش استقامت بدنی

از آنجایی که آرژنین در ترشح و تولید نیتریک اسید دخیل است، این مسئله می تواند باعث تقویت بدن و استقامت بدن شود. زمانی که نیتریک اسید در بدن آزاد می شود، رگ های خونی به صورت پیوسته و آرام اقدام به گشاد شدن می کند و این کار باعث افزایش میزان گردش خون می شود و از طرفی کاهش فشار خون رخ خواهد داد.

این مسئله بیشتر در حین انجام تمرینات ورزشی رخ داده و می تواند تاثیر زیادی در استقامت و پایداری بدن داشته باشد. از طرفی افرادی که دچار ضعف بدنی هستند، می توانند از خواص افزایش استقامت بدنی آرژنین استفاده نمایند.

تحقیقات متعددی در این خصوص انجام شده است که نشان می دهد حتی افرادی که ورزش انجام نمی دهند، با مصرف اصولی آرژنین و دانستن بهترین زمان مصرف آرژنین از استقامت بدنی بیشتری نسبت به افرادی که آرژنین مصرف نمی کنند، برخوردار هستند.

تقویت سیستم ایمنی

یکی دیگر از فواید مصرف مکمل آرژنین این است که افراد دارای مشکلات و بیماری هایی نظیر ضعف ایمنی می توانند با مصرف این مکمل، کمک زیادی در راستای افزایش سیستم ایمنی بدنی خود نمایند. در واقع آرژنین می تواند به مبارزه با رادیکال های آزاد در بدن بپردازد. این مسئله علاوه بر ورزشکاران، افرادی که دچار بیماری هستند و بدن آن ها از ضعف ایمنی برخوردار است، می تواند چاره ساز باشد.

کمک کننده در سلامت پوست

کمک کننده در سلامت پوست
کمک کننده در سلامت پوست

شاید کمتر کسی به فایده آرژنین برای پوست اشاره کند. اما تحقیقات متعددی انجام شده است که مصرف آرژنین می تواند برای سلامتی پوست بسیار موثر باشد.

در واقع آرژنین با افزایش میزان حجم گردش خون در رگ ها، کمک می کند که پوست حالت ارتجاعی خود را به صورت کامل حفظ کند و از افتادگی، چین و چروک پوست، شل شدگی، تیرگی پوست و … جلوگیری خواهد کرد و فرد دارای پوستی شاداب خواهد بود.

همچنین آرژنین به دلیل تاثیرگذاری در ترشح هورمون رشد می تواند باعث جلوگیری از پیری زودرس در افراد شود. در چنین مواقعی برای مصرف آرژنین و اطلاع از بهترین زمان مصرف آرژنین می بایست با پزشک متخصص، مشورت های لازم را انجام داد.

کمک به از بین بردن جای زخم

محققان دریافته اند که مکمل آرژنین می تواند تا حدودی به التیام زخم ها کمک زیادی کند. پروتئین ها نقش مهمی در بهبود جای زخم و بازسازی جای زخم دارد. از آنجایی که آرژنین جزو اسیدآمینه های بدن محسوب می شود و می تواند در جذب حداکثری پروتئین کمک زیادی کند، بنابراین قادر است تا باعث تسریع در روند بهبودی جای زخم داشته باشد. از طرفی خاصیت کلاژن سازی آرژنین تا حدودی ثابت شده است که می تواند باعث بهبود در جای زخم روی بدن شود.

کمک به ترمیم و جوان سازی پوست

در خصوص سلامت پوست توسط آرژنین توضیحاتی ارائه شد. بسیاری از محصولات آرایشی و بهداشتی و مراقبتی در مورد پوست، از مواد تشکیل دهنده مختلفی تشکیل شده است که آرژنین هم جزو مواد اصلی تشکیل دهنده آن می باشد.

وجود چنین ماده ای باعث افزایش میزان ضخامت پوست، جریان بیشتر خون در لایه های پوستی شود و باعث می شود پوست حالت جوانی و زیبایی خود را داشته باشد. همچنین افرادی که به مشکلات پوستی دچار هستند، می توانند از خاصیت این مکمل باارزش استفاده کنند و در ترمیم بافت های آسیب دیده پوستی از آن به خوبی استفاده کنند.

تاثیر مکمل آرژنین برای مو

تاثیر مکمل آرژنین برای مو
تاثیر مکمل آرژنین برای مو

از دیگر فواید مصرف مکمل آرژنین، تاثیر آن بر سلامت مو می باشد. یکی از فواید اصلی آن در این خصوص، مربوط به از بین بردن ریزش مو می باشد. دلیل آن هم افزایش گردش خون در رگ ها می باشد و اکسیژن رسانی به بافت های پوست سر را راحت تر انجام می دهد و همین مسئله باعث کاهش ریز موی سر و افزایش رشد موها خواهد شد. آرژنین می تواند با افزایش اکسیژن رسانی، کمک زیادی به افزایش ضخامت تارهای مو کند و از شکنندگی ساقه مو جلوگیری خواهد کرد.

یکی از بهترین برندهای تولید کننده مکمل های ورزشی، مکمل های برند ATP می باشد. مکمل هایی نظیر Aether وL-Citrulline  جزو بهترین گزینه ها برای مصرف می باشد که حاوی آرژنین است و تاثیر بیشتری نسبت به مکمل آرژنین خواهد داشت. برای تهیه این محصولات می توانید به وبسایت شرکت ترندان اسپرت مراجعه نمایید و اقدام به تهیه این محصول کنید و از مزیت های آن بهره مند شوید.

تاثیرگذار در سلامت قلب

تاثیرگذار در سلامت قلب
تاثیرگذار در سلامت قلب

در خصوص خاصیت آرژنین در مورد گشاد شدن عروق خونی، به صورت مکرر توضیحاتی ارائه شد. این امر باعث افزایش شدت جریان خون در بدن می شود و در نتیجه کاهش فشار خون را به وجود می آورد.

به همین دلیل افرادی که دچار مشکلاتی نظیر فشار خون و یا بیماری های قلبی و عروقی هستند، می توانند با مصرف اصولی و به اندازه آرژنین در بهترین زمان مصرف آرژنین کمک زیادی به سلامت قلب خود نمایند.

همچنین آرژنین باعث جذب بیشتر پروتئین در عضلات و ماهیچه های قلب خواهد شد و افرادی که دچار نارسایی قلبی هستند و ضربان قلب نامنظمی را تجربه می کنند، می توانند از مزیت های مصرف آرژنین نهایت استفاده را ببرند.

البته توصیه ما این است که چنین افرادی حتما با متخصص قلب و عروق، مشورت های لازم را انجام دهد و در صورت صلاحدید پزشک، اقدام به مصرف آرژنین در اندازه مشخص نمایند.

تقویت قوای جنسی

یکی از مهمترین و کلیدی ترین خواص آرژنین ، کمک به افزایش میل جنسی در آقایان و خانم ها می باشد. این اسید آمینه به دلیل افزایش جریان خون و گشاد کردن عروق خونی، کمک زیادی به درمان مشکلاتی مانند اختلال نعوظ و … می کند و در نتیجه می تواند در عملکرد جنسی و زناشویی فرد تاثیرگذار باشد.

همچنین آرژنین محرک هورمون رشد و دیگر هورمون های بدن است که هورمون جنسی هم شامل همین موارد محسوب می شود و در نتیجه می تواند باعث بهبود در وضعیت باروری در آقایان شود.

از طرفی دیگر، بانوان با مصرف آرژنین می توانند در بهبود وضعیت جنسی خود و بارداری خود کمک زیادی کنند و همچنین می تواند تا حدودی تنظیم کننده سیکل دوران قاعدگی در خانم ها باشد.

پیشگیری از سرطان

پیشگیری از سرطان
پیشگیری از سرطان

افزایش سیستم ایمنی توسط آرژنین امکانپذیر است. آرژنین می تواند با افزایش سیستم ایمنی بدن افزایش مقاومت بدن در مقابل بیماری های مختلفی مانند سرطان شود. همچنین آرژنین می تواند باعث سم زدایی بدن شود و در نتیجه در از بین بردن سلول های سرطانی هم می تواند موثر باشد.

افزایش گردش خون و عملکرد بهتر گلبول های سفید از دیگر وظایف آرژنین است و می توان با مصرف این مکمل، کمک زیادی در پیشگیری و حتی درمان بیماری های سرطان نمود.

شما در حال مطالعه مقاله بهترین زمان مصرف آرژنین می باشید.

از بین بردن میگرن

یکی از بیماری های شایع در خصوص درد در ناحیه سر، میگرن است. میگرن می تواند بسیار آزاردهنده باشد و باعث ایجاد ناراحتی های مختلفی مانند تهوع، استفراغ، حساسیت به نور و صدا و … شود.

طبیعتا چنین افرادی باید از داروهای مختلفی استفاده کنند تا بتوانند به کنترل میگرن خود بپردازند. علاوه بر این، مصرف آرژنین هم می تواند به این وضعیت کمک زیادی کند. مصرف آرژنین در کنار قرص هایی مانند ایبوپروفن می تواند باعث تسکین دردهای میگرنی در ناحیه سر شود.

دلیل آن هم افزایش گردش خون در سر است و می تواند کمک زیادی در راستای تسکین دردهای میگرنی داشته باشد. البته توصیه اکید ما این است که حتما قبل از مصرف آرژنین، با پزشک متخصص خود مشورت های لازم را انجام دهید و سپس اقدام به مصرف اصولی آن نمایید.

موارد بالا از جمله مهمترین فواید مصرف آرژنین برای بدن محسوب می شود که می تواند حائز اهمیت باشد. طبیعتا برای بهره بردن از این مزیت ها، علاوه بر دانستن مسئله بهترین زمان مصرف آرژنین لازم است از برندهای معتبری نیز استفاده شود.

یکی از بهترین برندهای تولید کننده مکمل های بدنسازی، برند ATP می باشد که اقدام به تولید انواع مکمل های مرتبط با آرژنین از جمله Aether وL-Citrulline  نموده است که می تواند تاثیر بیشتری نسبت به مکمل آرژنین داشته باشد و شما می توانید برای تهیه این محصولات، به وبسایت شرکت ترندان اسپرت مراجعه نمایید. شرکت ترندان اسپرت به عنوان تنها نمایندگی رسمی و قانونی واردات محصولات برند ATP معرفی می شود.

عوارض مصرف آرژنین چیست؟

عوارض مصرف آرژنین چیست؟
عوارض مصرف آرژنین چیست؟

طبیعتا مصرف بیش از اندازه هر ماده غذایی و یا مکمل های ورزشی و غذایی می تواند مشکلاتی را برای فرد به وجود بیاورد. مکمل آرژنین هم از این قاعده مستثنی نیست و عدم مصرف اصولی و به اندازه آن و زیاده روی در مصرف آن می تواند مشکلاتی را برای فرد به وجود بیاورد.

بنابراین لازم است حتما طبق نظر متخصص تغذیه و در بهترین زمان مصرف آرژنین مصرف شود تا از فواید آن نهایت استفاده را برد. اگر بخواهیم برخی از عوارض مصرف بیش از اندازه آرژنین را عنوان کنیم، می توانیم موارد زیر را اشاره نماییم:

  • ایجاد مشکلاتی نظیر نفخ شکم
  • ایجاد مشکلات روده ای مانند اسهال شدید
  • ایجاد حالت تهوع و گاهی استفراغ
  • ایجاد سرگیجه و سنگینی سر

علاوه بر این، ممکن است برخی از افراد به آرژنین حساسیت داشته باشند و چنین افرادی نباید اقدام به مصرف چنین مکملی نمایند. از جمله مشکلاتی که می تواند برای چنین افرادی ایجاد کند، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

ال آرژنین و نقرس

بیماری نقرس نوعی از عارضه است که مفاصل و استخوان ها را دچار التهاب و درد می کند. این بیماری عموما از مفاصل بزرگ انگشت شست پا شروع می شود و بعد از مدتی در صورت عدم پیگیری، به دیگر مفاصل بدن سرایت پیدا خواهد کرد.

مصرف بیش از اندازه آرژنین به خصوص برای افرادی که دارای حساسیت به این مکمل هستند، می تواند باعث ایجاد نقص برای فرد شود. زیرا آرژنین با تغییرات متابولیسمی همراه است و چنین افرادی نباید اقدام به مصرف این مکمل کنند.

دیگر واکنش های آلرژیک و حساسیتی

این حالت در مواقع بسیار کمی رخ می دهد و عموما افرادی درگیر آن خواهند شد که از قبل حساسیت به برخی داروها و مکمل های آمینواسید دار، دارند. چنین افرادی با مصرف مکمل آرژنین دچار واکنش های آلرژیک متنوعی می شوند. از جمله این علائم و مشکلات می توان به مشکلات در ناحیه گوارش و یا مشکلات در ناحیه ریه مانند تنگی نفس و یا التهاب در ناحیه گلو اشاره کرد.

شما در حال مطالعه مقاله بهترین زمان مصرف آرژنین می باشید.

بروز مشکلات کلیوی

از دیگر مشکلاتی که می تواند در اثر مصرف بیش از حد آرژنین به وجود بیاید، بیماری های کلیوی است. زیرا آرژنین باعث افزایش جریان خون و افزایش سم زدایی در بدن می شود و مصرف بیش از اندازه آن می تواند باعث بروز اختلالات کلیوی و دفع در ادرار شود. بنابراین نباید خودسرانه اقدام به مصرف آن نمود.

موارد عدم مصرف قرص آرژنین چیست؟

موارد عدم مصرف قرص آرژنین چیست؟
موارد عدم مصرف قرص آرژنین چیست؟

طبیعی است که همه افراد نمی توانند اقدام به مصرف انواع مکمل های ورزشی از جمله آرژنین نمایند. از جمله موارد عدم مصرف آرژنین برای برخی از افراد عبارتند از:

  • افرادی که به تازگی دچار حمله قلبی یا سکته قلبی شده اند.
  • افرادی که در دوران بارداری و یا شیردهی هستند، طبیعتا نباید اقدام به مصرف خودسرانه آرژنین کنند و لازم است حتما با نظر پزشک، اقدام به مصرف آرژنین کنند.
  • افرادی که در سنین رشد یعنی سنین زیر 18 سال قرار دارند.
  • افرادی که دارای سن بالای 65 سال هستند و نباید بدون مشورت پزشک، اقدام به مصرف آرژنین کنند.
  • افرادی که دچار بیماری های کلیوی و یا اختلالات و بیماری های کبدی هستند، نباید آرژنین مصرف کنند.
  • افراد مبتلا به بیماری های ریوی مانند آسم یا بیماری های آلرژیک
  • افرادی که با مشکل کاهش فشار خون مواجه هستند.
  • افرادی که ممکن است به هر دلیلی دارای مشکلات متابولیسمی هستند و در دفع و جذب مواد غذایی با مشکل مواجه هستند.
  • افرادی که از داروهای خاصی استفاده می کنند، نباید بدون مشورت پزشک از آرژنین استفاده کنند. زیرا آرژنین می تواند باعث تداخلات دارویی با برخی از داروها شود.

موارد فوق از جمله مهمترین موارد عدم مصرف آرژنین می باشد که چنین افرادی حتما باید با مشورت پزشک و با دانستن مسئله بهترین زمان مصرف آرژنین اقدام به مصرف آرژنین کنند.

لازم به گفتن است که یکی از بهترین برندهای تولید کننده انواع مکمل های ورزشی، برند ATP می باشد که شرکت ترندان اسپرت به عنوان نمایندگی رسمی این برند در ایران فعالیت دارد و شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و همچنین خرید محصولات برند ATP به وبسایت ترندان اسپرت مراجعه کنید.

نتیجه گیری

نتیجه گیری
نتیجه گیری

ما در این مقاله به بررسی یکی از محبوب ترین و پراستفاده ترین انواع مکمل های ورزشی، یعنی مکمل آرژنین پرداختیم. این مکمل ورزشی جزو مکمل های پرکاربرد به خصوص برای ورزشکاران محسوب می شود که می تواند تاثیر زیادی در استقامت بدن، تقویت سیستم ایمنی، افزایش حجم عضلات و … داشته باشد.

لازمه برخورداری از مزیت های آرژنین این است که از بهترین زمان مصرف آرژنین، اطلاعات دقیقی به دست آوریم که در این مقاله در خصوص بهترین زمان مصرف آرژنین توضیحات کاملی ارائه شد.

همچنین در ادامه مقاله به بررسی دو محصول شرکت ATP یعنی Aether وL-Citrulline پرداختیم. این مکمل ها می تواند جایگزین مناسبی برای مکمل آرژنین باشد و حتی عملکرد بهتری نسبت به آن خواهد داشت.

در ادامه مقاله، در خصوص فواید مصرف آرژنین توضیحاتی ارائه شد که می تواند بسیار مفید واقع شود. یکی از مهمترین اصول مصرف مکمل های ورزشی از جمله مکمل آرژنین، استفاده از برندهای معتبر تولید کننده مکمل های ورزشی می باشد.

از جمله این برندها می توان به برند ATP اشاره کرد که شرکت ترندان اسپرت به عنوان تنها نمایندگی رسمی این برند در ایران فعالیت دارد و شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و همچنین خرید محصولات ورزشی ATP به وبسایت شرکت ترندان اسپرت مراجعه نمایید.

در پایان توصیه می کنیم صفحه بهترین قرص کلاژن را مطالعه کنید.

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید.