محصول ارگانیک سفت می شه، ولی خراب نمی شه

حقیقت‌هایی درباره پروتئین وی که شرکت‌ها نمی‌خواهند شما بدانید!

مکمل بدنسازی سیترولین

مکمل بدنسازی سیترولین

Table of Contents

در این مقاله، به بررسی و معرفی مکمل بدنسازی سیترولین خواهیم پرداخت.

یکی از بزرگترین اهداف ورزشکاران، بهره وری بهینه از ورزش می باشد. از همین رو، به توصیه بسیاری از مربیان ورزشی برتر جهان، در کنار یک رژیم غذایی اصولی و انجام حرکات ورزشی استاندارد، استفاده از انواع مکمل های بدنسازی برای گرفتن بهترین نتیجه ممکن، بسیار مفید می باشد.

با توجه به هدف ورزشکار، مکمل های بدنسازی متفاوتی ارائه شده است که هر یک، مزایا و کاربردهای خاص و مشخصی دارند. یکی از محبوب ترین انواع مکمل های بدنسازی، سیترولین می باشد.

سیترولین، محصولی از شرکت ای تی پی استرالیا می باشد که توسط شرکت بازرگانی ترندان اسپرت، تنها نماینده انحصاری شرکت ای تی پی در کشور ایران، در اختیار ورزشکاران میهن عزیزمان قرار می گیرد.

ویدئو مکمل بدنسازی سیترولین

پیشنهاد می کنیم از پست بهترین مکمل برای افزایش قدرت و استقامت دیدن کنید.

در این مقاله، سعی داریم به بررسی یکی از بهترین مکمل های بدنسازی یعنی مکمل بدنسازی سیترولین و فواید آن برای ورزشکاران و بدنسازان بپردازیم. چنان چه شما نیز از علاقه مندان به داشتن اندامی عضلانی و شگفت انگیز می باشید، از شما دعوت می کنیم تا انتهای این مقاله، با ما همراه شوید.

مکمل بدنسازی چیست و چطور انتخاب درستی داشته باشیم؟ ما در این مقاله شما را راهنمایی می کنیم.

در مقاله مکمل بدنسازی سیترولین به بررسی موارد ذیل، پرداخته ایم:

سیترولین چیست؟

وجود سیترولین در طبیعت

نحوه عملکرد مکمل بدنسازی سیترولین در بدن

مکمل سیترولین چه فوایدی دارد؟

مکمل سیترولین چه عوارضی دارد؟

مکمل سیترولین مالات چه فوایدی دارد؟

دوز مصرفی مکمل بدنسازی سیترولین

دلایل برتری مکمل بدنسازی سیترولین

مکمل ایثر چه فوایدی دارد؟

سخن پایانی

 

سیترولین چیست؟

سیترولین چیست؟
سیترولین چیست؟

سیترولین، نامی لاتین و برگرفته از اسم هندوانه می باشد. دلیل اصلی این نامگذاری، وجود این ماده در هندوانه می باشد. سیترولین، در حقیقت یک نوع اسید آمینه غیر ضروری است. در بدن انسان، سیترولین می تواند به انواع دیگری از اسیدهای آمینه نظیر آرژنین، تبدیل شود.

سیترولین، یک نوع آمینو اسید می باشد که خود نمی تواند پروتئین بسازد. این در حالی است که سبب تحریک مواد شیمیایی می شود که عامل ساخت پروتئین می باشند. علاوه بر این، سیترولین می تواند سیستم جریان خون را بهبود ببخشد و فشار خون را کاهش دهد.

به صورت کلی، دو نوع از سیترولین، به عنوان مکمل مورد استفاده قرار می گیرند. این دو نوع سیترولین، شامل:
  • ال سیترولین
  • سیترولین مالات

می باشند. این دو نوع از مکمل، تنها یک تفاوت عمده دارند. ال سترولین، یک سیترولین خالص می باشد که در آن، هیچ ماده دیگری وجود ندارد.

این در حالی است که در سیترولین مالات، علاوه بر سیترولین، مالات نیز وجود دارد. مالات یک نوع ترکیب خاص با اثر بالای انرژی بخشی می باشد.

وجود سیترولین در طبیعت

وجود سیترولین در طبیعت
وجود سیترولین در طبیعت

بدن انسان، به صورت طبیعی می تواند سیترولین تولید نماید. اما علاوه بر آن، این مکمل قوی و مؤثر در بدنسازی را می توان در مواد طبیعی نیز پیدا کرد. مواد غذایی بسیاری در طبیعت وجود دارند که سیترولین در آن ها یافت می گردد.

البته، شایان ذکر است که تعداد بی شماری از مواد غذایی، در زمینه این امر که آیا حاوی سیترولین می باشند یا خیر، مورد آنالیز و بررسی دقیق قرار نگرفته اند و نمی توان به درستی گفت که در چه مواد غذایی می توان سیترولین را یافت.

اما در این میان، وجود سیترولین در برخی از مواد غذایی به صورت حتمی، تایید شده است. از آن جمله، می توان به موارد زیر اشاره کرد:
  • هندوانه
  • کدو
  • خیار
  • خیار چنبر تلخ
  • کدو قلیایی

با توجه به فواید بی شماری که مصرف مکمل بدنسازی سیترولین می تواند برای ورزشکاران و بدنسازان به همراه داشته باشد، توصیه می گردد که علاوه بر مصرف این مکمل مفید، حتماً از مواد غذایی که حاوی سیترولین می باشند نیز مصرف نمایید.

سیترولین موجود در مواد غذایی، به هیچ عنوان برای بهره وری بیشتر از تمرینات ورزشی کافی نمی باشد و به همین دلیل، استفاده از مکمل بدنسازی سیترولین، برای ورزشکاران و بدنسازان، امری الزامی به شمار می رود.

نحوه عملکرد مکمل بدنسازی سیترولین در بدن

نحوه عملکرد مکمل بدنسازی سیترولین در بدن
نحوه عملکرد مکمل بدنسازی سیترولین در بدن

مکمل بدنسازی سیترولین، تاثیرات بسیار مهمی بر بدن دارد. سیترولین، سبب گشاد شدن عروق می گردد. گشاد شدن شریان ها، سبب می گردد که فشار خون کاهش یافته و جریان خون، با شرایط بهتر و مناسب تری در بدن جاری شود.

هنگامی که سیترولین مصرف می گردد، بخشی از آن به آرژنین تبدیل می گردد. آرژنین تولید شده در طی جریان های شیمیایی، به نوعی از مولکول، با عنوان اکسید نیتریک تبدیل می شود. این مولکول، سبب شل شدن سلول های عضلانی منقبض شده می گردد.

این پدیده سبب گشاد شدن عروق خونی و گردش بهتر خون در عضلات می گردد. یکی از فواید مصرف سیترولین، تولید آرژنین می باشد و نکته جالب توجه در این زمینه، این است که سیترولین در بدن، به میزان بسیار زیادی آرژنین تولید می نماید که اثر بخشی آن، از مصرف مستقیم آرژنین بیشتر می باشد.

دلیل اصلی این پدیده، تفاوت در جذب آرژنین و سیترونین توسط بدن می باشد. همچنین، اکسید نیتریک تولید شده در بدن، سبب می گردد که ورزشکار، بهره وری بهینه ای از مدت زمان ورزش خود داشته باشد.

سیترولین، شاید خود عاملی پروتئین ساز نباشد، اما با تحریک سیگنال های درگیر با عضلات، عمل سنتز پروتئین را افزایش می دهد.

از دیگر فواید سیترولین، می توان به کاهش جذب اسید های آمینه خاص به وسیله کبد اشاره کرد که با این عمل، از تجزیه این اسیدهای آمینه توسط کبد جلوگیری کرده تا بهترین استفاده را بدن، از آن ها داشته باشد. در حقیقت، سیترولین، هر چند به صورت غیر مستقیم، یک عامل تاثیرگذار بر افزایش حجم عضلات به شمار می رود.

پیشنهاد می کنیم از پست بهترین مکمل برای  دیدن کنید.

مکمل سیترولین چه فوایدی دارد؟

مکمل سیترولین چه فوایدی دارد؟
مکمل سیترولین چه فوایدی دارد؟

سیترولین، تاثیرات مثبت بسیار زیادی روی سلامتی انسان می گذارد. از جمله تاثیرات مثبتی که این مکمل بدنسازی قوی بر بدن می گذارد، می توان به تاثیرات آن بر رگ های خونی، اختلال در نعوض و عملکرد ورزشی اشاره کرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر از این مکمل، L-Citrulline Malate را مشاهده کنید.

فواید مصرف سیترولین بی شمارند که در ادامه مبحث، برخی از این موارد ذکر شده اند:

تاثیر مکمل بدنسازی سیترولین بر افزایش قطر رگ های خونی

تاثیر مکمل بدنسازی سیترولین بر افزایش قطر رگ های خونی
تاثیر مکمل بدنسازی سیترولین بر افزایش قطر رگ های خونی

یکی از تاثیرات بسیار مهم و مثبتی که این مکمل بدنسازی مفید برای بدن به همراه دارد، بهبود میزان فشار خون در بافت ها و اندام های مختلف بدن می باشد.

بر اساس بررسی های انجام شده، حتی با مصرف یک دوز از مکمل سیترولین، بدون در نظر گرفتن شرایط جسمانی مصرف کننده آن که سالم است و یا بیمار، به نتیجه مثبت افزایش قطر عروق و رگ ها، دست یافته اند.

یکی از نکات جالبی که در زمینه مکمل سیترولین به چشم می خورد، این است که افرادی که به بیماری های قلبی مبتلا می باشند و یا در معرض ابتلا به این بیماری هستند، با مصرف این مکمل، در مدت 7 روز، با افزایش قطر رگ ها مواجه شده اند که این امر سبب بهبودی بیماری قلبی ایشان گردیده است.

بدون تردید، مصرف تنها یک دوز از مکمل بدنسازی سیترولین، نمی تواند نتیجه دلخواهی را به همراه داشته باشد.

برای گرفتن بهترین نتیجه ممکن از مصرف مکمل بدنسازی سیترولین، لازم است که از آن به صورت ممتد و منظم و در دوزهای مشخص مصرف شود. اثرات مصرف مکمل بدنسازی سیترولین، در طولانی مدت به خوبی قابل مشاهده می باشد.

تاثیر مکمل بدنسازی سیترولین بر کاهش فشار خون

تاثیر مکمل بدنسازی سیترولین بر کاهش فشار خون
تاثیر مکمل بدنسازی سیترولین بر کاهش فشار خون

سیترولین، در افرادی که به مشکل فشار خون بالا مبتلا می باشند، سبب کاهش فشار خون می شود.

در مطالعات انجام شده روی گروهی از افرادی که از مشکل فشار خون رنج می برند، نشان داده است که تنها پس از مصرف دو ماه از این مکمل مفید، میزان فشار خون ایشان تا حد قابل توجهی، کاهش را نشان داده است.

مصرف مکمل بدنسازی سیترولین، تولیدی از شرکت ای تی پی استرالیا که توسط تنها نماینده انحصاری این شرکت استرالیایی در ایران، شرکت بازرگانی ترندان اسپرت عرضه می گردد، حتی برای افرادی که سالم می باشند و دارای فشار خون نرمال هستند نیز بسیار مؤثر است. سیترولین، سبب گشادی عروق شده و این امر، فشار خون را در بدن کنترل می نماید.

تاثیر مکمل بدنسازی سیترولین بر سایر اعضای بدن

یکی دیگر از فواید مصرف مکمل سیترولین، افزایش هورمون رشد، پس از ورزش می باشد. علاوه بر این، سیترولین تاثیرات مثبتی بر نعوظ آلت تناسلی در مردانی دارد که مبتلا به اختلال نعوض می باشند.

در حقیقت، سیترولین با افزایش جریان خون در آلت تناسلی مردان، باعث رفع این اختلالات می گردد. به صورت کلی، سیترولین با گشاد نمودن رگ های خونی، تاثیرات بسیار مثبتی بر کارکرد بسیاری از اندام های مختلف بدن خواهد داشت.

لطفا از پست افزایش وزن سریع در یک ماه دیدن کنید.

تاثیر مکمل بدنسازی سیترولین بر بهبود عملکرد ورزشی

تاثیر مکمل بدنسازی سیترولین بر بهبود عملکرد ورزشی
تاثیر مکمل بدنسازی سیترولین بر بهبود عملکرد ورزشی

بدون تردید، مربیان برتر جهان، بیهوده این مکمل بدنسازی مفید را به بدنسازان و ورزشکاران توصیه نمی کنند. سیترولین، سبب افزایش جریان خون در بدن می گردد و تاثیر این عمل را می توان در حین انجام تمرینات قدرتی و استقامتی، به خوبی مشاهده کرد.

البته، لازم به ذکر است که برای تمرینات استقامتی، بیشتر ال سیترولین توصیه می گردد و برای تمرینات قدرتی، سیترولین مالات، مکمل پیشنهادی می باشد. در ادامه مقاله، به بررسی تاثیر مکمل بدنسازی سیترولین بر انجام تمرینات استقامتی و قدرتی خواهیم پرداخت:

تاثیر سیترولین بر تمرینات استقامتی

این مساله بر همگان آشکار است که تنها مصرف یک دوز از مکمل بدنسازی سیترولین، محصول ای تی پی استرالیا، نمی تواند معجره کند.  شرکت بازرگانی ترندان اسپرت، تنها نماینده رسمی محصولات این شرکت معتبر استرالیایی در ایران می باشد.

از همین رو، به تمامی افرادی که تمایل دارند بهترین بهره وری را از انجام تمرینات ورزشی استقامتی خود داشته باشند، توصیه می گردد که به مدت یک الی دو هفته، به صورت دائمی و پیش از تمرین، از این مکمل استفاده کنند. مصرف این مکمل، پیش از انجام تمرینات استقامتی، سبب افزایش میزان اکسیژن در بافت های ماهیچه ای می گردد.

این بیان، بدین معناست که شاید مصرف این آمینو اسید، نتواند تنها با چند بار استفاده میزان اکسیژن رسانی در کل بدن را افزایش دهد، اما می تواند در هنگام انجام تمرینات استقامتی، اکسیژن بیشتری را به بافت های عضلانی برساند.

این عمل سبب بالا بردن سطح عملکرد ورزشکار در هنگام تمرینات استقامتی می گردد. همچنین مصرف مکمل سیترولین، می تواند میزان خستگی ناشی از تمرینات را کاهش داده و باعث افزایش توان خروجی ورزشکاران گردد.

لازم به ذکر است که توان خروجی، شامل نیرویی می باشد که در یک بازه زمانی خاص، در بدن ورزشکار تولید می شود. در نتیجه مصرف مکمل بدنسازی سیترولین، میزان بیشتری اکسیژن به عضلات تزریق می گردد که این امر، سبب افزایش میزان استقامت بدن می گردد.

تاثیر سیترولین بر تمرینات قدرتی

تمرینات قدرتی که با وزنه می باشند، با مصرف مکمل بدنسازی سیترولین، نتایج بهتری را برای ورزشکار به همراه دارند.

سیترولین مالات که یکی از مکمل های تولید شده توسط شرکت ای تی پی می باشد و توسط شرکت بازرگانی ترندان اسپرت در دسترس ورزشکاران و بدنسازان قرار گرفته است، عاملی مؤثر بر افزایش توانایی ورزشکار در انجام تکرارها با وزنه و در حرکات بالا تنه می باشد.

سیترولین مالات تولیدی شرکت ای تی پی که یک مکمل کاملاً طبیعی می باشد، در مقایسه با بسیاری از مکمل های شیمیایی، عملکرد بهتری را از خود نشان داده است و در عین حال، هیچ گونه ضرری نیز برای ورزشکار، به همراه نخواهد داشت.

علاوه بر این، میزان کوفتگی های بعد از تمرینات قدرتی، با مصرف مکمل بدنسازی سیترولین، تا حد قابل توجهی کاهش می یابد.

تاثیر فوق العاده بر کاهش خستگی

همچنین بر اساس بررسی های انجام شده، سیترولین مالات، یک تاثیر فوق العاده بر کاهش خستگی و بالا رفتن عملکرد ورزشکار، در انجام تمرینات قسمت پایین تنه بدن دارد.

لازم به ذکر است که استفاده از سیترولین مالات، محصول شرکت ای تی پی استرالیا که توسط شرکت بازرگانی ترندان اسپرت، اولین و تنها نماینده شرکت ای تی پی استرالیا در ایران وارد کشور شده و در اختیار ورزشکاران و بدنسازان قرار می گیرد، یک ساعت پیش از انجام تمرینات ورزشی، بسیار توصیه می گردد.

به صورت خلاصه، سیترولین مالات، می تواند باعث افزایش کیفیت اکسیژن رسانی به عضلات شده و با این کار، عملکرد ورزشی ورزشکار را تا حد قابل توجهی بهبود ببخشد.

بدون تردید، مصرف مکمل بدنسازی سیترولین می تواند چه در انجام تمرینات استقامتی و چه در تمرینات قدرتی، تاثیرات بسیار مثبتی بر عملکرد ورزشکار بگذارد.

به صورت کلی، سیترولین، یک عامل مؤثر بر حفظ و بهبود سلامت انسان می باشد. در زیر، به برخی از فواید سیترولین به طور خلاصه اشاره کرده ایم:
  • سیترولین باعث بالا بردن قدرت بدنی می گردد.
  • سیترولین می تواند عملکرد ورزشی را بهبود ببخشد.
  • سیترولین، در رفع اختلالات نعوظ، بسیار مفید می باشد.
  • سیترولین، درمانی مؤثر برای بیماری فشار خون بالا است.
  • سیترولین، می تواند بیماری کم خونی نوع داسی شکل را درمان نماید.

مکمل سیترولین چه عوارضی دارد؟

مکمل سیترولین چه عوارضی دارد؟
مکمل سیترولین چه عوارضی دارد؟

سیترولین، همان طور که به آن اشاره شد، یک مکمل بدنسازی کاملاً طبیعی می باشد که به صورت عادی در طبیعت نیز یافت می شود. این مکمل خوراکی، هیچ گونه عوارضی را در پی ندارد.

تنها عوارضی که در مورد این مکمل گزارش شده است، علائمی بسیار خفیف نظیر حالت تهوع، سوء هاضمه و یا اسهال، به صورت بسیار زودگذر می باشد.

البته لازم به ذکر است که به دلیل آن که امکان تداخل دارویی بین این مکمل و سایر داروهایی که فرد مصرف می نماید، ممکن است وجود داشته باشد، لذا توصیه می شود چنانچه فرد، از داروی دیگری مصرف کند و یا به بیماری خاصی مبتلا می باشد، پیش از شروع به مصرف این مکمل ورزشی بی نظیر، ابتدا با پزشکان با تجربه و یا مربیان حرفه ای در این زمینه مشورت نماید.

در این زمینه، لازم است که پیش از مصرف مکمل سیترولین، ابتدا به نکاتی که در زیر آمده است، توجه نمایید:
  • چنان چه از داروهای مربوط به فشار خون مصرف می نمایید، پیش از شروع به مصرف این مکمل، حتماً با پزشک متخصص مشورت نمایید. مکمل بدنسازی سیترولین، سبب گشاد شدن عروق و افزایش میزان گردش خون در بدن می گردد.

از همین رو، برای افرادی که فشار خون بالا دارند، می بایست پیش از مصرف، از تاثیرات آن بر بدن، آگاهی های لازم را کسب نمود.

  • استفاده از مکمل بدنسازی سیترولین، به افراد باردار و یا افرادی که در دوران شیردهی قرار دارند، به هیچ عنوان توصیه نمی شود.
  • پیش از مصرف مکمل بدنسازی سیترولین، لازم و ضروری است که با پزشک خود در این زمینه مشورت نمایید. پزشک با در نظر گرفتن تاریخچه درمانی فرد و بررسی دقیق تداخلات دارویی با مکمل بدنسازی سیترولین، توصیه های لازم را در زمینه مصرف آن، به بیمار خود خواهد نمود.

مکمل سیترولین مالات چه فوایدی دارد؟

مکمل سیترولین مالات چه فوایدی دارد؟
مکمل سیترولین مالات چه فوایدی دارد؟

Citrulline malate، یک مکمل ورزشی محبوب و پرطرفدار در میان ورزشکاران می باشد. این مکمل، محصولی از شرکت ای تی پی استرالیا می باشد که توسط شرکت بازرگانی ترندان اسپرتبه عنوان تنها نماینده رسمی این شرکت در ایران به فروش می رسد. این شرکت، سال هاست که به صورت اختصاصی و کاملاً حرفه ای، به تولید انواع مکمل های بدنسازی مشغول می باشد.

بسیاری از بدنسازان و ورزشکاران و مربیان برتر جهان، استفاده از مکمل های بدنسازی شرکت ای تی پی را امری اساسی و تاثیرگذار در اخذ بهترین نتیجه ممکن از ورزش، معرفی می نمایند.

کلیه مکمل های بدنسازی شرکت ای تی پی، توسط تنها نماینده انحصاری این شرکت استرالیایی، یعنی شرکت بازرگانی ترندان اسپرت، به ایران وارد شده و در اختیار ورزشکاران و بدنسازان میهن عزیزمان قرار می گیرند.

سیترولین مالات، عامل اصلی تولید آرژنین در بدن می باشد

سیترولین مالات، عامل اصلی تولید آرژنین در بدن می باشد. آرژنین در بدن ورزشکار و یا بدنساز، به نیتریک اکساید تبدیل می گردد. نیتریک اکساید تولید شده توسط آرژنین حاصله از مکمل بدنسازی سیترولین، در نهایت باعث گشادی عروق بدن می گردد.

با گشاد شدن عروق ورودی به عضلات، میزان بالایی از اکسیژن و انواع مواد مغذی که برای عضله سازی مفید می باشند، به عضله وارد می گردند. این امر سبب می گردد که،توانایی عضله افزایش یافته و همچنین در هنگام تمرینات ورزشی، عضله از طریق این رگ های گشاد شده، بهتر تغذیه می گردد.

بر اساس تحقیقات و بررسی های انجام شده بر تاثیر سیترولین بر بدن و تولید آرژنین توسط آن، مشخص شده است که مصرف سیترولین مالات، از مصرف خود آرژنین به صورت مستقیم، تاثیر بهتری بر گشادی عرو، دارد.

لذا برای گشادی عروق و خونرسانی بهتر و بهبود گردش خون در بدن، مصرف مکمل بدنسازی سیترولین مالات، بسیار توصیه می گردد.

به صورت خلاصه، می توان فواید سیترولین مالات را به صورت زیر بیان نمود:

پمپاژ بهتر و بیشتر خون در رگ ها به دلیل گشاد شدن عروق

افزایش جریان خون و گشادی عروق

عامل اصلی تولید آرژنین در بدن

عامل اصلی اکسیژن رسانی بهتر و بیشتر به عضلات

کمک به دفع سریع و بدون درنگ اسید لاکتیک

بالا بردن توان عضلات بدن

لازم به ذکر است که سیترولین مالات می بایست در دفعات و میزان مشخص مصرف گردد تا بهترین نتیجه ممکن را برای ورزشکار به همراه داشته باشد.

بهترین نحوه استفاده از سیترولین مالات، بدین گونه است که 2 گرم تا 8 گرم از این محصول تولید شده توسط شرکت ای تی پی را می بایست نیم ساعت الی یک ساعت پیش از شروع تمرینات ورزشی مصرف نمود.

میزان دقیق استفاده از مکمل بدنسازی سیترولین را در بخش بعد، بیشتر شرح داده ایم.

مکمل سیترولین مالات/ Citrulline Malate یکی از محصولات و مکمل های محبوب بدنسازی در میان ورزشکاران و بدنسازان می باشد که در شرکت ای تی پی تولید شده است و توسط تنها وارد کننده و نماینده انحصاری این شرکت در ایران، شرکت بازرگانی ترندارن اسپرت، در درسترس ورزشکاران و بدنسازان عزیز قرار گرفته است.

دوز مصرفی مکمل بدنسازی سیترولین

دوز مصرفی مکمل بدنسازی سیترولین
دوز مصرفی مکمل بدنسازی سیترولین

بر اساس تحقیقات متخصصین شرکت ای تی پی استرالیا، دوز مصرفی لازم برای هر ورزشکار برای ال سیترولین، 3 الی 6 گرم در روز می باشد. این میزان، برای ورزشکارانی که از سیترولین مالات استفاده می کنند، در حدود 8 گرم به صورت روزانه می باشد.

البته لازم به ذکر است که دوز مصرفی، ارتباط مستقیمی با فرم سیترولین دارد. در هر 1.75 گرم از سیترولین مالات، یک گرم ال سیترولین وجود دارد. این امر، بدان معناست که 0.75 گرم از آن را مالات تشکیل می دهد.

به صورت کلی، دوزهای پیشنهادی برای مصرف مکمل بدنسازی سیترولین به صورت زیر می باشند. شایان ذکر است که پیش از مصرف این مکمل بدنسازی، لازم است که در مورد دوز صحیح و مناسب برای خود، با پزشک و مربی خود مشورت نمایید:

دوز مصرفی مناسب از مکمل بدنسازی سیترولین برای تمرینات با وزنه

میزان مناسب برای این ورزشکاران، 8 گرم از سیترولین مالات محصولی از شرکت ای تی پی می باشد. در این میزان، 4.5 گرم سیترولین وجود دارد. این میزان از سیترولین، بسیار مناسب برای انجام تمرینات با وزنه می باشد. شرکت بازرگانی ترندان اسپرت، تناه نماینده رسمی و انحصاری محصولات شرکت ATP می باشد.

دوز مصرفی مناسب از مکمل بدنسازی سیترولین برای افزایش میزان اکسیژن در عضلات

دوز مصرفی مناسب از مکمل بدنسازی سیترولین برای افزایش میزان اکسیژن در عضلات
دوز مصرفی مناسب از مکمل بدنسازی سیترولین برای افزایش میزان اکسیژن در عضلات

برای افزایش اکسیژن رسانی به عضلات، لازم است که 6 گرم ال سیترولین به صورت روزانه و به مدت هفت روز به صورت مداوم مصرف گردد تا بهترین میزان کارایی را در بر داشته باشد.

دوز مصرفی مناسب از مکمل بدنسازی سیترولین برای فشار خون

دوز مصرفی مناسب از مکمل بدنسازی سیترولین برای فشار خون
دوز مصرفی مناسب از مکمل بدنسازی سیترولین برای فشار خون

ورزشکاران و کلیه افرادی که به هدف بهبود فشار خون، اقدام به مصرف این مکمل می نمایند، می توانند به صورت روزانه به میزان 3 الی 6 گرم از این مکمل سودمند و مفید برای درمان مشکل فشار خون بالا را مصرف نمایند.

لازم به ذکر است که چنان چه به میزان 10 گرم یا بیشتر از این مکمل استفاده شود، بر خلاف سایر انواع آمینو اسیدها که باعث بروز انواع ناراحتی های معده می شوند، مکمل بدنسازی سیترولین، به هیچ عنوان مشکلی برای معده به وجود نخواهد آورد و هیچ ضرری در پی ندارد.

دلیل این امر، این است که این مکمل، یک محصول کاملاً طبیعی می باشد و با محصولات مشابه شیمیایی آن تفاوت های بسیار داشته و هیچ ضرری برای بدن نخواهد داشت.

بدون تردید، مصرف مکمل هایی که باعث بروز ناراحتی های معده می شوند، می توانند در انجام تمرینات، اختلال به وجود آورند که این مساله، برای ورزشکاران امری ناخوشایند و نامطلوب می باشد.

از همین رو، چنان چه ورزشکار تمایل به مصرف بیش از دوز مصرفی بیان شده داشته باشد، مشکلی برای وی به وجود نخواهد آمد. این خود یکی از مزایای مکمل بدنسازی سیترولین می باشد و یکی از عوامل محبوبیت بسیار این مکمل در میان ورزشکاران و بدنسازان به شمار می رود.

آمینو اسید سیترولین، در مقایسه با انواع دیگر آمینو اسیدها، در جذب و پردازش بسیار کاراتر عمل می نماید و از این رو، ورزشکاران تمایل بسیاری به مصرف آن پیش از انجام تمرینات ورزشی از خود نشان می دهند. اما توصیه می شود بیش از 10 گرم در روز از این مکمل استفاده نشود تا بهترین میزان کارایی را داشته باشد.

دلایل برتری مکمل بدنسازی سیترولین

دلایل برتری مکمل بدنسازی سیترولین
دلایل برتری مکمل بدنسازی سیترولین

مکمل بدنسازی سیترولین، سه فاکتور برتری، به نسبت سایر مکمل های بدنسازی دارد. این فاکتورها را می توان به صورت زیر، بیان نمود:

افزایش قدرت

یکی از دلایل برتری این مکمل به نسبت سایر مکمل ها، افزایش میزان توان و قدرت در ورزشکار می باشد. نحوه عملکرد این مکمل، بسیار پیچیده و شگفت انگیز است. سیترولین مالات روی آمینو اسیدهای شاخه دار تاثیر می گذارد و نحوه استفاده آن ها را تغییر می دهد.

این آمینو اسیدها، مسئولیت ساخت، بازسازی و ترمیم بافت های عضلانی بدن را بر عهده دارند. همچنین این آمینو اسیدها، تاثیر عمده ای بر افزایش میزان هورمون های رشد دارند. علاوه بر این، مکمل بدنسازی سیترولین، عمل سنتز پروتئین در عضلات را افزایش می دهد.

این عمل، یک فرآیند بیولوژیکی می باشد که باعث افزایش حجم عضلانی می گردد. دقیقاً در همان مکانی که پروتئین های جدید تشکیل می گردند. با سنتز پروتئین، میزان رشد عضلات و سرعت ریکاوری عضلات، افزایش یافته و میزان استقامت عضلات بیشتر می گردد.

این مزیت، یک عامل مهم برای ورزشکارانی می باشد که تمایل به کار کردن با وزنه های بسیار سنگین داشته و می خواهند حجم عضلات خود را تا حد قابل توجهی افزایش دهند.

بر اساس بررسی های انجام شده بر ورزشکاران متعدد، مشاهده شده است که ورزشکارانی که به صورت مداوم پیش از انجام تمرینات خود از مکمل سیترولین استفاده نموده اند، از نظر قدرت پنجه، توان پرش عمومی و عملکرد بی هوازی و بسیاری دیگر از تمرینات ورزشی، بهتر از سایر ورزشکارانی که از دارونماها استفاده کرده اند، می باشند.

علاوه بر این، افزایش پیک توان و قدرت در ورزشکاران، پس از مصرف مکمل بدنسازی سیترولین، به وضوح قابل مشاهده می باشد.

کاهش میزان خستگی در عضلات

کاهش میزان خستگی در عضلات
کاهش میزان خستگی در عضلات

از دیگر فواید مصرف این مکمل طبیعی، تاخیر در خستگی عضلات و بالا بردن توان استقامتی عضلات می باشد. چنان چه ورزشکار، پیش از تمرین، از مکمل سیترولین محصول ای تی پی، استفاده نماید، می تواند بدون بروز احساس خستگی، زمان بیشتری را به تمرین بپردازد.

این عمل، سبب افزایش حجم عضلات و بهبود عملکرد تمرینات خواهد شد. سیترولین مالات، تاثیری مستقیم بر سطح آدنوزین تری فسفات دارد. این عنصر، سبب تولید بیشتر انرژی مولکولی و شیمیایی می گردد.

به بیانی دیگر، می توان آدنوزین تری فسفات را به عنوان یک مخزن سوخت درونی بدن انسان در نظر گرفت. از این نظر، مکمل سیترولین دقیقاً مشابه کراتین عمل می نماید. کراتین نیز با آزاد کردن آدنوزین تری فسفات، باعث می شود که توان و سرعت بدن افزایش یافته و ورزشکار بدون احساس خستگی، به مدت طولانی و بدون احساس خستگی، به تمرین بپردازد.

بر اساس بررسی های انجام شده، سیترولین مالات می تواند میزان فسفوکراتین را در بدن،افزایش دهد. با مصرف تنها 6 گرم سیترولین مالات، می توان تا 34 درصد میزان آدنوزین تری فسفات را در هنگام انجام تمرینات ورزشی افزایش داد و این امر، باعث احساس خستگی کمتر در حین تمرین می گردد.

با مصرف این مکمل، سرعت ریکاوری عضلات تا بیش از یک پنجم حالت عادی، افزایش می یابد که این امر، در بهبود عملکرد ورزشکار در هنگام تمرینات، بسیار مؤثر می باشد.

به طور خلاصه، مصرف مکمل بدنسازی سیترولین مالات، محصول موفق شرکت ای تی پی استرالیا، که توسط تنها نماینده انحصاری آن شرکت ترندان اسپرت در ایران توزیع می گردد، می تواند سبب سرعت بخشیدن به فرایند ریکاوری و  افزایش استقامت و قدرت بدن شود.

محصول ATP  با نام InfraRed NRG سبب می شود فعالیت ورزش بدن را تحت شرایط خاصی قرار دهد و نیازهای بدن را دستخوش تغییراتی کند. لطفا برای دریافت اطلاعات بیشتر روی نام آن کلیک نمایید.

افزایش سرعت ریکاوری

افزایش سرعت ریکاوری
افزایش سرعت ریکاوری

یکی از دلایلی که بسیاری از ورزشکاران به مصرف مکمل بدنسازی سیترولین روی می آورند، سرعت بخشیدن به فرآیند ریکاوری می باشد. سیترولین، میزان بسیار زیادی از نیتریک اکسید را آزاد می کند.

این امر سبب می گردد که مواد غذایی، اکسیژن و خون به میزان بیشتری به عضلات انتقال یابند. سیترولین، سبب گشاد کردن رگ های خونی می شود. این امر سبب می گرد که سرعت ریکاوری و در نتیجه میزان استقامت بدن، افزایش یابد.

سیترولین مالات، به صورت کلی سبب بهبود استفاده از انواع آمینو اسیدهای شاخه دار می گردد. همان آمینو اسیدهایی که مسئولیت رشد و ریکاوری عضلات را بر عهده داشته و عامل اصلی تحریک سنتز پروتئین در عضلات می گردند.

از فواید مصرف این مکمل، کاهش میزان کوفتگی پس از تمرین می باشد. این امر به ورزشکار کمک می نماید که در زمانی کوتاهتر به تمرین بازگشته و حجم تمرینات خود را نیز گسترش دهد. مجموعه این عوامل، سبب بهبود عملکرد ورزشکار و گرفتن بهترین نتیجه ممکن از تمرینات ورزشی می گردد.

در ادامه موضوع مکمل بدنسازی سیترولین تصمیم به معرفی یکی دیگر از مکمل های استثنایی شرکت ای تی پی استرالیا، با عنوان مکمل ایثر/Aether گرفتیم.

چنان چه شما نیز از علاقه مندان به ورزش می باشید، بدون تردید برای گرفتن بهترین نتیجه ممکن از ورزش، به مکمل های ورزشی نیاز پیدا خواهید نمود. یکی دیگر از این مکمل های مفید، مکمل ایثر است که در ادامه به شرح آن پرداخته ایم.

مکمل ایثر چه فوایدی دارد؟

مکمل ایثر چه فوایدی دارد؟
مکمل ایثر چه فوایدی دارد؟

مکمل ایثر، یک ترکیب خلاقانه از دو آمینو اسید سیترولین و آرژنین می باشد که برای بهره وری بهینه از تمرینات ورزشی به کار می رود. ترکیبات موجود در Aether به گونه ای می باشند که بدون هیچ عارضه جانبی، سبب بهبود روند انجام تمرینات ورزشکار می گردند.

ایثر، باعث می گردد که جریان خون ورزشکار، با مقدار قابل توجهی از NO بارگیری شود. همچنین این مکمل استثنایی، سبب استفاده مؤثر از NO و توزیع آن به صورت صحیح می گردد.

لازم است بدانیم که سیترولین مالات، در بدن ورزشکار به اسید آمینه آرژنین تبدیل می گردد و آرژنین تولید شده، باعث به وجود آمدن اکسید نیتریک یا NO در بدن می شود.

اکسید نیتریک تولید شده، سبب می گردد که عروق بدن گشاد شوند

اکسید نیتریک تولید شده، سبب می گردد که عروق بدن گشاد شوند و این گشاد شدن عروق، از گرفتگی رگ های خونی جلوگیری کرده و سبب شل شدن این رگ ها می گردد.

این پروسه، باعث می شود که خون بیشتری در رگ ها پمپاژ شوند و در نتیجه میزان استقامت بدن در هنگام انجام تمرینات ورزشی افزایش می یابد. با مصرف مکمل Aether، میزان اکسیژن رسانی و تغذیه عضلات در هنگام انجام تمرینات افزایش می یابد.

این امر سبب می گردد که به کمک ترکیبات موجود در این مکمل استثنایی، میزان قدرت و استقامت ورزشکار افزایش یافته و عملکرد ورزشکار در هنگام تمرین، بسیار بهبود یابد.

همان طور که به آن اشاره شد، این مکمل سبب می گردد که عروق بدن گشادتر شده و میزان جریان خون در بدن ورزشکار، تا حد قابل توجهی افزایش یابد. در مکمل بدنسازی Aether، دو آمینو اسید مهم برای بدنسازی یافت می شوند.

این دو آمینو اسید، سیترولین و آرژنین می باشند. وجود این آمینو اسیدها، سبب افزایش سطح نیتریک اکساید در بدن می گردد و این امر، گشادی عروق را در پی خواهد داشت.

در حقیقت می توان مکمل ایثر را یک پمپ قدرتمند در نظر گرفت که می تواند با ترکیب فوق العاده موجود در آن که شامل سیترولین و آرژنین می باشد، میزان گردش خون را تا حد چشمگیری افزایش داد.

مصرف مکمل Aether، مزایای بی شماری را برای ورزشکاران با خود به همراه دارد. از آن جمله، می توان به موارد ذیل اشاره کرد:
  • افزایش میزان گردش و جریان خون
  • گشاد شدن عروق
  • یک پمپ قدرتمند
  • افزایش تولید نیتریک اکساید
  • افزایش قدرت و توان
  • دارای دو آمینو اسید مهم سیترولین و آرژنین

برای گرفتن بهترین نتیجه ممکن از مصرف مکمل Aether، لازم است که ورزشکار، یک سروینگ از این محصول را نیم ساعت پیش از شروع تمرین در آب حل نموده و مصرف کند. مکمل ایثر، اثرات بسیار مثبتی بر میزان استقامت عضلانی و بهبود هیدراتاسیون بدن داشته و باعث تحریک پمپ های مبتنی بر آب می شود.

مکمل Aether یکی دیگر از محصولات شرکت ATP می باشد که توسط شرکت بازرگانی ترندان اسپرت عرضه می گردد. شرکت بازرگانی ترندان اسپرت تنها نماینده رسمی این شرکت معتبر استرالیایی در کشور می باشد.

سیترولین و آرژنین دو آمینواسیدی هستند که در Aether حضور دارند و می‌توانند با افزایش نیتریک اکساید عروق را گشاد کنند. این محصول یک پمپ قدرتمند است که با ترکیب همزمان سیترولین و آرژنین به بهترین شکل جریان خون را افزایش می‌دهد. این امر به ورزشکار کمک می کند که برای مدتی طولانی، به انجام تمرینات خود ادامه دهد.

مکمل Aether به دلیل فاکتورهای ذیل، بسیار مورد توجه بسیاری از ورزشکاران قرار گرفته است:

  • پمپ های وسیع تر، آبرسانی بهتر
  • پمپ های عضلانی بدون محرک در هنگام انجام تمرینات ورزشی
  • پر کردن عضلات پس از تمرین
  • کافئین ندارد.

مکمل Aether نیز از دیگر محصولات محبوب و پرطرفدار شرکت ای تی پی می باشد که توجه بسیاری از ورزشکاران و بدنسازان را به خود جلب نموده است.

این مکمل قوی که حاوی سیترونین و آرژنین می باشد، علاوه بر تمامی فوایدی که سیترونین برای ورزشکاران دارد، فواید بی شمار دیگری را نیز به همراه دارد که می توان در بهبود عملکرد ورزشکار، تاثیر شایانی داشته باشد.

این محصول قدرتمند، نظیر دیگر مکمل های شرکت ای تی پی، محصولی از کشور استرالیا می باشد که توسط تنها نماینده انحصاری آن در ایران، شرکت بازرگانی ترندان اسپرت، به کشور وارد شده و در اختیار ورزشکاران و بدنسازان میهن قرار گرفته است.

در صورت تمایل به اطلاع از سایر محصولات ای تی پی استرالیا، می توانید با تنها نماینده این شرکت در ایران یعنی شرکت بازرگانی ترندان اسپرت تماس حاصل نموده و با مشاوران مجرب این شرکت، مشورت نمایید.

سخن پایانی

سخن پایانی
سخن پایانی

یکی از اهداف بسیاری از ورزشکاران، بهره وری بهینه از انجام تمرینات ورزشی می باشد. در همین راستا، بسیاری از مربیان معتبر و با تجربه در سطح بین المللی، به ورزشکاران توصیه می نمایند که در کنار یک رژیم غذایی نرمال و اصولی به همراه تمرینات ورزشی خود، از مکمل های استاندارد و مناسب  نیز برای بهبود عملکرد خود بهره بگیرند.

با توجه به این امر که در حال حاضر مکمل های متفاوتی در بازار موجود می باشند، انتخاب یک مکمل بدنسازی مناسب، کاری بسیار دشوار می باشد. لذا، در مقاله مکمل بدنسازی سیترولین به معرفی دو مکمل بدنسازی بسیار مفید برای ورزشکاران و بدنسازان پرداخته شد.

مکمل سیترولین مالات و مکمل ایثر، هر دو محصولاتی از شرکت معتبر ای تی پی استرالیا می باشند که سال هاست که به صورت اختصاصی، در زمینه ساخت مکمل های ورزشی برگرفته از مواد اولیه کاملاً طبیعی، تمرکز دارد.

مکمل های ورزشی شرکت معتبر ای تی پی، توسط تنها نماینده انحصاری این شرکت بین المللی و معتبر در ایران، شرکت بازرگانی ترندان اسپرت در اختیار ورزشکاران ایرانی قرار گرفته است.

شرکت بازرگانی ترندان اسپرت، همواره یک وارد کننده فعال محصولات و تجهیزات ورزشی از برندهای معتبر جهانی و نیز مکمل های فوق العاده و شگفت انگیز ورزشی، با برندهای نام آشنا و مورد قبول در سطح جهانی می باشد.

برای اطلاع از بهترین و مناسب ترین نوع مکمل با توجه به هدف و شرایط خود، می توانید با مراجعه به سایت شرکت ترندان اسپرت و یا تماس با مشاوران شرکت بازرگانی ترندان اسپرت، اطلاعات بیشتری در این زمینه کسب نمایید.

در این مقاله، سعی کردیم در ارتباط با موضوع مکمل بدنسازی سیترولین اطلاعاتی را در اختیار علاقه مندان به ورزش قرار دهیم. امید است که اطلاعات بیان شده در این مقاله، برای شما عزیزان، مفید واقع شده باشد.

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید.