محصول ارگانیک سفت می شه، ولی خراب نمی شه

حقیقت‌هایی درباره پروتئین وی که شرکت‌ها نمی‌خواهند شما بدانید!

بهترین مکمل برای ریکاوری در بدنسازی

بهترین مکمل برای ریکاوری در بدنسازی

Table of Contents

قصد داریم که در این مقاله در رابطه با بهترین مکمل برای ریکاوری در بدنسازی صحبت کنیم و پس از آن اصطلاحات و مکمل های مربوطه را مورد بررسی قرار خواهیم داد. با ما همراه باشید.

اگر دونده سرعت هستید، بهترین مکمل برای دوندگان سرعت را مطالعه کنید.

اگر بدنساز یا اهل ورزش های استقامتی هستید، بهترین مکمل برای افزایش قدرت و استقامت را مطالعه کنید.

ریکاوری را در اصطلاح و لغت می توان به نوعی بازرسانی نیرو به بدن دانست که این بازرسانی یا همان ریکاوری در اشکال و صورت های مختلفی انجام می شود. همان گونه که بدن پس از آسیب دیدگی های ورزشی نیاز به بازسازی یا ریکاوری دارد، پس از انجام تمرینات سخت نیز بدن مجدد به ریکاوری نیازمند می باشد.

موضوع ریکاوری بدن را نمی توان به آماتور یا حرفه ای بودن افراد نسبت داد یا افراد جوان نیازی به ریکاوری بدن ندارند و افراد مسن حتما ملزم به انجام ریکاوری بدنی می باشند. به طور کلی باید بگوییم که بدن اشخاص نیاز به بازیابی و استراحت دارد و این موضوع فارغ از سن، جنسیت و تازه کار بودن در ورزش می باشد.

باید به بیان این نکته بپردازیم که بدن بدون ریکاوری در مدت زمان خیلی کمی رو به فرسوده شدن خواهد رفت و اصطلاحا فرسوده می شود و همین موضوع هم موجب این خواهد شد که فرد خود را در معرض بدترین آسیب ها قرار دهد.

مکمل بدنسازی چیست و چطور انتخاب درستی داشته باشیم؟ ما در این مقاله به بررسی این دست موضوعات میپردازیم.

ویدئو بهترین مکمل برای ریکاوری در بدنسازی

در این مقاله، پرسش های مربوط به این موضوع را به طور کامل پاسخ خواهیم داد. چنانچه شما نیز قصد خرید بهترین مکمل برای ریکاوری در بدنسازی را دارید، به شما توصیه می کنیم که این محصولات را از شرکت معتبر ATP SCIENCE تهیه کرده و نگران کیفیت و سلامت محصولات خریداری شده نباشید.

معتبرترین برند تولید کننده انواع مکمل، شرکت ATP SCIENCE می باشد که تنها نماینده رسمی و انحصاری این برند معتبر استرالیایی در ایران، شرکت بازرگانی ترندان اسپرت می باشد.

اینفوگرافیک بهترین مکمل برای ریکاوری در بدنسازی

اینفوگرافیک بهترین مکمل برای ریکاوری در بدنسازی
اینفوگرافیک بهترین مکمل برای ریکاوری در بدنسازی

ما در ادامه این مقاله قصد داریم که در ابتدا شما را با برخی از بهترین مکمل برای ریکاوری در بدنسازی آشنا کرده و پس از آن در رابطه با یکی از معتبرترین برندهای موجود در رابطه با تولید مکمل ها اطلاعاتی را به شما دهیم.

در حال حاضر؛ شرکت معتبر ATP SCIENCE معتبرترین برند تولید کننده انواع مکمل می باشد که تنها نماینده رسمی و انحصاری این برند معتبر استرالیایی در ایران، شرکت بازرگانی ترندان اسپرت می باشد.

 

فهرست مطالب:

بهترین مکمل برای ریکاوری در بدنسازی کدام است؟

ریکاوری در بدنسازی شامل چه مزایایی است؟

ریکاوری عضلانی چیست؟

مصرف کدام یک از مکمل ها پس از انجام تمرینات توصیه شده است؟

بهترین راهکار برای ریکاوری بعد از تمرین چیست؟

آیا مصرف مکمل ها پس از تمرین ضروری است؟

نقش کربوهیدرات ها در ریکاوری سریع بدن به چه شکل است؟

چه نوع ریکاوری برای بدن پس از انجام تمرینات مناسب است؟

سخن پایانی

مکمل بی سی ای ای (BCAA) برای ریکاوری

مکمل های BCAA نوعی مکمل غذایی هستند که حاوی آمینو اسیدهای شاخه دار (BCAA) هستند که آمینو اسیدهای ضروری هستند که در سنتز و ریکاوری پروتئین ماهیچه ها نقش دارند.

مکمل های BCAA اغلب توسط ورزشکاران و بدنسازان برای کمک به کاهش خستگی و درد عضلانی پس از ورزش شدید و حمایت از ریکاوری و رشد عضلات استفاده می شود.

 

BCAA از سه اسید آمینه لوسین، ایزولوسین و والین تشکیل شده است.

این آمینو اسیدها توسط بدن تولید نمی شوند و باید از طریق رژیم غذایی یا از طریق مکمل ها به دست آیند.

اعتقاد بر این است که BCAA ها برای ریکاوری عضلات بسیار مهم هستند زیرا می توانند به عنوان منبع انرژی در طول تمرین استفاده شوند و همچنین ممکن است به کاهش تجزیه عضلانی کمک کنند.

برخی از مطالعات نشان داده‌اند که مکمل‌های BCAA ممکن است در کاهش درد عضلانی و بهبود عملکرد ورزشی موثر باشند، اگرچه تحقیقات بیشتری برای درک کامل مزایای بالقوه آنها مورد نیاز است.

توجه به این نکته ضروری است که مکمل‌های BCAA جایگزین یک رژیم غذایی سالم و متعادل و ورزش منظم نیستند و باید به عنوان بخشی از برنامه کلی تمرین و ریکاوری استفاده شوند. اگر در نظر دارید مکمل BCAA مصرف کنید، مهم است که با یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی یا یک متخصص تغذیه ورزشی صحبت کنید تا مشخص کنید که آیا برای شما مناسب است یا خیر و دوز و مصرف مناسب را درک کنید.

مکمل Zeus Juice، از شرکت atp، این ویژگی را داراست.

بهترین مکمل برای ریکاوری در بدنسازی کدام است؟

بهترین مکمل برای ریکاوری در بدنسازی کدام است؟
بهترین مکمل برای ریکاوری در بدنسازی کدام است؟

در ابتدای این مقاله قصد داریم تا به شما اطلاعاتی در رابطه با برخی از مکمل ها داده و پس از آن به معرفی بهترین مکمل برای ریکاوری در بدنسازی خواهیم پرداخت. ریکاوری بدن پس از انجام تمرینات ورزشی را باید به نوعی یک امر حیاتی بدانیم.

چرا که طی یکی از آزمایشات انجام شده در این زمینه، این امر به اثبات رسیده است که بدن پس از انجام تمرینات ورزشی، به ریکاوری از روش های متنوعی مانند مصرف مکمل ها، نوشیدن مایعات کافی، تغذیه مناسب و دیگر موارد احتیاج دارد.

تحقیقات دیگری که توسط اندیشمندان در این زمینه انجام شده است نیز بیانگر این موضوع بوده که سوخت استفاده شده در تمرینات، موجب افزایش دمای بدن می شود و همین امر دمای مرکزی بدن را تا حدود بسیاری بالا می برد. در نتیجه این افزایش دما، تعریق در بدن شکل می گیرد.

هنگامی که تعریق در بدن صورت می گیرد، بدن نیاز بسیاری به آب پیدا می کند

هنگامی که تعریق در بدن صورت می گیرد، بدن نیاز بسیاری به آب پیدا می کند و این موضوع بدان معناست که آبرسانی مجدد به بدن امری ضروری می باشد.

چرا که اگر شخص به کم آبی بدن توجه چندانی نداشته باشد، کم کم شاهد به وجود آمدن معضلاتی در بدن خود می باشد که از جمله این معضلات می توان به سر گیجه، گرفتگی عضلات، در برخی موارد اختلال در تنفس و دیگر موارد اشاره داشت.

دریافت پروتئین ها، کربوهیدرات ها و مواد معدنی مناسب پس از انجام تمرینات ورزشی، امری بسیار ضروری می باشد. این مواد مورد نیاز را نیز می توان با مصرف برخی از مکمل ها به طور کامل دریافت کرده و بدن را به طور جدی ریکاوری کنید.

بهترین مکمل برای ریکاوری در بدنسازی نیز وابسته به تمرینات اشخاص متفاوت است. اما از سه مکمل اصلی می توانیم یاد کرده و در رابطه با برخی از فواید این مکمل ها توضیحاتی ارائه خواهیم داد.

ZMST

ZMST
ZMST

یکی از بهترین مکمل برای ریکاوری در بدنسازی را باید این مکمل دانست. چرا که استفاده از این مکمل فواید و مزیت های بسیاری را با خود دارد و همین امر، تامین بهتر و ریکاوری هر چه سریعتر بدن برای ورزشکاران را به همراه دارد.

در رابطه با برخی از فواید مصرف این مکمل می توانیم به مواردی مانند: جلوگیری از اسپاسم و درد عضلانی، تقویت سیستم ایمنی، بهبود افسردگی و اضطراب، افزایش میزان تستوسترون، تقویت پوست، مو و ناخن و کمک به قوای جنسی آقایان اشاره داشته باشیم.

زینک، منیزیوم، سلنیوم و تائورین، از مهمترین عناصر مورد نیاز بدن و عضلات هستند

زینک، منیزیوم، سلنیوم و تائورین، از مهمترین عناصر مورد نیاز بدن و عضلات هستند. این محصول با ترکیب این چهار ماده‌ی مهم، ضمن تامین مهمترین عناصر مورد نیاز بدن، باعث می‌شود تا بسیاری از ارگان‌های بدن به بهترین شکل ممکن، وظیفه‌ی خود را انجام دهند. مصرف این محصول برای سلامت عضلات ورزشکاران و برای حفظ سلامت عمومی تمام افراد توصیه می‌شود.

نحوه مصرف:

روزانه بین 2 تا 8 کپسول با نظر متخصص تغذیه یا پزشک خود مصرف کنید.

چنانچه شما قصد تهیه این مکمل که جزو بهترین مکمل برای ریکاوری در بدنسازی می باشد را دارید به شما توصیه می کنیم که این مکمل را از برند ATP SCIENCE تهیه کرده و در رابطه با کیفیت محصولات این برند، به هیچ عنوان نگران نباشید. لازم به ذکر است که شرکت بازرگانی ترندان اسپرت، تنها نماینده انحصاری و رسمی شرکت ATP SCIENCE می باشد.

Zeus Juice

Zeus Juice
Zeus Juice

یکی دیگر از بهترین مکمل برای ریکاوری در بدنسازی که از محبوبیت بسیاری در میان ورزشکاران این رشته و دیگر رشته های ورزشی برخوردار است را می توان این مکمل دانست.

چرا که این مکمل نیز توانایی تامین کردن مواد از دست رفته بدن طی انجام تمرینات را داشته و می تواند نیاز بدن را تا حدود بسیاری تامین کند. علاوه بر تامین نیاز بدن نیز فواید دیگری را هم مصرف این مکمل با خود به همراه دارد که در این بخش می توان به ذکر مزیت های این مکمل بپردازیم.

از مزیت های مصرف این مکمل می توان مواردی مانند این موضوع دانست که در هر سروینگ که حاوی هفت گرم از مکمل  BCAA می باشد، بخش بسیاری از نیاز بدن را رفع می کند و این موضوع خود یکی از بهترین مزیت های مصرف این مکمل می باشد.

اما علاوه بر موضوع ذکر شده، این مکمل حاوی هیدروکسی پرولین می باشد. دیگر مزایای این مکمل عبارتست از: تغذیه کامل برای عضلات، ریکاوری بهتر و سریعتر بدن و همچنین افزایش حجم عضلات بدن؛ که همه از مواردی می باشند که موجب محبوبیت این مکمل در میان ورزشکاران شده است.

بهترین مکمل برای حجم خشک را بشناسید.

Zeus Juice ترکیبی از آمینواسیدهای ضروی مورد نیاز بدن است

Zeus Juice ترکیبی از آمینواسیدهای ضروی مورد نیاز بدن است. این محصول با دارا بودن آمینواسیدهای شاخه دار (BCAA) به رشد عضلات و افزایش حجم خشک کمک شایانی می‌کند.

این مکمل می‌تواند عضلات را بعد از تمرین به شکل مناسبی تغذیه کند و آمینواسیدهای مورد نیاز را تامین کند. فرم پودری محصول باعث می‌شود که جذب بالایی داشته باشد.

نحوه مصرف:

این محصول را قبل، حین و بعد از تمرین می‌توان استفاده کرد. برای تاثیرگذاری بیشتر، بهتر است با متخصص تغذیه یا پزشک مشورت کنید.

اگر شما قصد تهیه این مکمل را دارید، به شما توصیه می کنیم که این مکمل را از برند ATP SCIENCE تهیه کرده و در رابطه با کیفیت محصولات این برند، به هیچ عنوان نگران نباشید. لازم به ذکر است که شرکت بازرگانی ترندان اسپرت، تنها نماینده انحصاری و رسمی شرکت ATP SCIENCE می باشد.

 

Glutamine

Glutamine
Glutamine

از دیگر مکمل هایی که در میان ورزشکاران از محبوبیت بالایی برخوردار است و معمولا میزان استفاده ای این مکمل هم در میان اشخاص زیاد است، می توان به این مکمل نیز اشاره داشت.

یکی دیگر از بهترین مکمل برای ریکاوری در بدنسازی را می توان مکمل Glutamine دانست. این مکمل نیز دارای مزیت های زیادی است که به سبب داشتن همین مزیت ها در میان افراد محبوب شده است. این مزایا عبارتند از:

ریکاوری عضلات

کاهش درد عضلانی

تقویت سیستم ایمنی

آنتی کاتابولیک

حفظ پروتئین عضلات

بهبود سلامت سیستم گوارش

پیشنهاد می کنیم از پست بهترین مکمل برای حجم دیدن کنید.

گلوتامین، بیشترین آمینواسیدی است که در خون وجود دارد.

گلوتامین، بیشترین آمینواسیدی است که در خون وجود دارد. در حین تمرین، این آمینواسید از خون تخلیه می‌شود و به همین دلیل، نیاز ورزشکاران به این آمینواسید از افراد عادی بیشتر است. گلوتامین به ریکاوری بهتر عضلات کمک می‌کند و از تخلیه‌ی پروتئین عضلات جلوگیری می‌کند.

نحوه مصرف:

5 گرم از این محصول را قبل از تمرین یا قبل از خواب مصرف کنید.

اگر شما نیز قصد تهیه و مصرف این مکمل یا همان بهترین مکمل برای ریکاوری در بدنسازی را دارید، به شما توصیه می کنیم که به شرکت ترندان اسپرت به عنوان تنها نماینده معتبر و رسمی برند ATP SCIENCE در ایران مراجعه نمایید.

در حال حاضر، با کیفیت ترین مکمل ها تولید شرکت معتبر ATP SCIENCE می باشد.

شما با تهیه انواع مکمل تولیدی برند ATP SCIENCE به نمایندگی موسسه بازرگانی ترندان اسپرت، دیگر نباید نگران کیفیت یا سلامت این محصولات
باشید چرا که کیفیت محصولات این برند، تضمین شده است.

ریکاوری در بدنسازی شامل چه مزایایی است؟

ریکاوری در بدنسازی شامل چه مزایایی است؟
ریکاوری در بدنسازی شامل چه مزایایی است؟

در این بخش از مقاله، قصد داریم تا علاوه بر بررسی بهترین مکمل برای ریکاوری در بدنسازی، به فواید یا مزیت های ریکاوری بدن نیز پرداخته و توضیحاتی را به شما ارائه دهیم.

چنانچه بخواهیم در رابطه با مزایا و یا فواید ریکاوری در بدنسازی مواردی را توضیح دهیم، به موارد بسیاری می توانیم اشاره کنیم. اما یکی از مهمترین مزیت های ریکاوری بدن را می ‌توان به رشد عضلات اختصاص داده و به این موضوع اشاره داشت.

چرا که ریکاوری بدن نیز موجب ترمیم بافت های عضلانی شده و همین امر هم به منظور رشد عضلات، کاربرد بسیاری دارد و جالب است بدانید که چنانچه از روش های ریکاوری نادرست بعد از تمرین خود استفاده کنید و یا به طور کلی ریکاوری بدن را فراموش کنید، عضلات شما به هیچ عنوان رشد نخواهند کرد و دچار معضلات بدنی خواهید شد.

به طور کلی زمانی که موضوع اصلی، دستیابی به اهداف تناسب اندام باشد، همه ورزشکاران به بهبود تمرین و تغذیه خود توجه شایان و مفیدی می‌ کنند و یکی از مهمترین نکات در این تناسب اندام را می توان ریکاوری بعد از انجام تمرین دانست.

رژیم غذایی و تغذیه، جزو نکات کلیدی در بازسازی و شکل دادن به اندام به شمار می ‌آیند

رژیم غذایی و تغذیه، جزو نکات کلیدی در بازسازی و شکل دادن به اندام به شمار می ‌آیند، اما بهبود ریکاوری نیز منجر به بهبود عملکرد در حین تمرین چربی سوزی، عضله سازی سریع و افزایش قدرت در کوتاه مدت می گردد.

اگر به طور کلی بخواهیم در رابطه با فواید ریکاوری بدن بگوییم، می توانیم به این موضوع اشاره کنیم که افراد در هنگام فعالیت ورزشی، هم ذخایر انرژی بدن انسان کاهش پیدا می ‌کنند، هم دچار آسیب و تخریب در بافت های عضلانی خود می شوند.

اما چنانچه پس از اتمام تمرینات، شخص در جریان ریکاوری و یا بازسازی بدن خود قرار بگیرد، ذخایر انرژی به صورت جدی دوباره مورد بازسازی قرار می گیرد و همچنین می‌ توان گفت که بافت های آسیب دیده ترمیم شده و رشد عضلانی نیز انجام خواهد شد.

ریکاوری بدن را باید بخش بزرگی از تمرینات دانست

ریکاوری بدن را باید بخش بزرگی از تمرینات دانست. چرا که جزو مهمترین قسمت های بدنی می باشد و وقتی اشخاص از آن صرف‌ نظر می ‌کنند، دقیقاً در همان زمان است که تمایل به دیدن یک اثر موج دار مانند خستگی، میزان آسیب دیدگی بیشتر، اثربخشی کمتر در تامین و مشکلات خواب و احساس درد در بدن را به طور جدی حس کرده و درگیر این معضلات خواهند شد.

اما در صورت کلی باید گفت که اصول ریکاوری شامل این می ‌شود که به بدنتان فرصت کافی برای بازیابی انرژی از راه های گوناگون را بدهید تا بتوانید آدنوزین تری فسفات که منبع فوری انرژی برای انقباضات عضلانی می باشد را به طور مجدد تولید کرده و همچنین زمان کافی برای دفع ضایعات متابولیسمی و ترمیم آسیب عضلانی و سایر بافت ها را داشته باشد.

به هیچ عنوان از ریکاوری بدنی صرف نظر نکنید

اما باید بگوییم که در صورتی که شما ورزشکاران هستید، ریکاوری را باید جزو اصلی برنامه خود قرار داده و به هیچ عنوان از ریکاوری بدنی صرف نظر نکنید.

چرا که در این صورت ممکن است به جای ساخت عضلات، با معضلات ناگواری روبرو شده و به اندام بدن خود آسیب های جدی وارد نمایید. همان طور که می دانید، یکی از روش های ریکاوری بدن، استفاده از بهترین مکمل برای ریکاوری در بدنسازی می باشد که این روش خود دارای مزیت های بسیاری است.

همچنین می‌ توان گفت که توانایی این را دارد تا میزان انرژی از دست رفته بدن را در مواد مورد نیاز بدن به طور کامل ترمیم کرده و دیگر نیازی به داشتن برنامه های طولانی مدت برای بازسازی بدن احتیاج نباشد.

اما در هر صورت مهمترین نکته در رابطه با این موضوع را باید اهمیت ریکاوری بدن دانست و این موضوع با در نظر گرفتن فواید ریکاوری بدن به طور جدی مورد بررسی باید قرار بگیرد.

چنانچه شما نیز قصد دارید که برای ریکاوری بدن خود از بهترین مکمل ریکاوری در بدنسازی بهره بگیرید، به شما توصیه می کنیم که مکمل های خود را از یک برند معتبر در ایران خریداری کرده و از این برند معتبر که محصولاتی با کیفیت تضمین شده و عالی دارد، بهره ببرید.

شرکت معتبر ATP SCIENCE معتبرترین برند تولید کننده انواع مکمل می باشد که تنها نماینده رسمی و انحصاری این برند معتبر استرالیایی در ایران، شرکت بازرگانی ترندان اسپرت می باشد.

ریکاوری عضلانی چیست؟

ریکاوری عضلانی چیست؟
ریکاوری عضلانی چیست؟

در این قسمت از مقاله، در رابطه با ریکاوری عضلانی توضیحاتی را خدمت شما ارائه داده و پس از آن در رابطه با بهترین مکمل برای ریکاوری در بدنسازی صحبت خواهیم کرد. اما منظور از ریکاوری در این مبحث، به مدت زمان پایان یک جلسه تمرینی تا شروع جلسه بعدی تمرینی می باشد.

اگر در طول این بازه زمانی یعنی فاصله میان جلسات تمرینی خودتان، درد عضلانی بیش از حد زیادی را تجربه نکنید، این را می توان به معنای آن است که شما یک ریکاوری عضلانی خوبی را داشته اید؛

اما چنانچه در این بازه زمانی دچار خستگی عضلانی شدید، خستگی های فیزیکی و عصبی شده باشید و همزمان با شروع جلسه بعدی نیز احساس خوبی پیدا نکنید، بنابراین ریکاوری از دوران استراحت یا تمرینات بدی را پشت سر گذاشته اید و به طور کلی سه علت وجود دارد که بدنسازها دچار ریکاوری عضلانی بد می شوند.

دلیل اول این است که شخص یک مدت طولانی پشت سر هم و خیلی سخت تمریناتی را انجام داده‌ است. دلیل دوم را می توان مصرف کالری و پروتئین کافی در افراد دانست چرا که این موضوع نیز خود به بدن آسیب هایی را وارد خواهد کرد.

خواب ناکافی و یک زندگی پر از استرس

مورد سوم را هم می توان خواب ناکافی و یک زندگی پر از استرس دانست که این موضوع هم خود توانایی این را دارد که موجب ریکاوری عضلانی بد در افراد شود.

جالب است بدانید که یکی از مهمترین موضوعاتی که ذهن متخصصین علوم ورزشی و ورزشکاران را در این مدت به طور عجیبی به خود معطوف ساخته است؛ کیفیت اجرای مهارت های ورزشی و داشتن آمادگی های لازم برای حضور مستمر در رقابت های آینده می باشد که بی شک ریکاوری بدن و استراحت کافی، از فاکتورهای ضروری برای دستیابی ورزشکاران به منظور حداکثر آمادگی جسمانی نیز می باشد.

بدون ریکاوری، بدن توانایی این را ندارد که برای سازگار شدن با فشار تمرینی، خود را بازسازی کند

بدون ریکاوری، بدن توانایی این را ندارد که برای سازگار شدن با فشار تمرینی، خود را بازسازی کند و در این صورت می ‌توان گفت که عملکرد ورزشکار بهبود پیدا کرده و در نهایت دچار سندروم بیش‌ تمرینی خواهد شد و این موضوع خود به تنهایی موجب آسیب رساندن به بدن می شود.

موضوع ریکاوری بدن پیچیده بوده و بسیاری از سیستم‌ های بدن، از جمله سیستم های عصبی و همچنین سیستم های عضلانی و یکی دیگر از سیستم های بدن را می توان متابولیکی درون ریز سیستم دفاعی و ضد آنتی اکسیدانی به منظور هماهنگ کردن اندام های بدن با یکدیگر دانست.

از عوامل مهم دیگری که در رابطه با ریکاوری می توان بیان کرد، عوامل مختلفی مانند تغذیه مناسب، خواب و استراحت کافی، سفر و دیگر موارد می باشد که هر کدام به نوعی در ریکاوری سریع بدن، توانایی این را دارند که به صورت موثر واقع شوند.

تغذیه مناسب

تغذیه مناسب نیز در بازسازی عضلات و ذخایر منابع انرژی، کاهش خستگی و تقویت سیستم ایمنی ورزشکاران نقش بسیار موثری داشته اند.

به طور کلی مکمل های ورزشی این توانایی را دارند که برای ریکاوری کوتاه مدت و بلند مدت در بدن اشخاص مورد استفاده قرار بگیرند؛ برخی از مکمل های ورزشی نیز در تصویر ریکاوری بدن بلافاصله پس از جلسه تمرین یعنی همان یک الی ۴ ساعت، موثر عمل کرده و این موضوع در حالی می باشد که دیگر مکمل ها در کاهش مدت زمان ریکاوری به کار می آیند.

چنانچه قصد دارید از مکمل ها برای ریکاوری بدنی خود استفاده کنید و به دنبال بهترین مکمل برای ریکاوری در بدنسازی می باشید، به شما توصیه می کنیم که از مکمل های برند ATP استفاده کنید.

شرکت معتبر ATP SCIENCE معتبرترین برند تولید کننده انواع مکمل می باشد که تنها نماینده رسمی و انحصاری این برند معتبر استرالیایی در ایران، شرکت بازرگانی ترندان اسپرت می باشد.

مصرف کدام یک از مکمل ها پس از انجام تمرینات توصیه شده است؟

مصرف کدام یک از مکمل ها پس از انجام تمرینات توصیه شده است؟
مصرف کدام یک از مکمل ها پس از انجام تمرینات توصیه شده است؟

شاید لازم باشد این نکته را بدانید که با ریکاوری خوب، پیشرفت بهتری خواهید داشت و استراحت و تغذیه مناسب، با سرعت بیشتری از قبل، به جلو گام خواهید برداشت.

در ادامه نوشتار، مواردی را ذکر خواهیم کرد که با توجه به آن ها می توانید به ریکاوری کامل بدن پرداخته و به طور کامل بدن خود را از لحاظ تغذیه مورد نیاز، مورد بازسازی قرار دهیم. این موارد نیز تاثیر چشمگیری در ریکاوری سریع بدن شما خواهند داشت.

مکمل BCAA

مکمل BCAA
مکمل BCAA

اولین محصول یا همان مکمل پیشنهادی در این زمینه را می توان مکمل BCCA برای ریکاوری کامل بدن دانست. چرا که ترکیبی از آمینواسیدهای زنجیره ای شاخه دار می باشد.

این محصول یا همان مکمل ها، چون تاثیرات بسیاری بر بدن دارند، جزو مکمل های پر کاربرد به حساب می آیند. برخی از این آمینواسیدها از جمله لوسیون، ایزولوسین و والین برای عضله سازی بسیار مفید بوده و پر کاربرد عمل می کنند.

این مکمل ها در میان ورزشکاران حیطه های بدنسازی، از محبوبیت بسیاری برخوردار می باشند. همچنین در رابطه با این موضوع می ‌توان گفت که از تجزیه عضلات در زمان ‌هایی که ورزش نمی کنید یا تمرینات هوازی انجام می دهید، به طور موثری جلوگیری خواهند کرد.

تمرینات سخت با هدف افزایش فشار زیاد برای عضلات انجام می‌ شود

همچنین بهتر است این نکته را نیز بیان کنیم که تمرینات سخت با هدف افزایش فشار زیاد برای عضلات انجام می‌ شود که این موضوع بدان معناست که این کار نیز برای عضلات شما فرصتی برای حجیم تر و قوی تر شدن را ایجاد خواهد کرد، و این مورد نیز خود توانی مثبت در این باره می باشد.

پس از آن که نیاز عضلات به دریافت دوباره مواد مغذی و فیبر تامین شود، انرژی از دست رفته بازیابی خواهد شد و منبع انرژی افراد نیز تامین می شود.

پس از آن که بعد از تمرینات سخت، عضلات، نیرو و توان خود را به طور چشمگیری از دست می دهند، می توان گفت که پس از حدود ۱۲ ساعت، درد عضلات و احساس کوفتگی بدن به سراغ فرد خواهد آمد. در صورتی که این انرژی از دست رفته بازگردانده شود، در ۷۲ساعت و در برخی موارد بیشتر از ۷۲ ساعت نیز ادامه خواهد یافت.

کمبود فیبر و ویتامین های ضروری

همچنین باید گفت که کمبود فیبر و ویتامین های ضروری به مرور زمان موجب تخریب فرسودگی عضلات خواهند شد و این مورد نیز خود به تنهایی قادر به تخریب عضلات فرد خواهد بود، آمینواسیدهای زنجیره ای به دلیل تاثیر شایانی که بر ریکاوری در بدن اشخاص دارند، در میان لیست سه مورد از بهترین مواد برای ریکاوری بدن قرار می‌ گیرند. از سوی دیگر؛ مصرف آمینواسیدهای زنجیره ای به همراه دیگر مکمل ها با جلوگیری از آسیب ها باعث رشد عضلات می شود.

به عنوان مثال، می ‌توان گفت که پروتئین وی یکی از بهترین مکمل ها به شمار می آید که تمام آمینواسیدهای لازم برای رشد عضلات را در خود جای داده است. از مزایای این آمینو اسیدهای زنجیره ای می توان به جذب سریع این نوع آمینواسیدها توسط بدن اشاره داشت و در هر زمان از روز، قابل مصرف بوده و همچنین جالب است بدانید که امکان استفاده از این مکمل ها قبل، حین و بعد از تمرین نیز وجود دارد.

روغن ماهی یا امگا 3

روغن ماهی یا امگا 3
روغن ماهی یا امگا 3

قدرت روغن ماهی یا همان امگا ۳ را برای ریکاوری بدن و به هیچ عنوان نباید دست کم گرفت. چرا که روغن ماهی یا همان امگا 3 با در برداشتن امگا، یکی از بهترین و قدرتمندترین مکمل های دنیا در هر زمینه به شمار می ‌آید.

این مکمل تا حدی حائز اهمیت می باشد که برخی از پزشکان، مصرف مداوم آن را برای حفظ سلامتی کلی بیشتر اشخاص توصیه می کنند.

امگا 3 یا همان روغن ماهی، فواید بسیاری دارد

به طور کلی باید گفت که امگا 3 یا همان روغن ماهی، فواید بسیاری دارد که از جمله این موارد می‌ توان به مواردی اشاره داشت. مواردی مانند: تقویت سلامت قلب، درمان برخی اختلالات روانی، تقویت بینایی، سلامت پوست، کمک به کاهش وزن، کاهش التهاب، تقویت مادر در دوران بارداری و شیردهی

و کمک به رشد نوزاد، تقویت استخوان ها و پیشگیری از زوال عقل، بهبود خطرهای جدی برای بدن، کاهش علائم آلرژی، کاهش علائم و درمان افسردگی، درمان نقص و بیش فعالی در کودکان، درمان کبد چرب و دیگر موارد می توان اشاره کرد.

همان طور که گفته شد، روغن ماهی یا همان امگا سه فواید بسیاری برای سلامتی کلی بدن در افراد فارغ از هر سنی، دارد و از سلامت ذهنی و سلامت روانی گرفته تا سلامت جسمانی و حتی درمان یا کاهش علائم بسیاری از بیماری ها را می توان از طریق روغن امگا ۳ یا همان روغن ماهی درمان نمود.

بدن حدود ۱۲ تا ۷۲ ساعت پس از ورزش دچار درد عضلانی خواهد شد

همان طور که در مطلب قبلی گفتیم، بدن حدود ۱۲ تا ۷۲ ساعت پس از ورزش دچار درد عضلانی خواهد شد. این درد، حاصل از تورم عضلات به دلیل تمرین های سنگین و یا به دلیل همان فشار وارد آمده به آن ها می باشد. اسیدهای چرب به ویژه epa و dha در روغن ماهی با خاصیت ضد التهابی که درون خود دارند، به کاهش درد عضلات پس از ورزش کمک ‌های بسیاری خواهند کرد.

از طرف دیگر می توان گفت که اسیدهای چرب به مرور زمان خاصیت انعطاف پذیری عضلات را بیشتر خواهد کرد، بنابراین از خشکی بدن جلوگیری کرده و این مکمل به ویژه برای آن دسته از ورزشکاران مهم است که به مرور با ساخت عضلات حجیم، انعطاف بدنی خود را از دست خواهند داد.

اما از طرف دیگر به بیان این نکته باید بپردازیم که مصرف امگا، کاهش درد عضلانی و افزایش انعطاف پذیری را تا حدودی درمان نموده و موجب این شده تا عملکرد ورزشی را تا حدود زیادی بهبود می بخشد و با مصرف آن، ورزشکاران، سریع‌ تر و راحت ‌تر می توانند به اهداف خود برسند.

برخی از افراد بر این باور می باشند که روغن ماهی در تقویت غشای سلولی نیز نقش مهمی را ایفا می کند

برخی از افراد بر این باور می باشند که روغن ماهی در تقویت غشای سلولی نیز نقش مهمی را ایفا می کند. اما به طور کلی جالب است بدانید که پزشکان مصرف روزانه  دو گرم از این مکمل را برای تقویت سلامت قلب و عروق نیز توصیه می کنند.

همچنین اگر این مکمل را برای تسکین درد عضلانی و اسپاسم تهیه کرده ‌اید، دوز مصرفی خود را به دو گرم برسانید تا بتوانید از فواید این مکمل، بهره کافی را ببرید. به منظور کاهش درد عضلانی نیز بهتر است که از روغن ماهی که با ترکیبات evde-hid می باشد، بهره برده و آن را مورد مصرف قرار دهید.

چنانچه شما قصد خرید و تهیه این مکمل را دارید، به شما توصیه می کنیم که خرید خود را از شرکت بازرگانی ترندان اسپرت انجام داده و نگران سلامت و کیفیت ترکیبات محصول نباشید.

شرکت معتبر ATP SCIENCE معتبرترین برند تولید کننده انواع مکمل می باشد که تنها نماینده رسمی و انحصاری این برند معتبر استرالیایی در ایران، شرکت بازرگانی ترندان اسپرت می باشد.

ال کارنیتین یا ال تارترات

ال کارنیتین یا ال تارترات
ال کارنیتین یا ال تارترات

آخرین جایگاه لیست از سه مورد از بهترین موارد برای ریکاوری بدن را می توان متعلق به ال کارنیتین یا همان ال تارترات دانست که به این نحو می باشد.

با این مکمل می توان به قابلیت چربی سوز بودن مکمل و همچنین بهبود درد عضلات اشاره داشت که همین مزیت ها موجب این شده است که به صورت موفق در لیست مکمل برتر برای ریکاوری قرار گرفته و نزد ورزشکاران نیز این مکمل ها هم دارای محبوبیت باشد. عملکرد این مکمل به نحوی می باشد که مانع از تجمع آمونیاک و افزایش جریان خون در طول ورزش شده و بعد از آن در بدن اشخاص خواهد شد.

به همین دلیل، در بهبود و کاهش درد و آسیب عضلات، کمک بسیاری خواهد کرد. انواع ال کارنیتین تاثیرات متفاوتی را روی مسیر ریکاوری بدن افراد خواهند گذاشت. اما به شما توصیه می کنیم که برای داشتن بهترین انتخاب و مؤثرترین انتخاب، از مشورت ‌های متخصصین در این زمینه بهرمند شوید.

مکمل ال کارنیتین یا آل تارترات با شکستن اسیدهای چرب موجود در عضلات، آن ها را به میتوکندری خواهد برد

مکمل ال کارنیتین یا آل تارترات با شکستن اسیدهای چرب موجود در عضلات، آن ها را به میتوکندری خواهد برد. دراین فرایند، عمل چربی های برده شده به میتوکندری در آنجا تجزیه خواهند شد و به نوعی می ‌توان گفت که اسیدها را مورد تجزیه قرار خواهند گرفت و از همین طریق، انرژی لازم را برای فعالیت های بدنی را آزاد خواهند کرد.

این فعال سازی انرژی نیز باعث افزایش ضربان قلب و جریان خون در اشخاص خواهد شد که در نتیجه این موارد می ‌توان به افزایش جریان خون اشاره داشت که این امر موجب ارسال خون بیشتری به عضلات خواهد شد. همچنین از خشکی و گرفتگی عضلات در اشخاص جلوگیری خواهد کرد.

این ماده به ترمیم آسیب های عضلانی نیز کمک بسیاری خواهد کرد

همچنین باید گفت که این ماده به ترمیم آسیب های عضلانی نیز کمک بسیاری خواهد کرد. از سوی دیگر هم می ‌توان به این مورد اشاره داشت که موجب افزایش انرژی خواهد شد و همین امر باعث عملکرد ورزشی بهتر و تناسب اندام در افراد خواهد شد.

پزشکان نیز مصرف روزانه ۲ گرم از این مکمل را برای کاهش درد عضلات و همچنین ریکاوری بهتر و تقویت رشد عضلات، مورد پیشنهاد قرار می ‌دهند.

همچنین برای افزایش خاصیت ریکاوری، بهتر است که ترکیب ال کارنیتین و ال تارترات، با کربوهیدرات مناسب خود انجام شود. چنانچه قصد تهیه بهترین مکمل برای ریکاوری در بدنسازی را دارید، به شما توصیه می کنیم که این مکمل ها یا دیگر محصولات در این زمینه را از برند ATP تهیه و مورد استفاده قرار دهید.

شرکت معتبر ATP SCIENCE معتبرترین برند تولید کننده انواع مکمل می باشد که تنها نماینده رسمی و انحصاری این برند معتبر استرالیایی در ایران، شرکت بازرگانی ترندان اسپرت می باشد.

بهترین راهکار برای ریکاوری بعد از تمرین چیست؟

بهترین راهکار برای ریکاوری بعد از تمرین چیست؟
بهترین راهکار برای ریکاوری بعد از تمرین چیست؟

در این بخش از مقاله، قصد داریم که بهترین راهکار برای ریکاوری بعد از تمرین را خدمت شما ارائه داده و پس از آن در رابطه با بهترین مکمل برای ریکاوری در بدنسازی، مطالبی را بیان خواهیم کرد.

چنانچه بخواهیم در رابطه با بهترین راهکار برای ریکاوری بدن بعد از تمرین سخن بگوییم، می توانیم به مصرف بهترین مکمل برای ریکاوری در بدنسازی پس از تمرینات اشاره داشته باشیم.

به طور کلی می توانیم بگوییم که مصرف مکمل ها برای ریکاوری بدن یکی از مفیدترین و همچنین کامل ترین روش ها می باشد. بهتر است بدانید که مکمل ها علاوه بر این که می توانند سایر اندام های بدن را تحت تاثیر قرار دهند، در عین حال توانایی این را دارند که مقدار مواد مورد نیاز بدن را به صورت کامل تکمیل کرده و تامین نمایند.

ریکاوری پس از ورزش، یک امر به شدت حیاتی به حساب می ‌آید

البته به این نکته نیز باید اشاره داشته باشیم که ریکاوری پس از ورزش، یک امر به شدت حیاتی به حساب می ‌آید. در طی  یکی از آزمایش های انجام شده که توسط متخصصان فعال در این رشته انجام شده است، بهترین راه برای ریکاوری پس از تمرین، نوشیدن مایعات کافی قبل، حین و بعد از تمرین می باشد که کمک بسیاری به ریکاوری بدن می کند.

همچنین تحقیقات دیگر نشاندهنده این موضوع می باشد که سوخت استفاده شده در ورزش در بدن ورزشکاران باعث افزایش دمای مرکزی بدن و در نتیجه تعریق زیاد در هنگام تمرینات می شود که در این صورت شخص عرق می کند.

پس از عمل تعریق، آبرسانی مجدد برای بدن یک امر ضروری می باشد، زیرا که کم آبی بدن در حین ورزش می ‌تواند منجر به ایجاد معضلات بسیاری در میان اشخاص شود.

دریافت پروتئین ها، کربوهیدرات ها و مواد معدنی مناسب پس از تمرین برای اطمینان از حداکثر ریکاوری بسیار مهم می باشد

دریافت پروتئین ها، کربوهیدرات ها و مواد معدنی مناسب پس از تمرین برای اطمینان از حداکثر ریکاوری بسیار مهم می باشد که تمام این موارد از طریق مکمل ها، یکی از بهترین روش های پیشنهادی می باشد.

همچنین توصیه مهمی که در این رابطه به همه افراد می ‌شود، این است که حدودا ۷ تا ۹ ساعت قبل و پس از تمرین بخوابند و یا به نوعی به بدن خود استراحت دهند تا عضلات، زمان لازم برای ریکاوری کامل را داشته باشند.

اما به طور کلی توصیه می کنیم که اگر قصد این را دارید که بدن خود را به طور کامل و همچنین در بازه زمانی مناسب ریکاوری کنید، بهتر است از انواع مکمل هایی که به شما معرفی کردیم، استفاده کرده و همچنین نتیجه را در بدن خود مشاهده کنید.

استفاده از بهترین مکمل برای ریکاوری در بدنسازی مهم می باشد

همچنین توصیه می کنیم که استفاده از بهترین مکمل برای ریکاوری در بدنسازی مهم می باشد که البته به شما توصیه می کنیم قبل از خرید مکمل های خود، حتماً به برند آن ها نیز توجه کنیم.

چرا که استفاده از محصولات یک برند نا معتبر، منجر به استفاده از محصول بی کیفیت می شود و این موضوع  نیز می تواند تاثیرات مخربی را در بدن اشخاص داشته باشد.

شرکت معتبر ATP SCIENCE معتبرترین برند تولید کننده انواع مکمل می باشد که تنها نماینده رسمی و انحصاری این برند معتبر استرالیایی در ایران، شرکت بازرگانی ترندان اسپرت می باشد.

به شما توصیه می‌ کنیم که چنانچه قصد خرید مکمل یا محصولات دیگر که در این حیطه مورد بررسی قرار می ‌گیرد را دارید، حتما محصولات این برند معتبر را مورد استفاده قرار دهید تا هم از کیفیت محصول مورد استفاده قرار گرفته شده و هم از تضمین محصولات، اطمینان خاطر حاصل نمایید.

آیا مصرف مکمل ها پس از تمرین ضروری است؟

آیا مصرف مکمل ها پس از تمرین ضروری است؟
آیا مصرف مکمل ها پس از تمرین ضروری است؟

در این بخش از مقاله، قصد بررسی ضرورت مصرف مکمل ها را داشته و پس از آن موضوعات دیگری مانند بهترین مکمل برای ریکاوری در بدنسازی را مورد ارزیابی قرار خواهیم داد.

در رابطه با این موضوع باید بگوییم که مصرف مکمل ها پس از تمرین برای افراد معمولی که صرفاً تمرینات سبک انجام می دهند، ضروری به شمار نمی ‌آید.

اما چنانچه ورزشکاران قصد تناسب اندام و یا شرکت در مسابقاتی را برای هدف قرار دادن و یا قصد بازسازی اندام مورد نظر خود را دارند، به این دسته از افراد توصیه می‌ کنیم که حتما از مکمل‌ ها استفاده نمایند.

اما در حالت کلی می ‌توان گفت که تغذیه کامل برای رفع نیازهای تغذیه ای کافی می باشد و مصرف مکمل های غذایی نیز برای افراد عادی تا حدودی ضروری به حساب نمی آید.

اما این موضوع نیز به شرط آن است که بر دریافت کالری و ریز مغذی های کافی برای تامین و نیازهای فردی خود اشخاص متمرکز باشند. در غیر این صورت نیز مصرف مکمل ها را به این دسته از افراد توصیه می کنیم.

اگر شما نیز از آن دسته از ورزشکاران حرفه ای هستید که هدف شما ساختار اندامی و مان عضله سازی می باشد، به شما مصرف مکمل های مربوط در این زمینه را توصیه می کنیم که البته بهتر است مصرف این نوع از مکمل ها هم زیر نظر پزشک متخصص باشد.

داشتن برنامه تغذیه نادرست

چرا که داشتن برنامه تغذیه نادرست هم ممکن است آسیب های جبران ناپذیری را به بدن اشخاص وارد کند.

به طور کلی می توان گفت که مصرف بهترین مکمل برای ریکاوری در بدنسازی، یک امر ضروری نیست ولی به طور اکید، به ورزشکاران توصیه می شود. چرا که مصرف این مکمل ها به بدن توانایی انجام فعالیت ها را داده و همچنین مواد پروتئینی و دیگر موارد مورد نیاز بدن را به طور کامل تامین خواهد کرد.

چنانچه شما نیز قصد مصرف بهترین مکمل برای ریکاوری در بدنسازی را دارید، به شما توصیه می کنیم که محصولات مورد نیاز خود را از برند معتبری خریداری کرده و در رابطه با مسائل مربوط به کیفیت این محصولات نیز نگرانی نداشته باشید.

شرکت معتبر ATP SCIENCE معتبرترین برند تولید کننده انواع مکمل می باشد که تنها نماینده رسمی و انحصاری این برند معتبر استرالیایی در ایران، شرکت بازرگانی ترندان اسپرت می باشد.

نقش کربوهیدرات ها در ریکاوری سریع بدن به چه شکل است؟

نقش کربوهیدرات ها در ریکاوری سریع بدن به چه شکل است؟
نقش کربوهیدرات ها در ریکاوری سریع بدن به چه شکل است؟

جالب است بدانید که کربوهیدرات ها هم توانایی این را دارند که به سرعت انجام ریکاوری در بدن را تا حدودی بهبود بخشند. البته این نکته را نیز بهتر است بدانید که کربوهیدرات ها هم در بخش های کاربری بدن، توانایی این را دارند که  نقش سریع را می توانند عمل کنند.

بدون شک باید گفت که در دوران ریکاوری، دریافت کربوهیدرات برای بازسازی ذخایر گلیکوژن که موجب کاهش خستگی و تقویت سیستم ایمنی برای هر ورزشکاری می شود، ضروری و لازم می باشد و همچنین باید گفت که به طور معمول برای بازسازی ذخایر گلیکوژن پس از یک مسابقه فوتبال، ۷۲ ساعت زمان لازم می باشد تا به طور کامل و صحیح انجام بگیرد.

در دوران ریکاوری برای تامین ذخیره گلیکوژن کبد و عضلات، دریافت حدود نه دهم کیلوگرم کربوهیدرات در بدنسازی و حدود ۳ تا ۵ دهم کیلوگرم در ورزش های استقامتی توصیه می شود. اما به طور کلی باید گفت که کربوهیدرات ها برای ریکاوری بدن و بازیابی انرژی سریع در بدن نقش موثری را دارا می باشد.

منظور ما از کربوهیدرات ها، همان قند مصنوعی نیست

منظور ما از کربوهیدرات ها، همان قند مصنوعی نیست چرا که این نوع از کربوهیدرات ها نمی تواند تاثیر چندانی در این موضوع بگذارد و در این منظور موثر باشد.

در این قسمت، کربوهیدرات های سالم و همچنین کربوهیدرات های مورد استفاده شده در مکمل ها می باشد که هر کدام از کربوهیدرات ها به نحوی روی عملکرد بهتر بدن تاثیر گذاشته و می تواند درصد انرژی و همچنین ذخایر انرژی و پس از آن تغییرات بدنی و عضله سازی را در بدن هر شخص تا حدود بسیاری تغییر دهند.

چنانچه شما قصد استفاده از انواع مکمل ها را دارید و همچنین به دنبال بهترین مکمل برای ریکاوری در بدنسازی می باشید، به شما توصیه می کنیم که از مکمل هایی با برندهای معتبر جهانی در این زمینه بهره بگیرید.

چرا که بهره گرفتن از این مکمل ها موجب افزایش توانایی در بدن خواهد شد و اگر از برند معتبری تهیه و مصرف نشود، معضلاتی را برای شما به وجود خواهد آورد. شرکت معتبر ATP SCIENCE معتبرترین برند تولید کننده انواع مکمل می باشد که تنها نماینده رسمی و انحصاری این برند معتبر استرالیایی در ایران، شرکت بازرگانی ترندان اسپرت می باشد.

به شما توصیه می کنیم که از تنها نماینده رسمی این برند معتبر در ایران یعنی همان شرکت ترندان اسپرت استفاده کنید و از کیفیت محصولات نیز اطمینان خاطر حاصل نمایید.

چه نوع ریکاوری برای بدن پس از انجام تمرینات مناسب است؟

چه نوع ریکاوری برای بدن پس از انجام تمرینات مناسب است؟
چه نوع ریکاوری برای بدن پس از انجام تمرینات مناسب است؟

جالب است بدانید که طی مفهوم اشتباهی که برای اکثر افراد در رابطه با ریکاوری بدن اتفاق افتاده است، می توانیم بگوییم که اغلب اشخاص فکر می کنند ریکاوری بدن همان استراحت پس از تمرین می باشد که این دیدگاه را یک تفکر نادرست باید دانست.

ریکاوری بدن به حدی مهم می باشد که حتی استراحت بین ست ها را هم می توان به نوعی ریکاوری بدن دانست چرا که در آن زمان نیز ذخایر انرژی عضلات به نحوی بازسازی می شوند.

اما اگر بخواهیم در رابطه با نوع دیگر ریکاوری که پس از تمرین می باشد سخن بگوییم، می توانیم بگوییم که ریکاوری پس از تمرین به دو صورت فعال و غیر فعال انجام می شود که حتی این روش برای تایم استراحت های کوتاه مدت بین تمرین ها نیز قادر به انجام شدن است.

نوع دیگری از ریکاوری بدن را می توان ریکاوری با حالت استراحت های طولانی مدت برای بدن دانست

اما نوع دیگری از ریکاوری بدن را می توان ریکاوری با حالت استراحت های طولانی مدت برای بدن دانست که معمولا این نوع از ریکاوری پس از یک دوره تمرینی پر فشار یعنی بعد از انجام شدن ورزش های سنگین، ورزشکار به مدت چند روز یا یک هفته به بدن خود استراحت داده و از انجام تمرینات تا حدودی فاصله می گیرد.

این مورد را برای جلوگیری از بیش تمرینی می توان یکی از موارد بسیار مهم دانست. اگر چه ممکن است که ریکاوری در طول انجام تمرینات کم اهمیت یا بی ارزش به نظر برسد، اما استراحت هنگام ورزش، نقش بسیار مهمی را در ریکاوری بدن ایفا می کند.

این لحظات کوتاه ریکاوری به شما این امکان را خواهد داد که ریتم تنفس خود را تا حدوی به حالت طبیعی باز گردانید و به طور طبیعی به تنفس خود ادامه دهید. همچنین عضلات شما برای مدت کوتاهی ریکاوری می شوند و به شما انگیزه روانی برای انجام دور بعدی تمرینات را خواهند داد.

اما اگر شما یک جلسه تمرینی شدید یا سنگین را انجام داده اید، حتی اگر فشار تمرین را دیگر حس نکردید و خستگی فشار تمرین از بدنتان رفته باشد، آنچه در یک ساعت بعد انجام می دهید، توانایی این را دارد تا تفاوت قابل توجهی را در مورد ریکاوری عضلات ایجاد نماید.

پس از دو بخش مهم انواع ریکاوری بدن که به استراحت های کوتاه در تمرین و ریکاوری بعد از تمرین اشاره داشت، در این بخش از انواع ریکاوری به استراحت روزانه به بدن برای ریکاوری پرداختیم. مدت زمان روزهای ریکاوری یا همان استراحت برای بدن، به برنامه تمرینی و شدت آن نیز بستگی دارد.

راهنمای کامل و علمی‌ خرید مکمل بدنسازی

در اینجا چند نکته برای خرید مکمل های بدنسازی آورده شده است:

  1. اهداف خود را مشخص کنید: قبل از شروع خرید مکمل ها، مهم است که درک روشنی از اهداف خود داشته باشید و اینکه چگونه مکمل ها می توانند به شما در دستیابی به آنها کمک کنند. مکمل های مختلف ممکن است برای اهداف مختلف مانند افزایش توده عضلانی، بهبود استقامت یا افزایش ریکاوری توصیه شود.
  2. در مورد مواد تشکیل دهنده تحقیق کنید: مهم است که به دقت در مورد مواد تشکیل دهنده هر مکملی که در نظر دارید تحقیق کنید. به دنبال مکمل هایی باشید که حاوی موادی هستند که از طریق تحقیقات علمی موثر بوده اند. مراقب محصولاتی باشید که ادعاهای مبهم یا اغراق آمیزی درباره مزایای آنها دارند.
  3. انتخاب یک برند معتبر: انتخاب یک برند معتبر هنگام خرید مکمل ها مهم است. به دنبال برندهایی باشید که شهرت خوبی دارند و به شیوه های تولید خوب پایبند هستند. از خرید از منابع ناشناس یا نامعتبر خودداری کنید، زیرا ممکن است کیفیت و ایمنی این محصولات مشکوک باشد.
  4. اندازه مصرف و دوز را درک کنید: حتماً برچسب را به دقت بخوانید و اندازه مصرف و دوز توصیه شده برای هر مکملی را که در نظر دارید درک کنید. پیروی از دوز توصیه شده برای جلوگیری از مصرف بیش از حد یا خیلی کم از یک ماده خاص مهم است.
  5. با یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی یا متخصص تغذیه ورزشی مشورت کنید: اگر نگرانی های سلامتی دارید یا دارویی مصرف می کنید، مهم است که قبل از شروع هر رژیم مکمل با یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی یا متخصص تغذیه ورزشی مشورت کنید. آنها می توانند به شما کمک کنند تا تعیین کنید که آیا یک مکمل خاص برای شما مناسب است یا خیر و در مورد دوز و استفاده مناسب توصیه می کنند.
  6. فقط به مکمل ها متکی نباشید: مهم است که به خاطر داشته باشید که مکمل ها نباید به عنوان جایگزینی برای یک رژیم غذایی سالم و متعادل و ورزش منظم استفاده شوند. در حالی که مکمل ها می توانند مکمل مفیدی برای یک برنامه تمرینی و ریکاوری کلی باشند، نباید به آنها به عنوان تنها منبع مواد مغذی یا به عنوان جایگزینی برای یک برنامه تناسب اندام کامل اعتماد کرد.

مصرف کربوهیدرات‌ها قبل از تمرین بدنسازی

مصرف کربوهیدرات می تواند عامل مهمی باشد که قبل از تمرین بدنسازی باید در نظر گرفته شود، زیرا کربوهیدرات ها منبع سوخت اولیه برای ورزش های شدید هستند. مصرف مقادیر کافی کربوهیدرات قبل از یک جلسه تمرین بدنسازی می تواند به شما کمک کند که انرژی کافی برای انرژی در طول تمرینات خود را داشته باشید.

هیچ توصیه یکسانی برای مصرف کربوهیدرات قبل از تمرین بدنسازی وجود ندارد، زیرا نیازهای فردی می تواند بر اساس عواملی مانند اندازه بدن، شدت و مدت تمرین و رژیم غذایی و تغذیه کلی متفاوت باشد.

با این حال، به طور کلی توصیه می شود قبل از تمرین مقداری کربوهیدرات مصرف کنید تا به عملکرد بهتر کمک کنید.

در اینجا چند دستورالعمل کلی برای مصرف کربوهیدرات قبل از تمرین بدنسازی آورده شده است:

  1. حدود 30 تا 60 دقیقه قبل از تمرین مقدار کمی کربوهیدرات مصرف کنید: این می تواند به تامین سریع انرژی و جلوگیری از خستگی در طول جلسه تمرین کمک کند.
  2. منابع کربوهیدرات با کیفیت بالا را انتخاب کنید: کربوهیدرات های پیچیده مانند غلات کامل، میوه ها و سبزیجات می توانند انرژی پایدار را تامین کنند و انتخاب خوبی قبل از تمرین هستند. از قندهای ساده که می توانند باعث نوسانات سریع سطح قند خون شوند، اجتناب کنید.
  3. مصرف کربوهیدرات خود را بر اساس اهداف تمرینی خود تنظیم کنید: اگر هدف شما ایجاد توده عضلانی است، ممکن است از مصرف مقدار کمی کربوهیدرات قبل از تمرین خود سود ببرید. اگر در تلاش برای کاهش وزن هستید، ممکن است قبل از تمرین نیاز به مصرف کربوهیدرات کمتری داشته باشید.
  4. آزمایش کنید تا ببینید چه چیزی برای شما بهتر است: هر کس متفاوت است، بنابراین ممکن است قبل از تمرین، سطوح مختلف دریافت کربوهیدرات را آزمایش کنید تا ببینید چه چیزی از نظر انرژی و عملکرد برای شما بهتر است.

مهم است به یاد داشته باشید که مصرف کربوهیدرات باید بخشی از یک برنامه غذایی کامل باشد که شامل انواع مواد مغذی برای حمایت از سلامت و عملکرد کلی باشد. اگر در مورد تغذیه خود نگرانی دارید یا در فکر ایجاد تغییراتی در رژیم غذایی خود هستید، ایده خوبی است که برای راهنمایی شخصی با یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی یا متخصص تغذیه ورزشی مشورت کنید.

 

غذاهای طبیعی مناسب برای قبل از تمرین بدنسازی

غذاهای طبیعی و کامل بسیاری وجود دارد که می تواند برای مصرف قبل از تمرین بدنسازی مناسب باشد. این غذاها می توانند انرژی و مواد مغذی مورد نیاز برای سوخت تمرین و حمایت از ریکاوری و رشد عضلات را فراهم کنند.

در اینجا چند نمونه از غذاهای طبیعی وجود دارد که می توانند انتخاب های خوبی قبل از تمرین بدنسازی باشند:

  1. میوه ها: میوه ها منبع خوبی از کربوهیدرات ها هستند و می توانند منبع سریع انرژی قبل از تمرین باشند. برخی از انتخاب های خوب عبارتند از موز، سیب، پرتقال و توت.
  2. غلات کامل: غلات کامل مانند نان سبوس دار، بلغور جو دوسر و کینوا منبع خوبی از کربوهیدرات های پیچیده هستند و می توانند انرژی پایدار را برای تمرین فراهم کنند.
  3. پروتئین های بدون چربی: پروتئین های بدون چربی مانند مرغ، بوقلمون، ماهی و توفو می توانند به بهبود و رشد عضلات کمک کنند. مصرف مقدار کمی پروتئین قبل از تمرین می تواند به ویژه برای کسانی که در تلاش برای ساختن توده عضلانی هستند مفید باشد.
  4. آجیل و دانه ها: آجیل و دانه ها منبع خوبی از چربی ها و پروتئین های سالم هستند که می توانند به ریکاوری عضلات کمک کنند. برخی از انتخاب های خوب شامل بادام، بادام زمینی و دانه چیا هستند.
  5. سبزیجات: سبزیجات منبع خوبی از کربوهیدرات ها و انواع مواد مغذی از جمله ویتامین ها، مواد معدنی و فیبر هستند. برخی از انتخاب های خوب برای مصرف قبل از تمرین عبارتند از سیب زمینی شیرین، بروکلی و فلفل دلمه ای.

لازم به یادآوری است که اینها تنها چند نمونه از غذاهای طبیعی هستند که می توانند برای مصرف قبل از تمرین بدنسازی مناسب باشند. ایده خوبی است که با غذاهای مختلف آزمایش کنید تا ببینید چه چیزی از نظر انرژی و عملکرد برای شما بهتر است. همچنین مصرف یک رژیم غذایی کامل که شامل انواع مواد مغذی برای حمایت از سلامت و عملکرد کلی باشد، مهم است.

لطفا پس از مطالعه این مقاله، از پست مکمل بدنسازی سیترولین دیدن کنید.

سخن پایانی

سخن پایانی
سخن پایانی

به طور کلی در رابطه با ریکاوری بدن و بازگشت به حالت اولیه باید به نوعی یک فرصت را مد نظر قرار داد. این فرصت را باید به عنوان یک وقفه کوتاه مدت نگریست. این وقفه یک روزه یا همان وقفه کوتاه مدت را به چشم موضوع بی ارزشی نبینید چرا که در همین مدت نیز بدن می تواند به بازسازی برخی از بخش های خود بپردازد.

بازگشت به حالت اولیه بدن را باید یک جزء اساسی در سلامتی بدن به شمار آورد که توانایی این را دارد که از سلامت اشخاص در دراز مدت محافظت نماید. داشتن مکمل های خوب، تغذیه مناسب و آبرسانی کافی و به موقع به بدن و همچنین داشتن خواب کافی نیز برای ریکاوری بدن جزو مسائل مهم به شمار آمده است.

پیوسته و شدید تمرین کردن در عین حال کار اشتباه ر نادرستی است

به عبارت دیگر بهتر است بگوییم که پیوسته و شدید تمرین کردن در عین حال کار اشتباه ر نادرستی است و به همین دلیل ممکن است آسیب های جبران ناپذیری به اشخاص وارد شود.

بدین ترتیب با داشتن برنامه تمرینی درست، تغذیه مناسب، مصرف آب کافی و موارد دیگر، توانایی این را دارند تا قدرت و استقامت و همچنین ورزیدگی، موجب ارتقاء عملکرد در افراد خواهد شد.

همچنین بسیار مهم است که از محصولات معتبری استفاده نمایید.

شرکت معتبر ATP SCIENCE معتبرترین برند تولید کننده انواع مکمل می باشد که تنها نماینده رسمی و انحصاری این برند معتبر استرالیایی در ایران، شرکت بازرگانی ترندان اسپرت می باشد.

در پایان توصیه می کنیم، بهترین مکمل برای جلوگیری از ریزش عضلات را بهتر بشناسید.

همچنین در بحث داغ پروتئین وی ایرانی یا خارجی شرکت کنید.

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید.