محصول ارگانیک سفت می شه، ولی خراب نمی شه

حقیقت‌هایی درباره پروتئین وی که شرکت‌ها نمی‌خواهند شما بدانید!

کراتین را با چی بخوریم

کراتین را با چی بخوریم

Table of Contents

در این مقاله، سعی می کنیم به این سؤال پاسخ بدهیم که کراتین را با چی بخوریم؟ با ما همراه باشید.

در مقالات قبل چند ساعت قبل تمرین کراتین بخوریم، کراتین را با چقدر آب بخوریم، مصرف کراتین بدون ورزش و بهترین زمان مصرف کراتین را بررسی کردیم که توصیه می کنیم همزمان با این مقاله، مطالعه کنید.

مولکول های کراتین، به صورت طبیعی در سلول های بدن همه ی افراد وجود دارند. استفاده از کراتین می تواند سطح تمرکز و چگالی آن را در بدن بیشتر نماید. همین طور سلول ها از خواص بی شمار آن بهره مند می شوند. مسلماً اکثر افراد از مزایای مکمل کراتین مطلع هستند، اما اغلب نمی دانند چطور بیشترین بهره را از مصرف آن ببرند.

متخصصان علوم تغذیه، اضافه کردن دیگر عناصر از قبیل کربوهیدرات، پروتئین، اسید آمینه، دارچین و گیاهان مختلف به کراتین را مورد ارزیابی و بررسی قرار داده اند. این تحقیق، با هدف اندازه گیری میزان تأثیرگذاری این مکمل انجام شده است.

تحقیقات متعددی حاکی از آن است که استفاده از مواد کربوهیدرات به همراه کراتین، سطح جذب آن از طریق عضلات را بیشتر می کند. بنابراین توجه به این نکته برای درک این موضوع که کراتین را با چی بخوریم، بسیار حائز اهمیت است.

ویدئو کراتین را با چی بخوریم

چنانچه شما خوانندگان و مخاطبان عزیز هم جزء افرادی هستید که تصمیم دارید بیشترین نتیجه را پس از استفاده از مکمل کراتین به دست آورید، می بایست در ابتدا نحوه مصرف آن را مد نظر قرار دهید.

ممکن است به تازگی مصرف کراتین را آغاز کرده باشید و مهمترین دغدغه شما این است که کراتین را با چی بخوریم؟ پیشنهاد می کنیم تا انتهای این مطلب که با راهنمایی کارشناسان شرکت ترندان اسپرت گردآوری نمودیم، ما را همراهی کنید.

شرکت بازرگانی ترندان اسپرت، تنها نمایده رسمی برند معتبر و استرالیایی ATP در کشور می باشد.

پیشنهاد می کنیم از پست بهترین مکمل برای افزایش قدرت و استقامت دیدن کنید.

آیا می دانید همراه با کراتین برند ATP بهتر است از چه ترکیباتی استفاده نمود؟

در این قسمت، می خواهیم پاسخ این سؤال که کراتین را با چی بخوریم، به صورت کامل مورد بررسی قرار دهیم. شرکت ترندان اسپرت نکاتی را در اختیار علاقه مندان قرار می دهد که بتوانند بهترین انتخاب را در زمینه مصرف ترکیبی مفید به همراه کراتین داشته باشند.

بهتر است مکمل کراتین را با پروتئین یا کربوهیدرات مخلوط نموده و استفاده کنید. در نتیجه مصرف کربوهیدرات، باعث افزایش قابل توجه کراتین در عضلات می شود.

هرچند مصرف پروتئین به همراه کربوهیدرات هم باعث تجمع کراتین در ماهیچه ها خواهد شد. انسولین نقش زیادی در افزایش کراتین دارد. پس از مصرف پروتئین یا کربوهیدرات به دنبال بالا رفتن سطح ترشح هورمون انسولین، شاهد ازدیاد انباشت کراتین در عضلات می باشیم.

در ادامه نوشتار کراتین را با چی بخوریم، چند مورد از ترکیباتی را که می توان به همراه کراتین استفاده نمود، شرح می دهیم.

مصرف کراتین با آب

مصرف کراتین با آب
مصرف کراتین با آب

کراتین جزء ترکیبات محلول در آب تقسیم بندی می شود که پس از حل شدن در آب، قدرت جذب شوندگی آن چندین برابر می گردد. به طور کلی استفاده از آب به مقدار مناسب، نقش زیادی در پیشرفت فرآیند بارگیری کراتین ایفا می کند.

مکمل پودری کراتین باید در آب حل شود. حدود ۵ گرم از کراتین را به ۱۵۰ میلی لیتر آب اضافه نموده و پس از آن که به طور کامل مخلوط نمودید، میل کنید.

همچنین در طی روز میزان مصرف آب خود را افزایش دهید. البته ترکیب مکمل کراتین منو هیدرات و آب، نتایج بهتری را ایجاد می کند.

برخی از افراد در طول استفاده از مکمل کراتین، احساس تشنگی دارند. این وضعیت نشاندهنده آن است که بدن افراد دچار کم آبی شده و می بایست آب فراوانی بنوشند. اولین علامت دهیدراته شدن بدن، افزایش احساس عطش است.

بنابراین مناسب ترین گزینه در پاسخ به پرسش کراتین را با چی بخوریم، آب است. زیرا میزان آب در بدن افرادی که به صورت حرفه ای به بدنسازی می پردازند، موضوع مهمی محسوب می شود.

آیا می توان کراتین را با شیر مصرف نمود؟

در پاسخ به پرسش کراتین را با چی بخوریم، باید گفت که ترکیب مکمل کراتین به همراه شیر بسیار سودمند است. در واقع هیچ گونه تداخلی در استفاده از این دو ماده با هم به وجود نمی آید. البته برخی یافته ها نشان می دهند که ممکن است ترکیبات موجود در شیر، تأثیرات عمده ای در افزایش جذب کراتین نداشته باشند، ولی باعث کاهش جذب آن نیز نمی شوند.

آیا می توان کراتین را با ترکیبات حاوی کافئین مصرف نمود؟

در رابطه با ترکیب مواد کافئینی با کراتین، مطالعات زیادی انجام شده است. نتیجه این بررسی ها حاکی از آن است که ترکیباتی که دارای درصد فراوانی کافئین هستند، چنانچه به همراه کراتین مصرف شوند، در روند جذب این مکمل اختلال ایجاد می نمایند.

اگر بخواهیم مصرف همزمان قهوه و چای های معمولی را با کراتین مورد بررسی قرار دهیم، باید بگوییم که ترکیب این مواد با یکدیگر مانع جذب کراتین نخواهد شد.

مصرف کراتین با عصاره شنبلیله

ترکیب عصاره شنبلیله و کراتین برای کسانی که تمایل به افزایش وزن و حجم گیری ندارند، انتخاب مناسبی است. همچنین در افرادی که دارای سطح قند خون زیاد هستند، می تواند باعث کاهش قند خون شود.

مطابق با تازه ترین تحقیقات در این زمینه که کراتین را با چی بخوریم، به این نتیجه دست یافته اند که عصاره شنبلیله به میزان زیادی می تواند همانند قند، در فرآیند افزایش جذب مکمل کراتین تأثیرگذار باشد. البته می توانید از ترکیب پودر شنبلیله در آب و کراتین نیز استفاده کنید.

آیا می توان کراتین را با آبمیوه مصرف نمود؟

از نظر علمی، ترکیب کراتین با آبمیوه های مختلف، تأثیرات مثبتی را در جذب این مکمل ایجاد می کند.

همان طور که می دانید، سطح اسید موجود در نوشیدنی هایی مانند آب انگور، آب پرتقال و غیره بسیار پایین تر از اسید معده است. بنابراین چنانچه حالت اسیدی معده نقش مخربی در روند جذب کراتین نداشته باشد، قطعاً آبمیوه ها نیز تأثیر منفی در این فرآیند ندارند.

آیا می توان کراتین را با پروتئین وی مصرف کرد؟

بر اساس تحقیقات صورت گرفته، نشان داده شده است که ۲ مکمل پروتئین وی و کراتین، منجر به افزایش حجم عضلات در حین انجام فعالیت های ورزشی می شوند.

زمانی که افراد به ورزش های سنگین و شدید می پردازند، ضرورت افزایش حجم عضلات بسیار مهم است. مکمل کراتین این وظیفه را به خوبی انجام می دهد. نتیجه ی این روند، افزایش سرعت بازسازی و مواردی از قبیل افزایش حجم ماهیچه ها است.

در عین حال، استفاده از پودر پروتئین وی همراه با حرکات ورزشی، ذخایر پروتئینی با ارزشی را در بدن افراد فراهم می نماید. تجزیه پروتئین باعث قوی شدن عضلات شده و با گذر زمان، ماهیچه ها را افزایش می دهد.

استفاده از پروتئین وی و مکمل کراتینی همزمان با هم باعث تقویت ماهیچه ها می شود. البته نحوه اثرگذاری این دو ماده، دارای تفاوت های دیگری نیز می باشند.

آیا می دانید کراتین منو هیدرات چیست؟

بیش از ۱۵۰ سال پیش، دانشمندی فرانسوی توانست یک ماده بسیار مهم از سلول های ماهیچه ای بدن استخراج نماید. این ماده، سال های بعد به عنوان یک مولکول با ارزش در شیوه های مختلف درمانی و همین طور در علوم ورزشی مورد مصارف متعدد و گسترده‌ای قرار گرفت.

پروتئین کراتین از سه نوع اسید آمینه آرژنین، گلیسین و متیونین ساخته شده که مکان اصلی تولید آن، در کبد و کلیه ها است.

کراتین ها در ماهیچه ذخیره می شوند. در این میان، کراتین منو هیدرات رایج ترین و پرطرفدارترین نوع مکمل های کراتینی بوده و در شرایطی به وجود می آید که یک مولکول H²O به مولکول کراتین وصل می شود. در حقیقت علت نامگذاری این مکمل، به همین دلیل است.

آیا می دانید مصرف کراتین منو هیدرات، از چه مزیت هایی برخوردار است؟

استفاده از مکمل کراتین منو هیدرات، دارای فواید زیادی برای بدن است که در این قسمت، به تعدادی از آن ها اشاره می کنیم:

افزایش انرژی بدن

مولکول های ATP عمده ترین و مهمترین موادی هستند که باعث تولید انرژی در بدن می شوند. ذخیره سازی ATP  در بدن امکانپذیر نیست و به همین دلیل با سرعت زیادی مصرف می گردند.

بنابراین ساخت سریع و به مقدار مناسب از این مولکول، به خصوص هنگامی که افراد مشغول ورزش های سنگین هستند، بسیار حائز اهمیت است.

فسفات کراتین در زمان بسیار کوتاهی، مولکول های ATP را در بدن تولید می کند و از این طریق، انرژی بدن افزایش می یابد. اغلب ورزشکاران، این ماده را به عنوان یکی از مکمل های اصلی در نظر می گیرند.

افزایش میزان ساخت عضلات

یکی از وظایف عمده کراتین منو هیدرات، تولید عضله و افزایش حجم آن است. این مکمل در قالب یکی از مکمل های کلاس a شناسایی شده است و تحقیقات بسیار گوناگونی میزان تأثیر گذاری آن ها را مورد بررسی و تأیید قرار داده اند.

این مواد بدون هیچ گونه عارضه جانبی، منجر به تحریک چرخه سنتز عضلات می ‌شوند. آزمایش های گوناگون حاکی از آن است که کراتین از طریق فعال سازی سلول های ویژه ای به نام سلول های ماهواره ای، فرآیند عضله سازی را تسریع می بخشد.

سلول های ماهواره ای جزء سلول های بنیادی قرار دارند که پس از تخریب عضله، با مصرف کراتین تحریک شده و در نهایت سبب هایپرتروفی در ماهیچه ها می گردند. مزیت دیگر تحریک سلول های ماهواره ای، تسریع بازسازی عضلات و ترمیم کامل آن ها است.

افزایش عملکرد دستگاه عصبی

افزایش عملکرد دستگاه عصبی
افزایش عملکرد دستگاه عصبی

کراتین افزون بر نقش زیادی که در تقویت ماهیچه ها و تأمین انرژی بدن دارد، منجر به بهبود و ارتقای عملکردهای عصبی مغزی هم می گردد. یکی از موادی که دارای قدرت عبور از سد خونی مغزی است، مولکول کراتین می باشد که از این طریق می توانند اثرگذاری مثبت و مفیدی را در مغز ایجاد کنند.

اگر بخواهیم به صورت مختصر، شایع ترین تأثیرات کراتین منو هیدرات در مغز و سیستم عصبی را ذکر نماییم، باید به این موارد اشاره کنیم:

  • افزایش قدرت توجه و تمرکز
  • افزایش تعادل و هماهنگی میان عضله و اعصاب
  • تأثیرات کمکی برای بهبود اغلب بیماری های عصبی مغزی مانند اسکیزوفرنی و پارکینسون
  • درمان نشانه های افسردگی حاد

آیا می دانید علت محبوبیت کراتین منو هیدرات برند ATP چیست؟

آیا می دانید علت محبوبیت کراتین منو هیدرات برند ATP چیست؟
آیا می دانید علت محبوبیت کراتین منو هیدرات برند ATP چیست؟

این نوع کراتین با استفاده از فناوری پیشرفته Creapure  طراحی و ساخته می شود. کراتین منو هیدرات برند ATP پایین ترین درصد ناخالصی و آلاینده را دارد. در واقع می توان گفت که مؤثرترین نوع مکمل کراتینی موجود است.

همچنین به وسیله پژوهش های علمی صورت گرفته، به این نتایج دست می یابیم که کارایی این مکمل در مقایسه با دیگر مکمل های کراتینی بسیار بالاتر است.

این محصول از ترکیباتی با منشأ گیاهی ساخته می شود و از لحاظ آلودگی های میکروبی و وجود فلزات سنگین، ارزیابی های کاملی روی آن ها انجام می شود.

در مجموع چنانچه مصرف ‌کنندگان برای سلامتی خود ارزش زیادی قائل باشند، می بایست درجه خلوص مکمل ها را تحت نظر قرار دهند.

در واقع کارایی بسیار زیاد مکمل همراه با ایمن بودن آن، مهمترین فاکتور در انتخاب محصول است. مکمل کراتین برند ATP از تمام این ویژگی ها برخوردار می باشد که تنها نمایندگی برای تهیه این محصول در ایران، شرکت ترندان اسپرت است.

بارزترین خصوصیات کراتین منو هیدرات Creapure شامل چه مواردی است؟

بارزترین خصوصیات کراتین منو هیدرات Creapure شامل چه مواردی است؟
بارزترین خصوصیات کراتین منو هیدرات Creapure شامل چه مواردی است؟

افرادی که از رژیم های گیاهی پیروی می کنند و یا وگان ها، با اطمینان می توانند از این مکمل استفاده کنند.

این محصول مورد تایید تست HPLC قرار گرفته است.

مکمل کراتین منو هیدرات فاقد گلوتن و قند بوده و غیر تراریخته است.

این محصول موفق شده است گواهینامه های Kosher و گواهی حلال و IFS Food را کسب کند.

پس از بررسی های مختلف، عدم وجود ترکیبات غیر استاندارد و مواد مضر در این مکمل به اثبات رسیده است.

مناسب ترین زمان استفاده از مکمل کراتین منو هیدرات

مناسب ترین زمان استفاده از مکمل کراتین منو هیدرات
مناسب ترین زمان استفاده از مکمل کراتین منو هیدرات

تا این قسمت از مقاله کراتین را با چی بخوریم، با مکمل کراتین منو هیدرات به خوبی آشنا شدید. برای استفاده از این ترکیب می توانید قبل از شروع فعالیت های ورزشی، در هنگام انجام آن یا پس از پایان تمرینات، این مکمل را مصرف نمایید.

البته در اغلب منابع موثق علمی، مناسب ترین زمان استفاده از این مکمل، پیش از آغاز فعالیت های ورزشی تعیین شده است. در زمان هایی که ورزش نمی کنید، بهترین زمان برای مصرف این مکمل، همراه با وعده های غذایی است.

آیا می دانید نحوه استفاده از کراتین منو هیدرات چگونه است؟

آیا می دانید نحوه استفاده از کراتین منو هیدرات چگونه است؟
آیا می دانید نحوه استفاده از کراتین منو هیدرات چگونه است؟

اگر بخواهید میزان کراتین های انباشته شده در عضلات با سرعت زیادی بیشتر شوند، می بایست مرحله بارگیری انجام شود.

برای بارگیری با مکمل کراتین، افراد باید به مدت ۵ تا ۷ روز به صورت منظم ۲۰ گرم پودر کراتین را مصرف کنند. بهتر است این میزان مکمل را در چهار وعده تقسیم نموده و در هر نوبت، ۵ گرم از آن را استفاده کنید.

بعد از اتمام دوره بارگیری می توانید به صورت روزانه، حدود ۳ تا ۵ گرم کراتین را مصرف کنید تا همواره سطح این مکمل در عضلات افزایش یابد.

در اینجا لازم است به این نکته اشاره نماییم که افراد می توانند دوره بارگیری را به صورت کلی حذف کنند. در این شرایط، زمان طولانی تری نیاز است تا نتایج استفاده از مکمل کراتین در بدن قابل مشاهده باشد.

آیا می دانید سه گانه Inception labs چیست؟

آیا می دانید سه گانه Inception labs چیست؟
آیا می دانید سه گانه Inception labs چیست؟

پاراهورمون ها که جزء پیش سازهای استروئیدی دسته بندی می شوند، یکی از رایج ترین مکمل های تخصصی در حوزه بدنسازی به شمار می روند که از طریق افزایش سطح هورمون تستوسترون، سبب ارتقاء ساخت عضلات و کارکرد هورمون های بدن می شود.

نکته بسیار مهم در انتخاب پاراهورمون ها این است که در بین تنوع زیاد این ترکیبات در بازار، نمونه ای را انتخاب کنید که علاوه بر بهره مندی از فواید بسیار، فاقد عوارض جانبی و مضر باشد.

یکی از کامل ترین و ایمن ترین دوره های پاراهورمونی موجود که تأثیر پذیری زیادی بر میزان تستوسترون دارد، سه گانه Inception labs است که در ادامه مقاله، به صورت کامل به شرح آن ها می پردازیم.

مرحله اول: Transcend

مرحله اول: Transcend
مرحله اول: Transcend

این مکمل از ترکیباتی ساخته شده است که قادر هستند سطح تستوسترون بدن را به میزان قابل توجهی افزایش دهند. وجود بیشتر از پنج عنصر زیست فعال تأثیر گذار، از جنبه های گوناگونی باعث تحریک و ترشح تستوسترون خواهد شد.

مزایای استفاده از مکمل Transcend:

مزیت هایی که پس از مصرف این مکمل در بدن ایجاد می شود، عبارت است از:

  • افزایش چشمگیر در حجم ماهیچه های بدن
  • افزایش توانایی و قدرت بدن
  • ارتقاء و بهبود توانایی جنسی
  • از بین بردن چربی های انباشته شده در بدن

Inception labs با تولید این مکمل، قدم نخست را برای افزایش کارکرد هورمون های بدن، بسیار قوی برداشته تا هورمون تستوسترون (به صورت ویژه) به میزان مناسبی در بدن افزایش پیدا کند.

دوز مصرف:

نحوه استفاده از این مکمل، تعداد شش عدد و به صورت روزانه است. پس از پایان یک دوره ی ۳۰ روزه، میزان هورمون تستوسترون به مقدار زیادی افزایش می یابد.

مرحله دوم: Elysium

پس از افزایش سطح تستوسترون در بدن، بخشی از آن ها با ایجاد تغییرات ساختاری به استروژن تبدیل می شوند. در این شرایط می بایست از تبدیل تستوسترون به استروژن جلوگیری شود. چرا که ادامه این روند، سطح تستوسترون آزاد را با کاهش قابل توجهی مواجه می سازد. در نهایت مقدار استروژن افزایش یافته و فرآیند عضله سازی متوقف خواهد شد. در این چرخه، بدن در شرایطی قرار می گیرد که سلول های چربی در اندام های مختلف انباشته می شوند.

همچنین ممکن است بروز علائمی از قبیل ژنیکوماستی یا بزرگ شدن بافت سینه در مردان نیز رخ دهد.

پس از افزایش یافتن سطح تستوسترون و گذراندن مرحله اول، امکان بروز علائمی که بیان نمودیم، در بدن زیاد می شود. از این رو همه تأثیرات مفید Transcend خنثی می گردد. ضرورت ترکیب ژژژژ در این سه گانه به همین دلیل است تا از ایجاد پیامدهای بالا در بدن ممانعت کند.

در واقع این مکمل با بهره گیری از ترکیبات موجود در ساختمان شیمیایی خود، از تغییر هورمون تستوسترون به استروژن پیشگیری می کند. بنابراین میزان تستوسترون در بدن در وضعیت مطلوب و افزایشی قرار می گیرد و با گذشت حدود سی روز، بدن از تمامی فواید تستوسترون برخوردار خواهد شد.

دوز مصرف Elysium

این مکمل را باید به صورت روزانه و به تعداد ۶ عدد مصرف کنید. تکمیل این دوره نیز به حداقل یک ماه زمان نیاز دارد.

مرحله سوم: Ascension

با اتمام گام دوم، در مدت زمان ۳۰ روز بدون این که هیچ نوع ماده ی محرک برای افزایش تستوسترون مصرف شود، سطح این هورمون در بدن همچنان در یک روند افزایشی قرار دارد. این وضعیت علاوه بر این که موجب بهره مندی بدن از تمام مزایای هورمون تستوسترون می گردد، باعث فراهم نمودن فرصتی یک ماهه به منظور استراحت گیرنده های این هورمون در بدن می شود. بنابراین بدن به مکمل های افزاینده تستوسترون عادت نمی کند.

در مرحله آخر این دوره، محرک های ترشح هورمون تستوسترون دوباره از طریق Ascension وارد بدن می شوند که اولین وظیفه آن ها، افزایش سطح ترشح تستوسترون است.

 انجام این ۳ مرحله، افزون بر این که تستوسترون بدن را افزایش می دهد، از نظم ویژه و اصول دقیقی پیروی می کند که نتیجه این روند، جلوگیری از پدید آمدن عوارض ناشی از زیاد شدن استروژن است.

همین طور گیرنده های بدن هم به مصرف مکمل وابسته نمی شوند و می توانند تمام وظایف خود را با کیفیت زیاد و به درستی انجام دهند.

نکته ی مهم در مورد استفاده از این محصولات این است که همه مواد تشکیل دهنده آن ها به صورت خالص از گیاهان گرفته شده است. به همین دلیل پس از مصرف، هیچ کدام از عوارض آزاردهنده مکمل های استروئیدی را برای افراد به وجود نمی آورند.

از این رو چنانچه تصمیم دارید میزان تستوسترون بدن خود را افزایش دهید و در عین حال برای سلامت هورمون ها و بدنتان اهمیت ویژه ای قائل هستید، سه گانه ی Inception labs از برند ATP، مناسب ترین گزینه برای شما است. لازم به ذکر است که تنها نماینده رسمی این برند معتبر در ایران، شرکت ترندان اسپرت می باشد.

جمع بندی

جمع بندی
جمع بندی

در این مطلب، به موضوع کراتین را با چی بخوریم، پرداخته شد. در این سال ها، این مکمل جزء یکی از رایج ترین ترکیبات خوراکی در حوزه بدنسازی به شمار می رود. مصرف کراتین به همراه کربوهیدرات ها، پروتئین و سایر مواردی که در مقاله به آن ها اشاره شد، باعث افزایش تأثیر این مکمل می شود.

همین طور به معرفی مکمل کراتین منوهیدرات و inception labs و نحوه مصرف آن ها پرداختیم.

در بیان ویژگی های این مکمل ها، به این نتیجه می رسیم که محصولات برند ATP که تحت نمایندگی شرکت ترندان اسپرت در اختیار افراد قرار می گیرند، علاوه بر حفظ سلامتی، باعث افزایش کارایی کراتین در بدن نیز می گردد.

در پایان صفحات بهترین مکمل افزایش تستوسترون و برای شروع بدنسازی چه مکمل هایی بخوریم را مشاهده کنید.

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید.