محصول ارگانیک سفت می شه، ولی خراب نمی شه

حقیقت‌هایی درباره پروتئین وی که شرکت‌ها نمی‌خواهند شما بدانید!

آیا مکمل بدنسازی ضرر دارد

آیا مکمل بدنسازی ضرر دارد

Table of Contents

در این مقاله، به این موضوع می پردازیم که آیا مکمل بدنسازی ضرر دارد؟ با ما همراه باشید.

امروزه، مصرف مکمل های بدنسازی، از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. بسیاری از ورزشکاران در هر رشته ورزشی که فعالیت دارند، علاقه مند به مصرف مکمل های بدنسازی هستند.

مکمل های بدنسازی می توانند مزیت ها و فواید زیادی را به همراه داشته باشند. مکمل ها نیز، انواع مختلفی دارند و با توجه به نوع کاربرد آن، هر فردی می تواند بر اساس نیاز خود، اقدام به استفاده از آنها کند.

این مسئله به خصوص برای افرادی که در رشته بدنسازی فعالیت دارند و قصد پرورش اندام را در ذهن خود می پرورانند، می تواند بسیار مهم باشد. رشد عضلات و یا کاهش وزن و کاهش چربی، عمده ترین دلیل استفاده از مکمل های بدنسازی است. با توجه با این که چنین ورزشی، نیازمند انرژی و توان زیادی است، مصرف مکمل های بدنسازی، جزو ضروریات محسوب می شود.

پیشنهاد می کنیم از مکمل GutRight دیدن کنید.

امروزه، شرکت ها و برندهای مختلف و متنوعی وجود دارد که هر کدام از آنها، مکمل ها را با فرمولاسیون خاص خود تهیه و توزیع نموده اند.

امروزه، شرکت ها و برندهای مختلف و متنوعی وجود دارد که هر کدام از آنها، مکمل ها را با فرمولاسیون خاص خود تهیه و توزیع نموده اند. اما مسئله بسیار مهمتر و کلیدی تر در خصوص مکمل ها، این است که بدانیم مکمل های مورد مصرف ما، از فواید خوبی برخوردار است یا خیر.

در واقع، می توان گفت که هر مکملی می تواند عوارضی به همراه داشته باشد، مگر در اندازه و دوز مشخص مصرف شود و از همه مهمتر، از برند معتبری نیز استفاده گردد.

با توجه به اهمیت این موضوع، ما در این مقاله، قصد داریم به صورت کامل به بررسی این مسئله بپردازیم که آیا مکمل بدنسازی ضرر دارد یا خیر.

همچنین در این مقاله، در خصوص یکی از بهترین برندهای تولید کننده مکمل های ورزشی یعنی برند ATP، توضیحاتی ارائه خواهیم کرد. لازم به گفتن است که تنها نماینده رسمی این برند در کشور، شرکت بازرگانی ترندان اسپرت می باشد. شما برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص انواع مکمل ها، می توانید به وبسایت این شرکت مراجعه نمایید.

آیا مکمل بدنسازی ضرر دارد؟

آیا مکمل بدنسازی ضرر دارد؟
آیا مکمل بدنسازی ضرر دارد؟

داشتن فواید متنوع مکمل های بدنسازی، بر هیچ کسی پوشیده نیست و اغلب افراد به خصوص ورزشکاران، می دانند که مکمل های بدنسازی، دارای فواید بسیار است. استفاده از این محصولات، می تواند به ورزشکار، کمک زیادی کند که در مدت زمانی مشخص، به هدف خود برسند.

این هدف می تواند رشد عضلات، افزایش وزن یا کاهش وزن باشد. همچنین افرادی که به صورت حرفه ای و در مسابقات ورزشی مختلفی شرکت می کنند، از اهمیت و فواید مکمل های بدنسازی، آگاهی دارند.

اما مسئله بسیار مهم در این خصوص این است که باید بدانید، مصرف هر مکملی، نیاز به بررسی های مختلفی دارد و در صورتی که از یک برند معتبر استفاده نشود و یا در دوز نامناسبی مصرف گردد، می تواند ضرر و آسیب هایی را وارد کند.

البته لازم است تا مکمل ها در زمان مناسب مصرف شوند.

صفحات زمان مصرف مکمل های بدنسازی، بهترین زمان مصرف کراتین و چند ساعت قبل تمرین کراتین بخوریم را مطالعه کنید.

به عبارت دیگر، دو عامل مهم، تعیین کننده مضر بودن مکمل بدنسازی است که عبارتند از:

  • مکمل انتخابی شما، تقلبی و قاچاق باشد و جایگزین مکمل های اصل و استاندارد با برند معتبر از جمله ATP گردد.
  • در مصرف مکمل ها نیز زیاده روی شود و یا بدون توجه به نظر پزشک تغذیه نیز مصرف شود.

نقش مکمل های غیر اصل و استاندارد در مضر بودن آن

متاسفانه به دلیل رقابتی بودن بازار مکمل های بدنسازی و برای این که بسیاری از شرکت ها، صرفا به فکر سود و درآمد خود هستند، اقدام به تولید مکمل های غیر اصل و نامرغوب می کنند.

تعداد چنین شرکت ها و برندهایی کم نیست. در داخل کشور ما یا خارج از کشور، برندهای نامعتبری وجود دارد که اقدام به توزیع محصولات و فروش مکمل ها می کنند.

چنین مکمل هایی، اغلب با قیمت بسیار ارزان تر به فروش می رسد و از آنجایی که قیمت، عامل اصلی فروش است، بسیاری از افراد، اقدام به تهیه چنین محصولاتی می کنند.

طبیعتا چنین خرید و مصرفی، می تواند ضررها و آسیب های زیادی را به فرد وارد کند و حتی منجر به خطر افتادن سلامتی فرد و حتی مرگ او شود. بنابراین، لازم است که در انتخاب مکمل، دقت لازم داشت.

یکی از بهترین برندهای تولید کننده مکمل های بدنسازی، برند ATP است که شرکت ترندان اسپرت به عنوان نمایندگی رسمی این برند در کشور ما فعالیت دارد و برای تهیه مکمل های این برند، می توانید به وبسایت شرکت ترندان اسپرت مراجعه نمایید.

سالم ترین مکمل بدنسازی، چه خصوصیاتی دارد؟

سالم ترین مکمل بدنسازی، چه خصوصیاتی دارد؟
سالم ترین مکمل بدنسازی، چه خصوصیاتی دارد؟

حال که با این مسئله که آیا مکمل بدنسازی ضرر دارد آشنا شدید، باید بدانید که انتخاب مکمل مناسب و سالم و با بهترین برند، نقش مهمی در تاثیرگذاری آن در فعالیت ورزشی دارد.

به عنوان مثال، مکمل کراتین که به عنوان پادشاه مکمل ها در نظر گرفته می شود، بایستی از نظر خلوص و سالم بودن، در وضعیت بسیار استانداردی قرار داشته باشد. در واقع، چنین مکملی باید از نظر خلوص، بالا باشد تا به آن، مکمل سالم گفت.

استفاده برخی از مکمل های بدنسازی، در طولانی مدت می تواند باعث بروز مشکلات و آسیب های فراوانی شود

استفاده برخی از مکمل های بدنسازی، در طولانی مدت می تواند باعث بروز مشکلات و آسیب های فراوانی شود. در صورت سالم بودن مکمل و برند معتبر آن، لازم است در مقداری مشخص و در بازه زمانی مشخصی مصرف شود تا بتوان از فواید آن بهره مند شد.

به عنوان مثال، مکمل کراتین برند ATP که بالاترین سطح خالص بودن را دارد، بایستی در مدت زمان 2 الی 3 ماه مصرف نمود و سپس اقدام به قطع مصرف در بازه زمانی مشخص نمود تا در عین سالم بودن آن، از فواید آن به درستی بهره مند شد.

این مسئله، برای مکمل هایی نظیر گینر، پروتئین وی و … نیز صادق است و بایستی در مقدار مشخص و زمان مشخص مصرف کرد.

ما در ادامه مقاله، به بررسی آسیب های وارد شده و مضرات مکمل های بدنسازی غیر اصل می پردازیم و سپس به بررسی یکی از بهترین برندهای تولید کننده مکمل های بدنسازی یعنی برند ATP خواهیم پرداخت. از آنجایی که کراتین، پر استفاده ترین نوع مکمل است، در خصوص این مکمل هم توضیحاتی ارائه می دهیم و در خصوص برند ATP و محصولات آن، توضیحات جامعی ارائه خواهیم نمود.

مضرات مکمل های بدنسازی غیر اصل

مضرات مکمل های بدنسازی غیر اصل
مضرات مکمل های بدنسازی غیر اصل

مکمل های غیر اصل و تقلبی و نامعتبر، می تواند مشکلات و عوارض زیادی را به همراه داشته باشد که در ادامه مقاله آیا مکمل بدنسازی ضرر دارد، به برخی از مهمترین آنها می پردازیم.

  • مشکلات کلیوی

مکمل هایی نظیر پروتئین وی که از خواص بسیار زیادی هم برخوردار است و باعث رشد عضلات و افزایش حجم عضلات می شود، در صورتی که از برندی نامعتبر استفاده شود و یا اقدام به مصرف بیش از حد آن گردد، باعث بروز عوارض و مشکلاتی می شود که از جمله آن، مشکلات کلیوی است.

اختلال در کلیه ها، می تواند باعث ایجاد بیماری هایی نظیر نارسایی کلیوی شود. زیرا پروتئین ها، نقش مهمی در عملکرد کلیه دارند و انباشته شدن پروتئین، منجر به اخلال عملکرد کلیه می شود.

  • ناراحتی های گوارشی

مکمل هایی نظیر گینر که از ترکیبات خاصی تهیه شده است، باعث افزایش وزن و رشد عضلات می شود.

در صورت عدم استفاده از برند معتبری مانند ATP و تهیه محصولات نامعتبر، دچار مشکلاتی مانند حالت تهوع، درد معده، اسهال و … خواهید شد که هر کدام از این ناراحتی های گوارشی، می تواند زمینه ساز مشکلات جدی تری شود.

  • مشکلات کبد

مصرف بیش از حد مکمل های بدنسازی و یا تهیه برند نامعتبر، باعث بروز مشکلات کبدی و حتی از کار افتادن آن خواهد شد.

  • مشکلات قلبی

معمولا ورزشکاران، کمتر دچار مشکلات قلبی و عروقی می شوند. زیرا سبک زندگی آنها، سالم بوده و ورزش و رژیم غذایی درست، در دستور کار آنان قرار دارد.

اما استفاده نادرست از مکمل های بدنسازی و یا مصرف مکمل های غیر اصل، می تواند باعث ایجاد آسیب به سیستم قلب و عروق شود و خطر ابتلا به مشکلات قلبی و حتی سکته قلبی، بیشتر خواهد شد.

علاوه بر موارد ذکر شده، برخی دیگر از عوارض مکمل های بدنسازی غیر اصل را می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • افزایش میزان قند خون و چربی خون
  • افزایش وزن بیش از حد
  • گرفتگی عضلات و مشکلات عضلانی
  • ایجاد التهابات شدید در مجرای تنفسی
  • ایجاد آلرژی و آسم
  • و …

حال که با مسئله آیا مکمل بدنسازی ضرر دارد آشنا شدید، به بررسی یکی از بهترین برندهای تولید کننده مکمل های بدنسازی، یعنی برند ATP می پردازیم که شرکت ترندان اسپرت، نمایندگی رسمی این محصولات را در ایران بر عهده دارد.

بهترین برند مکمل بدنسازی کدام است؟

بهترین برند مکمل بدنسازی کدام است؟
بهترین برند مکمل بدنسازی کدام است؟

یکی از مهمترین موارد در خصوص انتخاب مکمل های بدنسازی، شناخت برندهای معتبر آن است. تهیه و مصرف یک مکمل با کیفیت و با برند مناسب، می تواند ما را از مزیت های آن بهره مند سازد. یکی از بهترین و معروف ترین برندهای تولید کننده مکمل های بدنسازی، برند ATP است.

به عنوان مثال، مکمل هایی مانند کراتین از برند ATP، با خلوص بسیار بالایی تهیه شده است و جزو خالص ترین کراتین محسوب می شود. همچنین مکمل هایی مانند BCAA یا گلوتامین و … از این برند، به عنوان بهترین مکمل های بدنسازی محسوب می شود.

اگر قصد انجام تمرینات شدید دارید، می توانید از مصرف مکمل های برند ATP مطمئن باشید و به صورت قطعی، می توان گفت که هیچ گونه عوارضی ندارد و در صورت مصرف درست و اصولی آن، می توانید از تمامی فواید مربوط به هر مکمل ATP بهره مند شوید.

این برند، جزو بهترین برندهای ارائه دهنده مکمل های با کیفیت است و در بین ورزشکاران و حتی پزشکان تغذیه، از محبوبیت بالایی برخوردار است. در ادامه مقاله، در خصوص این برند و کیفیت خدمات و ارائه محصولات آن، توضیحات تکمیلی ارائه می دهیم.

صفحه بهترین مکمل های بدنسازی را برای اطلاعات بیشتر، مطالعه کنید.

محصولات ATP چیست؟

در این مقاله، در خصوص این که آیا مکمل بدنسازی ضرر دارد، توضیح دادیم که در صورت تهیه یک برند معتبر و مصرف درست و به اندازه آن، می توانیم بگوییم که ضرری برای بدن ندارد. یکی از بهترین برندها در زمینه تولید مکمل های ورزشی، برند ATP است.

این شرکت معتبر استرالیایی، سعی به کمک ورزشکاران در راستای اهداف مختلف دارد. مهمترین هدف این شرکت، رسیدن به تناسب اندام است.

همچنین خواص دارویی متنوع هر یک از این مکمل ها، از دیگر ویژگی های مثبت آن محسوب می شود. در ادامه، به برخی از مزیت های مهم محصولات ATP اشاره می کنیم:

کمک به بهبود قدرت عضلات و افزایش استقامت بدنی در تمرینات شدید ورزشی

افزایش شدت جریان خون و افزایش میزان انرژی

کمک به پرورش عضلات و کمک به جلوگیری از تحلیل رفتن عضلات

در مکمل های افزایش وزن، کمک زیادی به افزایش وزن و رشد عضلات می کند و در مکمل های چربی سوز، موثر در زمینه کاهش وزن و چربی سوزی خواهد بود.

تمامی مکمل های برند ATP با بالاترین کیفیت ممکن و با خلوص بالا تهیه شده است. شما می توانید برای تهیه این محصولات از برند ATP به وبسایت نمایندگی رسمی این برند در ایران، یعنی شرکت ترندان اسپرت مراجعه نمایید.

محصولات ATP برای رشد عضلات

محصولات ATP برای رشد عضلات
محصولات ATP برای رشد عضلات

حال به صورت جداگانه به بررسی محصولات ATP در رشد عضلات می پردازیم. اگر به دنبال این موضوع هستید که عضله سازی را تجربه کنید و همچنین دچار هیچ گونه عوارض مکمل های بدنسازی نشوید، توصیه ما، استفاده از محصولات برند ATP است.

طیف وسیعی از محصولات در این برند وجود دارد که می تواند بر رشد عضلات موثر باشد. از جمله این موارد، مکمل کراتین مونوهیدرات ATP است که در این مقاله، به صورت جداگانه در خصوص این مکمل باارزش، توضیح خواهیم داد.

از دیگر محصولات محبوب این برند که در زمینه عضله سازی و با خلوص بالا می توان استفاده کرد، مکمل آلفا پرایم است که می تواند باعث رشد ماهیچه های بدن و کاهش چربی های اضافی بدن شود. زیرا این مکمل می تواند بر کاهش سطح استروژن بدن، موثر باشد.

شما در حال مطالعه مقاله آیا مکمل بدنسازی ضرر دارد، هستید.

محصولات ATP برای کاهش چربی

محصولات ATP برای کاهش چربی
محصولات ATP برای کاهش چربی

از دیگر محصولات بسیار کاربردی و پرتقاضا در انواع مکمل های بدنسازی، مکمل های چربی سوز است. برند ATP از شناخته شده ترین برندها در زمینه تولید این گونه مکمل ها است.

از جمله محصولاتی که می توانیم در دسته چربی سوز این برند مثال بزنیم، محصول T432 Plus است. این مکمل می تواند به افزایش متابولیسم بدن کمک کند و در نتیجه، در فرایند چربی سوزی بسیار موثر است.

همچنین، مکمل Cort RX هم می تواند انتخاب مناسبی در این زمینه باشد و بر عملکرد سالم تیروئید، بسیار مفید است. از آنجایی که این محصولات با بالاترین کیفیت ممکن تهیه می شود، با مشورت پزشکان و متخصصان حوزه مکمل های بدنسازی و تغذیه ای، می توانید از تمامی خواص آن بهره مند شوید.

اما در ادامه مقاله آیا مکمل بدنسازی ضرر دارد، به بررسی یکی از بهترین مکمل های برند ATP یعنی مکمل کراتین مونوهیدرات، خواهیم پرداخت.

مکمل کراتین مونوهیدرات ATP

یکی از بی خطرترین و بی عارضه ترین انواع مکمل های ورزشی، مکمل کراتین مونوهیدرات ATP است. خلوص بالای این مکمل، از مهمترین مزیت های آن محسوب می شود. این مکمل با تکنولوژی Creapure تولید شده است.

این مکمل، کمترین میزان آلودگی و ناخالصی را دارد و جزو بهترین مکمل کراتین در بازار مکمل های ورزشی محسوب می شود. اغلب تحقیقات نشان داده است که این محصول در قیاس با سایر برندها، نتیجه بخشی زیادی داشته و به مراتب، میزان رضایت ورزشکاران از مصرف آن، بیشتر از سایر برندها بوده است.

به همین دلیل است که محصولات ATP جزو محصولات کم عارضه و حتی بدون عوارض قرار دارد. از جمله مزیت های مصرف مکمل کراتین مونوهیدرات ATP عبارتند از:
  • مناسب برای افراد گیاهخوار برای تامین کراتین بدن خود
  • دارای تاییدیه توسط تست HPLC
  • محصولات کاملا غیر تراریخته
  • فاقد گلوتن
  • بدون قند و گلوکز
  • دارای گواهی حلال
  • موثر در رشد عضلات
  • تامین کننده آب بدن و کمک به هیدراته ماندن بدن
  • موثر در زمینه رشد عضلات و کاهش خستگی های بعد تمرین
  • موثر در ریکاوری عضلات در زمان استراحت و جلوگیری از بروز آسیب های ورزشی

شما می توانید برای خرید مکمل کراتین مونوهیدرات ATP یا هر محصول دیگری از این برند، به وبسایت شرکت ترندان اسپرت که نمایندگی رسمی برند ATP در ایران است، مراجعه نمایید و اقدام به خریداری هر یک از این محصولات نمایید.

بهترین روش به منظور مصرف مکمل بدنسازی برای جلوگیری از عوارض آن

بعد از انتخاب بهترین برند مکمل ورزشی مانند برند ATP باید در خصوص میزان مصرف هر نوع مکمل و زمان مصرف آن اطلاع داشته باشیم. زیرا در صورت مصرف غیر اصولی و بیش از حد هر مکمل، ممکن است دچار عوارض و مشکلات شویم.

توصیه اکید ما این است که حتما قبل از مصرف هر گونه مکمل، با یک متخصص تغذیه مشورت کنید و در صورت لزوم و تشخیص پزشک، در مقدار مشخص و زمان مشخص، اقدام به مصرف مکمل نمایید.

زیرا هر مکملی دارای زمان مصرف و دوز مصرف خاص خود است. همچنین مشورت با پزشک متخصص تغذیه، می تواند بر اساس نیاز بدنی ما مشخص کند که چه میزان از مکمل، برای بدن ما ضروری است.

نتیجه گیری

نتیجه گیری
نتیجه گیری

ما در این مقاله، به بررسی این مسئله پرداختیم که آیا مکمل بدنسازی ضرر دارد یا خیر. در این مقاله متوجه شدیم که در صورت تهیه مکمل ورزشی با کیفیت و به خصوص از یک برند معتبر و همچنین مصرف درست و اصولی و به اندازه مکمل، می توانیم از بدون عوارض بودن آن مطمئن شویم.

یکی از بهترین برندهای تولید کننده انواع مکمل های ورزشی، برند ATP است که ما در این مقاله، در خصوص این برند و خصوصیات و ویژگی های آن توضیحاتی ارائه دادیم.

این برند، هیچ گونه عوارضی را به همراه ندارد و به شرط مصرف درست و به اندازه آن و مشورت با پزشک متخصص، می توانیم از خواص هر یک از مکمل های ورزشی ATP بهره مند شویم.

برای خرید محصولات ATP می توانید به وبسایت شرکت ترندان اسپرت مراجعه نمایید. شرکت ترندان اسپرت، به عنوان نمایندگی رسمی محصولات ATP در کشور ما فعالیت دارد و برای خرید این محصولات، می توانید به وبسایت این شرکت، مراجعه کنید.

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید.