محصول ارگانیک سفت می شه، ولی خراب نمی شه

حقیقت‌هایی درباره پروتئین وی که شرکت‌ها نمی‌خواهند شما بدانید!

مکمل برای سفت شدن عضلات

مکمل برای سفت شدن عضلات

Table of Contents

در این مقاله، قصد داریم تا راجع به مکمل برای سفت شدن عضلات با شما صحبت کنیم، پس تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

ورزشکاران زیادی به دنبال این هستند که عضلات بدن خود را سفت نمایند و درصد چربی آن را پایین بیاورند، به همین خاطر انواع مکمل برای سفت شدن عضلات را مورد استفاده قرار می دهند.

زیرا تغذیه و مصرف محصولات غذایی گوناگونّ نمی تواند انتظارات آن ها را به درستی برآورده کند، به ویژه کسانی که به ورزش بدنسازی مشغول هستند. زیرا افرادی که در این ورزش فعالیت دارند، در بسیاری از موارد از مکمل ها بهره می گیرند تا بتوانند حجم دلخواه خود را در عضلات بدن ایجاد نمایند.

ویدئو مکمل برای سفت شدن عضلات

البته این مکمل ها نیز به تنهایی برای بالا بردن حجم و سفت شدن عضلات کافی نیست؛ بلکه به همراه ورزش سخت و اصولی می تواند یک روش موثر و آسان برای رسیدن به حجم مورد نظر شما به حساب بیاید. بنابراین مکمل برای سفت شدن عضلات فواید بسیاری را برای ورزشکاران به دنبال خواهد داشت.

پیشنهاد می کنیم از پست چند ساعت قبل تمرین کراتین بخوریم دیدن کنید.

کدام مکمل ها برای سفت شدن عضلات مفید هستند؟

کدام مکمل ها برای سفت شدن عضلات مفید هستند؟
کدام مکمل ها برای سفت شدن عضلات مفید هستند؟

در این بخش از مقاله می خواهیم در رابطه با انواع مکمل برای سفت شدن عضلات، توضیحاتی را به شما ارائه نماییم تا بیشتر با آن ها آشنا شوید که عبارتند از:

  • Creatine یا کراتین:

Creatine یا کراتین:
Creatine یا کراتین:

در سلول های ماهیچه ای شما این ماده به صورت خودکار موجود است؛ به گونه ای که چیزی برابر با ۹۵ درصد از آن در بافت های ماهیچه تجمع پیدا می کند. در این میان ۵ درصد دیگر این ماده نیز در نواحی دیگر بدن پخش می شوند یا به عبارتی پخش شدن آن ها در بخش های دیگر بدن به شکل پراکنده مشاهده می شود.

این ماده، حاصل نوعی واکنش متابولیسمی می باشد که در آزمایشگاه ها آن را بازسازی می نمایند تا قادر باشند از آن در مکمل های بدنسازی استفاده کنند. زیرا پس از بازسازی، به کراتین مونوهیدراته تبدیل می شود.

در ضمن این ماده پرفایده را برای این که انرژی ماهیچه را تامین نمایند، به کار می گیرند. همچنین یکی از بهترین مکمل ها، مکمل های برند ATP هستند که تنها نماینده رسمی آن ها در ایران، شرکت ترندان اسپرت می باشد.

مشخصات محصولات Creatine Monohydrate و ACETYL L-CARNITINE را مشاهده کنید.

مزیت مصرف کراتین:

  • پیشرفت در سفت کردن و حجم سازی عضلات
  • بالا بردن حجم سلول های ماهیچه ای
  • ریکاوری سریع بعد از به اتمام رسیدن تمرینات ورزشی
  • بالا بردن ذخیره گلیکوژن یا سوخت جانوری
  • بالا بردن کارایی و راندمان ماهیچه ها در تمرینات ورزشی شدید

نحوه مصرف کراتین:

۵-۱۰ گرم می باشد به طوری که شما می بایستی نیمی از آن را قبل از شروع تمرین و نیمه دیگر را بعد از تمرین ورزشی به مصرف برسانید. مصرف این ماده معمولا به صورت محلول است.

حتما صفحات زمان مصرف مکمل های بدنسازی و بهترین مکمل های بدنسازی را مشاهده کنید.

  • مکمل noway:

مکمل noway:
مکمل noway:

این مکمل در حقیقت جزو پروتئین ها به حساب می آید و برای ساخت آن، از ترکیبات گوناگون و بی نظیری استفاده می شود مثل: پپتیدهای کلاژن هیدرولیز و زیست فعال که از گوشت گاو به دست می آید.

این مکمل نیز جزو مکمل هایی است که به سفت شدن و افزایش حجم و سلامت عضلات، کمک قابل توجهی می نماید. در ضمن درون این محصول، کلاژن به فراوانی یافت می شود که استحکام تاندون ها و مفصل ها را به همراه خواهد داشت.

همچنین سبب سلامتی پوست، مو و ناخن ها خواهد شد. این مکمل هیدرولیزی می باشد. به همین دلیل جذب آن فوق العاده زیاد است و راندمان بسیار مطلوبی در بدن مصرف کنندگان از خود نشان می دهد.

شایسته است بدانید که نشانه های گوارشی در این مکمل در مقایسه با انواع دیگر آن بسیار پایین تر است؛ زیرا فاقد فرآورده های لبنی می باشد.

خلاصه ای از مزایای مصرف مکمل noway:

  • هیدرولیز، پپتاید
  • فاقد نشانه های گوارشی
  • پروتئین ساختاری
  • همه آمینواسیدها را به طور کامل تهیه می کند.
  • در آن لبنیاتی وجود ندارد و توسط گوشت گاو به دست می آید.
  • کربوهیدرات پایینی دارد.
  • خلوص و جذب فراوانی دارد.
  • یک طعم دهنده و رنگ دهنده نرمال و طبیعی به حساب می آید.
  • شیرین کننده فاقد کالری یا استویا

نحوه مصرف مکمل noway:

به میزان هر سروینگ سایز از این مکمل می توانید ۱۵ گرم پروتئین کلاژن به دست بیاورید؛ به همین دلیل، در قیاس با محصولات مشابه دیگر، صرفه اقتصادی بالاتری دارد. همچنین همان طور که در بخش های دیگر مقاله گفتیم، مکمل noway کربوهیدرات ندارد و پروتئین موجود در آن از خلوص و جذب بالایی برخوردار است.

همچنین این مکمل یکی از مناسب ترین انواع مکمل برای سفت شدن عضلات به شمار می آید. شما می توانید انواع مکمل برای سفت شدن عضلات برند ATP را از تنها نماینده رسمی آن در کشور یعنی شرکت ترندان اسپرت تهیه نمایید.

  • بتا آلانین

بتا آلانین
بتا آلانین

این مکمل نیز جزو آمینو اسیدهای طبیعی در ورزش بدنسازی و … به شمار می آید. برای وارد کردن این ماده به بدن خود می توانید از انواع محصولات غذایی پروتئینی مثل مرغ استفاده کنید. از آنجایی که این ماده سبب می شود تا میزان کارنوزین داخلی ماهیچه بالا برود، دارای عملکرد فوق العاده با توانایی بالا در بدن است.

پس اگر مکمل این محصول را به مصرف برسانید، تا ۴ هفته آینده می توانید مقدار کارنوزین را به ۶۰ درصد در بدن خود برسانید که این موضوع بسیار حائز اهمیت است؛ زیرا در بدن شما هیدروژن ها به میزان انبوهی روی یکدیگر تجمع پیدا می کنند که سبب پایین آمدن PH خواهند شد.

در این صورت خاصیت اسیدی افزایش قابل توجهی پیدا می کند، در نتیجه درد و خستگی زیادی بر ماهیچه های بدن اعمال می شود.

به همین علت، کیفیت عملکرد عضلات بدن نیز پایین می آید. به عبارتی دیگر، با مصرف این مکمل قادر خواهید بود با کمک بتا آلانین، میزان کارنوزین در بدن را بیشتر کنید تا بتوانید از انباشه شدن هیدروژن ها پیشگیری نمایید، در نتیجه از به وجود آمدن خاصیت اسیدی نیز جلوگیری خواهید نمود. پس با مصرف این ماده بی نظیر از برند ATP، می توانید از بروز خستگی زودرس در ماهیچه های بدن خود پیشگیری نمایید.

مزیت مصرف بتا آلانین:

  • تحمل افراد برای انجام تمرینات ورزشی سخت را بالا می برد.
  • بازدهی تمرینات ورزشی را در فعالیت های شدید بالا می برد.
  • خستگی زودرس در عضلات را به تعویق می اندازد.
  • سبب بهبود تمرینات شدید ورزشی به همراه وقفه می شود، به خصوص در بدنسازان
  • همچنین با کراتین از نیرویی مرتبط می باشد.

نحوه مصرف بتا آلانین:

۶-۲ گرم در طول روز توصیه می شود. می توانید آن را به عنوان وعده های کوچک به مصرف برسانید تا جلوی خارش و سوزش پوست را بگیرید. همچنین می توانید این مکمل از برند ATP را از تنها نماینده رسمی آن در ایران که شرکت ترندان اسپرت می باشد، تهیه نمایید.

  • محلول پروتئین

محلول پروتئین
محلول پروتئین

این مکمل نیز به نوبه خود می تواند حجم عضلات را افزایش بدهد و به سفت شدن آن ها کمک نماید. همان طور که می دانید، مصرف پروتئین برای ورزشکاران بسیار مهم است چون برای عضلات آن ها مزایای فراوانی را به ارمغان می آورد. سرم پروتئین کمک می کند تا پروتئین فراوانی به بدن برسد و پروژه حجم سازی ماهیچه ها به راحتی آغاز گردد.

می توانید این ماده را قبل یا پس از فعالیت های ورزشی به مصرف برسانید؛ زیرا سنتز پروتئین خود را افزایش می دهید و در هنگام ریکاوری، به ماهیچه های خود نیز کمک فراوانی می نمایید.

بنابراین یکی از سریع ترین راه ها برای عضله سازی و حجم دادن به آن ها، استفاده از این ماده می باشد و افزون بر موارد گفته شده، چربی بدن شما را نیز پایین می آورد.

بنابراین از محلول پروتئین در برنامه غذایی خود استفاده کنید تا بتوانید به اهداف و اندام ایده آل خود با شتاب بیشتری برسید. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با مکمل برای سفت شدن عضلات، می توانید به متخصصان تغذیه و یا سایت شرکت ترندان اسپرت مراجعه نمایید.

مزیت مصرف پروتئین محلول:

  • این مکمل را می توانید به راحتی هضم کنید؛ چون هضم بسیار راحتی در مقایسه با نمونه های مشابه دارد.
  • بازسازی ماهیچه ها را زیاد می کند.
  • همزمان که از آن به عنوان مکمل ورزشی استفاده می شود، در حقیقت می توانید از آن به عنوان یک اشتها آور طبیعی نیز بهره بگیرید.
  • تحمل لاکتوز شیر

نحوه مصرف محلول پروتئین:

می توانید در هر وعده ای که به این ماده نیاز پیدا می کنید، حدود ۲۰ تا۳۰ گرم پروتئین را به مصرف برسانید. همچنین می توانید قبل یا پس از تمرینات ورزشی خود، از آن بهره ببرید.

در ضمن گفتن این نکته الزامی است که افزون بر این مکمل، باید از محصولات غذایی دارای پروتئین نیز به فراوانی استفاده کنید و این ماده را به عنوان اولویت اول خود به حساب نیاورید.

در ضمن بهتر است بگوییم که برای تهیه انواع مکمل برای سفت شدن عضلات، می توانید به برند ATP که تنها نماینده رسمی آن در ایران شرکت ترندان اسپرت می باشد مراجعه نمایید و محصولات مورد علاقه خود را به سادگی تهیه کنید.

  • آمینو اسید زنجیرهای_ شاخه ای

این ماده را ورزشکارانی همچون بدنسازان و به خصوص وزنه برداران در رژیم غذایی خود می گنجانند؛ زیرا سبب می شود تا تمرینات ورزشی آن ها پیشرفت قابل توجهی داشته باشد.

در بدن، حدود ۲۰ آمینو اسید به چشم می خورد که برخی از آن ها جزو BCAA می باشند، مثل: لوسین، ایزولوسین، والین. مواردی که نام بردیم، دارای نقش کلیدی در بدن هستند و سنتز پروتئین در بدن را در سطح متوسط بهبود می بخشند.

یکی از مزایای اساسی این ماده در بدن این است که ریکاوری ماهیچه ها با کیفیت و سرعت بهتری به انجام می رسد، مثل سرم پروتئین. از آنجایی که BCAA ها قادر هستند تا مواد مغذی را به سمت بافت های ماهیچه ای بکشانند، بنابراین به ریکاوری پس از فعالیت های ورزشی، کمک قابل توجهی می کند.

همچنین این دسته از آمینو اسیدها یک منبع مهم سوخت یا انرژی در زمان تمرین به شمار می آیند. به همین خاطر است که در راستای بازسازی ذخایر نابود شده، جزو بهترین مکمل ها می باشد.

برای کم کردن درد و خستگی ماهیچه ها و متابولیک نیز می توانید این مکمل بی نظیر را به مصرف برسانید

در ضمن برای کم کردن درد و خستگی ماهیچه ها و متابولیک نیز می توانید این مکمل بی نظیر را به مصرف برسانید. طبق شواهد به دست آمده، این دسته از آمینو اسیدها قادر هستند تحمل و مقاومت در بدنسازی عضلات را افزایش بدهند؛

زیرا توانایی تامین انرژی مداوم برای بافت های ماهیچه ای را دارا هستند. این موضوع را در بسیاری از ورزشکاران می توانید مشاهده کنید مثل: دوندگان ماراتون، شنای مسافت و سایر تمرینات طولانی دیگر.

همچنین به منظور تهیه مکمل برای سفت شدن عضلات، می توانید از محصولات ATP به خوبی بهره بگیرید که تنها نماینده رسمی آن ها در ایران، شرکت ترندان اسپرت می باشد.

مزیت مصرف آمینو اسیدهای زنجیره ای:

  • رشد عضلات وررشکاران را بیشتر می کند.
  • کم کردن درد عضلانی پس از تمرین ورزشی
  • پایین آمدن احساس خستگی
  • پیشگیری از آسیب رسیدن به عضلات و تحلیل رفتن آن ها
  • بهبود سلامت افرادی که دچار سیروز هستند.

نحوه مصرف آمینو اسیدهای زنجیره ای:

می توانید زمانی که از خواب بیدار می شوید، حدود ۳ تا ۵ گرم از این ماده را به مصرف برسانید یا همین مقدار را قبل یا بعد از ورزش استفاده کنید.

گلوتامین
گلوتامین

این ماده می تواند از فروپاشی بافت های ماهیچه ای پیشگیری نماید یا روند رخ دادن آن را به تعویق بیندازد؛ به همین علت نیرو و تحمل انجام تمرینات ورزشی در ورزشکاران بیشتر خواهد شد.

با به کارگیری این ماده، پیشرفت بسیاری در انواع ورزش ها به چشم می خورد مثل وزنه بردارها که با خوردن گلوتامین، قادر خواهند بود تا برای بلند کردن وزنه های سنگین تر اقدامات لازم را انجام بدهند یا زمان تمرینات خود را بیشتر کنند.

ماهیچه ها توانایی های محدودی را دارا می باشند، اما با مصرف این ماده مهم، قادر خواهید بود تا به چیزی فراتر از توانایی آن دست پیدا کنید، یعنی از بافت های ماهیچه ای خود بیشتر کار بکشید و در نهایت به کمک این محصول، حجم و میزان ماهیچه را به صورت ناخودآگاه بیشتر نمایید.

همچنین این مکمل فوق العاده را نیز می توانید از برند معتبر و استرالیایی ATP که تنها نماینده رسمی آن در ایران شرکت ترندان اسپرت است، تهیه کنید و برای سفت کردن عضلات خود، به خوبی از آن استفاده نمایید.

مزیت مصرف گلوتامین:

  • نتایج مثبتی هنگام استفاده از این محصول در دستگاه ایمنی بدن مشاهده شده است.
  • هورمون رشد را زیاد می کند.
  • به آسان شدن مرحله ریکاوری بدن کمک می کند.
  • این ماده، خاصیت آبرسانی سلول ها را نیز دارد که به سبب آن، حجم عضلات بیشتر می شود.
  • با مصرف این مکمل می توانید سرعت رشد و متابولیسم بدن خود را بیشتر نمایید.
  • این مکمل، استرس شما را پایین می آورد و تمرکز را در مصرف کنندگان بالا می برد.

نحوه مصرف گلوتامین:

می توانید ۵ گرم از این ماده را در زمان بیدار شدن از خواب به مصرف برسانید، سپس ۵ گرم دیگر را بعد از انجام تمرینات ورزشی میل کنید و در نهایت ۵ گرم دیگر نیز قبل از خوابیدن استفاده کنید تا نتیجه مطلوب حاصل شود. همچنین برای این که راجع به مکمل برای سفت شدن عضلات بیشتر بدانید، می توانید از پزشکان تغذیه کمک بگیرید.

  • پروتئین وی

پروتئین وی
پروتئین وی

سرعت جذب این ماده در عضلات بسیار بالا است و سبب بروز آثار آنابولیک قدرتمند می شود. به همین علت، ورزشکاران از این محصول در زمان های به خصوصی استفاده می کنند تا نتیجه بهتری بگیرند، مثل قبل و بعد از تمرین؛ زیرا سنتز پروتئین را در بدن بهبود می بخشد و بازسازی عضلات را بیشتر می نماید.

در ضمن اگر قصد از بین بردن چربی های خود را دارید یا می خواهید عضلات شما حجم بیشتری بگیرند، می توانید این ماده را به برنامه غذایی خود اضافه کنید، چون هر دو کار را به صورت همزمان در بدن شما انجام خواهد داد. همچنین برای تهیه این مکمل، قادر خواهید بود از برند ATP استفاده کنید که تنها نماینده رسمی آن در ایران، شرکت ترندان اسپرت می باشد.

مزیت پروتئین وی:

  • این ماده نیز مانند اغلب مکمل ها می تواند سرعت مرحله ریکاوری بدن را بیشتر کند.
  • همچنین برای کسانی که قصد چربی سوزی دارند نیز پرفایده خواهد بود.
  • در این محصول، آمینو اسیدهایی به چشم می خورد که مزایای فراوانی برای سنتز پروتئین به همراه دارند.

نحوه مصرف پروتئین وی:

می توانید نیم ساعت قبل از شروع ورزش، ۲۰ گرم از این ماده را بخورید و حدود یک ساعت بعد از اتمام ورزش، ۴۰ گرم دیگر از آن را نوش جان کنید. همچنین می توانید انواع مکمل برای سفت شدن عضلات را از برند ATP تهیه کنید، چون کیفیت محصولات این برند بسیار بالا است.

  • کازئین

کازئین
کازئین

در حقیقت این ماده نیز جزو پروتئین ها به حساب آورده می شود و منبع تامین آن شیر است. یا به عبارتی پروتئینی که از لبنیات به دست می آید، چیزی برابر با ۸۰ درصد آن را کازئین تشکیل می دهد. اما مابقی آن را که ۲۰ درصد است، پروتئین وی تشکیل می دهد.

بهتر است بدانید که این ماده در بدن هضم سریعی ندارد و در مقابل، دیرتر از انواع پروتئین دیگر جذب بدن می شود.، از طرفی در معده مصرف کنندگان سبب به وجود آمدن توده های پروتئینی کوچک می شود، پس برای هضم کردن کامل آن ها به ۵ تا ۷ ساعت زمان نیاز خواهید داشت.

به این ماده، ضد کاتابولیک نیز می گویند؛ چون از تخریب شدن عضلات به خوبی پیشگیری می نماید. همچنین از آنجایی که هضم سریعی ندارد، آمینو اسیدهایی که برای عضلات ضروری هستند را تا بازه های زمانی طولانی تری در بدن حفظ می کند.

پس، از این ماده می توانید به عنوان یکی از اصلی ترین مکمل های ورزشی خود استفاده به عمل بیاورید. همچنین تهیه این ماده از برند ATP نیز بسیار آسان است، چون تنها نماینده رسمی آن که شرکت ترندان اسپرت است، آماده پاسخگویی به متقاضیان می باشد.

مزیت مصرف کازئین:

  • کسانی که این مکمل را به رژیم غذایی خود می افزایند، در نهایت می توانند حجم بیشتری به عضلات خود ببخشند.
  • اگر مصرف این ماده را بیشتر کنید، می توانید متابولیسم بدن خود را نیز تا ۲.۵ برابر بالا ببرید.
  • سبب چربی سوزی بالا در ورزشکاران می شود.
  • با مصرف این محصول، مزایایی همچون بالا رفتن استقامت و عملکرد ورزشکار نیز حاصل می شود.

نحوه مصرف کازئین:

این ماده را نیز قادر خواهید بود قبل از خواب به مقدار ۲۰ الی ۴۰ گرم استفاده کنید و بعد از تمرینات ورزشی، باز هم ۲۰ تا ۴۰ گرم دیگر از آن مصرف نمایید. البته می توانید از مخلوط شیک پروتئین بهره بگیرید و به طور کلی به عنوان میان وعده آن را مصرف نمایید. همچنین این مکمل نیز جزو انواع مکمل برای سفت شدن عضلات می شود و فواید بی شماری را برای بدن به دنبال دارد.

نکته در مورد مکمل برای سفت شدن عضلات:

این موضوع که با انتخاب و مصرف هر کدام از مکمل ها چه نتایجی را مشاهده خواهید کرد، کاملا مشخص نیست؛، چون ایجاد نتایج هر کدام از مکمل ها به عوامل بسیاری وابسته است.

مثلا شرایط بدنی افراد بسیار حائز اهمیت است، چون باید میزان عضله سازی و حجم ابتدایی آن ها مشخص شود و سپس مکمل ها به رژیم غذایی متقاضیان اضافه گردد.

میزان بافت عضلانی در همه افراد یکسان نیست، پس افزایش حجم آن ها نیز با مصرف انواع مکمل برای سفت شدن عضلات به یک اندازه نخواهد بود. در ضمن هر شخصی نمی تواند طبق میزان های تعیین شده در پاراگراف های قبلی، از مکمل های غذایی و ورزشی استفاده کند، چون قدرت و توانایی انجام فعالیت ورزشی در هر شخص گوناگون خواهد بود.

در ضمن برای این که بتوانید به اندام ایده آل خود برسید، می توانید از گروه مکمل های برند ATP بهره ببرید که تنها نماینده معتبر آن ها در ایران، شرکت ترندان اسپرت می باشد.

در پایان توصیه می کنیم، صفحات افزایش وزن سریع در یک ماه و بهترین پروتئین برای افزایش وزن را مشاهده کنید.

سخن پایانی

سخن پایانی
سخن پایانی

در این مقاله، در رابطه با مکمل برای سفت شدن عضلات با شما صحبت کردیم و انواع آن را برای شما نام بردیم که عبارتند از: مکمل کراتین یا creatine، noway، بتا آلانین، محلول پروتئین، آمینو اسید زنجیره ای یا شاخه ای، گلوتامین، پروتئین وی، کازئین.

هر کدام از این موارد نام برده شده، فواید خاص خود را دارند و اغلب ورزشکاران نیز طبق صلاحدید پزشک و مربی ها می توانند از آن ها بهره بگیرند.

از آنجایی که برای خوردن یک مولتی ویتامین ساده باید با پزشک خود مشورت کنید، بنابراین برای استفاده از انواع قرص ها، مکمل ها و انواع داروهای دیگر، از متخصصان و پزشکان اجازه بگیرید تا همه چیز به نفع شما پیش برود.

در غیر این صورت احتمال دارد با زیان های جبران ناپذیری روبرو شوید که خوشایند شما نباشد؛ بنابراین شایسته است از مصرف خودسرانه هر گونه دارو و مکمل ورزشی، اجتناب نمایید.

حتما صفحه بهترین مکمل برای بهبود عملکرد مغز را مطالعه کنید.

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید.